Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Per què no "vui"?

Arbuckle9.997 11 207
Continuant amb la temàtica de si accepten formes no estàndards, que s'ha vist darrerament en el fil que preguntava per què no s'accepta el determinant masculí lo, jo pregunto: per què no vui de voler?

Això ho dic perquè de fet, quanta gent pronuncia vull? Hom diu vui, vuic, vullc i suposo que alguns també diuen vull. De fet, sí que n'he sentit que ho diguin de la manera estàndard, però sospito que en molts casos ho fan com a conseqüència d'haver après que aquesta és la manera estàndard.

Jo mateix encara recordo el dia que vaig descobrir quina era la manera estàndard. Fa molts anys, més de 20. Jo era petit i escrivia un conte. El meu pare s'ho mirava i en veure que escrivia vui, em va corregir. Haig de dir que jo vaig flipar bastant.

Atenció: que quedi clar que la meva pronúncia no és castellanitzada, atès que jo puc dir perfectament les ll. De fet, crec que aquest és l'únic cas que canvio una ll per una i. Noteu que no tinc cap problema per a dir bull de bullir. Em sona perfecte. En canvi, vull de voler, tot i sonar exactament igual (jo no diferencio B de V), em sona fatal. No puc dir-ho. És com però. Tampoc no puc dir-ho. Jo sempre he dit pro.

I no és que no em vulgui corregir. És que crec que en aquests dos casos s'haurien d'acceptar aquestes dues formes com a variants admeses. Mai amb el propòsit de substituir l'estàndard, sinó com passa amb les diferents formes locals acceptades en certs registres.

Respostes

Configuració

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.969.554 missatges
  • 210.268 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats