Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Riure's de mi perquè parlava en català en una botiga

Senyor de Nyer468 10
Nova discriminació que vaig tenir que sofrir ahir quan vaig entrar a comprar un croissant en un forn de pa. La dependenta eque era sudamericana va riure tot dient-me que se li parlava en català no m'entenia. Mentrestant vaig sentir que la dependenta li deia  a la seva companya: " con que idioma habla este señor"

Respostes

Configuració
  • sapeirana1.888 9 803

L'altre dia em va passar una cosa semblant però no se'n va enriure pas. Vaig demanar un croissant en una panaderia i la dependenta no m'entenia però jo abans de rebaixar-me a parlar-li amb castellà vaig obtar per fer-me entendre amb signes.
    Jo conec casos(ben propers) en què l'empresari només contracta gent que parli en català, tan sigui imigrant com nascut aquí.
  • FollUsuari sumador73.948 10 3👍 32.157
    Jo no canvio de llengua... Ja s'ho faran i si es posen tossuts full de reclamacions.
  • gat_catala9.974 11 181
    potser tampoc reia de mala manera.
    tot i aixi, el seu deure es com a minim esforçar-se o fotre el camp.
  • Senyor de Nyer468 10
    mireu aquest enllaç. hi ha un usuari que ho explica bastant bé el que s'ha de fer.

http://unitat.superforos.com/viewtopic.php?t=9332

http://i27.servimg.com/u/f27/11/75/51/23/full_o10.jpg

http://www.servimg.com/image_preview.php?i=3&u=11755123

Descarregueu-vos o imprimiu el model perquè les denúncies siguin correctes. Aquest text us serveix de model i és bastant efectiu.

Amics heu de fer servir un text com aquest si la retolació interior o exterior, tiquets de caixa, factures, carta del menú (oferta de serveis), catàlegs, etc. no estan en català.
    Si no entenen el català l'apartat 3 es pot afegir "no enten suficientment el català".

DAVANT L'ONADA CASTELLANITZADORA DENUNCIEU SI US PLAU !

Més informació, truqueu a: 933211803 (plataforma per la llengua). és també un telèfon útil per informar-vos de qualsevol cosa relacionat amb aquests temes.
  • JanJan1.325 10 963

ens trepitjen tots...morim com a poble
  • __20747__498 9

Primer de tot hola a tothom, aquest es el meu primer missatge al racó.

Després dir que això és més habitual del que sembla, avui m'ha passat quelcom similar que m'ha fet bullir la sang. He anat a una benzinera i he demanat que em fiquessin 12 euros de benzina al cotxe , i el senyor de la benzinera, que tenia aspecte de ser extremeny d'aquells que no diuen ni un borrall de català en sa vida,  m'ha respost un 
     " que dices chaval?? no te entiendo" . Li he repetit ben alt i clar  12 EUROS DE BENZINA SI US PLAU i llavors m'ha dit que ok. La sorpresa ha vingut després quan li vaig a pagar, li donc els 12 euros i em diu " faltan 10" . Si amb els anys que porta a Catalunya no es capaç de diferenciar " dotze " de " vint-i-dos", això ja és per agafar un cabreig considerable... M'estic pensant de fer algun tipus de queixa al respecte.

• __20747__498 9
    Respecte al que et va pasar a tu, per sort no totes les sudamericanes són iguals,  crec que també influeix molt el seu nivell cultural i la seva qualificació. Jo, que treballo en una feina que no està a l'abast de la majoria d'inmigrants que venen ( si dels que tenen bona formació) tinc la sort de treballar amb 4 companyes inmigrants que entenen el català perfectament i dues d'elles el parlen tant bé que semblen de Vic. El problema amb els sudamericans resideix sobretot entre els que fan feines poc qualificades, aquets normalment no necessiten el català per res i mai l'apendran.
  • mcb1.432 11 986👍 2
    doncs ja saps.. compra't un sprai
  • puigalder4.967 10 395
    El que més descoloca en aquests casos és el de respondre amb alguna frase enginyosa o divertida que deixi l'altre en evidència sense ofendre, demostrant que si pretenien ofendre'ns no ho han aconseguit i que estan equivocats. Però no sempre és fàcil trobar la resposta ràpidament.

En canvi, si ens trobem en el cas que el to sigui "borde" o desafiant aleshores ja podem passar a altre tipus de respostes i finalment a demanar el llibre de reclamacions.     
  • __20759__35 9
    o sea que fort el que et va pasar
  • Senyor de Nyer468 10
    Penso que la gent ha d'insistir. Cadascú ha d'explicar les seves experiències i situacions amb què es troba a l'hora de parlar en català, especialment a Barcelona. O fotem canya amb el tema de la llengua o això acabarà com a València o Perpinyà que ningú parla català ! 
  • siscodelforn39836 9

Home si s'ha de fotre canya i jo ja he fet alguna que altra reclamació, peró tambe he de dir que hi ha sudamericans que s'esforçen.Aqui el vendrell la seccio local d'ERC i el casal argenti hem organitzat clases de català per a forasters , i ara mateix tenim uns 20 alumnes i tots son sudamericans en hi ha de colombia, argentina i ecuador i fins i tot Perú,la cosa es dificil peró no ens em de rendir. i si cal s'ha de denunciar peró tambe fer pedagogia.

• Elo45.076 10 382
    mira-ho positivament, vas aconseguir que la noia descobrís un nou idioma, Que per culpa de molts altres que es passen a castellà potser encara no han descobert.

Jo segueixo content de seguir parlant català, per que en moments extrems on tots es parlen en castellà, he aconseguit que canviïn i s' acostumin a parlar en català. I això només sense deixar de parlar català, res més. Ells sols ja canvien poc a poc.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.806.793 missatges
  • 205.085 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat