Publicitat

Fòrum

Un valencià de viatge a Menorca: recomanacions

Ramon Muntaner4.427 12 488👍 1.649
Benvolguts raconaires,

Doncs això. La darrera setmana d'agost me n'aniré de viatge a Menorca amb la meua parella. És l'única de les Illes que no he visitat mai. Vaig estar a punt d'anar-hi un parell de vegades, però finalment no va poder ser.

Ara mateix l'únic que tinc reservat és l'avió. Per això, òbric aquest fil a fi de rebre consells sobre allotjaments (ens estimaríem més apartament que no hotel, també voldríem saber quines zones de l'illa són millors per a allotjar-s'hi), restaurants, informació sobre cales i platges (ambient, accessibilitat, serveis, aparcament...), indrets bonics, monuments, menjars, begudes, etc.

Moltes gràcies de bestreta per la vostra col·laboració  Com de costum, quan torne del viatge obriré un nou fil de sociolingüística estiuenca de pa sucat amb oli

Salutacions a tothom

Respostes

Configuració
  • catalàamallorca42.022 7 14👍 18.780
    No la conec gaire però t'apujo el fil i et recomano visitar els jaciments naviformes i talaiòtics: la Naveta des Tudons, Torralba d'en Salort, Son Catlar o Trepucó són dels més espectaculars i millor conservats.
  • esclata-sang1.814 1 891👍 1.592
    A mi em va encisar..

És una illa molt bonica. Jo em vaig quedar a Ciutadella, té un centre històric que mereix una visita i al Port esportiu hi ha molt d'ambient per la nit.

Et recomane MOLT les cales: la millor (per a mi), la cala en Turqueta.
    Altres cales: Macarella i Macarelleta. Cala Galdana

Platja nudista de La Vall (o Algairens)

No deixes d'anar a la Cova d'en Xoroi

Desconnectaràs i gaudiràs de valent 
    • Ramon Muntaner4.427 12 488👍 1.649
      És una illa molt bonica. Jo em vaig quedar a Ciutadella, té un centre històric que mereix una visita i al Port esportiu hi ha molt d'ambient per la nit.

Sí. És el que més conec 

Et recomane MOLT les cales: la millor (per a mi), la cala en Turqueta.

També la conec. I no només per l'omnipresent cadena de restaurants de València ciutat
      Altres cales: Macarella i Macarelleta. Cala Galdana

Prenc nota de les dos primeres. La cala Galdana és on vaig estar a punt d'allotjar-me la vegada anterior. Finalment no hi vam anar a causa de la manca de vols.

Platja nudista de La Vall (o Algairens)

Crec que no hi aniré, però gràcies pel consell
      No deixes d'anar a la Cova d'en Xoroi
      Què és exactament?
      Desconnectaràs i gaudiràs de valent 

Moltes gràcies pels teus consells. Al remat, eixe és l'objectiu del viatge
  • esclata-sang1.814 1 891👍 1.592
    Jo també vaig parar l'orella i és una illa molt catalanoparlant.

Feien servir el merci molt a sovint.

A mi em van preguntar en dos restaurants si era de les Terres de l'Ebre.
    Et senten parlar un català clarament no illenc però tampoc de Girona-Barcelona i com que els valencians no solem traure la llengua (per diguem-ne autoodi secular), doncs de Lleida o de les comarques de l'Ebre.

Espere que en el futur diguen:
    català occidental ??
    De Lleida o de València ??

• Sau de Treviac5.652 2 380👍 7.367
    Caram tu, Déu n'hi do com viatgen els valencians darrerament! 
  • albert23Usuari sumador17.944 10 92👍 1.568
    Ep, fil interessant! Jo també hi vaig amb la meva parella a finals de juny! Amunt el fil!
  • Pralija1.470 3👍 942

Ramon Muntaner escrigué:
    quan torne del viatge obriré un nou fil de sociolingüística
    Recorda que quan obris el fil és recomanable fer això: El proper cop et recomano escriure el comentari en un word i fer copiar i enganxar. És el millor quan fas comentaris llargs de collita pròpia, per si de cas. Pots editar el fil prement la icona d'engranatge a dalt la dreta, editar, i fer PREVISUALITZA en lloc d'ENVIA tantes vegades com vulguis, fins que vegis que et queda com vols, i llavors prems enviar.

En la meva experiència, incloure diferents formats (de la pestanya "Formats": TÍTOL - SUBTÍTOL etc), no funciona.
    El mateix pel que fa a les fotografies, si fas un fil amb imatges aquesta anomalia esdevé més probable.

--------------------
    --------------------
    --------------------

Tens un missatge privat relacionat amb les teves interessants i recomanables experiències de viatges.
  • CAT.N.AZ10.832 15 198👍 115
    La meva filla i jo hi anem aquest estiu a fer el cami de cavalls. T'ho recomano :-)
  • since1886370 9👍 24
    Pobles recomanats per visitar: Ciutadella (el casc antic és molt xulo + Port), Binibèquer (a Sant Lluís), Fornells...

Per menjar sempre recomano a tothom el Tritón de Ciutadella, al port. I si és al vespre, a Ciutadella també recomano el Margarette, un bar on pots fer una copeta al seu jardí de dins, molt guapo.

Platges i cales que valen la pena: Platja de Cavalleria, Cala En Turqueta, Cala Rafalet (al municipi de Sant Lluís, està amagada però val molt la pena).

Altres llocs interessants: Far de Punta Nati (per veure una posta de sol és idoni).

Allotjament, jo vaig estar a l'Aparthotel Skyline de Ciutadella, al costat del Port. Ben ubicat per deixar-hi el cotxe i a 10 minuts a peu del centre de Ciutadella.

No cal ni dir que sense cotxe o moto a Menorca no ets res, almenys si et vols pul·lular la illa amunt i avall. 
      Pobles recomanats per visitar: Ciutadella (el casc antic és molt xulo + Port), Binibèquer (a Sant Lluís), Fornells…Per menjar sempre recomano a tothom el Tritón de Ciutadella, al port. I si és al vespre, a Ciutadella també recomano el Margarette, un bar on pots fer una copeta al seu jardí de dins, molt guapo.

En prenc nota
      Platges i cales que valen la pena: Platja de Cavalleria, Cala En Turqueta, Cala Rafalet (al municipi de Sant Lluís, està amagada però val molt la pena).

N'hi ha algunes que no coneixia. Em tem que finalment hauré de fer-me'n un llistat per a decidir quines cales visitaré
      Altres llocs interessants: Far de Punta Nati (per veure una posta de sol és idoni).

Ja m'han dit 4 o 5 llocs per a veure la posta de sol. Per la meua banda, un dia bé. Més ja no

Allotjament, jo vaig estar a l'Aparthotel Skyline de Ciutadella, al costat del Port. Ben ubicat per deixar-hi el cotxe i a 10 minuts a peu del centre de Ciutadella.

En prenc nota

No cal ni dir que sense cotxe o moto a Menorca no ets res, almenys si et vols pul·lular la illa amunt i avall. 

Evidentment. Nosaltres llogarem un cotxe.

Moltes gràcies pel teus consells
  • david PV2.133 9 809👍 771
    En el terme de Ciutadella a prop de l´urbanitzacio Son Xoriguer esta cala Parejals..l´arena blanca i fina majoritariament esta dins d´una cova..aixo si apareix i desapareix per art de magia depenent si hi ha mala mar o no..esta prou amagada a ulls del caminant.
  • rlborinot5.757 12 368👍 2.546
    Conec força l'illa, doncs hi he anat moltes vegades. Et recomano allotjar-te més per la zona de Ciutadella, particularment la trobo més maca que Maó. Cala Blanca pot ser un bon destí, urbanització tranquila situada al sud de la ciutat, i a 5 minuts en cotxe del centre.

Tot i que per acabar el viatge, hospedar-te per la de zona de Maó, no és mala pensada, doncs tens Cova de'n Xoroi aprop (imprescindible), i els 42 km de punta a punta l'illa es fan llargs. Una única carretera, amb molts trams d'un sol carril, que es poden fer feixucs, i més de nit si et quedes per fer una copa mentre es pon el sol. També hi tens l'aeroport al costat en cas que vagis per aquest mitjà. Espero haver-te servit d'ajut.
      Et recomano allotjar-te més per la zona de Ciutadella, particularment la trobo més maca que Maó. Cala Blanca pot ser un bon destí, urbanització tranquila situada al sud de la ciutat, i a 5 minuts en cotxe del centre.

Vaig estar mirant allotjament per eixa zona. Finalment, he trobat un apartament per Cala en Brut que està bé de preu. Tot i que puc cancel·lar la reserva sense cap cost crec que hi anirem.

que per acabar el viatge, hospedar-te per la de zona de Maó, no és mala pensada, doncs tens Cova de'n Xoroi aprop (imprescindible), i els 42 km de punta a punta l'illa es fan llargs

Això mateix vaig pensar jo. Com que es tracta d'un viatge d'una setmana, podem anar 4 dies a la zona de Ciutadella i 3 a la de Maó.

Pots recomanar-me cap lloc concret? Jo havia mirat Son Bou, Sant Tomàs, Cala Porter per la seua ubicació, que és més centrada dins de l'illa. No sé si paga la pena cercar allotjament més prop de Maó, per S'Algar, etc. Com ho veus?
      També hi tens l'aeroport al costat en cas que vagis per aquest mitjà. 

Correcte. També ho vaig pensar

Espero haver-te servit d'ajut.

I tant que sí!

La zona de Maó no la conec massa per hospedar-te. Tant per tant, potser em quedaria a la pròpia ciutat, o a rodalies com ara Es Castell. Sobretot evitar la zona de Cala en Porter (típic lloc molt guiri europeu), tot i que és on està Cova de'n Xoroi, així com S'Arenal, al nord-est de l'illa, tot i que visitar el seu far i Parc Natural un matí, és prou recomenable. Visita Cala Rafalet, aprop de S'Algar, una petita cala verge espectacular.
          Ah, no sabia que Cala en Porter és un cau de guiris. Cal evitar eixos llocs, efectivament

Què em pots dir de Son Bou? És també així? Era una opció que m'havia plantejat per la seua ubicació més centrada i perquè hi ha més allotjaments disponibles.

L'altra opció que havia vist és Son Parc, al nord de Maó. La coneixes? Me'n pots fer cinc cèntims?

Moltes gràcies novament
            Sento dir-te que no conec massa aquestes zones que dius.

Em deixava de recomanar-te Cala Morell, al nord de Ciutadella. Un indret tranquil, i molt maco, per hospedar-te.

Tot i que l'illa tampoc s'ha salvat de la massificació turística, sobretot aquests últims deu anys. Al juliol i agost està a petar, i a moltes cales no s'hi deixa accedir amb cotxe als seus pàrquings, i només es pot accedir amb busos sortint desde Ciutadella, per preservar aquests entorns.

Havent vist que ets un amant de la llengua (com en definitiva tot els d'aquesta web, crec), considero que Menorca és dels llocs on el català hi gaudeix de millor salut de tots els PPCC, tot i que no els hi parlis d'aquests.

Gaudeix molt de l'illa, és un paradís que desprèn molta màgia, i del que de tant en tant, m' agrada deixar-me caure. 
          Disculpa, no m'havia fixat en aquest detall:

així com S'Arenal, al nord-est de l'illa,

T'ho dic perquè he reservat 3 nits a Son Parc, que es troba prop d'Arenal d'en Castell. Les ressenyes que n'he consultat eren totes positives, però és una zona guiri? Encara puc cancel·lar la reserva

Sí, també em vaig fixar després en aquest detall... 

No sé que dir-te ara mateix! A veure, si matitzo una mica en la qüestió, et diré que per sort a Menorca no trobaràs urbanitzacions o poblacions a l'estil de festa com Salou o Lloret, o Benidorm imagino del PV, però per exemple S'Arenal o Cala en Porter els vaig trobar llocs sense cap encant especial, i més destinats a guiris europeus: britànics, alemanys... Amb negocis més dirigits cap a aquests, i que contrasta una mica amb el turisme més predominant de l'illa, que és majoritàriament de l'Estat, i molt especialment català.
            Però bé, prova. Al cap i a la fi, a l'apartament només hi vas a descansar, perquè estàs tot el dia voltant.

Aprofito aquest missatge per fer-te altres recomanacions:

Per mi les millors cales es troben al sud, com ara les mítiques Cala Mitjana i Macarella/eta. Ara bé, al nord, hi ha una de les meves preferides que no deixo mai d'anar cada cop que hi vaig: Cala Pregonda. És espectacular, això sí, fotràs una bona caminada per arribar-hi.

Llocs interessants per visitar aprop de les platges del nord, són el far de Cavalleria, i Fornells, un poble preciós de veure. I d'on diuen que fan les millors calderetes, per cert.
            Les postes de sol no les he vist mai desde aquí, però imagino que deuen ser increïbles...

Al restaurant Oristano, molt aprop del port de Ciutadella, vaig menjar de puta mare. Lloc de pizzes, tapes...

Per acabar t'adjunto un cartell dels jaleos/festes de Menorca (és de l'any passat, però no crec que canviï massa a les d'enguany):

Per cert, a Es Castell li diuen Villacarlos, en castellà. 
  • albert23Usuari sumador17.944 10 92👍 1.568
    Tinc pensat fer el tros del camí de cavalls de cala Galdana a cala Turqueta. La idea és deixar el cotxe a cala Galdana i he llegit que fins a la Turqueta hi ha unes 3h a peu. La idea llavors seria banyar-nos i passar el dia per la Turqueta. La pregunta que faig és, aleshores fins a tornar a la Galdana, hi ha algun bus o algo o per força hem de tornar caminant altre cop?

I una altra pregunta; alguna recomanació pel que fa a empresa per llogar cotxe?

Publicitat

Fòrums

• 9.301.891 missatges
  • 221.326 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat