Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

L´idioma que «no serveix» al món

Sibilina192 12

Notícia publicada avui al diari digital Diari de Girona.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pNumEjemplar=2780&pIdSeccion=3&pIdNoticia=213871

Angelika Eisenführ, la periodista alemanya establerta a les comarques de Girona que fa temps ja va encetar una gran polèmica en qualificar el català de «dialecte regional», torna a la càrrega. Si en aquella ocasió va ser en la revista Amigos, ara ho fa des de la revista electrònica Costa Brava Info, una publicació en alemany i francès. En aquest mitjà va publicar el passat 20 de juliol un article on assegura, entre altres coses, que el català és «un idioma regional que no serveix per a res a la resta del món»...... d'Albert Soler, Girona

Respostes

Configuració
  • elnoidelsucre1.313 12

Per aquesta bàrbara centenars i centenars de llengues al món no serveixen per res. Que l'expliquin que era Catalunya als temps que Alemanya no era res i no existia.

• Sibilina192 12

http://www.empuriabrava-info.net/bahia-blick/kunden/ae.html 

La web en qüestió, amb foto i dades de contacte de la ... Angelika Eisenführ.

Les llengües del portal són alemany i francès. Vergonyós.
  • Aloja15.883 16 117👍 121
    I aixòi no és l'únic que tenim a Catalunya que no serveix. Ben a la vora d'on és ella hi tenim els aiguamolls de l'Empordà. Algú em pot expicar per a què serveixen? Sabeu la de cases que s'hi podrien fer?

Jo em miro la protecció de les llengües com a una mena d'ecologisme cultural. Si en aquest món només comptessin els diners l'ecologisme tampoc tindria sentit. Al final tot el món hauria de ser uniforme gris i avorrit. Valdria la pena viure en aquest món?
  • EPS62.489 14 8👍 11.319
    Jo el que no entenc és que aquesta gentussa que no li agrada Catalunya i la seva gent, QUE CULLONS FOTEN AQUÍ!!!!!!!!!!!!!!??????????

Jo si vaig a viure a un altre lloc el que faig és tenir respecte per la cultura d'allà, i si no m'agrada me'n vaig, però mai em quedaria allà i ademés rajant.
    • torracollons10.863 15 195👍 6
      Aquesta gent que es comporta així, es que dins seu viu el cuc del sentiment imperialista i els mou l'esperit colonitzador per damunt de tot.

A Catalunya tenim mil.lions d'individus espanyols amb aquest sentiment i no se'n aniràn perquè per ells es com una Creuada contra l'aborígen català.
  • Arbuckle9.997 12 214
    Els problema que tenen alguns guiris amb Catalunya és que no encaixa amb la seva imatge prejutjada i tòpica d'Espanya. Es troben amb un idioma que no sona gens espanyol i amb una cultura que no té gaire d'espanyola. Ells, en les seves ments limitades, s'havien imaginat que viurien la gran experiència espanyola amb els toros, la platja, els barrets de mexicà, les sevillanes i que així trobarien el sentit de les seves estúpides existències.

Però no és això ço que s'han trobat, i llavors se senten estafats i ploren. No res més. Segur que no es queixaran del frisó, ni de l'occità, ni del gaèlic. En canvi, trobaran que és molt bonic i típic que hi hagi aquestes altres llengües, perquè això concorda amb la seva imatge preformada del món.

[edito]

Això d'estúpides existències ho he dit en un moment d'enuig. Però el fet que no coneguin gaire la geografia humana d'espanya no converteix automàticament les seves existències en estúpides.
  • cathalà23.637 12 51👍 7.239

Heil Angelika!!!
  • Skaw30.735 13 30👍 4
    Té raó (en part). Al món serveix de poc. Una pena que passem el 90% o més de la nostra vida on SI val la pena. I, el que més importa, que és el nostre.
  • arderyn1.972 12 847

No ha de ser ningú de fora qui catalogui la nostra llengua, el més important signe de la nostra identitat. Se m'enfum el que digui aquesta pàjara inculta!
  • __13048__7.749 13
    ostres tio, tot són males noticies en aquests dies... acabaré deprimint-me... 
  • __17213__3.109 12👍 56
    Efectivament, parlar català fora dels PPCC no serveix de res... i?
  • __13082__4.190 13
    Aquest típus de gent em fan sentir vergonya aliena. Doncs l'alemany aquí tampoc serveix de gran cosa, no et fot!
  • elnoidelsucre1.313 12
    algú sap quantes llengües al món ténen els mateixos (i menys) parlants que el català? 
    • Automat17.292 12 98
      Aixo no te cap rellevancia. Que una llengua tingui mes o menys parlants no implica que sigui mes important. Hom considera l'angles com la llengua de comunicacio mundial, com el segle passat era el frances, quan en realitat, ni l'una ni l'altra tenen el major numero de parlants.
    • EmulatorQUsuari sumador64.824 15 6👍 19.915
      Tot i que això és una bona dada sobre la importància numèrica de la nostra llengua, no hauríem de caure en el parany espanyolista de "llengua amb molts parlants = bona, llengua amb pocs parlants = dolenta". Les llengües tenen valor per si mateixes, independentment de si les parlen 100 persones o 100 milions.
  • Elo45.076 12 425
    aquesta lo que li molesta és haver apres castellà i no poder-lo fer servir on estiueja. Que si foti fulles, o respecti.
    • Automat17.292 12 98
      Haver-se gastat certs euros en professors particulars de castella i nomes poder parlar alemany, frances i catala.

Sort en te del restaurant de l'Escala (o era l'Estartit?). Alla si que podria practicar.
  • __19082__6.088 11

Una estrangera ha de dir si la nostra llengua és bona o no????

Doncs és molt senzill, si fa un altre comentari aixi doncs cap a fora, jo no vull a gent que no estigui agust al meu pais, que s'en vagi al seu i avans de parlar que passi per algun camp de concetració, i aprengui el que han fet els seus avans de dir si la nostra llengua val o no.

I tampoc no hem de donar tanta importancia al que diguin els estrangers ostres que diguin el que vulguin, és el nostre pais ells aqui no n'han de fer res i si el que vol es parlar en castellà que vagi a madrid que allà el podrà parlar amb qui vulgui.

• Gandalf1.302 12👍 3
    Això que no serveix per res és una collonada de ca l'ample. Amb el català m'entenen a Itàlia, a Portugal i si m'hi esforço a França. No he fet mai classes en les llengües d'aquests països i puc mirar les seves televisions i en poques hores ja començo a entendre què diuen. Potser la senyora, si se li pot dir així, nos sap que el català és la llengua romànica central, i que s'assembla molt a totes les llengües romàniques, i sabent català amb unes poques classes pots defensar-te mínimament en qualsevol llengua romànica.

A més, el català és una llengua amb una fonètica complexa i rica, que et permet amb una mica d'esforç parlar mínimament bé altres llengues, no com altres llengües que els seus parlants acostumen a tenir un accent fortíssim, com l'espanyol, francès i fins i tot l'alemany. La llàstima és que molts catalans per colonialisme mental parlen anglès amb accent espanyol.

El que vol la teutona aquesta és aplicar la "Solució final" a la nostra llengua. Però se m'acut una idea millor... que foti el camp. Si tant li molesta la nostra llengua, què dimoni fot aquí? Ens odien però no es mouen d'aquí... Si això no és mentalitat de colonitzador, que algú m'ho expliqui!
  • __539__9.197 17
    Bé, mai tindrà el plaer de llegir el Tirant lo Blanc en el seu idioma original. M'imagino que no li deu importar gaire, algú que és capaç de dir que una llengua no serveix per a res és que té un apreci per la cultura bastant baix.
  • BoX_9241 12
    A mi em servix per comunicar-me amb la majoria de la gent que estime, amb això tinc suficient per a demostrar que servix.
  • Sophie_8.715 12 249
    en certa manera té raó, saber català no serveix de res fora del països catalans,  però de què serveix parlar anglès? de poc més per que siguem realistes, no tothom el parla....ni molt manys.

Si haguessim de dir quina llengüa és útil i quina no ni l'anglès, ni el català, ni l'alemany, ni el castellà serien útils, l'única que tindria més utilitat és el xinès  ja que al cap i a la fi és la llengüa més parlada, per tant la senyora brastburt que no se les doni de gran per que l'alemany tampoc és una llengüa universal.
    Doncs hi ha un petit curset de català aquí. 

I després diu que el català és un dialecte regional? Pot ser que no l'hagi fet ella, el curs... No ho entenc. Li escriuré un correu igualment.
    • llamp48.615 17 10👍 12.154
      El curs no és d'ella, jo també m'hi he fixat, du unes altres inicials. Deuen ser altres articles del portal.

Per cert fes-me'n cinc cèntims del quer explica la frau. Parla d'immobiliàries?
  • llamp48.615 17 10👍 12.154
    I?

Ja sabem que el català no serveix per anar pel món (no som tan creguts com els espanyols o els alemanys per exemple).

Però és de calaix que el català serveix per anar per terres catalanes. De tant evident fa vergonya haver de escriure-ho.

En el que disenteixo és en que el espanyol serveixi per anar pel món. No serà més aviat per anar per l'inframón?

És un dubte racional que m'ha vingut al cap.
  • FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
    Eis, totes aquestes actituds no ens les hem de prendre a broma, ja que demostren que aqui pot venir un qualsevol i dir el què li passi pels ous de la nostra terra sense cap mena de respecte. Si no actuem ara, tot això no farà més que empitjorar.
  • supercat1.966 12 851
    I a ella això que l'importa si al cap i a la fi és alemanya?

Per cert,tots sabem que l'alemany es parla a un fotimer de paisos del món.....,Alemanya,Austria i una part de Suissa,o sigui un idioma superinternacional!!!!

• llevantdemallorca18.794 13 84👍 4.392
    Que véngui a Mallorca! Aquí no haurà ni de fer servir el castellà. No importa! Fins i tot els espanyols posen més el cul que els mallorquins.
  • koutto2.599 12 708
    Algunes persones no es mereixen ni la rèplica als seus comentaris.
    Ignorem-la que si està indignada per trobar-se fora d'espanya la solució és senzilla que marxi a madrit, ens farà un gran favor a tots.
    • FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
      No tens raó. Si fem això, pot venir qui vulgui i escopir-nos a la cara. Pot venir qualsevol foraster, cagar-se en Catalunya, i no passa res. Llavors la gent s'extranya que les senyeres de Reus les creméssin una forastera xilena, per exemple. Això s'ha d'aturar.
  • __18343__4.273 12
    Ni cas. Deu ser la típica amargada que ha vingut a solucionar els seus problemes.
  • JoanJoanPV21.666 13 64👍 90
    El dia que abandonen la seua llengua per l'Esperanto o el Xinés, pareixerà que el que diu s'ho creu.
  • Cristòfor Colom2.298 12 771

Trobo molt fort que algú tingui els collons de dir això d'una llengua que és la llengua oficial d'un país com per exemple Andorra. Té el mateix status el català que l'alemany, totes dues són llengües oficials cada una d'un estat respectiu.

Simplement surrealista.
  • Jordi Benplantat557 14
    Aquest pensament està molt estès entre la població d'origen alemany, ho se per experiencia, la  meva dona es alemanya.

El meu sogre afirmaba fa anys que el us del català era una mena de feixisme.

Un dia, jo contra tots, sogre i cunyats, els hi vaig dir que tenien raó, que era una estupidesa que ja que tots els catalans sabiem espanyol ens obsesionesim en seguir parlant en català, de la mateixa manera que tots els alemanys saben angles i s'obsesionen en seguir parlant alemany.

Ja no hem tingut més discusió sobre el tema.

Salut

Miquel
    • forse un giornoUsuari sumador27.211 15 38👍 92

Jordi Benplantat escrigué:

Un dia, jo contra tots, sogre i cunyats, els hi vaig dir que tenien raó, que era una estupidesa que ja que tots els catalans sabiem espanyol ens obsesionesim en seguir parlant en català, de la mateixa manera que tots els alemanys saben angles i s'obsesionen en seguir parlant alemany.

Ja no hem tingut més discusió sobre el tema.

Molt gran! 
  • __7754__12.808 14
    Si li haguessin incendiat la casa el dia després d'haver dit això, aquesta gossa ja estaria fent les maletes de tornada.
  • Sibilina192 12

Aquí us deixo l'original de la sra. Angelika Eisenführ tal com surt a Costa Brava Info (gràcies a Thomas Spieker). 

Die Katalanen sollen Sprachen lernen

Ein Bericht über ausländische Investitionen in der Gegend in und um Barcelona brachte es an den Tag: nicht nur Katalonien verlangt seit Jahren mit sturer Hartnäckigkeit, dass Menschen aller Herren Länder oder aus dem restlichen Spanien Katalanisch können sollten oder müßten, wenn sie hier leben wollten, nein auch die ausländischen Firmen, die sich hier angesiedelt haben, meldeten sich mittlerweile zu Wort.

So beanstandeten sie in ihrer großen Mehrheit, dass in Katalonien nicht genug Menschen mit Fremdsprachenkenntnissen lebten, um auf dem globalen Markt mitzuhalten.

Ausserdem monierten sie die hohen Transportkosten für Frachtgut und Industriehallen sowie das nach ihrer Meinung unzureichende Kommunikationsnetz von Flugverkehr und Bahn.

Schon vor einiger Zeit hatte ein Bericht Aufsehen erregt, in dem Katalonien die Ansiedlung eines bedeutenden koreanischen Unternehmens verloren gegangen war, weil die Führungselite dieses asiatischen Landes nicht bereit war, ihre Kinder in Schulen zu schicken, in denen sie in einer Regionalsprache unterrichtet würden, die ihnen in der gesamten übrigen Welt nichts nütze.

Die katalanischen Politiker hatten dies achselzuckend zur Kenntnis genommen, die Geschäftswelt aber schnaubte vor Wut.

Schliesslich ist das von den Katalanen gegen Madrid immer wieder vorgebrachte Argument ja gerade die wirtschaftliche Stärke dieses Autonomiegebietes und jede neue Ansiedlung bringt nicht nur Geld, sondern auch Prestige.

Nach dem oben erwähnten Bericht befinden sich 34% der ausländischen Firmen, die in Spanien angesiedelt sind, in Katalonien, davon 90 Prozent allein in und um Barcelona. Von je 100 Arbeitern und Angestellten sind mindestens 11 in ausländischen Firmen tätig. Warum nicht einmal eine Kampagne zur Förderung von Englisch, Deutsch und Französisch in diesem grenznahen Gebiet - zu schweigen von mehr Spanisch im Unterricht für alle Schulkinder?

Angelika Eisenführ

Dades de la publicació:

Puigmal 40/2 - E-17487 EMPURIABRAVA / Spanien - Tel. : + 34 972 456051 - Fax : + 34 972 456089 - Administrator: Irene Aerni

• Sibilina192 12

I la traducció en paraules del mateix Thomas Spieker:

"Mes que interpretar o reflectir l'esperit de l'original en un català correcte, he volgut esser el mes literal possible, per tal de deixar palès tots els despropòsits i les incorreccions del seu original. "

Els comentaris en vermell són d'en Thomas.

El Catalans han d'aprendre idiomes

Un informe sobre inversions estrangeres a la regió de Barcelona ho ha descobert: No només Catalunya exigeix des de fa temps amb tossuda persistència que la gent d'arreu i fins i tot de la resta d'Espanya han de conèixer el català si volen viure aquí, no, fins i tot les empreses estrangeres que s'han establert aquí han demanat la paraula.

Aqui fa servir una de les seves tècniques preferides: barrejar opinió i informació per carregar contra el català, tot confonent els seus lectors. Perquè la primera part de la seva exposició es una opinió no contrastada amb res que a mes valora i qualifica, mentre la segona és una suposada conclusió d'un informe al que es refereix (completament fora de context) per donar mes credibilitat a la seva exposició.

I es que la gran majoria d'elles s'han queixat que a Catalunya no hi viu prou gent amb coneixement d'idiomes foranis, per poder competir al mercat global.

Tot desconeixent l'informe al que es refereix, sí que sembla una exposició versemblant, encara que caldria conèixer l'informe complet per comprovar que aquesta sigui realment una de les seves principals conclusions, tal i com ho està presentant ella aquí.

A mes a mes, criticaren els costos elevats pel transport de mercaderies i de naus industrials, així com el que consideren una xarxa aèria i ferroviària insuficient.

No coneixent l'informe es impossible saber si, tal com ella intenta insinuar, aquestes son només les conclusions secundàries o, com semblaria, les principals de l'esmentat informe...

Ja fa temps que cridà atenció un informe que afirmà que a Catalunya se li havia escapat l'establiment d'una important empresa coreana, perquè l'élite directiva d'aquell país no estava disposada a enviar els seus fills a col·legis en els que s'ensenya en un idioma regional que no els serviria per res a tota la resta del mon.

Ara, parla fins i tot d'un altre suposat informe i confon els seus lectors amb afirmacions tan òbvies com parlar de la élite directiva de tot un país quan, si l'informe realment existeix, segurament només parlarà dels directius d'aquella empresa. Però caldrà veure si això es realment veritat o si s'ha inventat l'informe o l'excusa d'aquells directius. I aixó de que el català "no servirà per res a tota la resta del mon"?

Aleshores, els polítics catalans van prendre nota aixecant les esquenes en senyal d'incomprensió, però el mon empresarial estava furiós. A la cap i a la fi, l'argument mes reiterat dels catalans contra Madrid es precisament la força econòmica d'aquesta regió autònoma i qualsevol nou establiment no només aportarà diners, sinó també prestigi.

I mes opinió disfressada d'informació. Que vol dir que "els polítics van aixecar les esquenes en senyal d'incomprensió"? I la barreja sobtada de la suposada argumentació dels catalans "contra" Madrid? Tot per concloure amb una altre idea només seva...

Segons l'informe esmentat a dalt, el 34% de les empreses estrangeres a Espanya, s'han establert a Catalunya i d'elles un 90% al voltant de Barcelona. De cada 100 treballadors i empleats, com a mínim 11 treballen per empreses estrangeres.

I aquí un xic mes de (suposada) veritat per deixar palès lo ben informada que està.

Perquè no es fa una campanya per promoure l'anglès, l'alemany i el francès en aquesta regió fronterera - sense parlar d'augmentar el castellà a les classes per a tots els escolars?

Angelika Eisenführ

Com a colofó de tot el despropòsit, una recomanació personal, plena del "seu" sentit comú, ja que sembla obvi, oi, que a una regió fronterera hagi de parlar tots aquells idiomes, com ara l'excel·lent castellà que es parla al Sud de França o l'alemany sense accent que parlen els danesos... Tot plegat increïble.

Thomas Spieker

Publicitat

Fòrums

• 9.297.231 missatges
  • 221.134 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat