Fòrum

Avui fa 123 anys que es va prohibir parlar català per telèfon

Respostes

Configuració
    • cristinon26.912 9 40👍 1.480

EPS escrigué:
      D'aquestes coses se n'hauria de fer memòria més sovint.

I per exemple, quan fos el 125 aniversari, fer algun tipus de recordatori per part de les institucios catalanes, per fer palès d'on venim... i cap a on anem.
  • Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.481
  • Birondon298 14👍 343
    La puta Espanya de sempre, que mai no canvia... i encara n'hi han que volen "diàleg" amb aquests salvatges...
  • RESILIENT2.796 2 680👍 2.451
    Jo sempre m'he cagat amb ells en català, espero i desitjo que em decomissin la merda.

• anselm_turmeda6.237 10 346👍 4.209
    I la llengua catalana no era oficial, ni cooficial, és més: estava prohibida. Ni s'ensenyanva a les escoles... però al carrer, tothom parlava català. El que mata la nostra llengua no és cap llei, sinó la immigració massiva. Les lleis contra el català també estan vigents a les Garrigues o al Solsonès, i allà la llengua és majoritària.
    • jomateixjo508👍 196
      Molt d'acord. Però pensa que la substitució lingüística comença amb això. Prohibició oficial, treu-li prestigi, que només tinga un ús popular, ... D'ací a que una persona mitjanament escolaritzada passe a fer-se monolingüe castellà hi ha un pas molt xicotet. Això unit a una inmigració massiva de castellanoparlats i al prestitgi oficial del castellà, doncs tenen la combinació perfecta.
    • Calidoscòpic21.097 15 70👍 14.502
      El mal és que molts espanyols rubricarien fil per randa avui mateix els motius d'aquesta multa: "manca de patriotisme i de cortesia". De fet, els nostres polítics són a la presó i a l'exili per uns motius semblants...
      • Rolf Steiner13.055 10 161👍 5.450
        Em reservaré la meva opinió del motiu perquè son a la presó o al exili, ja que podria escandalitzar a més d'un i faria trontollar certs ideals que es consideren intocables, però el si que és cert és que el que deia Mossèn Armengou :

Espanya no ens ha consentit d’ésser espanyols en català, única manera decorosa per a nosaltres d’ésser-ho. Això ens planteja un problema fonamental de drets humans i de dignitat.

Caldria que els hispano-castellans fessin un esforç per situar-se al nostre lloc:

ben segur que ni en nom d’Espanya ni en nom de cap altra cosa no consentirien que l’Estat no els volgués entendre en la llengua llur, ni suportarien les innombrables vexacions de què som objecte els catalans com a tals.

I farien santament.

Però si ells no ho consentirien, han de pensar que no tots els catalans som prou degenerats per a consentir-ho.

• Mikaku2.908 14 660👍 361
    Després de tot això encara som a la casella de sortida.
    Em bull la sang!!
  • Rampillet5.304 9 406👍 657
    Malgrat tot el desprestigi que volen imposar al català, serà la llengua que prevaldrà. 

Publicitat

Fòrums

• 9.296.778 missatges
  • 221.111 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat