Fòrum

Pregunta pels historiadors

rotllan12.174 5 170👍 12.283
Ahir a casa havent dinat va sorgir el tema recurrent de la guerra del 36.
Jo les històries del padrí ja les he sentit de primera mà però d'infant ens les explicava com una novel·la. De fet vam fer diverses gravacions amb cassettes que es va perdre tot. Ara encara tenim les històries bastant fidedignes explicades per l'avi i també al ser gran tinc una visió més àmplia. Ho he de documentar perquè un dia l'avi no hi serà per explicar-ho, com ja no hi és el padrí.

A part de les vivències explicades hi ha una sèrie de fets en principi documentats. Voldria saber si es conserven i si hi podria accedir per tenir-ne còpies. Per exemple, alguna documentació hi deu haver sobre la unitat en què el van destinar a la guerra. Ell parlava d'un oficial que el va ajudar que es deia Ferrers, no sé si en podria obtenir alguna informació. Després de la guerra el van condemnar per rebel·lió a 7 anys i un dia, dels quals en va complir gairebé 3 i va ser alliberat gràcies a un capellà que es va interessar wn aquest cas i els va fer alliberar a tots perquè no havien fet res. Sé que uns van anar a la presó de Figueres, però com que era plena a ell i dos més els van enviar al camp de concentració d'Horta i més endavant a la Model. Sé que va anar a desenrunar Torelló i a fer el túnel de Vielha. M'agradaria aconseguir-ne la documentació si fos possible.

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 9.296.810 missatges
  • 221.114 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat