Publicitat

Fòrum

A la selectivitat l'examen de català té una avaluació molt més severa que el de castellà.

Benfresc13.574 6 153👍 13.662
La germana petita de la meva xicota ha fet la selectivitat i comentava que els exàmens de català i castellà són tipus test i quasi idèntics l'un de l'altre, però en canvi en la correcció són molt més severs amb el de català, és força més difícil aprovar el de català que pas el de castellà.

La noia ho ha parlat amb la professora de català i li ha dit que és una decisió política, i que ella creu que volen que es faci així per fer perdre l'interès pel català , per ser considerada una llengua més difícil que el castellà.
Aquest fil està auto-descartat. No s'admeten més comentaris.👍 0 👎 2
Respon

Respostes

Configuració
  • Ryotsu1.208👍 659
    Això mateix diuen els ultraespanyolistes, però ells diuen que la conspiració és per inflar les notes de castellà per ocultar que en realitat els adolescents acaben batxillerat sense saber castellà per culpa de la immersió. 
  • Marcos412474.653 2 466👍 3.383
    La veritat és que quan vaig fer l'avaluació, em van fotre ben fort al de català. Però jo crec que en el meu cas era merescut perquè havia rebut una educació pèssima sobre la llengua. El qu eno entenc és que les PAU són per la universitat però es fan servir correccions diferents: als tipus test, si contestes malament et resten nota, per dissuafir la gent de fer-ho per potra, però no et compta (ni negatiu ni positiu) si no contestes. Sempre ens diuen "Millor no contestar que fer-ho si no estàs segur" però a les PAU et restaven tant si fallaves com si no deies res. Era obligat contestar cada pregunta.  Això va provocar una davallada a les meves notes perquè tenia dubtes hi vaig haver de provar sort.
  • bolondrio285👍 38
    A mi (Balears, 2012) sí em va fer la impressió de que era una mica més difícil el de català que el de castellà.
    No recordo gaire el format, excepte que tenien un comentari de text i preguntes de literatura. Vaig quedar amb la sensació de que van ser més rigurosos en la correcció del de català, i les notes van ser més baixes en general.

Jo vaig treure 5,5 i 7, quan a l,institut solia ser més bé al contrari.
  • Pocafeiner3.452 9 592👍 2.903
    Sincerament, crec que hauria de ser el triple de severa, la correció. Però en qualsevol llengua. Al llarg de la meva vide he vist incomptables estudiants universitaris que redacten com jo ho hauria fet a primària, ja no a nivell de gramàtica i ortografia sinó a nivell de sintaxi, que em sembla encara més greu.
  • Armillet Lo Groc1.503 994👍 1.000
    Doncs jo en castellà vaig treure un 3 i en catala un 6'5. Vaig sortir-ne ben follat de l examen de castella. 

Publicitat

Fòrums

• 9.298.771 missatges
  • 221.202 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat