Fòrum

La CUP aposta per “acords de país” que facin possible l’exercici “efectiu” de l’autodeterminació

maori16.560 3 108👍 8.588

La CUP creu que la millor resposta a la sentència de l’1-O són “acords de país” per posar les condicions per l’exercici “efectiu” del dret a l’autodeterminació. En roda de premsa des del faristol del Parlament, el diputat dels cupaires Carles Riera no ha concretat de quina manera i quan s’hauria d’exercir l’autodeterminació i s’ha limitat a dir que, per a la CUP, aquest “nou cicle” hauria de ser “el més breu possible” i ha posat com a condició que sigui “real i efectiu i no un procés simbòlic”. La resposta a la sentència, segons Riera, també hauria de passar per mobilitzacions “que no poden ser puntuals”.

Segons Riera, la sentència del judici de l’1-O suposa un “moment històric” i marcarà “un abans i un després” en l’exercici dels drets fonamentals. Davant d’aquesta situació, el diputat cupaire ha fet una crida a exercir els drets que es volen limitar. “Precisament el que es vol per part de l’Estat és que no es tornin a exercir. La sentència té la finalitat d’imposar un càstig col·lectiu. És una revenja”, ha argumentat.

Riera ha defensat que el país ha d’estar a l’alçada i ha apostat per “amplis acords de país” que permetin posar les condicions per “l’exercici permanent i continuat dels drets democràtics” que l’Estat pretén limitar i, fins i tot, anul·lar a través del judici. I entre els drets que s’han d’exercir ha situat el dret a l’autodeterminació.

Preguntat per si hauria de suposar un altre referèndum, Riera no ha volgut entrar en la forma d’exercir l’autodeterminació argumentant que “és d’hora per dir-ho” però ha posat com a condició que s’ha de fer “de forma tangible, material i real” i que no sigui un procés “simbòlic i retòric”. Tampoc s’ha volgut mullar en fixar un límit temporal i ha assegurat que la CUP vol que el “nou cicle” sigui “el més breu possible”. En canvi, sí que ha donat per fet que una vaga general és un instrument que “molt probablement” haurà d’existir en l’exercici del dret a l’autodeterminació.

Per assolir els grans consensos, Riera ha defensat que no és una qüestió de blocs entre independentistes contra no independentistes ni una qüestió de confrontació social i ha apel·lat a “totes les forces democràtiques del país sense exclusions”.

http://www.elpuntavui.cat/politica/article/17-politica/1619898-la-cup-aposta-per-acords-de-pais-que-facin-possible-l-exercici-efectiu-de-l-autodeterminacio.html?utm_source=facebook&utm_medium=xarxes&utm_campaign=xarxes&fbclid=IwAR3Y367SO-S6pTr_U1ORIbRKZcGLHEsZd3LU1HQ_j7elNdxKGwNPU8k6wGo 

Respostes

Configuració
    • autokrator13.590 3 152👍 9.381
      Amb els resultats de FR i de les municipals està prou clar que la CUP no pot mantenir l'estructura d'alliberats i càrrecs que ha anat creant els darrers 8 anys. Per tant, cau pel seu propi pes que li calen aliats. Com que no hi ha aliats factibles més 'radicals' que la pròpia CUP en els plantejaments nacionals doncs cal buscar-los entre els més moderats, tipus Nuet, Albano i no descarto apropaments a ERC. 

El 'target' electoral, que diuen els anglosaxons, no dona per a més de 3 o 4 diputats, sense regidors a la majoria de ciutats importants i amb cap alcaldia important. I això és el que queda comptant que hi ha un bon grapat de vots a la CUP que ni són d'esquerres ni ho semblen sino que voten en tant que no tenen una opció que per a ells sigui més coherent amb l'independentisme. Només cal que vingui un nou partit a omplir aquest buit i la CUP no tindrà electorat potencial ni per entrar al Parlament. 

Toca reinventar-se. 
      • pensa_i_actua!16.483 14 109👍 7.679
        No puc estar més en desacord, específicament amb el 2n paràgraf, amb l'enfocament del 'i oju que no tots els que la voten són d'esquerres', 'compte que no tots són indepes pro-PPCC', etc..

La base de la lluita política quan t'enfrontes a un enemic molt major i més 'professional' és l'audàcia, no el determinisme. Podríem parlar de tots aquells grapadets de gent que van poder conquerir el poder del seu país en contra d'exèrcits més potents, el que hem conegut com a processos revolucionaris durant el s. XX, però anem a quelcom més propi de la democràcia burgesa/parlamentària. L'extrema dreta avui en general està sent prou audaç, i està aconseguint connectar arreu amb sectors que superen amb molt d'escreix el que tu anomenes 'target', essent 2, 3a o 4a força a països on no hi ha ni un 25, ni un 15 ni un 10% de nazis. La CUP (i l'esquerra en general per extensió, pel que sembla), encara no ho està sent (ho va ser prou al 2015, i d'aquí 10 diputats/des), salta a la vista pels resultats. I això és el que ha de trobar. No que et votin els 'teus' sinó precisament agregar sectors populars que només són parcialment teus, però que per un àmbit concret X connecten tant amb tu que fins i tot et donen suport malgrat que no comparteixin altres coses.

Així doncs, el que ha de trobar al meu entendre és això, perquè en una societat (o almenys a la CAC, a altres zones és més difícil i tot i així també té a veure amb el mateix) on si fa no fa el 50% es declara indepe i molt majoritàriament s'autoubica a l'esquerra, els fonaments hi són. Naturalment això de 'reiventar-se' tu compro, en això s'està i ja va sortir públicament una mica per on anaven els trets.

PS: No et creguis tant lo de l'estructura, pensa que el gruix dels costos d'aquesta no han anat a pagar luxoses seus (perquè no en tenim), sinó sobretot allò derivat d'estar a la institució X (per exemple, informes tècnics a l'ajuntament de BCN, jursites, etc.) sense estar-hi, això també s'aprima conseqüentment. Per a que s'entengui més: una cosa és la proposta que fas i presentes tu i l'altre és el 'totxo' de 200 pàgines que fa cada altre partit amb els seus tècnics i que t'has de llegir, avaluar i posicionar-te en un breu temps.
          No pots estar ni d'acord ni en desacord amb res del que dit perque no és una opinió, no ho he deixat prou clar: Estic fent una descripció dels moviments polítics que veig en aquest món de CUP i entorn.
            Naturalment que puc fer-ho: estàs fent una lectura ('El 'target' electoral no dona per a més de 3 o 4 diputats') i jo nego que aquesta afirmació sigui encertada. El target en una societat amb un 50% d'indepes dels quals el 75% s'ubiquen a l'esquerra, ni de conya són ni 3. ni 4, ni tan sols 15 diputats/des. Una altra cosa és com jugui les cartes de bé o malament, i efectivament ho ha fet malament.
            • illot1.615 3 949👍 1.525
              Ni tots els del 50% d'indepes són igual d'indepes, ni tots els del 75% d'ubicats a l'esquerra són igual d'esquerres. No tinc dades ni temps per equalitzar-los en els respectius espectres, però -- per entendre'ns -- ni de conya el 50% * 75% = 35% de l'electorat és votant potencial de la CUP.
              • Capità·carxofa3.779 1 552👍 10.075
                Per ser honest hauries de fer el mateix càlcul amb tots els partits. I et trobaries que C's o JxC sobrepassen de força el seu suposat target, engegant a pastar fang la ridícula abstracció demoscòpica que tant estimen alguns.
              En això sí que és la meva opinió, tens raó. El 'target' de l'esquerra independentista com a tal sí que és molt més elevat que 3 o 4 diputats. La prova és ERC que té la majoria d'aquest vot, o els independentistes que voten els Comuns. Però això no és el 'target' de la CUP. La CUP s'ha dedicat bàsicament a contruir-se una imatge i uns líders amb una imatge. Tu mires la CUP i el que veus és tota una galeria de personatges, t'agradin o no, de qualsevol altre partit amb un vot similar o més alt (els comuns) no veus ni la quarta part de personatges ni et sonen de res. 

Això de la construcció de personatges la CUP ho porta molt be, supera la Colau i tot, que és el personatge més i millor construit de la Història política. Tot això és el que ha fet la CUP durant 6 o 7 anys. Ara ja no es pot canviar, caldria canviar les sigles i canviar la gent. I això té un 'target' de 3 o 4, o potser 5, és igual. És com Podemos o els Comuns, enlloc de construir un espai polític es construeix una imatge. Ara què vols? Si ja està fet.
        • Patriarca2.270 3 778👍 1.826
          Voto la CUP i com jo molts nacionalistes.
      • EstatpropiUsuari sumador167.302 11 1👍 28.649
        Si la CUP s'acosta a E serà la seva sentència de mort.
      EL moment històric no va ser el 10-O, ni l'1O ni tant sols els dies abans (des de setembre quan amb les redades de la Guàrdia Civil es sentia la pudor de caca als calçotets des del Senegal): aquests van ser els dies en que es va constatar la fi d'un cicle polític per a l'EI.

Fins llavors, paradoxalment s'havia pogut estar fent 'política reformista': sota la fórmula que sigui, presentar mocions per X, esmenar propostes, solidaritat amb no se qui, banca pública i tot el que vulguis, però propostes adaptables (o no. algunes per posar en entredit altres) per a la governança autonòmica en general. Però quan hi ha l'embat rupturista, dissenyat sobretot per la CUP (referèndum unilateral i tal), es troba que no té proposta concreta per governar, en cas de 'inacció' o desistiment dels altres. I quan dic proposta no vull dir si té o no manifest, sinó si en cas per exemple d'entrar a Govern per desplegar X coses, es troba que no té tot un organigrama d'urgència de cares per col·locar a manar enlloc.

Aquest és el cicle polític que s'ha acabat: la cantarella del anar fent està bé per això, per anar fent, però s'ha demostrat que no estàvem preparats/des per prendre les regnes enlloc. I això és el que s'ha de revertir de cara al proper embat, o 'insurrecció democràtica' (que diu el document) o com se li vulgui dir. EL que cal canviar és la idea de que la base de la lluita política és la presa del poder, no 'surfejar-lo', ni evitar-lo, ni destruir-lo, ni renunciar-hi. Aquí em sap greu perquè la influència dels 'Majno's' locals de torn (és a dir, la influència de la cultura política llibertària a la CUP) ha pesat alhora de configurar la pràctica política, i espero que aquesta sigui la principal correcció.
      • Makhnovtchina1.523 2 987👍 4.539
        Les teves frustracions personals amb la teva organització política no són pas assumpte meu. He fet una crítica de les paraules del portaveu parlamentari de la CUP, punt. A partir d'aquí pots fer-ne réplica de la meva crítica concreta davant d'aquest discurs concret, però seria d'agrair no miressis de desviar l'atenció amb una mena de teràpia de grup que no ve al cas ni acaba de fer-ne el pes pel que fa a la meva exposició. Altrament dit, aquesta no és una assemblea cupaire, és un fòrum independentista... que jo sàpiga i fins on m'arriba l'enteniment.
          Es que m'importen ben poc el que hagi dit Riera (com a mínim tot el que es digui fins l'AN no deixa de ser part de la desorientació estratègica) m'interessava més rebatre la idea aquesta (prou estesa) de la cosa estava a punt a punt i llàstima dels convers i ERC que es van rajar i la CUP que no va dir res, ves a saber perquè. Ho esmeno a la totalitat: no pot haver-hi procés rupturista sense direcció política rupturista (i si hi havia algun dubte, l'octubre de 2017 ho ha demostrat), punt. Però clar, per parlar de 'direcció política' implica situar-te prèviament en un marc polític concret, que res té a veure amb la cultura política del personatge que t'inspira al nom.
            Ja pots emprar-hi totes les tàctiques de distracció que et vinguin de gust, però a banda d'atribuir-me qualitats que no em són pròpies només fas que fugir-ne d'estudi sobre la meva critica concreta a unes declaracions concretes. M'avorreixo.
      • Partisano Tito8.345 11 259👍 88
        I el partit, ni està,ni se l'espera,no?

quasi sempre d'acord amb tu, és un plaer llegir-te.
    • ansar18.620 13 88👍 6.776
      Error darrere error fins a la "errota" final  

El moment històric pel que fa a la CUP va ser quan el 10 d'octubre del 2017 va acceptar una república de 8 segons de durada. 

el president es qui te la potestat de proclamar la independencia o no. I Fuigdemont no ho va fer. No hi ha res que la resta dels catalans puguessin fer. No acceptar la realitat (que Puigdemont no va proclamar la independencia) no canvia la realitat. Ningu va dir que acceptava la republica de 8 segons, i ni tan sols hi va haver una Republica de 8 segons, Puigdemont mai no va proclamar la independencia.

• Armillet Lo Groc1.471👍 965
        Ep! No t'oblidis de recordar-nos que la gene ha tingut 4 presidents convergents i cap ha volgut declarar la independencia. 
          si, cal recordar-ho cada vegada que la gent oblida que

1- el president es l'unic a qui li correspon proclamar la independencia, i que 
          2- Puigdemont no va proclamar una puta merda

coses que la gent oblida diariament.

Crec que Catalunya es el poble amb una memoria mes curta en la historia de la humanitat  
          • oprimit19.993 15 79👍 10.511
            En Carod tampoc va declarar la independència.
              ni tu tampoc, perque tu tampoc has estat president de la Generalitat  

i no em vinguis amb que era president en funcions 

Per a poder proclamar la independencia, a mes de tindre un president indepe triat pel parlament, es necessita una majoria indepe al parlament. Carod ni era president, ni tenia una majoria al parlament.

En Carod Rovira va ser president de Catalunya!
                  No sé com podeu dormir, sabent que els convergents sou els traïdors més fastigosos que hi ha a Catalunya.

Sempre feu el mateix, trair el país i culpar un altre
                    Un dels motius pels quals era inviable una DUI és perquè ER estava fent càlculs electorals tot esperant la reculada dels convergents.

Però cap dirigent volia fer la DUI.  només era comédia.

I si el teu gran Junqueras és tan independentista perquè no agafava la presidència de la Generalitat com li van oferir per fer la DUI?

A no, que ell havia d'anar plorant pels llocs dient que estimava molt Espanya i demanant amor als Guàrdia civils.

Si, si. La culpa es de Carod, Junqueras,... de tots excepte de Mas i Puigdemont, que eren els presidents.

Cap país del mon prendria seriosament una proclamació per un president en funcions, mentre el president electe es caga les calcetes.
                      Jo sóc un patriota, en cap cas puc justificar el que han fet les persones que esmentes.

Això no converteix en bons els altres, ni de bon tros.

Però el teu sectarisme els vol convertir en bons.
                      doncs t'has passat anys defensant i justificant el que ha fet Mas  
                      Mas es un unionista fastigos que mai ha volgut la independencia.

Jo vaig defensar Puigdemont mentre semblava independentista, li vaig donar el benefici del dubte. Fins que ens va trair. 

Hi ha 2 tipus de raconaires: 
                      -els que defensen partits independentistes, com jo
                      -els que ataquen sistematicameny els partits independentistes i defensen partits unionistes, com tu

No se com pots viure tranquilament sabent que gent com tu sou la causa que encara no siguem independents
                      si, si, riu, pero tu ets dels que deies que Mas volia ser seguir de president perque volia ser ell qui ens portés a la independencia  
                      Seguint el teu raonament pel qual afirmes que en Junqueras faria la DUI perquè no podem comprovar si ho faria també algú tan sectari com tu però fan d'en Mas podria afirmar que en Mas ho faria perquè no podem comprovar si ho faria.

I avall que la secta mana.
                      Mas va ser president durant molts anys, podria haver proclamat la independencia (ho hauria fet si fos independentista). Igual amb Puigdemont. Ambdos han demostrat que no volien la independencia. 

Van tindre anys per a fer-ho, pero no van voler.
                      A Puigdemont, fins i tot li vaig donar el benefici del dubte.

L'unic que dic es que seria just tambe donar-li el mateix benefici del dubte a un altre president de la Generalitat d'un altre partit (del que sigui) que digui que en un periode raonable proclamara la independencia. Negar aquesta oportunitat a algu d'un altre partit (quan li heu donat un xec en blanc a 4 presidents convergents durant 30 anys) es de ser extremadament sectari.
                    • dumis1.963 6 853👍 1.236
                      Jo crec que tu ets en Junqueras escribint des del trullo. No entenc aquedta obsessió contra Puigdemont. Defenses una cosa que ja no es pot defensar. Com pots ser independentista i pactar amb PSC i Ciutadans a Barcelona? Noi no s'entén res. 
                      No entenc aquedta obsessió contra Puigdemont
                      a Puigdemont el vaig defensar durant 2 anys, mentre semblava que era independentista.
                      No tinc cap obsessió contra Puigdemont, ni contra Mas, ni contra Torra.

Em fa fastic qualsevol president de la Generalitat que no proclami la independencia quan al parlament hi ha una majoria del seu partit (+independentistes).

Defenses una cosa que ja no es pot defensar. Com pots ser independentista i pactar amb PSC i Ciutadans a Barcelona? 
                      quan he defensat jo aixo? T'has confos de raconaire 

• EstatpropiUsuari sumador167.302 11 1👍 28.649
                    Culpar a l'altre? Això em sona. 
  • torraina_infernal38.503 11 16👍 23.653
    Veieu, aquest és l'error. No mantenir-se en el desplegament de la república i fer com ERC i JxCAT que han anat a un escenari anterior degut a la pressió del terrorisme espanyol.

Algú els ho ha dit a ERC, JXCAT i CUP que tirin enrere? Ningú. No saben com resoldre la situació actual de cop d'estat perpetrat pel terrorisme espanyol? Doncs primer que ho diguin, segon que els líders actuals s'apartin i apareguin altres líders.

Tant difícil és apartar-se? Mai tornarem a la posició de l'autodeterminació, per molt que ERC, JxCAT i CUP hi insisteixin. MAI. El referèndum està fet i guanyat, la independència declarada, i és d'aquí d'on es partirà quan la currua de líders porucs i inútils desaparegui i el poble pugui avançar de la maneta d'uns polítics intel·ligents i valents, que facin de la policia catalana una policia que lluiti contra el terrorisme espanyol (PP, Podemos, VOX, Ciudadanos i PSOE) i facin les accions (i no paraules) que despleguin la república en un lapse de mesos.
    • llopgris1.379 14👍 1.301
       L'has clavat Torraina!
      • torraina_infernal38.503 11 16👍 23.653
        Crec que quan els nostres pares deien que la consulta sobre la independència era impossible es devien aferrar a un sentiment semblant. Si no duu enlloc partir d'una independència declarada tot esperant un govern ferm que la implementi després de la pressió de les entitats reforçades per una població que s'adona que caldrà lluitar més, menys encara tornar a una etapa anterior on tothom es desactivarà. Tornar a una etapa anterior no resta un bri de feina, sinó que ni suma.

El més curiós del teu comentari és que tots aquells que vau veure amb alegria com Unió moria en treure's la careta no sigueu conscients que Podemos tant sols està fent el mateix: morint mentre s'aferra a la poltrona. De què teniu por?

Per cert, com vols que la generalitat tingui cap força si està governada per inútils i cagats? I on has vist tu que aquest enemic nacional existeixi a part de quatre analfabets i borratxos? La contra-mani més gran, palles nazis a part, va ser de 50.000 persones. Mai hi ha hagut cap resistència interna. Tot ve de fora, pagat, moneda a moneda; a canvi destrossar la nostra sanitat. Els errors vénen de dos fronts: govern no preparat i covard, poble pacifista.

Tornar a l'etapa del referèndum seria la patacada més gran que podríem rebre. I el més patètic seria que allò que els polítics ens han volgut vendre per tapar la seva covardia, ara el poble ho comprés dòcilment. Per qualsevol empresa cal una mentalitat forta: no cedirem mai. Això acaba de començar.

Aquesta necessitat que teniu alguns d'analitzar el present i projectar el futur amb traços capriciosos de diva on ens duu, sinó a voler tenir raó? Deixeu-vos estar d'anàlisis que no parteixin d'allò que volem. Som nosaltres els que ens sacrificarem a l'objectiu, no al revés. Moduleu el present i encabiu-hi les testes, perquè no frenarem, ni ara ni mai i caldrà un punt de follia per atènyer-ho.
        Raonament molt encertat. El problema és que passa igual que en la fase anterior, de la mateixa manera que el 90% dels indepes (o més) van creure i van voler creure en les eleccions plebiscitàries, la independència en 18 mesos, el referèndum unilateral i tot el procés de transició legal pacífica i reconegut internacionalment, ara queda la idea que hi ha una legitimitat republicana que es pot desplegar amb algun cop amagat que no es veu. El processisme ha creat un monstre i durarà uns quants anys encara. Ara mateix no es pot ser independentista fora del processisme, vull dir políticament, simplement no hi ha espai. Si ets independentista has de votar un dels 3 partits processistes, has d'anar a les manifestacions que toquen, portar el llaç groc, etc. No es pot ser crític encara perque ningú no t'enten, aquí a l'anonimat de Racó potser sí, però no es pot fer política anant contra el procés, ningú no et votarà, no sortiràs a cap mitjà, cap entitat 'sobiranista' et convidarà a res... 
  • llopgris1.379 14👍 1.301
    Només ens faltava la CUP dient bartranades Realment hi ha vida intel.ligent en el món polític català? 
  • Wittgenstein648👍 901
    Mare de Déu senyor 
  • HorsepLluis Bocjack131👍 228
    Peixos bullits arreu. Quant de bé van fer Fernandez i Arrufat, fins i tot la Gabriel, quant de mal els tarats de les CUP BArcelona i aquests d'ara al capdavant... Però ei!! No canviem que la cosa no va de lideratges! Va de projectes!!! Sí, projecte al fracàs... 
  • TerraAlta216👍 271
    Sembla que hi ha 3 vies de futur:

Via Continuïsta: Ser coherent amb el que ens van dir els nostres representants, que el 1O era vinculant. Per tant desplegar els seus efectes, republica i endevant, afrontant judicis i penes de presó a manta. No ho defensa cap partit del parlament actualment.

Via Enrere: Tornar al 2014 i començar una lluita pel referèndum pactat. Paralitzar Catalunya fins que s'aconsegueixi, aguantant fugida d'empreses, augment de l'atur, caiguda del turisme, caiguda en tots els rankings existents, caiguda del PIB de Catalunya i per tant del PIB d'Espanya fins que l'estat espanyol no pugui més i accepti el referèndum. Sembla que és la postura de la CUP.

Via Espanyola: Mantenir l'autonomisme esperant una evolució cap a una millora en les condicions econòmiques. Aquí tenim ERC i Convergència.
      Cap ni una a efectes pràctics.

PS.- Anarko-llibertaris de bar de facultat. Molt poca cosa a veure amb el que va ser l'anarquisme.
      • partisà_català4.901 6 443👍 2.999
        Estàs orgullòs de la bajanada que acabes d'escriure? Cunyadisme en estat pur, Anarkollibertaris de bar de facultat a veure qui la diu més grossa oi?
          No, no escric per sentir-me'n orgullòs, no em cal. 

Però sí, mantinc ''anarkollibertaris de bar de facultat'' com a expressió metafòrica i satírica del descafeinat i desarrelat 'anarquisme' que s'hi dóna pels volts de moltes assemblees de la CUP, especialment de la CUP barcelonina. Si trobes que n'és una bajanada doncs bé, mira de rebatre-la. Però si la teva argumentació de desacord es limita a la teva aquesta deposició doncs què t'he de dir... de cunyadismes hi ha de moltes menes, tu.
          • partisà_català4.901 6 443👍 2.999
            Saps perfectament ni el 1% de les 300.000 persones que han votat CUP ni el 10% de la militància de la CUP és així com tu dius. La teva frase es propia de Torrente, de "Aquí no hay quien viva" o del cunyat del poble
              Saps perfectament -o hauries de saber-ho- que el meu comentari és un afegitó a l'anterior comentari del company Indesquerra. Que et cogui tant ja en són figues d'un altre paner, és clar. En cap moment he parlat de percentatges de cap mena, només he vingut a dir que l''anarquisme' pretesament lligat a la CUP és de pa sucat amb oli. De tot plegat se'n diu entendre el context, el subtext i tal.
            • Indesquerra20.589 9 72👍 7.301
              És igual que siga l'1% o el 10%, les postures anarko-llibertaries siguen de bar o no, són incompatibles amb el marxisme, al marxisme d'alliberament concretament.
                Ha existit i existeix -tot i que molt minoritari hores d'ara, això sí- un anarco-comunisme que té molt clara la fita de l'alliberament nacional perfectament compatible amb el marxisme dins el context d'aquest objectiu d'alliberament nacional. 
              • tio_cuc1.713 14 923👍 474
                Encara tinc marcat a foc com responsables de la CNT d'Alacant van fer fora del local a gent per parlar valencià (d'això fa molts anys però l'actitud diria no ha canviat gens ...)
              • Leathcheann333 1👍 462
                El Concepte Confederal del Comunisme Llibertari de la CNT del maig del 1936 és anarco-comunisme d'alliberament i és adient per a construir un contrapoder als Països Catalans.

Ho coneixes? No l'he trobat a la xarxa en català, per això no l'enllaço aquí però et convido a acostart'hi.
                  La CNT el 1936 i encara a dia de hui és un sindicat espanyol que té una confederació que inclou el País Valencià amb Múrcia i Albacete, quin alliberament va a voler eixa gent?

Jo no negue que gent amb una mica d'influències del món llibertari (sobretot pel tema antitotalitarisme) puga ser indepe, però que quede clar, un moviment que parteix de la negació de l'Estat i que ninguneja qualsevol mena de patriotisme és incompatible amb el món independentista. És un llast.
                  • Leathcheann333 1👍 462
                    Quin cacau que tens, col·lega. Barreges els conceptes d'Estat, alliberament nacional, pàtria i independentisme i l'engrut que et surt el llances aquí així, amb un to de contundència que sembla que saps de què estàs parlant. 

Pensava que opinaves des del coneixement i no des de les vísceres. M'he equivocat.
                      De cacau res. No he barrejat cap concepte, simplement enumere conceptes que segons com són incompatibles amb l'anarquisme per pura definició.

Si vols parlem d'influències, de corrents o el que vulgues, però l'anarquisme és el que és. Conceptes clars, això és el primer per saber de què estem parlant.
                    • Leathcheann333 1👍 462
                      T'estan parlant tot el temps d'anarco-comunisme i d'anarco-independentisme però em sembla que no vols entrar a un debat seriós, perquè no t'interessa, suposo.

I sí, és un corrent de l'anarquisme però ho és des dels seus inicis. Tot i la creença generalitzada que aquesta és una teoria "moderna", els seus antecedents vénen de lluny. Un teòric de l'anarquisme com Bakunin (1814-1876), en la seva obra "Pàtria i Nacionalitat" deia coses com: "La nacionalitat és un principi; és un fet legitimat, com la individualitat. Cada nació, gran o petita, té l'indiscutible dret a ser ella mateixa, a viure d'acord amb la seva pròpia naturalesa. Aquest dret és només el corol·lari del principi general de llibertat. (...) Un principi és el respecte que cadascú ha de tenir pels fets naturals, socials o reals. La nacionalitat, com la individualitat, és un d'aquests fets; i per això l'hem de respectar. Forçar-la seria cometre un crim; i (...) es converteix en un principi sagrat cada vegada que és amenaçada i forçada. Per això, em sento simplement i sincera el patriota de totes les pàtries oprimides". Un altre clàssic del pensament llibertari com Kropotkin també va tractar aquesta qüestió amb un posicionament ben clar: "(...) En tots els llocs on l'home es rebel·la contra l'opressió individual, econòmica, estàtica, religiosa i sobretot nacional, el nostre deure és estar al seu costat. (...) Em sembla que en cada un d'aquests moviments d'emancipació nacional ens espera una tasca important: plantejar el problema en els seus aspectes econòmic i social, i això al mateix temps que la lluita contra l'opressió estrangera "(en una carta de 1897 sobre la "qüestió irlandesa").
                      A vore, si per anarco-comunisme del que m'estàs parlant és de comunisme llibertari, en contraposició del comunisme autoritari, això és, leninisme, aleshores t'ho puc comprar, però el concepte de l'anarquisme té implícit la negació de qualsevol estat, els independentistes volem un estat i en concret un de català. I per això dic que qualsevol corrent que continue tenint la negació de l'estat com a base serà incompatible amb el moviment independentista.
        • TerraAlta216👍 271
          On és la bajanada exactament?
      El problema és que sempre ha estat xerrameca, mai no s'ho han pres seriosament això del contrapoder popular, la força dels carrers, les sobiranies, etc. Si fos així, la posició després del primer d'octubre no hauria estat d'esperar què feien Convergència i ERC per ser-ne saguers.
  • quatreanys35.402 6 19👍 10.722
     i aquests son els bons i que tot ho saben sons uns autonomistes més, concretament en son els fills.

estem fotuts, estem derrotats.
  • the_west_rulez15.439 3 124👍 14.952
    Ok, però, tens una majoria parlamentària disposada a fer-ho?

Entenc la distinció entre un front indepe i un de demòcrata per l'autodeterminació, però primer de tot cal regenerar el partit i mirar a on s'ha fallat perquè la majoria de gent ha votat processisme.
  • FollUsuari sumador77.847 12 3👍 41.060
    Està molt bé però ja ningú sap què vol dir "fer efectiu el dret a l'autodeterminació" ni com fer-ho i aquest és el problema.

Al país hi ha molta gent (i hi incloc els polítics) amb molta voluntat però realment hi ha poca gent que lideri i que sàpiga què s'ha de fer.

Per exemple preparar el referèndum és posar-hi voluntat. Assegurar un crèdit d'un país que ens pogués ajudar a sobreviure un període d'assetjament per part de l'Estat Espanyol és liderar, creure-s'ho i actuar.

És un exemple com tants altres. Ningú té ni idea de què s'ha de fer ni de com tirar endavant més enllà de fer accions simbòliques.

Per mi ho resumeix tot un tuit que he vist, en resposta a les defenses que han dit que "l'1-O l'objectiu era votar i no derrocar l'Estat" i el tuitaire contestava "parla per tu".

I en aquestes estem.

Malgrat això hem fet un gran camí i que crec que no serà en va. Encara recordo que fa una dècada o potser una mica més l'independentisme no era central a la societat catalana i mai pensàvem que ho seríem. Ara ho som i a més de quina manera, ho hem impregnat tot i hem desemmascarat Espanya.

Però el mateix salt que vam fer des de llavors fins ara l'hem de fer un altre cop endavant, han de sortir líders de veritat que tinguin un pla traçat per subvertir l'ordre i defensar la sobirania als carrers i on faci falta.

El que vam estar a punt de fer el 3-O, la societat sí estava preparada, només ens ho havien de demanar.
      Hem desemmascarat Espanya però quan li hem vist la fatxa ràpidament li hem tornat a posar, com si això servís gaire més que per controlar simbòlicament les seves pulsions violentes contra els catalans.

Per cert, no m'agraden els discursos dient que la societat estava preparada però els líders ens van fallar. En un buit seria cert: des de la perspectiva del que sabia la gent, la independència era possible l'octubre del 2017. Però no és menys cert que entre bastidors la llibertat ja no és que no fos possible, és que no es contemplava ni com una possibilitat real, quan no un extrem a combatre. Hi havia una manca total d'honestedat política, àdhuc d'ambició de poder. I de debò hem de pensar que aquests líders estaven traïnt el seu poble? L'ANC amb qui es reunien, els manifestants a qui abrandaven amb discursos, la gent que els votava, etc.

Per mi la realitat és molt més pèssima i profunda: els líders realment encarmaven l'ideal de les mobilitzacions processistes, el seu fracàs no és tàctic, d'haver mancat gosadia o haver jugat malament als escacs. El seu fracàs és el dels mateixos fonaments ideològics i estratègics del processisme. Per això tots els intents de reballestar-lo, sigui amb un processisme més valent i insurreccional, sigui amb un que amplïi la base, no fan més que aprofundir en la ferida d'aquella derrota colossal d'octubre del 17. Perquè tothom amb dos dits de front sap que així no es pot guanyar.
  • Pedrolo10.928 3 194👍 5.107
    A veure... jo he estat per l'entorn CUP i al final en vaig marxar cansat del fum del seu discurs. Ara mateix hi conviuen quatre elements a dins les assemblees:

1. Basquítics reposicionats després de la fi d'ETA i HB, i el naixement de Sortu i Bildu. Nostàlgics en la trentena i la quarantena, sobretot, que es mouen més per inèrcia que no pas perquè entenguin l'actual escenari;

2. Catalanistes d'esquerres que han viscut una bona sopa de lletres a l'EI des de 1968. De la quarantena cap amunt, solen militar o rondar Poble Lliure. Molt actius per la llengua i la cultura, però que no entenen els moviments d'Arran i Endavant;

3. Joves de 15 a 35 anys vinculats a l'alliberament sexual. Anarcoïdes defensors dels tallers de sexualitat. Sobretot hi trobem dones "alliberades" i homes homosexuals o obertament bisexuals. Tan aviat voten CUP com els Comuns o no voten. Sembla que els importa més el veganisme que la salut del català;

4. Republicans antifeixistes de l'entorn AMB que odien amb la mateixa força l'Aznar i en Mas, que consideren que el catalanisme en el fons és missaire, conservador i xirucaire, i ells prefereixen cantar el Tachita de Collblanc que llegir Verdaguer, Espriu o Carner. En el fons, són una barreja del 1r i el 3r grup.

I, per la meva experiència, només podem creure en la capacitat de treball diari del segon sector, la resta només serveix per ocupar espai a les manis, les cafetes, els concerts... o per preparar un nou escenari tipus Cine Princesa o Can Vies.
  • Ohtar17.825 8 95👍 8.786
    Cada cop menys ganes de votar la cup a les properes eleccions 
  • Aufrany5.038 3 433👍 5.028
    https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telenoticies-migdia/revolta-a-hong-kong-contra-la-llei-dextradicio/video/5870777/

Aquesta noia sí que ho té clar minut 0:20, i això val per Hong Kong, per Catalunya i per arreu del món. Resposta massiva contundent i continuada, ho farem?
  • Benfresc13.553 6 153👍 13.608
    Els independentistes volem foragitar el país invasor i tots els colons que viuen aquí, no ens interessen "acords amplis" amb imperialistes que ens volen mantenir sotmesos o fins i tot ens volen matar.
    Autodeterminar-nos ja ho vam fer l'1-O, totes les forces polítiques suposadament independentistes ens van traïr, car allò va resultar ser una farsa, ara toca fer-los fora i canviar-los per uns de nous, a les urnes i al carrer. Aconseguit això podrem iniciar una lluita pel control  del territori, per foragitar l'enemic costi el que costi i esdevenir un estat independent i sobirà.

La població ha d'entendre això. 

Publicitat

Fòrums

• 9.297.745 missatges
  • 221.158 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat