Notícia

Campanya perquè el món de l’empresa no menystingui el català

L’objectiu és difondre la importància de no utilitzar anglicismes innecessaris

Utilitzar la terminologia en català relacionada amb el món de l’empresa. Aquest és l’objectiu de la campanya "Per comunicar, clar i català", que ha posat en marxa la Direcció General de Política Lingüística (DGPL), juntament amb el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i el TERMCAT. Els promotors asseguren que cal difondre la importància de no adoptar "indiscriminadament" anglicismes innecessaris en entorns professionals.

En aquest sentit, reivindiquen paraules com flux de caixa, empresa emergent o part interessada, enlloc de cash-flow, start-up o stakeholder. "Seguim el ritme de l’aparició incessant de nous conceptes i treballem per trobar l’equilibri en assumir noves formes d’expressió, sense quedar ancorats en un purisme exagerat i sense perdre entitat per la interferència desmesurada d’altres llengües", assegura Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística. La campanya té l’objectiu de donar a conèixer 50 termes del món empresarial que, en aquests moment, no s’utilitzen freqüentment. 


Opina

Configuració
Publicitat
Publicitat
Publicitat

Novetats

Fòrums

  • 8.986.144 missatges
  • 210.846 temes
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums