Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Quins llibres esteu llegint?

--> MaGDa <--32 13👍 3
Ja ho he vist a altres forums hi he pensat que estaria bé que aquí parlessim dels llibres que hem llegit i en fessim recomanacions. n n

Respostes

Configuració
  • Esbojarrat3.847 9 542👍 1.159
    Em queda molt poc per a acabar "Arm und Reich" (Armes, acer i gèrmens) de Jared Diamond. És una obra brillant que exposa els motius essencials que han portat a les diferències tecnològiques i culturals entre els diferents continents i el domini d'Europa occidental a nivell mundial. És força senzill de llegir, però hi ha algunes parts una mica denses, especialment quan parla del procés de domesticació de les plantes i de la colonització del sudest asiàtic, potser en part perquè coincidia que s'utilitzava vocabulari molt específic en alemany i s'explicaven amb detall processos relativament complexos. L'edició original és en anglès.
  • Defectible7.981 270
    Algú que s'hagi llegit el Permagel de l'Eva Baltasar?

El volia ja des de Sant Jordi passat, però em preocupa que m'afecti massa en el tema sentimental, en el que estic força delicat.
  • Sau de Treviac5.487 2 390👍 6.872
    Estic fent una pausa en la meva lectura de "Els pilars de la Terra", de Ken Follett, per començar a llegir una novetat calenta, calenta, "Foc i Sang", nou llibre de George R. R. Martin sobre l'univers de "Cançó de Gel i Foc", en llengua catalana. Per a fans de la fantasia èpica i "Joc de Trons":

• Sr. Marçal1.044 10👍 201
    J. Ratzinger, Ser cristiano en la era neopagana (Ésser cristià a l'era neopagana):

J. Massot i Muntaner, Aproximació a la història religiosa de la Catalunya contemporània:

Jordi Marrugat, Josep Carner 1914. La poesia catalana al centre de la modernitat europea:

• geekest_catUsuari sumador5.533 14 388👍 418

El problema dels tres cossos, d'en Liu Cixin. Ja l'estic acabant. No em sol agradar la ciència ficció, però he de reconèixer que és un llibre molt potent i m'ha enganxat totalment. Apunteu-vos-el, perquè Amazon n'està preparant una sèrie pels propers anys, i vaticino que passarà com amb el conte de la criada, que durant un temps serà el llibre de moda.
  • Faraday1.290 1👍 953
    La caída de un canalla, de James Hadley Chase.
    (La caiguda d'un canalla, de James Hadley Chase).

• Roderic17.871 15 94👍 9.009
    Novel·la coral i polièdrica sobre les desventures d'una colla berguedana que flirteja amb la dolça punxada de l'escorpí als anys 80. A estones crua, a estones tendra. Des de Trainpotting que no reia tant. Molt recomanable si sou cul-i-flors o us agrada la narconarrativa.

https://imagessl3.casadellibro.com/a/l/t0/03/9788415269403.jpg
    Plaute, Amphitruo (Amfitrió):

Bertolt Brecht, Leben des Galilei (Vida de Galilei):

• nosferatu2.008 13 834👍 293
    Ara mateix en tinc tres de començats (ho faig sovint, a no ser que un llibre m'absorbeixi molt, m'agrada tenir-ne diversos de començats i anar alternant):

- 'Esperant Mister Bojangles', de l'Olivier Bourdeaut, recomanat per la llibretera @Fadaestel de Twitter el qual m'està agradant molt.

- 'Trífero', del peculiar Ray Loriga, un escriptor dels que o enganxa o s'odia a mort.

- El clàssic 'La Història Interminable', un llibre preciós i molt recomanable, i que encara no havia trobat el moment de llegir.

Al meu ritme actual de lectura, molt condicionat per feina i mainada, suposo que em duraran fins nadal, a veure si de mica en mica puc anar atrapant tot el material pendent.

• Marcos412474.520 2 473👍 3.251
    "Professor's House" de Willa Cather,

"The French Lieautenant's Wife" de Fowles,

"Song of Solomon" de Toni Morrison,

"To the Lighthouse" Virginia Woolf.

• catalàamallorca41.786 7 14👍 18.282
    Just avui he acabat "Els fills de n'Hurin", de Tolkien. A Tarragona tinc el de "Contes inacabats", ja el llegiré en tornar. Mentrestant llegiré aquest:

• VeniuJa28👍 8
    Diuen que és el millor llibre d'aquest any, per això ho he començat

• zzcc6.517 9 331👍 2.497
    Porto unes quantes setmanes devorant llibres del Kapuściński. Té un estil molt carecterístic, gens difícil de llegir, i que alhora dóna els ingredients per entendre els contextos generals de molts conflictes d'Àfrica i Amèrica del segle passat. El paio va portar una vida de bojos, un autèntic corresponsal de guerra, que deixa en absolut ridícul pràcticament tot el món del periodisme actual.

• EmulatorQUsuari sumador64.634 15 6👍 19.639
    Amb "La place de l'étoile" pràcticament acabat, he començat a llegir...

C. M. N. Eire, Reformations. The Early Modern World, 1450-1650 (Reformacions. El món dels començos de la modernitat, 1450-1650):

Lluís Duch, Sortida del laberint:

• Fungus493👍 984

Dels millors llibres sobre la Gran Guerra que he pogut llegir.
    Ara mateix estic combinant la lectura d'aquests dos llibres que em van portar els Reis d'Orient, "El dia que Barcelona va morir", la novel·la de n'Enric Calpena sobre l'atac d'Almansur a Barcelona de l'any 985, editat per Rosa dels Vents, i "Patrimoni medieval de la Cerdanya i el Capcir" (DDAA), editat per Rafael Dalmau Editor.

De moment la novel·la de n'Enric Calpena m'està agradant, tot i que tot just l'acabo de començar. L'altre és una molt bona guia del patrimoni medieval de l'antic comtat de Cerdanya amb una potent introducció amb el marc històric.

Ara mateix, aquest (regal recent):

Agustí Bartra, Odisseu:

Jaume Segura Illa, In paradisum:

He acabat de llegir "El dia que Barcelona va morir", d'Enric Calpena, una novel·la històrica sobre el saqueig de Barcelona per part d'Al-Mansur l'any 985.

Va començar bé, hi tenia moltes expectatives posades, en aquesta novel·la, però a mesura que anava avançant en la seva lectura se'm va anar fent pesada. Bastant plom, la veritat, tot i que està ben escrita. Però es fa avorrida, no passa gaire res, l'argument no fa tombs, hi ha massa trames paral·leles que no porten enlloc i que et confonen (en una novel·la curta de 400 pàgines), tot i que passen coses durant aquests fets històrics sembla que llegeixis una crònica periodística que explica fredament allò que s'esdevé, no hi ha sentit de l'aventura ni herois ni antiherois, i fins i tot els personatges malvats que hi apareixen són desaprofitats, els personatges són més plans que una taula de surf, i mira que hi ha 400 pàgines per mirar de desenvolupar-los...

És el que passa a molt bona part de la novel·la històrica catalana. Molts cops escrita per periodistes que expliquen, no pas narren, amb un sentit de l'aventura, l'èpica i l'heroisme que tendeix a zero, amb massa voluntat de ser didàctic, tant que es nota massa i fa vergonya aliena, sense capacitat de crear atmosferes que endinsin el lector en l'època, sense capacitat de crear personatges carismàtics, heroics o antiheroics, sense ganes o capacitat de fer sagues de novel·les d'aventures, i fins i tot de vegades amb moralina políticament correcta inclosa... Molt avorrit tot plegat...

PS: no us en refieu de les novel·les escrites per escriptors "mediàtics" i encara menys si són periodistes.
    • Ballester7.764 7 278👍 2.647
      Si és tan plom com les d'en Martí Gironell  (confesso que només en vaig llegir una i mitja, i no solc deixar llibres a mitges )
        Tant plom potser no, però Déu n'hi do. Sembla una crònica periodística, no té cap mena de gràcia i posseeix tots els defectes que he esmentat a sobre.

Hi ha bones novel·les històriques en català, ara em ve al cap "L'any dels francs", d'en Villaró, "El falcó del comte", de na Cantalozella, "Terra negra", d'en Navarro Santaeulàlia, "Anjub"i "L'hivern del tigre" d'en Carranza, etc... Però són novel·les escrites per escriptors que no són mediàtics. No els publiquen les novel·les per sortir a la televisió o a la ràdio, sinó perquè escriuen bones històries.
  • entre·ribes443👍 317

Acabo de repetir (és tan bo!):
    https://www.youtube.com/watch?v=GuDsU3Z8BSY

i de llegir per primer cop:

i

M'ha agradat prou, sobretot les flors! Em fa gràcia com la Rodoreda escriu sovint des d'un jo masculí.
  • Faraday1.290 1👍 953
    Acabat Set de Rei, d'Alfred Bosch ara m'he engrescat amb Universo 4. Un recull d'històries curtes de ciència-ficció.

• KevinBCN7👍 1
    Jo m'estic llegint un del Sherlock Holmes. El primer, Estudi en Escarlata. La veritat és que és curt però llegeixo molt de tant en tant.

• Josep Carles6.514 13 332👍 2.480

L’ofici d’historiador

Josep Fontana

La tasca de l’historiador es defineix fonamentalment pel seu compromís amb el món en què viu, i el seu treball ha de contribuir a explicar els problemes reals dels homes i les dones d’ahir i d’avui, per ajudar a resoldre’ls. L’ofici d’historiador és, doncs, un ofici socialment útil, i només té sentit quan es duu a terme amb plena consciència de la seva dimensió cívica.

Les lliçons aplegades en aquest llibre van ser pronunciades, originalment, en el marc de la Càtedra Ferrater Mora de la Universitat de Girona, l’any 2009. Josep Fontana es proposava fer una mena de balanç, encara provisional, de la feina feta en més de cinquanta anys, centrant-se en els camps en què ha treballat i en els motius que el van guiar a escollir-los.

EN COL·LABORACIÓ AMB LA CÀTEDRA FERRATER MORA DE PENSAMENT CONTEMPORANI, UNIVERSITAT DE GIRONA

Ressenyes

Ressenya a la revista Descriu, el 7 de maig del 2018. Enllaç aquí.

Ressenya a l‘Especial Sant Jordi del Cultura/s, el 21 d’abril del 2018.

---------------

Extraordinari. Un llibre de capçalera per tothom qui vulgui entendre els processos històrics -a nivell català, espanyol, europeu i mundial- que ens han menat a l'actual present. 

També per reflexionar sobre "l'ofici d'historiador." Metodologia i quin -o què- li dóna sentit i utilitat social.

Imprescindible.

• entre·ribes443👍 317
    Ja he acabat "The Book of Dust" de Philip Pullman.

El tenia pendent de fa temps... però també l'anava endarrerint migconscientment. És allò que passa, quan un llibre, en aquest cas la trilogia "His Dark Materials", t'ha agradat molt, massa..., que et fa por que et decebi. De vegades faries morir als escriptors dels teus llibres preferits, perquè no puguin escriure cap nyap després. Tal com una emperadriu fa enterrar el seu millor arquitecte dins els fonaments de la seva obra mestra . (Ara que hi penso, també m'hagués agradat que algun dels idiotes de qui m'he enamorat hagués mort abans d'haver de descobrir com n'era d'idiota. Així em podria quedar amb els meus bonics records inalterats  Em fot molt haver-me equivocat amb algú, més que ser deixada, diria ).
    Bé, no m'ha decebut tant (Pullman et perdono la vida), tot i que m'ha agradat un pèl menys que la trilogia original.
    (Aquesta mania d'escriure continuacions. O de fer films nefastos nous de la Guerra de les Galàxies )

Però com dit, no està mal
    • Ballester7.764 7 278👍 2.647
      Quants volums són? La trilogia original la tinc en un pedestal de literatura fantàstica juvenil, i em fa una mica de cosa llegir el nou lliurament. Però alhora també és un somni fet realitat: més món de la Lyra escrit per Philip Pullman! Suposo que el millor és entrar-hi amb cautela i sense masses expectatives.
      • entre·ribes443👍 317
        Sí, és una mica això.

També serà una trilogia. De moment ha sortit el primer ("la Belle Sauvage") situat abans de la trilogia original, els altres dos parlaran del que passarà després... Sabrem alguna cosa d'en Will?
        Dolç patiment, però sobretot dolç 

• Toni Montagutí37.667 8 18👍 24.679
    Un de molt curt (un parell d'hores de lectura) d'en Colm Tóibín: El testament de Maria. 
    Una mare jueva, que perd el fill en una creu. Una dona que no vol ser aquella verge que veneren els cristians i que acaba els seus dies trobant consol en la deessa Artemis.
    Filó d'Alexandria, Ambaixada a Gaius (Πρεσβεῖα πρὸς Γάιον):

"Arnau Mir de Tost. Un senyor de frontera al segle XI", de Francesc Fité i Eduard Gonzàlez, editat per Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida. Un molt bon estudi biogràfic d'aquest senyor de la guerra urgellenc del segle XI.

• Pedrolo10.751 3 198👍 4.876
    Hem arribat tard a classe, de l'Ariadna Herrero (ideal per a entrar en la literatura medieval de manera lúdica i planera):

Hem arribat tard a classe

Autor: Ariadna Herrero

Pàgines: 169

Format: 21 x 14 cm

ISBN: 978-84-947511-9-6

Data de publicació: Abril 2018

15,00 

Descripció

La Lali i en Marc estudien l’ESO a l’institut Pedra de l’Encant. Aquest matí no s’han presentat a l’examen de literatura catalana medieval que tenien a primera hora amb la seva exigent professora, la Blanca Espriu.

A l’hora del pati els dos adolescents arriben corrents al centre acompanyats per la Paula, la germana de la Lali, i s’internen al Departament de Llengües. Allí hi troben la Blanca i li demanen disculpes per no haver arribat a temps a l’examen.

Quan la professora els pregunta quin és el motiu perquè no s’hi hagin presentat, els joves li confessen que mentre els seus companys feien l’examen de literatura medieval, la Lali ajudava el novel·lista Joanot Martorell a resoldre els problemes amorosos entre la seva germana Isabel i el poeta Ausiàs March; la Lali s’implicava en tota mena d’intrigues de palau en companyia d’en Bernat Metge i altres membre de la Cancelleria Reial; i en Marc defensava Gal·lípoli a les ordres del capità Ramon Muntaner.

Arribarà la Blanca a creure’s la increïble història que li tenen preparada?

Autora

Ariadna Herrero i Molina (Granollers, 1981) és llicenciada en Filologia Catalana i en Filologia Hispànica. Va cursar un postgrau en Processos Editorials i ha realitzat diversos cursos de novel·la, conte i microrelat.

L’any 2004 va ser la guanyadora de l’octava edició del Premi de Teatre La Carrova amb l’obra Semblava una persona com qualsevol altra (2006). El 2016 va quedar finalista en el concurs de contes de la revista Núvol amb el relat «Embruixada». El seu relat «L’engany» va ser un dels guanyadors del Certamen Literari Cryptshow Festival i es va publicar dins del recull Estats alterats de la ment (2017). Amb el nanorelat «Batecs mecànics» va guanyar el premi Menció Especial del jurat en el III Concurs de microrelats fantàstics «La masmorra de l’androide».

És l’autora de la novel·la Seràs un dels nostres (2017). Hem arribat tard a classe (2018) és la seva novel·la més recent.

• catalàamallorca41.786 7 14👍 18.282
    Porto un temps llegit tot de coses d'en Tolkien, ara toca:
    Lactanci, De mortibus persecutorum (Les morts dels perseguidors):

Acabat "La teranyina", ara toca aquest llibre.

Plató, Teetet (Θεαίτητος):

• guillezcurra185 3👍 139
    La mort lenta - Xavier Mas Craviotto
  • entre·ribes443👍 317

Aquest. És genial. Viatges tropicals, botànica, ecologia, ... i una anècdota sobre Darwin que us matarà:
    Li encantaven els escarbats, i una vegada n'havia recollit tants que no tenia cap mà lliure i se'n va posar un a la boca, i l'escarbat per a protestar va emetre un líquid àcid perquè l'escupís :D
  • ExploitationUsuari sumador7.768 13 277👍 448
    Porto uns mesos llegint Bleak House de Dickens en anglès. Per llegir en anglès haig de fer un major esforç de concentració però és que aquest cas em supera, 4-5 pàgines i ja no sé què llegeixo, només m'havia passat una cosa semblant quan llegia un llibre d'històries curtes escoceses, però estaven en Scots (imatge)

Crec que el següent llibre serà Solaris, el vaig deixar a mitges fa una pila d'anys i ja va sent hora de donar-li una segona oportunitat.

• Oscar lo RoigUsuari sumador23.465 15 53👍 631
    El primer volum de Nou viatge pel País Valencià, de Nèstor Novell i Josep Sorribes. Un recorregut a fons del País Valencià comarca a comarca i quasi poble a poble amb tot de dades històriques, socioeconòmiques, industrials, culturals, sociolingüístiques, etc. Del 2015, encara està prou vigent.

La veritat és que ho pinten tot tan fatal (la cultura, la llengua, el patrimoni, l'economia, la natura, l'urbanisme, etc) que és per amagar-se en una cova. Tot i això, ho estic trobant prou versemblant per conèixer què és el que hi ha i amb què comptem si es vol redreçar el país.

Just Lipsi (Justus Lipsius), Somnium (Somni):

• Faraday1.290 1👍 953
    Un cop acabat El regreso del señor de la noche (El retorn del senyor de la nit), de Frank Miller em disposo a iniciar L'Incal, de Moebius i Jodorowsky, versió íntegra, en català.

• Faraday1.290 1👍 953
      Merderot existencial i pretenciós per part del "psicomag" Jodorowsky. Típica merdeta que s'ha de llegir entre línies i que fot una mandra de nassos. Se salva la part gràfica de Moebius i res més.
      • Defectible7.981 270
        Home, Jodorowsky és un penjat, però les 4 coses que ha fet en el terreny de la ficció valen prou la pena.

Jo el tinc en propietat, L'Incal, i m'ho vaig passar molt bé. És clar que, com bé dius, és l'art de Moebius el que fa que tot s'aguanti —i ho aguanta tot.

Desconeixia que hi fos en català, jo tinc la versió de Reservoir Books.

Molt bo el docufilm Jodorowsky's Dune, per cert. Una palla mental descomunal, com sempre, però és de visionat obligatori.

Publicitat

Fòrums

• 9.285.154 missatges
  • 220.679 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat