Notícia

El govern espanyol vol revisar els llibres de text d’història que s’utilitzen a les escoles catalanes

El secretari d’Estat d’Educació, Marcial Marín, no descarta arribar als tribunals si es confirma un incompliment del currículum

El ministeri d’Educació ha encarregat a l’Alta Inspecció un ‘’informe detallat’’ del contingut dels llibres de text a Catalunya. Així ho ha explicat aquest dijous, el secretari d’Estat d’Educació, Marcial Marín. Marín ha explicat que l’informe ha de servir per comprovar si es vulnera la normativa vigent i el currículum. La petició s’ha fet per la via d’urgència i, per tant, el ministeri confia en tenir els resultats els propers dies. Si fos així, Marín no ha descartat presentar un requeriment judicial. La mesura s’ha pres arran de la denúncia del sindicat català AMES que assegurava "adoctrinament ideològic partidista" analitzant el contingut dels de coneixement del medi, de 7 editorials diferents.
 
El sindicat Acció per a la Millora de l'Ensenyament Secundari (AMES) ha elaborat una comparativa amb els continguts dels llibres de text de 7 editorials catalanes, de la matèria coneixement del medi de 5è i 6è de Primària, i conclou que en molts dels temes s’enalteixen ‘’en excés’’ les diferències entre els ciutadans catalans i els de la resta de l’estat espanyol, i en canvi, es redueix o s’ignora el que els uneix. Els autors dels informes consideren que la història es presenta com un constant enfrontament entre Catalunya i Espanya, on sempre s’ha actuat ‘’coartant’’ les llibertats, els costums, les tradicions i la llengua pròpia de Catalunya. 

Des d’AMES, es defensa que els plantejaments provoquen ‘’sentiments diferents’’ en gran part dels alumnes que estudien a Catalunya, als que estudien a la resta de l’estat i utilitzen altres llibres. L’estudi també creu que la falta de referències a les institucions, entitats i normes compartides -com poden ser la monarquia, la constitució, el govern espanyol- afavoreixen que els alumnes catalans no adquireixin ‘’la identitat espanyola’’, és a dir, ‘’que no sentin espanyols, sinó catalans’’. 

Segons AMES, el ministeri d’Educació no té prou mecanismes per controlar ‘’que només s’ensenyi el que està establert per la Constitució’’ i les lleis generals d’educació i no altres coses, i aquesta manca de control propicia, segons el sindicat, que ‘’algunes comunitats autònomes’’ desitgin independitzar-se. Des del sindicat s’aposta per les avaluacions externes al final de la Primària i al final de l’ESO, iguals a totes les comunitats autònomes i dependents del ministeri, com l’única solució. 

Opina

Configuració
Publicitat
Publicitat


Fòrums

  • 8.857.456 missatges
  • 206.522 temes
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat