Fòrum

Fil per acomiadar-te de Catalunya

Kevin Durant i Lleida5.211 2 416👍 3.220
Caminem cap a l'extinció, és un fet. Ahir vaig sentir un senyor d'uns 35-40 parlant amb la seva filla. Era un senyor amb un accent català prominent per al què és Barcelona ciutat i el fet és que, parlant amb la seva filla, que jugava al parc, va dir en qüestió de minuts que:

-Les "volteretes" que havia fet  la seva filla estaven molt bé.
-Parlant amb un altre pare, la seva filla juga també a bàsquet i és molt bona perquè fot moltes "canastes".
-I, de nou amb l'altre pare, que fa poc se li van fer malbé uns "piments".

La segona l'havia sentida ja, ho reconec, però les altres dues no i fan mal a l'oïda. El català i, per tant, Catalunya tenen les dècades comptades.

En un futur amb morets menors immunes davant la llei, colons inadaptats en procés de recastellanització (alguns d'ells, malgrat tot, gairebé esdevenen catalans en època pujolista), sud-americans amb la seva música de merda a tota pastilla pels nostres carrers, gitanos i xinesos que continuen tancats als seus ghettos, guiris que envaeixen els nostres carrers, feministes radicals que es neguen a tenir descendència catalana, una població cada cop més envellida i, per tant, cada cop menys fèrtil, però, sobretot, una població massa bonista pel què és Occident (només els escandinaus i els alemanys ens guanyen, som a la Champions del bonisme) i que parla un català cada vegada pitjor, no hi ha lloc per Catalunya. La nostra nació esdevindrà un fòssil com l'occitana o l'aragonesa, però som a temps de canviar una mica la tragèdia.

En el millor dels casos, espero que esdevinguem la regió de Barcelona vers Espanya del Nord-Est, és a dir, que hi imperi una massa multicultural on cap grup ètnic hi predomini, on l'anglès es torni la lingua franca i, per tant, la llengua dominant, i, a més d'això, amb aquests canvis, sapiguem crear una personalitat nova i diferent en base a Barcelona que s'escampi per tota l'antiga Catalunya per evitar la castellanització, és a dir, el subdesenvolupament. Què vull dir amb això? Que (si no en sabeu) apreneu anglès i parleu anglès amb els fills i amb la gent jove sobretot per evitar aquest drama. Abans monolingües anglòfons que no pas monolingües castellanòfons, o no?

Ha estat un plaer, Catalunya. 

Respostes

Configuració
  • BarratinaireUsuari sumador8.454 14 256👍 6.375
    Tinc 40 anys i de petit, tothom deia voltareta i canasta i no hi havia ningú que parlés castellà com a llengua vehicular. Senzillament tombarella està condemnada a desaparèixer 
  • Yuli51👍 60
    Ni desapareixerà Catalunya ni desapareixerà el català, simplement les coses evolucionen, i la gent tria aquelles paraules que li agraden mes, les que no veu com absurdes o passades de moda, i aquelles en les que se sent mes còmode, així incloem tant paraules angleses com castellanes o italianes, a mi em sembla que la barreja fa l'idioma més ric, i que no es perd cap origen ni deixa de ser català. Al cap ia la fi no es parla igual en pobles tan sols separats per 5 km.

• Yuli51👍 60

Ah perdo, que volies parlar de immigració, i aixo primer era la torna, m'ha confós que estigues primer.

Caminem cap a l'extinció, és un fet. Ahir vaig sentir un senyor d'uns 35-40 parlant amb la seva filla. Era un senyor amb un accent català prominent per al què és Barcelona ciutat i el fet és que, parlant amb la seva filla, que jugava al parc, va dir en qüestió de minuts que:

-Les "volteretes" que havia fet  la seva filla estaven molt bé.
        -Parlant amb un altre pare, la seva filla juga també a bàsquet i és molt bona perquè fot moltes "canastes".
        -I, de nou amb l'altre pare, que fa poc se li van fer malbé uns "piments".

La segona l'havia sentida ja, ho reconec, però les altres dues no i fan mal a l'oïda. El català i, per tant, Catalunya tenen les dècades comptades.
      • Hidra1.032 3👍 1.518
        De tant que es fa servir aquesta imatge al Racó darrerament, els manifestants que hi apareixen haurien de començar a demanar drets d'imatge.
    • Lleidatans2.302 11 770👍 931
      Una mica sí, només cal llegir els nostres clàssics, per veure com escrivien el català. Però la base de la llengua és la meteixa, i els mots s'han d'incorporar amb criteri lingüístic. En prestigiar els mots, hi fa molt l'etiquetatge en català. Proposem "floc de panís" per esmorzar. 
  • BBQ a Osona43👍 74
    El nivell de català era força més dolent abans de la Renaixença, als segles XVIII-XIX (de fet, és força possible que fins i tot en Jacint Verdaguer o en Pompeu Fabra parlessin pitjor a la vida quotidiana que tu) i al final aquest va aconseguir reeixir sense gaires problemes.

El que posa en perill actualment aquest idioma, i nega qualsevol possibilitat de resurrecció, no és cosa de que els catalans diguem "buenu" o "volteretes", sinó de la substitució demogràfica dels únics que el parlem com a primera llengua, (és a dir, els catalans), provacada per l'immigració massiva i la nostra baixa natalitat. Contra això, certament, tenim ben poca cosa a fer, mentre no estiguem diposats a provocar deportacions de grups sencers i fomentar que cada família tingués com a mínim 4 fills. Quelcom que faríem bé de posar en dubte, veient la mentalitat de la majoria de catalans actuals.

Així que mirant de ser realista, permeteu-me que faci cas a l'autor del fil i exclami un "Adéu Catalunya!" per si de cas.
    • Lleidatans2.302 11 770👍 931
      El català millora i millorarà. Potser no serem tants els que el fem servir, però el farem servir millor. I que cal és que els madrilenys i els parisencs no ens obliguin a aprendre castellà ni francès. I els catalans no siguin tan soques de deixar-se empresonar per al capdavall declarar en castellà: d'això se'n diu submissió, subordinació i esclavatge voluntari a les llengües forasteres.
  • kokonut466 1👍 532
    Siau bel-la
  • Liostes243👍 226
    Per favor, derrotistes, busqueu un bon roure, agafeu una bona soga, i pengeu-vos pel coll fins que moriu, ejaculeu i se us afluixin els esfínters tot a la vegada. Si pot ser que coincideixi amb les campanades de les dotze.

Fins als collons ja.
  • TerraAlta200👍 254
    Això està perdudíssim. La meva neboda de 13 anys que viu a un poble del Bages, de pare i mare catalans amb 8 cognoms catalans, arriba amb una paraula escrita a la ma "meja". Li dic, qué vol dir meja, pronunciant en català, i ella em corregeix "meja (ho pronunicia en castella), la meva mejor amiga". Ok. Bona nit i tapa't. No hem sigut prou valents per construir un pais ni una cultura prou atractiva per la major part de la gent.
  • WartzZ346👍 205
    L'única que em sorprèn és piment. Les altres dues fa molts ants que corren.
    • Birondon298 14👍 343
      Jo també "piment" mai no l'havia sentit. I mira que he sentit de tot: "cerdu" (ho juro) "perru" i "espeju", però de gent castellano-parlant que intentava parlar i els pobrets s'hi esforçaven...
  • DK9.152 9 238👍 4.745
    M´afegeixo a la nota luctuosa que ha comentat un company més amunt..

..la paraula Tombarella s´extingirà. Acomiadem-nos-en!

(aquí hi ha un poblema: "voltereta" pot semblar que té en el fons un aire català: d´una banda existeix la paraula  "volta", i d´altra banda els diminutius catalans es fan en -eta... Més fort és que hi hagi tanta gent que diu "ventanilla"..)
  • Columna Volant262👍 138
    Quin objectiu té aquest fil exactament?
  • Jordi Freixas20.531 13 74👍 4.610
    Ha estat un plaer. Adéu! 
  • Rigel65.349 11 5👍 34.023
  • Columna Volant262👍 138
    Encara ets per aqui, fill de puta?

Publicitat

Fòrums

• 9.296.787 missatges
  • 221.112 temes
Fixa la barra dreta