Publicitat

Fòrum

Tragèdia independentista a Bcn ciutat: la divisió de l'independentisme permetrà guanyar a l'espanyolisme

Mr SISI2.801 6 678👍 2.323
Doncs finalment s'ha produit allò que molts temien, que la divisió de l'independentisme en 4 partits farà que Colau segueixi govenant. Alguns sectaris de diferents partits estaran molt contents perquè potser el seu partit entra, però en conjunt, l'independentisme surtirà perdent. Una alcaldia que es vital per tal d'aconseguir la independència, ja que és la capital del país,la regalem a l'espanyolisme, es per fotre's un tiro! Enhorabona als Graupera i companyia, el seu èxit serà la tomba del conjunt de l'independentisme

https://sondeos.elperiodic.ad/sondeo-elecciones-municipales-barcelona-2019-cuarta-entrega.html

Colau atrapa a Maragall a dos días de las elecciones

Respostes

Configuració
  • Aufrany5.073 3 429👍 5.100
    Collons, que només és una enquesta:

-Error de la muestra: +/- 3,3% para un nivel de confianza del 95% y p=q=0,5.

Amb cuina i amb un 26% d'indecisos.
  • ansar18.726 13 87👍 6.782
    -si guanya l'independentise serem independents? 
    -No
    -Doncs no es una tragedia que no guanyi

La tragedia es que la majoria de catalans son independentistes i hem tingut 4 presidents d'un partit que rep vots de milions d'indepes... pero cap d'aquestos presidents ha volgut la independencia
  • grava3.635 2 568👍 5.694
    El que permetrà guanyar a l'espanyolisme serà l'espanyolisme que sobreeix a Barcelona, en tot cas. Problema que, de ben segur, no s'arreglarà amb una alcaldia dels Maragall Brothers. 

Igual que refuso tota la merda de discurs ultradigne que acusa els compatriotes i obvia l'enemic veritable els castellans, em sembla la mateixa baixesa moral voler condicionar el vot fent por i acusant d'una suposada derrota a qui en tindrà la menor culpa, si es produeix. Feu la vostra campanya i deixeu a la gent votar en consciència.
    • Aufrany5.073 3 429👍 5.100
      l'enemic veritable els castellans

Validar el seu relat et converteix en una eina d'aquests enemics, tal com fa Esquerra:

- L'independentisme divideix la societat i trenca la convivència:
      "Cal recosir la societat" Torrent
      - L'independentisme no té majoria social:
      "Mentre no superen el 50% no cal que ens feu cas"  Maragall
      - La meitat de la població no pot imposar-se sobre l'altre, cal majoria qualificada Tarda
      - Hi ha llocs a Catalunya on no s'aprèn el castellà prou bé: "menys català a l'escola"" Bargalló

• grava3.635 2 568👍 5.694
        És a dir, que l'enemic no és la tribu castellana i els aparells de repressió de l'Estat, més els seus colons que validen l'ocupació, sinó ERC i PdeCat. I sense ells ja seríem independents, és clar, amb la força invencible del semipobble. I si questiones la fantasia ets un eina de l'enemic. Mare meva, sembla que la gent surti d'una setmana de rentat de cervell a una txeca de la CUP. Quines panxades de riure es deuen fotre després a forocotxes els trolls ultradignes, veient que es caguen en Junqueras i Puigdemont i surten els més votats a la reserva espiritual de l'independentisme.
  • Màgor13.835 10 146👍 3.533
    Que entri o no la Cup i en Graupera és absolutament irrellevant. Són regidors que no valen per res. L'únic important és qui guanya amb vots.
  • Rigel65.414 11 5👍 34.081
  • Armillet Lo Groc1.556 969👍 1.058
    Probablement tens rao, pero q hi pots fer si en maragall no convenç la majoria d indepes? Potser erc hauria d haver acceptat llista unitaria. 
  • BlackOps157 1👍 195
    No, si et sembla votaré a la rata sociata d'en Maragall. 
  • prou_prusses1.338👍 654
    A mi m'agrada en Graupera. I el votaria si visqués a Barcelona.
    Però el que ens hem de preguntar és, en cas que entri, què farà a les properes eleccions?
    Em temo que serà un nou reagrupament, solidaritat. 4 anyets i fora. O ni així.

Un partit que parli clar i català té un sostre electoral molt baix... i tots els mitjans en contra.

Per a poder creixer en aquest país de merda shaura de treure de sobre les etiquetes de:
    a) "VOX indepe"
    b) "da dretas"
    c) "buryés catalán"
    d) "i al faminisma ke?"

Li desitjo sort.
    Mort als autonomistes!
  • Berivan_Sason2.040 4 826👍 3.267
    Jo tenia bastant coll avall votar ERC a BCN, per apuntalar alcaldia indepe. Però tinc seriosos dubtes de votar per Graupera. Em fa enrere que no entri i encara regalar-li l'alcaldia a Colau. En fi, veurem.
    • Pavel_Korchagin3.575 2 578👍 7.869
      I quina diferència significativa hi ha entre Maragall i Colau? Guanyi un o l'altra ja tenen acordat pactar per governar i els termes generals del pacte. Només l'entrada de Graupera i CUP pot condicionar mínimament el govern municipal per a que adquireixi compromisos en la qüestió nacional.
      • pensa_i_actua!16.493 14 109👍 7.696
        En Graupera i la cultura política que representa (liberal) és un autèntic torpede de flotació contra el moviment indepe, però no a nivell de ciutat (això és irrellevant, se'ls en refum), sinó al mig termini.

Permetria situar un nou antagonisme al nostre país (i potser enquistar-lo) entre esquerra progre guai catalano-espanyola (Comuns) vs. dreta-d'aquella-que-no-s'anomena-tal liberal indepe. I ho poso en condicional perquè jo no crec que tregui força, però bé.
        • Unitat i Orgull10.243 10 212👍 7.694
          La cultura política que representa és Catalunya.

El principal problema pq la CUP mai puja és pq sou uns sectaris, i com a mostra el teu missatge. Al Graupera a BCN el votarà molt més ex-votant d´ERC que de Junts Cat, però vosaltres a seguir jugant a nazis i rojos, que no us entereu de res del que passa al país 
            Pots insultar el que vulguis, però això no es rebatre res políticament.

Suposo que saps que l'antagonisme que més molesta al món dels Comuns (i a l'esquerra espanyola en general) entre independentisme català vs. estat espanyol, perquè sovint els obliga a triar i quan la cosa es posa lletja, acaben triant bàndol pels segons. Per això necessiten com aigua de maig un antagonisme propi, nostrat, per ubicar el seu discurs sense que es noti tant l'aposta pel bloc històric reaccionari. Per a entendre'ns, els hi va extremadament malament que sociològicament (i també electoralment) l'independentisme viri cada cop més a l'esquerra, per això es passen el dia amb "això del Procés ho inventa Convergència", "los Pujoles blablabla", i la versió més nova, "la nova dreta independentista" i tota la pesca. No es tracta de si s'ho creuen o no (agafant com a indicadors electorals l'antiga galàxia conver cada cop té menys % de pes dintre el bloc INDP), sinó de si poden imposar el relat, perquè NECESSITEN aquest antagonisme.

Així doncs, et reformulo la pregunta: de veritat creus que els hi va malament un Graupera entrant (i no parlo tant de l'Ajuntament, que està clar que és una pista per desplegar per les autonòmiques) i l'articulació d'un nou actor indepe de tall liberal? Que creus que els incomòda més, que l'independnetisme creixi per l'esquerra o per la dreta?

I no parlo dels Comuns o l'esquerra espanyola per cap fília particular, sinó perquè són l'actor que compleix la funció estructural d'apuntalar l'estat quan van mal dades, i la seva debilitat és objectivament positiva per qualsevol projecte de ruptura. Sinó que els hi preguntin per exemple a la història aquella de Hablemos-Parlem, una de les cartes jugades per l'estat a la prèvia de l'1-O i que 'curiosament' no han sentit cap necessitat de tornar-la a activar.
            • autokrator13.652 3 150👍 9.495
              No crec que Graupera articuli res de cara a les autonòmiques, si no entra evidentment que no. Però és que no m'ho crec tampoc si entra, no té estructura de partit ni res, si això de primàries fos una cosa seriosa encara però no ha estat així. Ja s'ha vist a l'hora de presentar llistes municipals que darrere primàries no hi havia res. 
            • Menphis46.448 12 11👍 2.447
              Si ERC esdevé primera força, ERC representarà l'independentisme sociològic majoritari a ulls de la gent. La qual cosa va molt malament als comuns, perquè ERC és un partit d'esquerra moderada. En un escenari així, l'entrada de Graupera per la mínima (2-3 diputats) és positiva perquè fa que no es perdi la dreta independentista, que també hi ha d'ésser representada. I els Comuns no se'n podrien aprofitar perquè:

1) Graupera tindrà 2 diputats.
              2) ERC no farà coalició amb Graupera. No se'ls podrà acusar de res.

Que entri Graupera és un win-win per naltros.
        • Segon_usuari_Bob5.862 10 359👍 7.229
          No entenc aquest nivell d’hostilitat perquè algú vulgui votar en Graupera, i més sent algú que ni tan sols tenia pensat votar la CUP a Barcelona.

Encara no s’han celebrat les eleccions, i primàries han passat de ser una gent insignificant amb cap possibilitat de treure regidors perquè no «tenien militància» i «no encartellaven els carrers», a ser el mal absolut.

Si ara resulta que l’independentisme creix per la dreta (que s’ha de veure), és perquè l’esquerra l’ha abandonat. No si val deixar per futures generacions el fer efectiva la independència i posar el crit al cel quan ve algú que diu que la vol fer abans.

L’espai que ocupa primàries, els votants que possiblement obtindrà de Cup, ERC i com es diguin ara convergència, ho seran per l’abandó del projecte independentista en el curt termini dels partits esmentats.

No si val dir que són lliberals molt dolents i que això perjudica l’independentisme quan abans no hi ha hagut cap problema en pactar per fer la independència amb els convergents quan resulta que de polítiques cafres de dretes en tenen un llarg historial, a banda de corrupció i complicitat amb les oligarquies, cosa que de moment primàries no té.

El que crec que passa és que si finalment entra i en el futur és munten primàries per la resta d’eleccions amb el suport de diferents entitats, el sistema polític català actual salta pels aires. Cosa molt bona per treure’ns de sobre a tots els que ens han portat al desastre actual.

I les regles del joc canviarien, perquè en general a tothom li agradaria votar directament els seus representants a càrrecs polítics, i no es podria justificar els partits que no ho fessin, i les estructures actuals del partits polítics s'haurien d'adaptar o bé resignar-se a perjudicar els seus resultats electorals.

El joc va d’això, i d’aquí venen els nervis a mitjà termini, de substitució de lideratges, quadres i organitzacions.
            No em dec haver expressat bé, perquè el que estic dient tota l'estona és que el tema de que entrin o no a l'Ajuntament és relativament poc important, que allà on (crec) tenen posades les expectatives és a la Gene (i si vols et puc fer la travessa de noms de la llista: Anna Arqué, Pilar Carracelas, suposo que el Graupera fent el salt, etc.).

És a dir, no ho he enfocat des de la perspectiva curt-terminista, de com queda l'Ajuntament, ni tan sols de com quedi el futur Parlament, sinó de quins antagonismes es creen i on ens situen cadascún d'ells. Per exemple, jo penso que ha estat mortal per a Podemos que l'antagonisme poble català vs. estat estigués tant aguditzat, era un terreny on els 2 pols (indpendentisme i espanyolisme ultra) s'han retroalimentat dialècticament i on el "bonrollisme" espanyolista progre no tenia espai per guanyar realment. En un altre context, ves a saber. Tu creus per exemple que en Palà, que fa temps que escriu articles amb això de 'la nova dreta independentista' (més que dubtables tenint en compte que més enllà de tertulians no hi havia articulació electoral), no es frega les mans?

Tu parles de nervis on en realitat simplement hi ha lluita ideològica: jo sostinc que (en especial en el cas concret català, amb un enemic antagònic com és l'estat opressor i tota la seva tradició/pòsit d'extrema dreta) l'avenç de la dreta dins el camp independentista és objectivament perjudicial. Si em vols convèncer del contrari, endavant, sóc tot oïdes i això vinc al racó, a confrontar idees.

I no es tracta de si pactar amb algú el fa bo o no. Les aliances es donen quan els actors que s'alien veuen que poden aconseguir X objectius concrets. Ja que sovint s'ha agafat l'exemple de Mao i la Xina (només cal repassar l'hemeroteca per veure la de gent que el va arribar a citar quan el tema Mas...), també caldria mirar que passava abans de l'aliança amb Chiang Kai-Shek, i sobretot que els hi va passar a aquests darrers després. Que l'EI o qualsevol actor tàcticament pensi en que es pot aliar amb Convergència, amb Graupera, o amb qui sigui el dia de demà no treu que el liberalisme com a ideologia sigui el que sigui: una de les pitjors tragèdies de la humanitat, la coartada ideològica que ha justificat l'explotació capitalista en les seves diferents fases (et recordo que la 'justificació imperialista' tenia una base ideològica de liberalisme il·lustrat, s'anava a 'portar els valors de la civilització, les llibertats i blablabla). Però vaja, que tampoc descobreixo res jo ara, i ja que posava com a exemple Mao, té prou teoria sobre la contradicció al respecte.

PS: Independentment de la discussió ideològica, que no tenen militància en el sentit clàssic del terme (no en el paga-quotes + escalfa-cadires, per entrendre'ns) és un fet objectiu, tant objectiu que la campanya l'han basat sobretot en publicitat a les xarxes socials i a contractar Marc Martí a que els hi encartelli els plafons. I això no és parlar malament del Graupera, al contrari (la broma fàcil seria dir que no té un pèl de tonto): sap en quin terreny és feble i en quin es pot moure millor.
            • Segon_usuari_Bob5.862 10 359👍 7.229
              Jo si crec que és molt important que entrin, perquè de no fer-ho el projecte queda força tocat, per la manca evident de projecció pública, els recursos econòmics i la percepció de projecte amb èxit immediat (hi ha pressa) sorgit sense suport del poders tradicionals. Intentar un assalt a la Generalitat (que ja sé també que és l’objectiu) venint d’un fracàs a l’ajuntament de Barcelona és massa plom a les ales.

Jo el que dic és que independentisme de dretes per atacar ni havia abans (encara que fos fals) i ni haurà en el futur, res d’això va significar que l'independentisme no podés esdevenir majoritari ni impediment per fer cap altra cosa, per tant no veig que s’alteri res ni a favor ni en contra en aquest sentit des de la vessant purament independentista. En Palà escriurà els seus articles de forma justificada o no, passi el que passi.

Jo no dic que l’avenç de l’independentisme de dretes sigui bo, el problema és quan no pots escollir cap altre mena d’independentisme. El que he dit ara seria absurd fa tres anys, però avui no ho és.

Abans era molt fàcil votar la CUP encara que hi haguessin unes quantes coses que no t’agradessin, avui no és casualitat que conegui votants de la CUP de dins i fora el fòrum que votaran primàries a Barcelona, m’és igual si el meu entorn no és representatiu de res i el racó és disfuncional (jo tampoc sóc normal, com ningú ho és aquí), la meva percepció és que l’únic que pot sacsejar les coses seriosament en el tema nacional des d’un pla electoral avui és primàries, i per tant actuo en conseqüència.

Això o l’abstenció, que ja he practicat alguna vegada i que et fa sentir superior intel·lectualment, però que no serveix de res en un context on el 99% de la gent polititzada vota, i quan hom igualment segueix els resultats electorals amb aquell aire de superioritat i aquell «ja ho deia jo»

Sobre el tema que primàries no tenen militants és evident, com també que estem al segle XXI, i amb intel·ligència, organització, uns pocs calés i un lideratge mig decent, pots fer moltes coses que fa 15 anys no eren possibles.
    • terrae895👍 12
      Tots els vots que no vagin a ERC serviran perquè l'espanyolisme aconsegueixi l'alcaldia amb la Colau al capdavant. Necessitem que ERC quedi primer.
      Molt de postureig de comunista i tal per acabar dubtant entre votar l'ERC més entreguista dels darrers 30 anys i un ex-JNC que ha vingut a implantar-nos la cultura política liberal nord-americana (de les pitjors ideologies que ha parit la humanitat).

Totalment lícit, però després no aspiris a buscar més respecte que el processista papanates mitjà.
        No sé noi, si et sóc sincer, m'importa un bledo el teu respecte.
          ... I que t'importi o no no resta ni un mil·ligram de veracitat al tema en qüestió: ets un papanates nivell processista, bona part de l'any intentant aparentar ser comunista i per eleccions dubtant per votar dues opcions que qualsevol (amb 2 dits de front) pot veure que a mig termini són negatives per l'independentisme. Però bé, també crec recordar que vas tenir la teva època 'votaré Podemos' (i en el pitjor moment possible, quan com a amenaça dissuasòria tenia certa tirada) així que ja se't passarà.
      Ets un troll dels collons 

Et recordo de fa anys al racó i sempre has sigut molt troll, però amb el Graupi ja és massa, fa 2 dies només te´n reies d´ell i deies que ni al 3% arribaria, ara dius que el penses votar potser...en fi
        Estic tan ple de contradiccions com el país mateix, simplement.
           si creus que en Graupi és el millor vota´l, jo si visqués a barna el votaria sense dubtes, fa falta que aquest paio entri a l´ajuntament i foti canya
            No m'agrada gens el seu posicionament polític sobre l'habitatge, quan bona part de barcelonins estem patint aquest problema. De fet, el seu programa en aquesta matèria podria signar-lo el PP d'Aznar. Per altre costat, veig bastant obscur el procés d'elecció intern de l'ANC i encara més l'origen de la liquiditat econòmica d'aquest projecte.
            • maori16.660 4 107👍 8.709
              De l'entrevista a l'ARA:

Per què serviran els seus regidors?

Els nostres vots no seran de franc, no creiem en la política de blocs. Hi ha coses prioritàries: treballar polítiques d’habitatge a trenta anys vista i no continuar amb el model turístic maragallista. 

(...)

Què proposa vostè?

Les grans ciutats tenen un parc d’habitatge de lloguer públic molt gran. Estem molt lluny fins i tot de la mitjana europea, un 15%. Això és perquè el govern dels germans Maragall va decidir que si es feia habitatge es feia de venda. I després es van vendre solars indiscriminadament. D’aquells errors estratègics, venim. Estem parlant de 115.000 habitatges, per tant, a 30 anys vista, i hem de repensar urbanísticament Barcelona per saber on ficarem això a mitjà termini. Després hi ha una sèrie d’actuacions de guerrilla que s’han de posar en funcionament de manera immediata: construcció en solars que són de l’Ajuntament; les remuntes; el dret de tanteig i retracte; i l’ús dels 14.000 locals comercials buits que hi ha a Barcelona des de fa més de dos anys.

• quatreanys35.404 6 19👍 10.724
        Si predicava que volia una espanya federal...
  • Mixu_Mixu20👍 23
    Jo tenia pensar votar a Graupera a les municipals, però allò d'acusar públicament en plena campanya a l'Elsa Artadi de demanar-li que escrigués una declaració per justificar la suspensió de la DUI va estar molt lleig. Em sembla que al final tindrem un ajuntament governat per ERC i els Colauers i a la pràctica poc importarà si és alcalde en Maragall o la Colau; ni Junts X Catalunya ni en Graupera podràn tenir gaire influència.

Sobre el Valls, em dona la impressió que estàn inflant molt la seva estimació de vot a les enquestes dels mitjans unionistes. Dubto que els garrulos que voten a Ciudadanos i VOX simpatitzin amb ell no tant per el programa com per la seva manera de fer; és un impresentable si, però comparat a carellots com l'Abascal o el Rivera sembla fins i tot una persona normal i decent.   El PP crec que seguirà perdent vots. Pel que veig no han fet un gran esforç per fer campanya i donen ja Barcelona per perduda. No crec que els el 155 tinguin en total més de 4 regidors.
  • Screen4.782 1 454👍 2.330
    Ja vaig predir que el Purriódico diria en la darrera enquesta que estan emaptatats. 

El fet que diexin el PSOE amb 7 és que volen estimular el vot útil a la Colau
    • Screen4.782 1 454👍 2.330
      Ja vaig predir que el Purriódico diria en la darrera enquesta que estan empatats

El fet que deixin el PSOE amb 7 és que volen estimular el vot útil a la Colau

Purriódico és correcte 
  • Aldalar15.449 14 124👍 2.966
    Erquis miserables.
  • rotllan12.314 5 169👍 12.606
    Donca haver fet una llista unitària independentista. A més si segons ERC el 2030 encara serem espanyols.
  • autokrator13.652 3 150👍 9.495
    Veient l'intenció directa de vot sembla que sí, que guanya Colau perque Maragall està en baixada tota la campanya. 

Al final la campanya de l'Ada de fer xorradetes i vídeos i tota la resta sí que funciona. 
    • HorsepLluis Bocjack161👍 275
      Si la que no vesteix de Gucci però té un bon Pussy guanya és directment per a cremar la ciutat... Ara, que a mi me la pela, vendré el meu piset i guanyaré uns bons quartos en la compra-venta, i a més seré més aprop del meu lloc on vaig a treballar cada dia.
  • boinu178 3👍 285
    Jo voto Barcelona és Capital per la Consellera Ponsati: ella soleta és més d'esquerres que tota la militància de la CUP en akelarre assembleari. I això que als cupaires els vaig votar a les passades municipals i autonòmiques. Però el vot útil a Barcelona, ergo el que més mal fa al processisme, ​​és a Graupera i la gent de Primàries (per això la Clara tanca la llista)

Publicitat

Fòrums

• 9.302.272 missatges
  • 221.340 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat