Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Debat: Com castigar-los a tots?

xmetralla5.952 16 358👍 24
El proper 9 de març hi ha uns comicis, que ens agradi o no, ens afecten. Així, des de l'Esquerra Independentista, que moltes vegades hi hem passat de puntetes demanant l'abstenció i poca cosa més, hem arribat a un punt que ja no ens podem "fer el longuis", i la gent ens demana que ens mullem. Em passa a mi individualment pel carrer quan la gent em pregunta "què hem de fer?" i ho he pogut constatar amb altres companys de militància.
Jo els explico que, a part de ser una fomació sense una estructura nacional prou forta, el nostre objectiu no és convèncer l'estat espanyol de res, i que per això no ens hi presentem. Però, la gent no entén que, fent política, demanis l'abstenció. Entenen (i tenen raó), que a Madrid s'hi juguen moltes garrofes que ens afecten directament (Traçats d'AVE's, MAT's, infraestructures, etc.), si bé és ben cert que no és lloc on s'ha d'anar a demanar la llibertat, perquè aquesta hem de ser nosaltres des d'aquí qui la prenguem.
Amb aquest fil voldria encetar un debat sobre la utilitat de les 3 possibilitats que, segons el meu punt de vista, tenim els militants de l'Esquerra Independentista: l'abstenció (un "no vot" ambigü que, a les eleccions espanyoles acostuma a ser més baix que en altres comicis, i que mai et pots atribuir clarament), la utilitat del vot en blanc (un vot que, malgrat comptar a l'hora de fer el recompte de % i perjudicar els partits petits en l'obtenció d'escons, se'l pot manipular  fàcilment segons convingui, tot i que segons el seu resultat, te'l pots atribuir si ets l'únic que el demana), o un vot nul (que si no tens una força electoral d'antuvi, com és el cas de l'Esquerra abertzale, difícilment et pots atribuir).

No faig una enquesta perquè em digueu quina és la vostra opció, el que demano és el perquè defenseu aquesta opció. Si us plau, demano argumentacions serioses. No s'hi val dir "és que no són les nostres eleccions". Això és una obvietat, com també ho és que aquestes eleccions decidiran en gran part quina política es farà o es deixarà de fer a gran part dels Països Catalans.

Voldria trobar la solució per, sense afavorir l'espanyolisme radical de ciudadans, psoe i PP, castigar els partits de Catalunya que han fet el ridícul més gran de la història amb l'estatut i seguir intentant, per enèssima vegada, reformar una Espanya que no vol canviar. Voldria trobar una opció que em permeti ser defensada, de cara a les persones que em creuo pel carrer i em pregunten "Què hem de fer?"

Respostes

Configuració
  • Josep Maria Cantimplora6.926 10 275
    El problema és que si t'abstens tothom s'apropiarà del teu vot. Especialment partits com Ciutadans o el PP que sempre interpreten les abstencions a Catalunya com a antinacionalista català.
  • slash1.176 9
    jo votare el prc ja que és un partit independentista, no crec que surti, però si treu un resultat significatiu, és un toc d´atenció. Ara, si per casualitat tinguessin representació, espero que vagin al congres a fotre canya, a recorda´ls-hi que a Catalunya hi ha força gent que ja n´estem tips d´espanya. 
  • Criquet7.234 13 298👍 1.006
    Des de la vostra visió, que implica que CiU i ERC han de ser castigats podeu intentar 2 coses per exemple:

1- Intentar fer cert impacte a les eleccions en general amb un vot Nul... és l'uni que hi ha per fer o Blanc, tot i que aquest no us el podeu "apropiar" amb el bon sentit de la paraula.

2- Fer un impacte als militants dels grans partits el dia que fagin d'apoderats amb vots nuls però amb missatge clar... algo així com "heu traït al país" o lo primer que us passi pel cap. Això no surt a la tele per poca quantitat, però la gent que ho veu potser a algú li fa pensar.

De totes maneres també podeu pensar que Esquerra és la millor opció i votar-la !
  • robert12.180 11 738
    Presentar una llista obstruccionista.  Que cada diputat elegit per aquesta llista voti sistemàticament que NO a tot el que intenti decidir el congrés espanyol.  Principalment les investidures i els pressupostos.

Amb una excepció:  les mocions de censura.  A aquestes cal votar-hi sempre SI

Serviria si aconseguís blocar administrativament els projectes de l'Estat (com a mínim fins que arribin a acords PP+PSOE).  Només amb això ja hauria valgut la pena.  La consecuència visible de tot plegat és que l'Estat podria emprendre menys iniciatives i aniria perdent força.
  • Bernat II730 10

Catalunya es juga més del que ens pensem a les eleccions generals del 9 de març.
    Es posa a prova no només la movilització dels catalans vers al Govern Espanyol, mesurant el grau de in/satisfacció política de la societat, sinó si som suficientment intel·ligents per no caure en l'abstenció i no movilitzar vots, cap a forces dignes, però amb poc terreny per recòrrer.

Es possible que en aqueste legislatura ens juguem no tant sols com bé dius les garrofes, sinó també la possibilitat de fer un mur de contenció a més que previsible atac a les competències del nostre Estatut.

Crec que ens trobarem en una etapa molt antinacionalista, on es tallarà en curt qualsevol intent de més autogovern i on tinc el presentiment, per no dir la convicció, que PSOE i PP és posaràn d'acord en temes competencials ( fent ús de l'article 131 de la CE al seu gust) invaïnt de forma sútil competències nostres. Per tal veig més una legislatura de contenció que no pas d'avançament com m'agradaría veure ( en termes de les relacions Estat-Catalunya).

Dit això caldría fer un vot cap a partits nacionals, on tingueren quelcom semblant a veu, dins les decisions del Govern Espanyol, però veient que les disputes partidistes dels dos fronts, són més importants que el país, l'opció és vot en blanc.

El vot en blanc és una clara demostra de disconformitat amb les opcions polítiques que es presenten. A més perjudica a les llistes amb menys vots en aquest cas castigaria més a ICV, ERC, que no pas a PSC.
    A més el vot nul no es té en compte, i no anar a votar tindría per al polític diverses explicacions possibles:
    -Conformitat i no cal que vagi
    -M'estimo més anar-me'n a la platja.
    -Antisistema
    ..etc on no hi ha una forma clara de sapiguer dels que no voten si ho fan per disconformitat.

Mentrestant el vot en blanc és una forma de participació clarra però amb un detonant de protesta, de gent que estem a favor del sistema democràtic però que degut als penosos esdeveniments dels nostres partits catalans, fem un acte perquè s'adonin dels seus errors.
    Encara que a la pràctica no tingui cap força, ja que als polítics poc l'importa el vot en blanc amb una llei electoral que el té com a marginal, cal dir que no és el mateix una democracia amb un 5% de vots disconformes ( vot en blanc ) que una amb un 15 %, que no es veuen reflexats en cap gran força política.

A més, que carai, parlant amb professors de Ciència Política a l'universitat també, tots, sense cap mena de dubte esmenten que si vull i volem castigar els nostres partits, s'ha de fer vot en blanc.

• peisa4.201 12 510👍 65
    El debat es, l'EI s'ha de presentar a les estatals?

Jo no acabo d'entendre si reconeixem que avui per avui es desideix mes sobre la nostre vida a Madrid que a BCN com l'EI no es presenta. Entenc que no sigui el nostre pais, no es el nostre parlament, però tampoc l'AN es catalana i no per aquesta rao l'EI deixa d'asistir-hi quan aquesta cita algun dels seus militans. En podem trobar molts d'exemples, a on van els nostres impostos?  L'EI necesita fer els deures que te pendents, fer un debat serios de com afrontar entre altres coses aquesta mena d'incoherencia sense perdre els seus valors. Una posibilitat seria la que apunta robert1, presentar una llista obstructucionista. Ja trobareu el cami.

No es normal que la seva militancia, els seus votans estiguin desorientats cada cop que venen unes eleccions estatals, al parlament de catalunya, etc...

Esteu creixent per tant ara toca madurar.

edito: Quin millor vot de castig per ERC o CIU que votar a l'EI?
    • xmetralla5.952 16 358👍 24
      Sincerament, crec que això és un altre debat i, a més, en el qual ens costaria moltíssim posar-nos d'acord. No penso que l'EI estigui preparada (econòmicament ni socialment) per presentar-se a unes eleccions a l'estat espanyol, i en qualsevol cas, penso que no serviria de res, doncs amb les parets no s'hi pot parlar. Encara que, en el millor dels casos (l'impossible), l'EI tingués el 100% dels diputats dels Països Catalans a les corts espanyoles, continuariem essent minoria.
      • peisa4.201 12 510👍 65
        Jo si fos militant de l'ei em plantejaria el per que no es presenten a les estatals a l'hora de veure que faria jo a nivell individual.

Si penso que es molt dificil que l'EI es posi d'acord o no hi han recursos economics... es quan jo et responc que l'EI necesita madurar i fer els deures que te pendents.

Si es tracte de que encara que a Madrid es decideixi mes sobre les nostres vides que a BCN però a madrid no s'ha d'anar a fer res ja que son pareds..... que vols que et digui? Si l'EI no es pronuncia vers la seus votants i militants no acabo d'entendre aquesta manera de fer.

Penso que avui hi han dues funcions que pot fer l'EI. Una es treballar a nivell municipal com s'esta fent. L'altre es ser el cop d'atenció d'ERC i CIU. Estem d'acord que aquestes dues formacions es mereixen que s'els toqui la cresta, no? qui si no l'EI ha de fer aquesta funció, avui per avui. Pesnaba que havia quedat clar després del exit de les cups en les ultimes municipals.
          No crec que la funció de l'EI hagi de ser tocar la cresta a ningú. Ells varen escollir una via, hi han fracassat. Nosaltres no creiem en aquesta via (la dels estatuts), perquè creiem que el poder de decisió no està a Madrid, és aquí (tal com, per exemple, sembla que ho creu l'Ibarretxe amb els bascos amb la intenció de fer un referèndum, malgrat la llunyania política del model social que ens separa d'ell).
          L'EI es pronunciarà, això t'ho ben asseguro Probablement anem tard, d'acord, això sóc el primer en reconèixe-ho i fa temps que he escrit cartes a regidors de la CUP demanant-los que ens posicionem i que no callem com a putes.
          • peisa4.201 12 510👍 65
            Una cosa es la funció que l'EI ha de desnvolupar en un futur i l'altre es el que pot fer en aquests moments. Crec que avui per avui no hauria de despreciar els vots dels descontents d'erc o ciu tal com a fet en les municipals.  Es això el que vull dir quan parlo de picar la cresta.

De totes maneres l'EI necesita urgentment madurar. No es pot fer tard politicament parlant. Entre altres coses. La il·lusió que varen ser les municipals per molts dels seus votants s'ha de concretar en una estrategia de país.
  • jo_català4.347 15 454
    Primer de tot felicitar-te perquè ets el primer de l'EI a qui veig reflexionar sobre aquest tema sense deixar anar de bones a primeres: "a Madrid no se'ns hi ha perdut res" i tirar per l'abstenció, quan crec que com dius, a Madrid se'ns hi han perdut coses tan importants com AVE's, MAT's, inversions...

Jo a hores d'ara tampoc tinc el vot clar encara i també busco la manera visible de castigar i donar un toc d'atenció a CIU i sobretot a ERC.
    En el meu cas descarto totalment l'abstenció (per principis democràtics) i el vot nul (perquè ningú el demana i trobo que seria llençar-lo). Em vaig plantejar el vot en blanc però també és fàcil que se l'apoderin d'altres formacions a part d'afavorir a PP i PSOE.

Així doncs, l'única opció que de moment he trobat i la menys dolenta és votar el PRC. Estic segur que no entraran però és la única manera que hi veig perquè el meu vot quedi reflexat i comptat com un vot independentista sense votar ERC.
      El vot en blanc fins la data d'avui crec que ningú el demana. Votar un partit petit també m'ho plantejo jo, el que passa és que com entendràs, com a Esquerra Independentista no seria lògic demanar el vot per una altra formació que no fos la pròpia. Ens hem de posicionar, això està clar. Tal com deia el company, la gent que ens va donar suport a les municipals i va veure uns resultats força il·lusionants, ara no entendria que ens fessim els sords.
    Que teniu por de contestar? 
  • Catala al estranger1.205 11

Si no us presenteu, el mes coherent es donar llibertat de vot.
    Suposo que els simpatitzants de l'EI son prou grandets i poden prendre decisions sense que ningu els digui que han de fer, no?
  • __13082__4.190 11
    Els Escons Insubmisos no s'hi presenten? 
  • maberoUsuari sumador18.761 9 78👍 162
    A veure es que si els hi treus l'argument de que no són les nostres eleccions no saben que dir. A més, crec que com a mostra de respecte a la gent que va deixar la vida (tant la física com la social) defensant la democràcia cal anar a votar. En soc conscient que els candidats que es presenten no son cap meravella però un s'ha de mullar i triar-ne un
      Aquesta mostra de respecte perquè l'hem de demostrar a les eleccions espanyoles i no a les alemanyes?
      • forse un giornoUsuari sumador27.197 13 36👍 88
        Sé per què ho dius però em veig obligat a contestar-te: per què el parlament federal alemany no decideix directament res sobre els PPCC i en canvi l'espanyol sí?

Dit això, que em serveix per dir que sí, que s'ha d'anar a votar, jo votaré en blanc o Escons Insubmisos, si s'hi presenten. Crec que si tota l'EI votés Ei (valgui la redundància) seria un vot força significatiu, i potser fins i tot algun mitjà se'n faria ressò.
      • maberoUsuari sumador18.761 9 78👍 162
        Més que res perque estem parlant de les eleccions generals d'aquí, i no se si nosaltres podem votar a les eleccions alemanyes però cerc que no.

Publicitat

Fòrums

• 8.934.914 missatges
  • 209.076 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat