Notícia

Allau de crítiques a Air Berlin pel seu anticatalanisme

amena_31
amena_31
La indignació generada arreu del país per l'editorial que el director general d'Air Berlin, Joachim Hunold, signava a la revista Air Berlin Magazín va en augment. Ha causat especial sorpresa el fet que des de diversos sectors de la mateixa Air Berlin, tant a nivell d'Estat espanyol, a nivell d'Europa o a nivell intern, s'hagin ratificat i compartit les declaracions que Hunold feia a l'editorial, on carregava contra una suposada "imposició" de la llengua catalana i afirmava que estava "discriminant el castellà".

Avui l'Obra Cultural Balear (OCB) ha emès una nota de premsa on considera "inacceptables" els atacs d'Air Berlin al català, i n'afirma la seua "falsedat". L'entitat ha demanat una reunió urgent amb el director d'Air Berlin a l'Estat espanyol i Portugal, Álvaro Middelman, i també ha engegat una campanya d'enviament de cartes per demanar a la companyia que respecti els drets dels catalanoparlants. Sobre la polèmica s'hi ha pronunciat avui també el secretari de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, l'eivissenc Bernat Joan, que ha expressat el seu malestar per la polèmica i ha recordat que el català és oficial actualment en tres dels territoris on opera Air Berlin: Illes Balears, Principat i País Valencià.

Segons Joan "conseqüentment s'entén que totes les companyies aèries s'haurien d'ajustar a aquest fet i a les necessitats que planteja". El secretari de política lingüística ha negat rotundament que hi hagi cap situació de discriminació de la llengua castellana "Funcionar normalment en català no és anar contra ningú sinó fer allò que és normal a qualsevol comunitat humana. A Stuttgart o a Frankfurt el funcionament en alemany té el mateix sentit que el funcionament en català Mallorca o a Barcelona"

De fet la Generalitat de Catalunya i la companyia Ryanair han signat acords en virtut del quals la companyia es compromet a utilitzar normalment la llengua catalana, per a la qual cosa compta amb el suport de les eines lingüístiques i l'assessorament de la Secretaria de Política Lingüística.

La Plataforma per la Llengua també hi ha dit la seva aquesta mateixa tarda, i en un comunicat afirma que Air Berlin "menysprea el català i els catalans" i ha anunciat mesures contra la companyia. Segons la Plataforma:

1. El senyor Joachim Hunold va molt més enllà de les responsabilitats que té com a empresari quan fa tot tipus de valoracions polítiques referents a Catalunya i a les Illes Balears i als seus governs, que no accepta com a legítims i posa en dubte les seves actuacions. I allò més greu: la vinyeta, insultant per als pobles balear i català, que apareix a l'Air Berlin Magazine. Podem afirmar sense embuts que el magazine d'Air Berlin ratlla la xenofòbia.

2. Sobta encara més aquesta mena de declaracions si tenim en compte que Alemanya és un país democràtic i compromès amb el projecte europeu de la diversitat cultural i lingüística i amb els drets humans i amb la democràcia. Amb el tracte mostrat d'Air Berlin cap a catalans i balears, és evident que maltracta una part important dels seus clients. Tampoc no s'entén que Air Berlin consideri que el català no ha de ser emprat a la seva companyia, però en canvi no diu res respecte el danès, el finès o el noruec, llengües menys parlades que el català. És evident que la política empresarial d'Air Berlin és contradictòria perquè no té la mateixa consideració per a tothom, a més d'obviar que el català és una llengua rendible comercialment, com diuen força estudis.

3. La Plataforma per la Llengua enviarà, en els propers dies, una carta al president de la Generalitat de Catalunya, Sr. José Montilla, una carta al president del Govern Balear, Sr. Francesc Antich, i una carta al Síndic de Greuges de Catalunya, Sr. Rafael Ribó, en què protestarà davant el maltractament i les injúries d'Air Berlin i demanarem que preguin mesures per evitar que aquests fets es repeteixin.

4. La Plataforma per la Llengua també enviarà una altra carta a Air Berlin demanant una rectificació. Els usuaris de la companyia poden tenir presents altres opcions que s'adeqüin molt més als criteris de responsabilitat social vers l'usuari. Entre d'altres coses, demanarem a Air Berlin que no interposi les ideologies polítiques davant els interessos comercials i la responsabilitat social de la companyia.

5. Finalment, la Plataforma per la Llengua facilitarà mitjançant el seu web la informació necessària per tal que els ciutadans i ciutadanes que ho vulguin puguin expressar la seva queixa a l'empresa.



Tot plegat té el seu orígen, tal i com ja va dir ahir, en una carta enviada per la directora general de Política Lingüística del govern balear, Margalida Tous, on es demanava a els companyies aèries l'ús "també" del català. De fet nombroses companyies, com Vueling, ClickAir, Ryanair o EasyJet empren amb naturalitat el català tant a la seves planes web com en diversos punts del vol, així com d'altres com American Airlines. Air Berlin és l'única companyia que ha respost negativament a la carta, i que a més a més s'ha mostrat indignada per la suggerència d'emprar "també" el català als seus vols, fins al punt de dedicar un editorial al tema carregant contra la llengua catalana, els seus parlants i els governs dels territoris on aquesta és oficial.

Una gran part d'aquesta indignació creixent s'ha generat també per les reiterades negatives de la companyia a rectificar les declaracions del seu director general, o d'emetre cap nota de premsa sobre el tema. Tant el director per a l'Estat espanyol i Portugal, Álvaro Middlemann, com Ana Baschwitz, responsable d'Air Berlin a l'Estat espanyol, han donat suport a les paraules del seu director general i han reiterat que el català és una "imposició" i que tant aquest com el basc o el gallec "no són necessaris" i per tant no els pensen emprar.

Opina

Configuració
  • maarc1714 1.418 9 👍 34

     

     

    BOICOT A AIR BERLIN, JA!

  • pirinenc 19.068 12 77

    Air Berlin ha ofès amb el seu menyspreu cap a la nostra llengua a molts catalans, balears i valencians. Davant d'aquest fet i donat que sembla que l'empresa no té cap tipus d'intenció de rectificar, cal donar a conèixer aquest fet i tenir-ho en compte si alguna vegada volem anar a alguna destinació que ofereixi Air Berlin per no agafar aquesta companyia.  

     

    Al cap i a la fi són ells que es llancen pedres a la teulada ja que amb aquest menyspreu s'han posat en evidència. Normalment les empreses ofereixen els seus serveis intentant satisfer al client, intentant oferir un bon tracte de manera que el client quedi content amb el servei prestat i decideixi tornar a "consumir" el producte d'aquella empresa.

     

    Segons el que he llegit Air Berlin fa el contrari diu que són els clients qui s'han d'adaptar a les exigències de l'empresa i que si no els agrada que volin amb una altra companyia. Una empresa amb aquesta filosofia està condemnada al fracàs. Allà ells..  

     

    Sort que a casa nostra tenim dues grans companyies com Vueling i Ryanair que ofereixen els seus productes a les expectatives del client pel que fa a emprar la nostra llengua.

  • Algú 17.118 13 96 👍 1.457

    Air Berlin

     

    Que tot internet veja la imatge.

  • dracnou 2.997 12 644 👍 1

    Ara diuen que tot es un malentès..... fills de la gran p........ BOICOT TOTAL a Air Berlin.

  • elficwarrior 121 9

    si teniu un moment enviau el seguent text amb un e-mail a la direcció airberlin@airberlin.com

     

    .................................Herr Joachim Hunold
    Generaldirektor Air Berlin
     
    Sehr geehrter Herr Joachim Hunold,
     
    Als katalanisch sprechender Bürger Mallorcas bin ich wirklich enttäuscht über die unglücklichen Äusserungen, die in Ihrem Magazin zu lesen waren.
     
    Es ist tatsächlich die Mehrheit der balearischen Bürger, die die katalanische Sprache als  Muttersprache hat, weshalb natürlich viele Menschen bitter enttäuscht darüber sind, dass Ihre Sprache schlechtgemacht wird; und dass im Hinblick auf die Tatsache, dass Mallorca einer der wichtigsten wirtschaftlichen Standpunkte Air Berlins ist und zum Aufbau des Air Berlin- Flugnetzes in entscheidendem Masse beigetragen hat. Insbesondere die lange Zeit der sprachlichen Unterdrückung, welche die katalanischsprachigen Teile des spanischen Staates unter General Franco zu erdulden hatten, hat zur logischen Folge, dass die Bürger in der heutigen demokratischen Gesellschaft mit und in ihrer Sprache leben möchten.
     
     
    Ich bin mehr als überzeugt, dass der Service, ihre Fluggäste auch in katalanischer Sprache zu informieren, von ihren balearischen Kunden als ein schönes Zeichen der Verbundenheit Air Berlins  mit Mallorca sowie den anderen katalanischsprachigen Teilen des spanischen Staates verstanden würde und in nicht zu unterschätzendem Masse zu einer weiteren Festigung der deutsch-mallorquinischen Verbindung beitragen wird.
     
     
     
    Mit fereundlichen Grüssen,
     

    -––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  

    Sr. Joachim Hunold,

    director general de Air Berlin

     

    Benvolgut senyor Hunold:

     

    Com a persona que coneix la realitat de les Illes Balears i com a client d'Air Berlin vull manifestar la meva decepció per l'article recentment publicat a la revista Air Berlin Magazin en què, lluny de mantenir una relació de respecte cap a la llengua catalana que utilitzen molts dels usuaris de la companyia, s'hi expressen informacions que falsegen, tergiversen i criminalitzen la nostra realitat lingüística. Amb aquest article Air Berlin no actua com una empresa que ha de donar servei als ciutadans i ciutadanes, sinó com un agent en contra de la llengua que parla la majoria de la societat  de les Illes Balears, el País Valencià i Catalunya malgrat la repressió lingüística patida durant la dictadura militar del General Franco.

     

    Sr. Hunold, voldria aprofitar l'ocasió per fer-li notar que l'empresa que vostè dirigeix, tot i tenir Mallorca com un dels seus centres operatius, no ofereix cap informació als usuaris en la llengua pròpia d'aquesta terra. Pensam que no seria cap trasbals per a una companyia aèria tan implantada a casa nostra que el català es vehiculés com a llengua d'informació, de la mateixa manera que respecta i fa servir els idiomes dels altres territoris en què opera. D'aquesta manera acontentaria una gran part dels seus clients i consolidaria les relacions d'amistat entre Mallorca i Alemanya.

     

    Atentament

    ........................................................

  • Modestiapart 29 12

    El Govern de ses Illes hauria de demanar la rectificació pública  a aquest senyor (se suposa, ço de senyor) per difamació. No és cert que hi hagi poblacions on no es parli espanyol (si més no, a causa de la imposició del català -una alta cosa fóra per la imposició de facto de l'alemany).

    No es pot permetre que també de fora del nostre benvolgut ESTAT (Ejpanya) s'estigui enverinant la opinió pública amb falsetats.

    Si no fa rectificació pública en el mateix mitjà en que s'ha difós la calumnia, sempre s'el podria demandar per fer falses afirmacions, suposo.

    Dic el Govern de ses Illes perquè és al requeriment seu que s'ha produït l'incident, però, per descomptat, tant la Generalitat de Catalunya, com entitats culturals i polítiques que se sentin catalano-balearo-valencianes (no dic pancatalanistes per no provocar malentesos) hi diguessin també la seva.

    • Iain 530 13

       

      Els he enviat una carta en anglès - si la llegeixen, no sé si veuran la ironia de no haver-la fet en alemany.

       

      ANGLÈS:

       

      Dear Representative of Air Berlin,

       

      In view of Germany’s recent unfortunate history (1939-1945) deriving from a contempt for and intolerance of European minority peoples Herr Joachim Hunold’s remarks about the Catalan language are particularly ill-advised. And this on top of his company’s blatant discrimination against Catalan-speaking customers and the imposition of Castilian in the company’s dealings with them.

       

      His remarks about Bavaria and the Bavarians are also very silly.

       

      The support for his remarks by Álvaro Middelman, who in theory would know the true linguistic situation in the Spanish state, show that there is something very wrong and disquieting about this particular company.

       

      I have never flown with Air Berlin, though it may have been one of my options in the future. However, I shall not now be using any service provided by Air Berlin, and I shall dissuade friends and acquaintances, both here in the Catalan-speaking lands and in Germany, some of whom have used Air Berlin, from travelling with your company.

       

      Yours faithfully,

       

      ––––––––––––-

       

      TRADUCCIÓ  (més o menys) CATALANA

      Considerant la història desafortunada recent d'Alemanya (1939-1945) que deriva del menyspreu i la intolerància del pobles minoritaris europeus els comentaris del Herr Joachim Hunold sobre la llengua catalana són particularment inoportuns. I això a més de la discriminació evident de part de la seva empresa contra els clients  catalanoparlants i la imposició del castellà en les seves relacions de la companyia amb ells.

       

      Les seves observacions sobre Baviera i els bàvars són també molt absurds.

       

      El suport per als seus comentaris pel Sr. Álvaro Middelman, el qual en teoria hauria de conèixer la situació lingüística real a l'estat espanyol, demostra que hi ha alguna cosa molt dolenta i inquietant al si d’aquesta empresa.

       

      Mai no he viatjat amb Air Berlin, encara que hauria pogut ser una de les meves opcions en un futur. Ara però no utilitzaré cap servei proporcionat per Air Berlin, i dissuadiré amics i coneguts, tant aquí en les terres dels catalanoparlants com a Alemanya, alguns dels quals han utilitzat Air Berlin, de viatjar amb la seva empresa.

       

      Atentament,

  • clubjazz 11.437 10 177

    Nazi fastigós, torna al Reich i no tornis, cabró.

    Que potser el castellà té més drets reconeguts a Alemanya que a Catalunya?, i la llengua turca i la kurda? Els castellanoparlants, els turcoparlants i els kurdparlants estan discriminats a Alemanya, que vagi allà i critiqui la llengua alemanya, el nazi de merda aquest fill de les SS.

  • llamp 45.111 16 12 👍 10.441

    Una manera de fer via seria poder promoure dins de sectors econòmics el nostre malestar.

     

    Caldria poder enviar correus explicatius, breus, a diaris i setmanaris d'economia d'abast occidental.

     

    No sé vosaltres però jo vull el cap d'aquest Joachim i de la seva cap de premsa Frau Bauschwitz.

     

    I al Don Àlvaro treballant de handling a un aeròdrom de tercera fins a la jubil.lació

  • desordenat 1 9

    una web més per trobar idees contra airberlin

    http://alamerdairberlin.blogspot.com

     

    • Catarrà 703 12

      En un altre forum de caire europeu, en la part de xerrades vàries, he deixat nota del que ha fet el senyor director d'Air Berlin. Un noi alemany s'ha permés la molèstia de buscar informació sobre aquest senyor, i es veu que la seva tradició és escriure articles "catxondos"  sobre catòlics, protestants, homosexuals, heterosexuals, mussulmans, mares joves, mares velles, rics, pobres, classe mitjana.... Si se'n fot de tot, també s'havia de fotre del català

       

      Compte amb les esvàstiques, és una cosa que no agrada gaire als alemanys d'avui en dia, encara que potser també és la manera de fer veure com ens ha sentat aqui la brometa de Joachim....

       

      Aquí la il·lustració que acompanya a l'article

       

       

       

      Wer ist Joachim Hunold?

       

       

       

       

  • EmulatorQ Usuari sumador 56.842 14 6 👍 11.737

    Ara mateix els enviaré un correu. Una altra cosa no, però aquests dies la seva bústia traurà fum!

  • Rebot 92 10

    Omplim de protestes els correus d'Air Berlin. Rectificació o boicot!


    Participem de la campanya!!!

     

  • Jordi Benplantat 557 13

    La directora general de Política Lingüística, Margalida Tous, envió a Air Berlin y a otras compañías aéreas con destinos a las Baleares, una carta instándolas a utilizar también el catalán en sus comunicaciones con sus clientes. "Me pongo en contacto con usted para manifestarle el interés que el Gobierno de las islas baleares tiene en garantizar un uso adecuado de las lenguas oficiales del archipiélago en las comunicaciones que su compañía establece con los ciudadanos que escogen Air Berlín para hacer sus desplazamientos",

    Declaracions del personal de AIR BERLIN :

    Joachim Hunold director general de Air Berlin
    al editorial (versió en català)
    de la revista de la companyia , amb una vinyeta ( amb el texte :"Mira tu, si aqueixos venen a Baviera, aqueixos porcs-prussianocatalans, hauran de parlar bé el bavarès! Maleïts turcs! ) afirma, entre altres coses, el següent :


    1_ "Hoy el castellano ya no es una lengua oficial",
    2_ "
    Hay pueblos de Mallorca en los que los niños ya no hablan el castellano.
    3
    _ "En las escuelas, el castellano es una lengua extranjera más",
    4
    _ "¿Les tengo que dar cursos de catalán por decreto a mis empleados?
    ¿Y los que vuelan a Galicia o al País Vasco querrán que nos dirijamos en gallego o en vasco?
    5_ ¿Es que ya no hablan en castellano?"
    6_ "La partición de España en nacionalismos regionales es de hecho un retorno a los mini estados medievales. Hasta ahora me pensaba que vivíamos en una Europa sin fronteras"
    7_"Si continua aquest afany nacionalista, segons m'assegura un amic mallorquí, no serà cap utopia que ningú parli castellà".
    8_"I jo que estava orgullós per haver aconseguit tenir almenys una hostessa que parli espanyol en els vols interns al país"

    Álvaro Middelmann, director general de Air Berlin de España y Portugal:
    1_ "el conflicto entre el castellano y el catalán "es una realidad" y pone de ejemplo el hecho de que no se quiera "aplicar la tercera hora de castellano en Catalunya".
    2_ "el castellano está siendo discriminado en ciertos puntos de España".
    3_ "
    Air Berlin es una compañía europea, que quede bien claro, y debemos garantizar la lengua común de todos los españoles"

    Peter Hauptvogel, director de comunicació d'Air Berlin

     

    Tel:+493034341500 Fax:+493034341509 E-mail:hauptvogel@airberlin.com , ha volgut arranjar-ho:
    1_ "És com si un bavarès ens exigís que parléssim aquest dialecte en un vol".
    2_ "Si a mi em sembla molt bé que cadascú parli la seva llengua regional a casa seva o que s'organitzin programes culturals i obres de teatre, però nosaltres som una aero- línia internacional i no podem parlar en una llengua regional"
    3_ "Vull dir que entenem que han patit la repressió del franquisme i que volen conservar les seves llengües, però l'espanyol és la llengua oficial i els és més útil per comunicar-se".
    4_ "no era la seva intenció ofendre mallorquins o catalans perquè "al cap i a la fi donen molts diners a aquesta empresa".
    5_ "El que no volem és que ara es comenci una campanya en contra nostra"
    Va confirmar que ja han rebut dotzenes de correus electrònics de protesta.

    Jo no penso afegir-me a cap boicot ni a cap campanya, perque ja conec el tema, i totes aquestes burrades ja fa temps que les he escoltades, apart de que ja estic acostumat a respondre a alguns articles de revistes alemanyes de la Costa Brava, com la sra. Eisenfuehr ( Guiadeferro li dic jo) de la revista Amigos, que cada any ens obsequia amb un dels seus articles plens d’idioteses semblants.

    Em semblaria molt mes practic reclamar SEMPRE a aquesta companyia l'informació en català.

    El que no puc entendre es que directius d’una companyia s’equivoquin tant en opinar de temes polítics.

    A veure : si una empresa detecta que els seus clients estan canviant d’idioma de comunicació com afirma el Director General, el primer que te que fer es canviar també el seu idioma de comunicació o corre el risc de perdre clients.
    No només no fa això sinó que s’en refot del fet de tenir només una hostessa que sap espanyol.

    El seu home a la peninsula iberica :
    Álvaro Middelmann afirma una idiotesa mes gran encara :” Air Berlin ... debemos garantizar la lengua común de todos los españoles” . Ai las, no sabia jo que aquesta fos una funció encomanada a les companyies aeries. !

    I el director de comunicació, Peter Hauptvogel, ens avisa que ja te a punt el proper editorial on tornarà a tractar el tema, que sortirà a l'agost. Però que ningú esperi una disculpa: "Volem fer una cosa així com 'estigueu orgullosos del vostre país'. ¿O és que un català no està orgullós de ser espanyol?"


    Mireu, la cosa em sembla tant bestia que no penso perdre el temps en contraargumentacions ( cosa que tinc ben fàcil només copiant i enviant-lis els dos e-mails enviats a la Sra Guiadeferro), perquè ja no es tracta d’això.
    Ja no es tracta de opinions esbiaixades d’un particular. Es tracta d’opinions de directius d’una companyia important, que han perjudicat a l’empresa que els paga el sou cada mes.

    Que trigaran a acomiadar-los per rucs ?

    Qui es Álvaro Middelmann, director de Air Europa per Espanya i Portugal.

     

    • EmulatorQ Usuari sumador 56.842 14 6 👍 11.737

      Doncs si aquest home no vol campanyes contra Air Berlín, fa tard, amb la de mails que hauran rebut a hores d'ara (incloent-n'hi uns quants de meus)!

       

      QUE ES FOTIN!

      • Catarrà 703 12

        Doncs caldrà ser més contundent, i passar de boicot a Air Berlin, a un boicot a tots els productes alemanys, fins que el govern alemany no forci el relleu del senyor Joachim Hunold del seu càrrec.

         

        El mercat catalano-parlant no és gens menyspreable... i si de pas comentessim als bavaresos que se n'aprofiten d'ells per a enfotre-se'n de catalans i balears (i de pas també dels valencians) doncs potser es podria fer front comú, i sumariem ja el doble de població potencial per boicotejar Air Berlin

  • barenaked 93 14
    No tenim cap gran hacker català que pugui fotre un bon atac a la web d'AirBerlin???
Publicitat
Publicitat
Publicitat

Novetats

Fòrums

  • 8.968.450 missatges
  • 210.231 temes
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums