Publicitat

Fòrum

Cada nou Zelda ha de ser obligatòriament considerat com el millor joc de la història?

Cada nou Zelda ha de ser obligatòriament considerat com el millor joc de la història?
No
12 (80.00%)

3 (20.00%)

Vots emesos: 15
Caspanyol_Involuntari607👍 774
Acaben d'anunciar el Breath of the Wild 2 per a Switch aquí a un any i mig... i tornem al de sempre. He de ser estrany, perquè a mi em n'hi ha prou amb jugar a un Zelda, un Metal Gear, un Silent Hill... No crec que siguin jocs per jugar a 10 seqüeles.

Però clar, en el cas de Zelda es justifica perquè cada nou títol és el millor de la història... o hauríem de dir "histèria"? Debatem.

Respostes

Configuració
  • Rackoonaire775 1👍 882
    Nintendo es dirigeix als nens i un joc deixa més empremta en un nen que en un adolescent o un adult.

Per això els jocs de Nintendo reben més suport del que toca. Que no dic que no siguin bons o no tinguin qualitat.
    Lo bo de nintendo és que les seves consoles són bastant emulables i els seus jocs difereixen prou dels que puc trobar per a pc.
  • nouservesverdes281👍 326
    És simplement la fama de Nintendo i de la saga. No són mals jocs en absolut però s'inflen molt de fanboyisme i de nostàlgia. Quan comences a veure burrades cal apagar l'internet i anar a fer una altra cosa.
  • Dònut_Ebrenc2.707 6 693👍 1.331
    Sí, són de la mateixa saga, però l'experiència de jugar l'Skyward Sword o el Breath of the Wild és molt diferent  

Potser sí que es crea molt de "hype" i de vegades se sobrevaloren, però amb l'SS per exemple, que al principi la premsa el va inflar, després va ser un dels més criticats pels mateixos fans de Zelda. Amb el BOTW, en canvi, sembla que l'opinió és molt bona de forma majoritària i ho continua sent 2 anys després (i ja no llegixo tant com abans que Ocarina of Time és el millor).

• Hades28.224 9 36👍 20.613
    Son nintenderus ells són així en la seva bombolla de ninots kawaii. Però mira si els hi agrada tant que ho gaudeixin.
  • prou_prusses1.314👍 661
    Qualsevol adult que jugui a videojocs, està malgastant la vida.
    • dikkens4.229 9 506👍 1.167
      Tampoc pot mirar pel·lícules, o llegir novel·les?

Tot hom busca entreteniment, sigui anar al bar, mirar sèries o jugar a videojocs. Tot es tracta de no sobredimensionar-ho i de no voler perdre el temps. De fet amb els videojocs també fas anar el cervell, acció que li manca a força gent. 
      • rotllan12.240 5 169👍 12.368
        M'agrada el teu argument. Però més que les consideracions de com aprofitar el propi temps, en el sentit d'equiparar l'entreteniment d'un llibre amb un videojoc. El Llibre és un objecte d'adoració, un ídol. Hi ha gent que es pensa que llegint novel·les tindrà molta cultura i jo sí que no vull malgastar la vida llegint quijotes i celestinas.
          Sí, hi ha cultura que es considera superior. Però això és purament conjuntural. La meva àvia diu que llegir llibres és no voler treballar, perquè això era el que es deia abans.
        • Caspanyol_Involuntari607👍 774
          Molt interessant aquest debat. Jo també crec que els llibres estan sobrevalorats. Al cap ia la fi, en la majoria dels casos es tracta d'un entreteniment més.

Per a mi, el pitjor dels videojocs és mirar a una pantalla. Al PC, jo utilitzo SunsetScreen, un programa que redueix la llum blava, que és nociva. El dolent és que veure una pel·lícula, llegir un còmic o jugar a alguns jocs són expriencias alguna cosa estranyes, ja que els colors de la pantalla es tornen més vermellosos i es perd el disseny original.

Llegir un llibre o un còmic en format físic no té aquests problemes, però tampoc és sa mirar fixament una imatge o text pla a pocs pams dels nostres ulls durant molt de temps, especialment en la infància. Molts nens tenen diòptries per aquest motiu.

Jo crec que jugar a un bon videojoc, un intel·ligent que no et robi centenars d'hores de la teva vida ni et generi ansietat per complir tots els objectius (una aventura gràfica de principis dels 90, per exemple), veure un vídeo de Youtube a el que algú explica informació científica o artística d'una manera amena són activitats superiors a llegir un llibre.

En favor dels llibres i dels còmics pel que fa a les pel·lícules sí que cal dir que normalment són superiors a causa de a major llibertat creativa que existeix en aquests mitjans. Quantes menys persones participin en un guió, millor.
            Bé, cada mitjà té els seus pros i els seus contres. Ara, això últim del vídeo científic de Youtube no ho compro: el llibre és la millor manera de transmetre una gran quantitat d'informació. Si el que vols dir és que arribarà a més quantitat de gent un vídeo, d'acord. Però en informació, no pas. 
              Potser he posat un mal exemple amb això de la ciència a Youtube. El que volia dir és que, si al final els llibres són oci, és més sa un tipus d'oci que no t'obligui a estar present, el qual cansa el cervell i els ulls. Per això crec que és important triar molt poques coses però molt interessants en lloc d'obsessionar-se amb un tema, per molt que sigui una cosa positiva i per una bona causa.

La manera que tenim d'organitzar el nostre oci i la societat capitalista té aquest perill, que no som conscients que els hobbies, realment, estan "substituint" els nostres instints. Cada vegada que vam descobrir una cosa nova, el nostre cervell genera una substància addictiva: això és part dels nostres instints i en el passat ens servia per caçar o per inventar coses i adaptar-nos millor a l'entorn. Ara, els hobbies s'estan aprofitant d'això i, en no ser conscients, en massa ocasions els hobbies ens "controlen" com si fóssim zombis (veure el cas recent amb l'addicció als videojocs, que ja és una malaltia oficial).

Els YouTubers són una mica com els polítics: per molt que tinguin raó, al final són gent amb una necessitat de ser important, de cridar l'atenció. Està clar que la societat té un problema amb això, amb la deficient selecció de persones per a llocs de lideratge o d'importància mediàtica. Però bé, en el meu cas sòl trobar canals de Youtube amb prou feines visites els autors no volen cridar molt l'atenció i amb si el que vull: entreteniment tranquil, informació.
    Segurament és per un doble motiu:

- La fama que té Nintendo (aquí hi podem incloure la nostàlgia)
    - Que els jocs d'aventura estan sobrevalorats, amb la feblesa de voler imitar el cine. 
  • Pocafeiner3.453 9 592👍 2.903
    Quins Zelda has jugat (i quins t'has passat) per a poder dir que tots són el mateix? Dubto que la opinió general sigui que el BOTW2 sigui el millor de la història quan només n'han ensenyat una cinemàtica d'uns segons a mode de "teaser".
      No dic que tots siguin iguals, dic que són experiències similars i em passa el mateix amb jocs emblemàtics de consoles de Sony, com el Metal Gear o el Silent Hill.

Després d'acabar el primer Metal Gear, el primer Silent Hill i el Link's Awakening, el Zelda de la Game Boy de 1993 que precisament acaba de rebre un remake , he intentat jugar a les seqüeles però no he pogut seguir perquè tenia una sensació de dejà vu. Això no m'ha passat amb jocs d'aventura gràfica.

Influeixen altres factors: sempre segons la meva opinió, les seqüeles del Metal Gear es prenen a si mateixes massa seriosament, les continuacions del Silent Hill perden aquesta màgia del primer i ja no sorprenen tant amb els ensurts i els Zelda i Mario en 3D em semblen experiències similars amb canvis forçats en el control que acaben amb la màgia i simplicitat dels jocs 2D. Crec que Zelda i Mario funcionen millor amb un control precís en 2D, píxel art i música de xip de so de 8 o 16 bits.

Per descomptat, no dic que els Zelda siguin dolents jocs, però, si bé prefereixo els action RPG als que tenen combats a torns (sempre jugaria molt abans a un Zelda que a un Final Fantasy, perquè vegis que no tampoc sóc un fanboy de Sony encara que vaig tenir la PS1 i la PS2), no és un dels meus gèneres favorits i he de seleccionar altres jocs per jugar, ja que els meus temps de jugar 8 hores al dia van quedar enrere i ara prefereixo invertir 1 o 2 com a molt ja jocs més "minimalistes" (crec que els jocs en què cal col·leccionar moltes coses i obrir moltes zones em estressen, en aquest sentit prefereixo l'enfocament del Shadow of the Colossus, al que molts van criticar per estar "buit").

Sobre el de ser el millor de la història, dóna-li temps: el Breath of the Wild ja és el millor joc de la història segons molts saberuts analistes: https://www.google.com/search?q=%22breath+of+the+wild%22+mejor+historia&ie=utf-8&oe=utf-8

En tot cas, sí que et confesso una cosa: odi els controls revolucionaris que intenta imposar Nintendo, odi que sempre utilitzin els mateixos personatges infantils tan gastats, però també odio els jocs que intenten ser pel·lícules de Sony i Microsoft, o el multiplayer online ( prefereixo l'offline). Així que, encara que els Zelda no siguin la meva experiència preferida, sí que m'agradaria acabar elogiant la voluntat de Nintendo de mantenir els jocs com jocs i no com pel·lícules i d'animar a la gent a ajuntar-se en la mateixa habitació per jugar..
      • jlct346👍 171
        Home el primer BotW va ser novençà quant a exploració i "sand box", i va ser ben diferent de la tradicional forma més lineal de zeldas (llevat dels primers de 2d). Potser per això rep tant de bones crítiques i això. També perquè és un tros de joc com una casa de bo.

Per exemple, a mi el Skyward Sword no em va agradar gens, em va semblar que ja els veia sense idees, i per això té tant de mèrit canviar de model i girar cap a la direcció d'"Open World".

Tot i això, dubto que BotW estigui al nivell de Ocarina of Time o Majora's Mask. 
  • rotllan12.240 5 169👍 12.368
    El millor joc de la història és aquest:
  • Xulomander6.427 4 336👍 7.185
    Nintendo és la reina del pop i cada cop que treu una expansió autojugable... vull dir una seqüela pel Zelda, Mario, Star Fox o Metroid aquest passa a ser "the best game everrr" fins que surti el següent.

Ara de debó. T'imagines que qualsevol altre companyia publiqués els mateixos jocs una i una altra vegada durant més de vint anys? Imagina't que cada any Valve publiqués un nou Half-life que fos com l'anterior però amb una arma nova i nivells redisenyats. La gent els posaria a parir, però sembla que Nintendo té carta blanca bé pel record de la gran SNES o per que el monopoli de Nintendo a Amèrica als 80 ha deixat una generació sencera de persones per a les quals Nintendo = videojocs. Probablement si més americans haguéssin tingut microcomputadores o Master Systems la cosa seria diferent
      "T'imagines que qualsevol altre companyia publiqués els mateixos jocs una i una altra vegada durant més de vint anys?"

Ho dius pels PES i FIFA? Aquí Catalunya són quasi sempre els més venuts 

Ves que no hi ha sagues i sagues en totes les companyies XD Square Enix bé que triomfa amb JRPGs i ARPGs que potser per a alguns són tots "iguals" (i que seguisca fent-ne, sisplau!) 

• Xulomander6.427 4 336👍 7.185
        PES i FIFA tenen un públic diferent, i els rpgs han canviat molt amb el temps. Dark Souls no té res a veure amb Dragon Quest, per exemple. New Super Mario Bros U Deluxe és literalment el mateix joc que Super Mario Bros 3.
          Home, em compares Dark Souls i Dragon Quest i després dos plataformes 2D de Mario  

Els RPGs han canviat i s'han diversificat però se'n continuen fent molts de regust clàssic. L'últim Dragon Quest ve amb l'opció de jugar-lo en 8bit la qual cosa m'encanta malgrat s'assemble a tots los RPG per torns amb pixel art. XD Per això m'agrada precisament. No em fa res que es repetisquen fórmules durant dècades.

Monster Hunter també arrasa al Japó repetint les mateixes bases. 

Un exemple és el Metroid Prime. Fins a la seva aparició, els jocs en primera persona amb trets eren coses per casuals segons els nintenderos. Després de la seva aparició, màgicament aquest tipus de jocs ja és acceptable i, per descomptat, passa a ser el millor joc en primera persona de la història.

Sobre el que dius dels microordinadors, precisament l'altre dia, en repassar tots els juegazos que vaig tenir la assorteix de gaudir entre 1989 i 1997 per Amstrad CPC i PC amb MS-DOS, molts dels quals mai van sortir en consola o eren directament impossibles per la falta de teclat i ratolí, em vaig adonar de la sort que vam tenir els que vam poder tenir ordinadors en lloc de consoles en els 8 i 16 bits.

Nintendo i Sega tenien polítiques molt restrictives entre 1985 i 1995 sobre els tipus de jocs que permetien a les seves consoles. Això explica per què tots els jocs semblen tallats pel mateix patró i normalment consisteixen en un ninot que camina cap a la dreta en un pla en 2D.

Mentrestant, els ordinadors tenien moltíssims jocs de tota mena, des de jocs de cartes cutres a obres mestres com el Monkey Island, passant per un catàleg enorme en simuladors de vol i estratègia (PC), aventures de text (Spectrum/Amstrad/etc.) i altres gèneres. I gràcies a la pirateria, es podien jugar gairebé gratis. Al final, sento una llàstima sincera, de bon rotllo, per totes aquestes persones que no paren de repassar el catàleg de la SNES i la Mega Drive/Genesis perquè va ser la que van tenir de petits. Quan veig a altres que van tenir ordinadors de 8 i 16 bits que jo no vaig tenir, com el Commodore 64, el MSX o l'Amiga, no tinc aquesta sensació i sento més enveja sana.

Amb els 32/64 bits em vaig passar a les consoles (PS1) perquè no tenia un ordinador a casa meva i, de nou, vaig encertar de pura sort. Les consoles van començar a llançar molts jocs rars i originals en aquesta època i no m'hagués importat tenir una N64 o una Saturn (encara que per a la Saturn hagués necessitat importar jocs japonesos d'alguna manera, i no sé com hagués pogut comprar els cartutxos de la N64).
  • ArnauForer87👍 77
    Cap Zelda és el millor joc de la història. Això ho deuien dir els seus fans.
  • Menphis46.447 12 11👍 2.446
    Si ho és, sí. 

Publicitat

Fòrums

• 9.298.794 missatges
  • 221.204 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat