Publicitat

Fòrum

[València] Només les dones hauran d'anar a 30 km/h als carrers d'un carril

Hidra1.032 3👍 1.518
Què podem fer davant d'aquest flagrant cas de discriminació?

Té collons com els partits «nacionalistes» es dediquen a menysprear i destruir la nostra llengua.

Respostes

Configuració
  • PatumPatamPatim2.114 3 820👍 1.037
    No, com m'ha dit una amiga valenciana, el que passa és que els homes no hi som pas benvinguts.
  • Marcos412474.653 2 466👍 3.383
    Quin partit nacionalista hi ha a València ciutat? O a qualsevol municipi de l'AMV?
    • Ramon Muntaner4.397 12 493👍 1.619
      Home, amb tots els matisos que calguen, Compromís...
        No entenem el mateix per "nacionalisme", tu i jo, però bé... 

Què entens tu per nacionalista, llavors?

Bé, entenc una base: la nació d'un, entesa com una unitat poblacional (i normalment territorial) connectada per una llengua en comú i una història i cultura compartides, és sempre per davant de qualsevol altre inclinació política o personal. La nació és irrenunciable, indiscutible i mereixedora de respecte i estima.

-Després comprenc dues variants, així en general: la variant extremista (jo li dic també egoïsta) que ha portat tant de mal a la humanitat. La nació va per davant de tot, fins i tot el dret d'igualtat dels altres, les seves nacions i cultures dins les fronteres històriques del seu poble (aquí hi inclouria el colonialisme, entre d'altres pràctiques), els drets humans bàsics de les minories que no tenen el seu propi territori i depenen de la nació d'un i el dret a l'autodeterminació pacífica dels que sí.

-La variant més en positiu, que es segueix únicament per cercar el benestar de la pròpia sense interferir en contra de cap altre. Aquella actitud d'estima i defensa de la identitat, llengua i territori nacionals per davant de qualsevol altra, encara que en equilibri amb el respecte mutu d'aquells pobles i minories dels que la nació rebi un tracte equivalent.

Aquesta és la visió que en tinc jo del nacionalisme. Depenent de l'ús pot ser una actitud envers la nació nociva i destructiva o positiva i regeneradora. Malgrat això, tenen un cor comú: la meva nació per davant de tot, i això inclou la llengua i cultura pròpies. Requereix la seva defensa i promoció sense vergonyes, asteriscs o "peròs". Una defensa ferma, determinada, sense complexes i gairebé "proselitista" de la mateixa. I en algunes ocasions una actitid estricta o fins i tot impassible (en el sentit de no donar perdó o segones oportunitats) a tots aquells actors que la denigrin, posin en perill o la menysprein. Vaja, que comporta anar a l'extrem més "extremista" de la defensa de la nació (sense entrar en si aquest extremisme s'empra amb la connotació negativa o només com a radicalització de la posició d'algú envers la seva pròpia identitat, mai en detriment dels altres).

No veig aquesta defensa diguem-ne "extrema" de la nació i identitat valencianes en Compromís. És cert que són l'actor important que més respecte li otorga a la llengua catalana/valenciana, però la seva actitud envers la nació no va més enllà d'un regionalisme autonomista, pactant i considerablement mesell envers l'actitud i acció colonitzadora de l'enemic. Per aquest mateix motiu no considero el PNB realment nacionalista, només de nom.

Espero haver explicat bé el meu punt de vista. Sigues lliure de no compartir la meva impressió sobre el nacionalisme. 
              Ah, home, si entrem en un terreny en què fins i tot el PNB no el consideres nacionalista, doncs òbviament Compromís no n'és.

En tot cas, Compromís és una coalició diguem-ne d'esquerra valencianista, on sovint el missatge predominant (almenys de portes enfora) és molt més progressista, ecologista, i tots els ismes que vulgues excepte valencianista.

En fi, és el país que tenim…
                No no, si sóc conscient que és més valencianista que la gran competència, simplement reservo el terme 'nacionalisme' per una actitud molt més ferma. Mai podria veure Compromís o PNB com a naciobalistes, especialment el segon que posa els calerons abans que la nació en sí mateixa.
  • elbruixot3.179 14 631👍 1.219
    benvingudes les persones, els animals no condueixen
  • Juan Lloris6.405 7 338👍 4.202
    Benvinguxxs
  • cathalà23.654 12 51👍 7.272

A les avingudes de la ciutat els hi haurien de dir avinguts 
  • EstatpropiUsuari sumador167.367 11 1👍 28.667
    Això vol dir que els homes tenim llicència per atropellar policerdos i demés blaveram quintacolumnista? 
  • Hyphen441👍 656
    Si es pot dir "benviguts" per parlar en gènere neutre, també es pot dir "benvingudes".

Publicitat

Fòrums

• 9.298.771 missatges
  • 221.202 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat