Publicitat

Notícia

Valoració de les eleccions a la UB per part de CEPC i AE

amena_31
amena_31

ImatgeA les eleccions al claustre de la Universitat de Barcelona (UB) que es van celebrar el passat dijous 25 de març la Coordinadora d'Estudiants dels Països Catalans (CEPC) i l'Alternativa Estel (AE) ens presentàvem en coalició amb el nom de Candidatura de l'Esquerra Independentista, acord al que vam arribar degut a l'apropament i el treball conjunt realitzat en els darrers dos anys.

Aquesta coalició, després d'un intens treball a 8 de les facultats de l'UB, hi ha extret uns bons resultats aconseguint un total de 18 claustrals. Aquests 18 claustrals, han estat escollits a les següents facultats: 2 a biologia, 2 a dret, 1 a econòmiques, 2 a farmàcia, 3 a filologia, 3 a geografia i història, 2 a matemàtiques i finalment tres a medicina. Aquest resultats ens porten a valorar molt positivament la consecució de diversos objectius:

-Hem esdevingut la candidatura més votada i alhora la que ha aconseguit més claustrals entre els estudiants de primer i segon cicle.
-Esdevenim la segona força a nivell d'estudiants del claustre de l'UB.
-Hem esdevingut la candidatura més votada a cinc de les vuit facultats on ens presentàvem (biologia, filologia, geografia i història, matemàtiques i medicina) i la segona força a farmàcia –per dos vots de diferència-.
-Hem obtingut un augment de vots superior al 30% i hem esdevingut dels principal beneficiaris de l'augment del nombre d'estudiants que varen acudir a les urnes.
-A les facultats on hem presentat candidatura, com a reflex del treball realitzat, aspecte que considerem requisit indispensable, hem obtingut representació a totes.
-Hi hauran dos claustrals més de l'esquerra independentista que en l'anterior claustre, que es dedicaran a defensar els interessos dels i les estudiants en base als tres eixos que presentàvem: Ensenyament públic i de qualitat, Defensa de la llengua i Democratització del sistema educatiu.

Per altra banda, la Candidatura de l’Esquerra Independentista es conscient que la feina que podem fer a nivell institucional és molt limitada. Tot i això, la participació a les institucions és un front més de lluita on els i les estudiants ens hem de fer valer. Creiem que la representació estudiantil al claustre és insuficient, i més inestable ja amb la LOU, i poc representativa del dia a dia a la universitat. Es per això que tant la CEPC com l’Alternativa ESTEL no canviarem la nostra dinàmica de treball basada en fomentar la participació estudiantil, a través de organitzacions sindicals i/o en assemblees de facultat tot compartint les informacions de les que disposem de les decisions institucionals; en tasques formatives i en tasques d’agitació en contra del pensament únic.

Respecte la participació, aquesta ha oscil·lat entre el 3 i el 15% en la majoria de facultats, fet que és no una novetat però que és absolutament preocupant. De tot plegat, exceptuant les bosses d’abstenció activa, en culpem a l’administració universitària, que no informa i no ajuda a promocionar aquest tipus d’eleccions. La Universitat pública, en aquest cas la UB, duu temps fomentant un nou model d’estudiant: actualment es pretenen clients i no pas usuaris i usuàries, conseqüentment això duu a un desinterès absolut cap a la gestió del centre que ja interessa a determinats sectors per a poder incidir en la política universitària, hipotecada per l'insuficent despesa pública.

És també motiu de preocupació per part de la nostra coalició l’aparició de sindicats a les nostres universitats que no duen una línia de treball clara i que no fan més que enterbolir la feina que podem fer nosaltres o bé altres organitzacions més o menys afins, però que entenen com a prioritària la implantació als centres on es participa a les eleccions. Creiem que, tot i la legitimitat que tenen per presentar-se, aquestes pseudo-organitzacions només intenten distreure als estudiants alhora que en treuen rendiment econòmic.

També era data d'eleccions a la Junta de Facultat i al Consell d'Estudis de les respectives facultats, obtenint també uns importants resultats. En aquestes eleccions també hem aconseguit esdevenir la força més votada en diverses facultats.

RESULTATS AL CLAUSTRE 25-M

AEP: 20 claustrals
CEPC-AE: 18 claustrals
FNEC: 12 claustrals
MUA: 9 claustrals
PPDU: 5 claustrals
AJEC: 6 claustrals
Assemblea d'Estudiants de Psicologia: 4 claustrals
Sindicato de Estudiantes: 3 claustrals
Estudiants de Dret: 2 claustrals
Goliardos: 2 claustrals
PIG: 2 claustrals
Independent:1 claustral

6 places vacants (manca de llistes en determinades facultats) per assolir els 90 estudiants que conformen el claustre.

Informació extreta d'aquest web.

RESUM DEL PROGRAMA ELECTORAL DE LA CANDIDATURA DE L'ESQUERRA INDEPENDENTISTA

L'eix fonamental de la nostra proposta gira entorn de la Universitat pública. És important que l’administració, finançament, investigació, recursos, entre d'altres, estiguin regits per la mateixa societat, per abarcar les seves necessitats i fer un enfocament objectiu de les matèries que s'imparteixen, posar al servei de la gent els coneixements oportuns i construir una societat autocrítica.

Realitzar i aplicar un estudi sobre el nivell de vida de l'estudiantat i del seu lloc de residència durant el curs acadèmic; implicar a tots els sectors posibles per tal de planificar i impulsar una política d'habitatge al servei de l'estudiantat i habilitar els habitatges que estan en desús a un preu assequible.

Transport urbà gratuït i que tingui un recorregut més freqüent i la bona habilitació del carril bicicleta.
Transport extraurbà: gratuïtat dels desplaçaments de l'estudiantat, del professorat o membres del PAS.

Apostem plenament per un ensenyament gratuït per a tot l'estudiantat, no classista segons la renda econòmica de l’estudiant. Volem un augment de recursos econòmics provinents de les institucions enlloc de malbaratar-los en altres àmbits, aturar la privatització continuada, apostar per una universitat ecològica i sostenible on es reutilitzi i no es malbarati energia.

Les condicions de treball del professorat i PAS han de ser les òptimes per tal que la Universitat tingui una evolució positiva: Omissió per part de la UB de la quota del 49% de precarietat en el professorat que estableix la LOU, introducció de les garanties de dret laboral en les beques de docència i investigació, difusió per part de la UB dels drets dels i les alumnes pel que fa a la docència i als exàmens, potenciar dins de les assignatures les vies alternatives d’avaluació de l’alumnat i disminució del nombre d’alumnes per professor.

La Universitat de Barcelona, com a Universitat del Països Catalans, ha de contribuir a la reconstrucció nacional del país, fomentar, estudiar i difondre la llengua i cultura catalanes, tant a dins la Universitat com a tot el país en general, i donar a conèixer els nostres valors a d'altres indrets.

Proposem la total catalanització de l'administració universitària i de totes les publicacions universitàries, i especialment l'editorial de la UB, docència de les matèries en català, creació d'un subdepartament de llengua destinat a la traducció de llibres i publicacions i foment de la llengua catalana a les biblioteques, potenciar el teixit associatiu de la UB amb més recursos i establiment de cursos de català per a nouvinguts al país.

Considerem totalment necessària una política integral de joves: la Universitat ha de donar suport decidit a totes les formes d'associacionisme i autoorganitzacions juvenils i ha de promocionar valors, com la solidaritat, la participació, l'arrelament al país, etc.

La investigació s’ha de basar en els valors ètics i morals d’una societat igualitària i crítica. S’ha d’abolir de contractació dels investigadors investiguen que cobren sous ínfims i amb contractes temporals i sense cobertura.

Volem una Universitat participativa on tots els sectors socials de la Universitat es vegin implicats en les decisions de l'institució. Cal que l’estudiantat estigui representat als òrgans de govern amb un 50% com a mínim.

DIEM NO: a la massificació en determinades matèries i pràtiques; a la manca d’ordinadors, infraestructures i material de laboratori; la destinació de recursos econòmics a la investigació;a la mala estructuració dels Plans d’Estudis i a les traves burocràtiques amb les quals es troba el i la estudiant.

S’ha de tendir a un model sostenible amb el medi ambient: apostar decididament per la reducció, reutilització i el reciclatge. S'ha de tendir a utilitzar tots aquells recursos renovables que es tinguin a l'abast. Per això cal fer un inventari molt ben fet i, a més a més, una inversió per millorar els actuals i crear-ne de nous.

La Universitat he d’incrementar els projectes d'ajuda i cooperació amb altres pobles. Promoure agermanaments de cooperació en el camp de l'ensenyament i pressionar políticament a les institucions perquè compleixin els seus compromisos internacionals i perquè es replantegin les lindes d'actuació en el camp de la cooperació.

Notícies relacionades:
- CEPC i AE s'uneixen de cara a les eleccions en el claustre de la UB
- L’independentisme conflueix a les eleccions universitàries


Opina

Configuració
  • Baix_Llobregat 175 15
    "És també motiu de preocupació per part de la nostra coalició l’aparició de sindicats a les nostres universitats que no duen una línia de treball clara i que no fan més que enterbolir la feina que podem fer nosaltres o bé altres organitzacions més o menys afins, però que entenen com a prioritària la implantació als centres on es participa a les eleccions. Creiem que, tot i la legitimitat que tenen per presentar-se, aquestes pseudo-organitzacions només intenten distreure als estudiants alhora que en treuen rendiment econòmic."



    Aquesta mena d'opinions em semblen més pròpies del SEU que de vosaltres...

  • Baix_Llobregat 175 15
    "Respecte la participació, aquesta ha oscil·lat entre el 3 i el 15% en la majoria de facultats, fet que és no una novetat però que és absolutament preocupant. De tot plegat, exceptuant les bosses d’abstenció activa, en culpem a l’administració universitària, que no informa i no ajuda a promocionar aquest tipus d’eleccions. La Universitat pública, en aquest cas la UB, duu temps fomentant un nou model d’estudiant: actualment es pretenen clients i no pas usuaris i usuàries, conseqüentment això duu a un desinterès absolut cap a la gestió del centre que ja interessa a determinats sectors per a poder incidir en la política universitària, hipotecada per l'insuficent despesa pública."



    I si també feu una mica d'autocrítica?

Publicitat
Publicitat

Fòrums

  • 9.190.122 missatges
  • 217.346 temes
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat