Fòrum

Es fundador de Jazztel diu que ses startups prefereixen Madrit que Barcelona pes català

punxet228 1👍 10

Respostes

Configuració
    • bogosity1.242 11👍 1.756
      La majoria de gent va per la vida assumint que els estats són universals, eterns i immutables.
    • TerraAlta209👍 259
      Llatins i marroquins. Al meu barri hi ha marroquins que odien la cultura catalana.
      • Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.482
        Sí? No, home no, shhhhhhh! No pots dir aquestes coses. La gent no pot saber que, no per 'maldat' sinó sovint perquè a ells i als seus pobles els han inculcat les mateixes idees 'imperialistes' i de 'utilitat', o perquè simplement els és més fàcil de viure sense complicacions, la gran part dels immigrants, sobretot si van a viure a llocs on el català no és majoritari (la gran part de Catalunya, tristament) no tenen cap simpatia pel català i sí pel castellà.

Hi ha honroses excepcions, que encara em semblen més lloables, però no, la gran majoria d'immigrants - rics o pobres, del 'primer món' o no, blancs, morats o negres - no, no ens ajudaran, encara menys quan tens catalans - catalans! - que també renuncien a la seva llengua i compren això de les llengües útils, etc., de què ens estranyem?. Val més que ho acceptem i deixem d'anar amb el 'lliri' del 'volem acollir', etc.

Jo també en conec, i molts, desgraciadament, és dels que et trobes al Baix Llobregat, ells s'assimilen als espanyols que són els que tenen la paella pel mànec lingüísticament i cultural a catalunya, a part d'econòmicament, és clar.
    • _bassani11 3👍 29
      Llatins? Parles dels italians, els francesos, els catalans, els espanyols, els portuguesos? Quins llatins?
      • _bassani11 3👍 29
        Hola, Caspanyol_Involuntari! Em podries explicar, si no et fa res i tens un minutet, el motiu del teu vot negatiu al meu comentari? Si tens un moment extra i em respons la pregunta que hi feia, seria genial també!
  • PeterCantropus1.292 7👍 1.091
    Menteix. I l'únic dubte és si es tracta d'això mateix: sap que el que diu és mentida i, per tant, ho diu amb la idea d'intoxicar, o bé el què diu realment s'ho creu.

Cap dels dos casos el deixa massa bé.
  • oprimit19.985 15 79👍 10.501
    Tan debò totes pensessin igual.
  • TerraAlta209👍 259
    Porto a Jazztel la tira d'anys i per mandra no m'he canviat, ara es el moment, quines companyies hi ha catalanes? Parlem?
    • grava3.600 2 576👍 5.591
      La iniciativa "Adéu Íbex35" esmenta com a alternatives de telefonia Som Connexió (cooperativa), Parlem, Fibracat i Icatel. La més gran segurament és Parlem, jo hi estic i no tinc queixa, l'atenció me l'han fet sempre en català i l'atenció pel xat d'Internet també és satisfactòria. A nivell de preus diria que no és més cara que la competència franquista. Fibracat sembla un altra opció interessant però diria que només serveix una part del territori. De les altres no et se dir res.
      • TerraAlta209👍 259
        Moltes gracies, he parlat amb el xat de Parlem i m'han informat bastant bé, fins que els he preguntat on instal·len l'ONT que ja m'han deixat penjat i m'han dit que truqui el dilluns. Saps si aquesta caixa va a fora o a dins de la casa?
        • grava3.600 2 576👍 5.591
          Només puc parlar de la meva experiència. Jo visc en una comunitat de veïns, i els que la gestionaven en aquell moment varen ser molt previsors, varen muntar un sistema intern per passar els cables de manera que sempre han obligat les diferents companyies a utilitzar-lo, i a aquestes els ho resulta més fàcil.

Ara bé, penso que si mires els blocs de pisos els instal·ladors (a l'AMB subcontractats latinos, i no és diferent amb Parlem) no s'ho miren gaire a l'hora de foradar. Potser puguin aprofitar el camí del cable de la teva companyia actual, però també depèn des d'on hagi de tirar Parlem la connexió. Fins a cert punt trobo natural que no t'ho hagin pogut dir immediatament. No sé si algun altre usuari et pot donar més informació.
      • Dogmatico571 12👍 811
        Jo tinc Fibracat al mòbil, tarifa Muriel, i visc a L'Hospitalet de Llobregat. Des de Sant Jordi operen a Catalunya. De moment tot bé: bona cobertura, bon preu i atenció en Català per defecte.
  • maori16.529 3 108👍 8.563
    Aquest acabarà fitxant per algun partit del 155 o columnista de DC. Ja ho veureu.
  • Trinxant11.240 9 188👍 3.569
    Si perceb que un lloc per fer negoci és recomanable o no en funció de la llengua que parlen, és un garrulo.
  • Faraday1.309 1👍 968
    El fundador de Jazztel i les seves start-ups ja se'n poden anar a prendre pel cul.

• dunlap189👍 192
    Perdoneu però, heu de triar entre Barcelona i Madrid, sense ser d'aquí. Quina triarieu?

Madrid només ofereix baixada d'impostos, però com a ciutat, no té res d'encant. Esta clar que no tot és l'encant, i que afecten altres coses, però si em diuen de triar a viure i treballar, em quedo molt abans amb bcn que amb madrid.
    1. Perquè vingui merda "cosmopolita", ciudadano-del-mundo com ells, que l'únic que volen es enriquint-se explotant Barcelona i la seva marca, per mi millor que se'n vagin a Madrid. Millor això que veure la hipocresia d'empreses que aprofitaran una obra de Gaudí per fer màrqueting i que et diran que millor aprendre castellà, la llengua que el mateix Gaudí refusà de parlar i per això el posaren a la garjola... són ignorants i tindran fills ignorants, millor a Madrid.

2. Tampoc ens enganyem, això és el que pensa el.. 90% de gent que ve a Barcelona. A propòsit, els mateixos que si voten, votaran a la Colau que ven les merdes capitalistes de "el poder de les ciutats" etc., que només és la manera posmoderna i capitalista de fer-les buidar d'història i cultura les grans ciutats, que queden desconnectades del seu voltant, mentre que es connecten amb les altres "gran ciutat" també sense història ni llengua (i més si és una llengua minoritzada..."

Malparits. Fàstic infinit. 

El capitalisme actual duu a això, i amb això no vol dir que jo sigui simplement 'comunista' (n'hi ha coses interessants, és clar, de la seva crítica, moltes, però no és pas la meva alternativa). El capitalisme actual i tota l'esquerra posmo que el segueix com babaus mata la terra: ecològicament i culturalment, la diversitat que pregona al final només és homogeneïtat que beneficia a les cultures més grans, ex: farem cursos de xinès/àrab (perquè tenim 'molts' parlants d'aquestes llengües a ca nostra) i som molt 'internacionals/tolerants/cosmopolites' però en canvi oblidem una llengua nostra com l'occità,
    • cobertor1.332 3👍 957
      Com si els comunistes cuidaren les llengües i cultures minoritàries, mira el que va fer a Stalin, Tito, Mao etc amb elles.
        Sí, per això dic que "hi ha coses interessants" però no totes ni molt menys. El comunisme en certa part és l' "oposat al capitalisme (sense entendre la naturalesa humana tan bé com ho ha fet el capitalisme, aprofitant-se'n), i compartint-hi molts vicis del 'pensament de l'època' o de les unitats bàsiques de pensament amb el mateix capitalisme*, com la seva visió esbiaixada perquè, partint de cultures i llengües que ja tenien un poder i no els calia protecció, pensaven que tot interès cultural-lingüístic era negatiu/burgès. El comunisme té molt per criticar, però en aquest comentari

* un exemple d'això que dic és el seu concepte de 'propietat privada'. No deixa de ser el mateix concepte capitalista i per tant, si per uns és bo, pels altres és dolent. Els comunistes van "col·lectivitzar" l'agricultura i, per consegüent, la vida dels pagesos russos sense entendre'ls, la seva visió de la terra era la mateixa que el capitalisme però a l'inrevés.
        Molta gent no 'compra' un pis per simple propietat/benefici capitalista, ho fa perquè està lligada culturalment i sentimental a un lloc - vila, barri,...- i vol poder-hi viure sense haver de patir perquè el treguin d'allà quan algú altre li interessi, sense la inestabilitat absoluta que ofereix l'actual capitalisme. A tothom li cal cert espai apartat, de replegament, com és la llar, i perquè sigui possible això cal certa estabilitat. No sé si s'entén el que vull dir.

• Tobies20.769 14 71👍 13.122
    Per a ells és igualment necessària la independència de Catalunya. Si no els dibuixem una ratlla en el mapa són incapaços d'entendre res.
  • rotllan12.177 5 170👍 12.298
    I ho diu un paio que ha fotut el camp del seu país.
  • Lleidatans2.304 11 770👍 931
    Un altre desgraciat que no sap que la llengua del futur és el català. 

Publicitat

Fòrums

• 9.297.042 missatges
  • 221.126 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat