Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Els noms de la libèl.lula a les Garrigues

Àngel Guimerà361 12

Amb vint-i-quatre pobles, en aquesta comarca de la plana de Lleida trobem catorze noms diferents per anomenar la libèl.lula, seguint la tònica de riquesa lèxica que ja hem vist a les comarques de l'Urgell i del Pla d'Urgell.
El nommés usat a les Garrigues és ESTUDIANT, que diuen a l'Albagés, Castelldans, Granyena i Puig-gros.
A Arbeca, les Borges i Vinaixa, en diuen un DIMONI.
A la Granadella, Juncosa i els Torms, un VOLTABASSES.
A la Pobla i al Vilosell, un VOLTABASSOTS.
A l'Albi i Bovera, un MARXANT.
La resta de noms, es diuen a un sol poble: a Bellaguarda, RODABASSES; al Cogul, BISBE; a l'Espluga Calba, CAVALL; a la Floresta, CAVALL DE SÈQUIA; a Fulleda, PIXABASSES; a Juneda, TALLADITS; als Omellons, TIMBAL; al Soleràs, MARINER; i a Tarrés, PICADITS.

Per avui, això és tot.

Respostes

Configuració
  • Ilerget2.319 13 762👍 49
    Curiós.

La llàstima és que per culpa dels mitjans de comunicació es tendeix a l'estandarització de la llengua. Jo sóc de Linyola i segons el que vas dir en l'altre fil hauria de dir "joanet". Doncs la veritat és que mai ho he sentit pel poble, és més, jo dic libèl·lula suposo que per la influència de la televisió.

Si a algú li fa gràcia, també hi ha els noms de la libèl·lula a l'Urgell i al Pla d'Urgell
    • Aldalar15.254 14 124👍 2.364
      Estic d'acrod amb el que diu l'Ilerget! però els noms locals de les coses que ja tenen un nom estàndar les ha de cuidar la pròpia gent del poble...l'IEC no pot estar a tot arreu. Per exemple, per Osona jo he sentit moltes vegades "asmari" per "armari", això són coses que o es passen de pares a fills, o es perden.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.173.576 missatges
  • 216.710 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat