Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

La Viquipèdia en català segueix sumant.

Aloja15.883 15 113👍 121

Mentre la versió en castellà no ha arribat als 430.000 articles, avui, la versió en català ja ha arribat als 150.000. Més d'un terç que la que es proclama segona llengua del món.

Que cada u tregui les conclusions que vulgui.

Respostes

Configuració
  • SantsUsuari sumador30.966 14 27👍 10.185

Quinzena llengua mundial i pujant!

• Oscar lo RoigUsuari sumador23.388 14 52👍 475

I seguim fent articles dia que passa.

• EPS60.082 13 8👍 8.821

No crec que haguem de comparar-nos ni preocupar-nos de la castellana, excepte per intentar corretgir alguna mentida que altre que diuen ja que algun wikipedista castellà es pensa que estan escrivint per la Razón i no en una enciclopèdia.

El que hem de seguir fent és articles i sobretot, millorar la qualitat dels que tenim fets, ja que en alguns casos són força pobres.

En la wikipedia en català hem de col·laborar tots, jo que sóc un inútil total escrivint em dedico a corretgir les dades d'alguns articles i a fer articles on no es tingui que escriure gaire text.

• grinfildUsuari sumador24.755 14 45👍 3.532

Aprofito que hi ha uns quants viquipedistes conectats... m'agradaria arreglar dues coses que no sé com fer:

- Vull crear un article del grup de música "Manel", però no sé com crear-lo perquè hi ha tants articles sobre diferentes persones que es diuen així que no sé com crear la pàgina per començar a escriure. El que vaig fer va ser a l'article de desambiguació fer referència que hi havia un grup de música que es deia així.

- Al article de Cardedeu hi ha un enllaç d'en Pere Comas que porta a un personatge que té igual nom però no és ell, com ho faig per treure aquest enllaç?

• Aloja15.883 15 113👍 121

- Vull crear un article del grup de música "Manel", però no sé com crear-lo perquè hi ha tants articles sobre diferentes persones que es diuen així que no sé com crear la pàgina per començar a escriure.

La pàgina Manel és una pàgina de deambiguació. Només has d'ediar-la per afegir-hi l'enllaç. ( [[Manel (grup)]], per exemple).

- Al article de Cardedeu hi ha un enllaç d'en Pere Comas que porta a un personatge que té igual nom però no és ell, com ho faig per treure aquest enllaç?

Clica sobre l'enllaç "Pere Comas". A la part superior de lapàgina hi veuràs el missatge "S'ha redirigit des de Pere Comas". Entra-hi. Edita la pàgina i converteix-la en una pàgina de desambiguació entre els dos tipus de peres. Podràs desambiguar-los gràcies al segon cognom.

• Oscar lo RoigUsuari sumador23.388 14 52👍 475

Vols dir que t'acceptaran un article sobre Manel, em sembla que no tenen dos discos, i amb el tema de música s'han posat prou seriosos darrerament.

• Segell4.150 10 507

posa Manel (música), al títol de l'article

o Manel (grup de música), o semblant. cerca exemples pareguts que hi han.

A l'article de Cardedeu agafes i arregles l'enllaç per a que vaja a l'article bo, per això tens que vore el nom vertader de l'article del teu Pere Comas i no posar a soles Pere Comas com pense que és el cas.

• __21476__4.321 10👍 2

Més que de la quantitat, em preocuparia de la qualitat. Els articles de la castellana solen ser més extensos.

• Safrerut5.739 11 371👍 116

Si, realment ha crescut bastant, em sembla que ja pasa dels 150.000. Per la meva part estic creant un portal d'articles per la Segona Guerra Mundial, però encara hi ha poca cosa

• grinfildUsuari sumador24.755 14 45👍 3.532

Jo sempre sóc del parer que molta més gent de la que es pensa podria ajudar a ampliar la viquipèdia. Hi ha molta gent que diu "no en sé prou, no sé d'història ni de no sé què"...

Considero que moltes persones saben de temes concrets, potser algú no en sap de geografia però es seguidor de la F1 i es coneix la escuderia Ferrari com si fos casa seva...segur que en pot ampliar l'article.

Tothom que s'estimi el seu poble, pot escriure sobre aquest, es pot parlar dels dibuixos animats, de sexe, esports, música, terra lliure, l'esquerra independentisa, els comunistes, els sociates... hi ha tantes coses!

• ziol7.295 15 293👍 2.747

Jo em moc força en ambients intel·lectuals de gent de més de 40 anys i el problema que hi tenen no és pas el de no saber prou del seu tema o no saber-ho redactar, sinó més aviat la dificultat de la corba d'aprenentatge de la interfície i la manca d'un editor que al menys sigui un xic WYSIWYG.

A ull, el percentatge de persones capacitades per escriure, amb motivació i que realment ho fa, no crec que superi el 10%

• Bismut83.920 16 2👍 3

La nostra llengua és de primera i amb molt pretigi!

• __23346__3.865 9

Deixeu els pobles en pau collons! El que fa falta són conceptes cientifics, lleis fisiques i coses diverses. Sovint els estudiants necessitem això i acabem "llegint" o traduint la pàgina en anglès (a vegades ni el castellà en tens prou). La informació científica és molt més rigurosa i dóna nivell a l'enciclopèdia perque està bé o no està bé, no hi han mitjes tintes.

Bé quan ja m'hagin posat la nota del treball de recerca ja penjaré alguna millora dels temes dels que he trobat poca informació a la viqui en català  (si, si utilizo les wikipedies per fer traballs).

Apa salut  ...

Broquil roig escrigué:

Deixeu els pobles en pau collons! El que fa falta són conceptes cientifics, lleis fisiques i coses diverses.

Endavant. Ja saps que qualsevol pot contribuir-hi

• Desfici890 10

Si tots tingueren una qualitat acceptable seria l'hòstia, però ara n'hi han alguns què fan pena.

• HanseaticUsuari sumador21.289 10 67👍 22

Això d'introduir els pobles del País València (estava en un fòrum de discussió de la Viqui) em sembla una bona idea. Per altra banda, la col·laboració en articles científics, també.

• __11694__Usuari sumador39.613 13👍 17.702

El principal defecte que li veig a la Viquipèdia és la manca de les citacions constants que normalment trobem a l'anglesa. Per exemple l'article sobre l'Homoepatia (un tema que he escollit a l'atzar ) és una mica més del doble d'extens en anglès que en català però en anglès es citen 167 referències i en català 6 i totes elles divulgatives (ni un sol paper de recerca peer-reviewed). A part en l'anglesa al llarg del text es cita alguna referència per cada una o dues frases més o menys.

En la meva humil opinió hauria de ser prioritàri millorar en aquest aspecte per davant de fer més articles o ampliar-ne d'existents.

Almenys els curanderos i xamans no hi han deixat la seva petja, però de totes maneres, ja saps què pots fer, oi?

Estaria bé que un article sobre un tema com aquest fos tan rigorós que pugués rebre el distintiu d'article de qualitat. Per això cal, però, que l'article estigui ben dotat de referències.

• __11694__Usuari sumador39.613 13👍 17.702

però de totes maneres, ja saps què pots fer, oi?

M'esperava aquesta resposta, però els meus coneixement d'investigació mèdica només arriben al nivell de poder discutir al racó sabent mínimament de què parlo però no arribo a considerar-me capacitat per escriure sobre això un artícle enciclopèdic (si precisament parlava de donar un rigor més professional als articles). Com a molt em podria dedicar a traduir l'article de la versió anglesa.

Si interessa puc treballar en articles sobre gràfics per ordinador i similars, que és la meva especialitat

M'esperava aquesta resposta

I això com és? Si només l'he deixada anar mitja dotzena de vegades en un fil.

Com a molt em podria dedicar a traduir l'article de la versió anglesa.

D'on et penses que surt la majoria d'informació dels articles llargs?

Si interessa puc treballar en articles sobre gràfics per ordinador i similars, que és la meva especialitat

Dóna per segur que això podria ser molt benvingut.

• nuriettaUsuari sumador5.744 13 370

La Wikipedia catalana és la segona més antiga.

• Kaya24.887 13 44👍 88

Més qualitat i menys quantitat.

Kaya escrigué:

Més qualitat i menys quantitat.

I per què no més dels dos?

Les estadístiques mostren que la Viquipèdia en català té una qualitat molt acceptable, comparant-la amb les altres llengües.

• requiem18.248 10 86👍 2

Jo estava registrat per editar articles i afegir-ne, però vaig deixar-ho durant un temps i vaig oblidar-ne el nom del compte i la contrasenya. Algú sap com recuperar-ho?

Recordes en quins articles vas participar? Mirant-te l'historial podràs veure quin nick tenies. I sabent el nick, si vas posar-hi l'adreça de correu a les dades et podrà tornar la contrasenya.

Però de totes maneres sempre et pots crear un compte nou.

• últim combat1.472 10 999

Només diré que la prioritat està en ampliar els articles sobre l'àmbit catalanoparlant, ja que serà la base perquè aquests es tradueixin a l'anglès i tingui una difusió més gran del nostre pobles.

Els que es queixen que hi han poques referències, doncs s'està treballant en això, i cada cop en trobes més. I que no en tingui no vol dir que no sigui correcte la informació però weno.

Després de 2 i pico contribuint, he vist una progressiu qualitativa molt important. I us puc dir que pel nombre reduït d'usuaris que som, som molt actius.

I per últim, no podrem arribar mai al nivell de l'anglesa però jo de tu cada cop que busques algo mira com està l'extensió en la resta de llengües perquè a vegades et pots trobar alguna sorpresa.

Per cert, la recomanació que si traduiu feu-ho de l'anglès, i no del castellà, ja que la majoria dels articles en castellà són traduïts de l'anglès però estàn mal traduïts i ofereixen molts erros (la veu de l'experiència). Excepte coses d'espanya y del Imperio Español xD.

Salut!

Publicitat

Fòrums

• 9.176.277 missatges
  • 216.818 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat