Publicitat

Fòrum

Votaré BCN és capital - Primàries.

Benfresc13.598 6 151👍 13.736
Sóc empadronat a Barcelona i votaré Barcelona és capital, candidatura encapçalada per Jordi Graupera.

Per què?

Perquè considero importantíssim que entrin a l'ajuntament de Barcelona, per, més endavant, la candidatura que presentin a les autonòmiques tingui prou força per entrar.

És importantíssim començar a esquerdar el processisme el més aviat possible, és importantíssim recuperar la unilateralitat, que és l'única manera d'independitzar-nos.

Bcn és capital, també és l'única candidatura que denuncïa sense embuts la ocupació espanyola i que defensa fermament la llengua catalana.

Quin és el vot útil independentista a Barcelona?

Sense entrar a valorar si les altres dues candidatures són realment independentistes o no, penso que a Barcelona hi ha dos vots útils independentistes.

L'un és la CUP i l'altre BCN és capital - Primàries.

Per què?

Molt senzill. Perquè hi ha desenes de milers d'independentistes que peti qui peti és 100% segur que votarem una d'aquestes dues candidatures i ni ens plantegem votar-ne cap altra.

És molt possible que aquestes dues candidatures entrin a l'ajuntament, però no és segur, per tant, si no volem llençar a les escombraries unes quantes desenes de milers de vots independentistes, i amb aquestes desenes de milers de vots uns quants regidors que anirien a parar al sarró de l'imperialisme espanyol, qui tingui algun dubte el que ha de fer és votar una d'aquestes dues candidatures per assegurar que entrin.

Acte central de campanya de bcn és capital.

Respostes

Configuració
  • Lepid1.495 3 995👍 577
    Bé, en la meva opinió es una mala opció. Com ja es va demostrar a les generals, com mes es divideixi el vot millor per als rivals, i un altre partit indepe (amb Bcn es capital ja hi haurien 4). A les municipals també ens hi juguem mes coses que no pas la independencia, es la gestió de Barcelona durant els proxims 4 anys. En les anteriors generals ja es va demostrar que ERC estava frec a frec amb els sociates i que en molts llocs es va quedar en 2 lloc per uns milers de vots. Uns milers de vots que van anar a el FR (que fa 4 dies es va disoldre). Per tant jo recomanaria concentrar el vot a ERC (tot i que acabarà pactant amb la Colau per a tenir governabilitat, que ERC sigui la part forta i qui té la paella pel manec es important).
      • Lepid1.495 3 995👍 577
        Bé, no es el mateix tenir el Maragall com a alcalde en coalició amb la Colau, que la Colau alcaldessa amb coalició amb el PSC o Esquerra. El mateix es deia del Front Republicà i es va dissoldre després de les eleccions. Precisament si conegués a algú que votes Ciudadanos li diria de votar Vox o el PP, perque quan menys concentrat estigui el vot en un partit menys escons traurà. A mes a mes et recordo que el Ajuntament te la barrera electoral del 5% dels vots. Per tant si prenem les dades de les ultimes municipals (Bcn 2015), amb un 60% de participació i sobre un cens total de 1 161 140, el partit den Graupera hauria de treure com a mínim una mica mes de 35000 vots per a poder entrar en el consistori. Com mes augmenti la participació mes vots li farien falta per arribar al 5% . Ho té bastant malament. Això que diré ara segurament ho hagi de repetir mes cops en altres comentaris, i probablement no sigui gaire popular, però les municipals no es resumeixen tan sols en a veure qui es mes independentista, si no el en govern del dia a dia de la ciutat en la que vivim. La Cup es anti-sistema i el Graupera un lliberal. No crec que siguin els mes adequats per a governar la ciutat (governar no governaran, però serien vitals a la hora de pactar i aconseguir majories). No crec que faci falta recordar la posició de la Cup respecte als manters per exemple. O en com la Cup ha deixat plantat a Jxcat+ERC al Parlament quan ha volgut.
        • Sau de Treviac5.647 2 381👍 7.357
          És que per començar encara que la Colau sigui la més votada no pas per això ha de ser necessàriament la batllessa. Si tots els partits independentistes amb representació al consistori, en cas de ser majoritaris, voten el candidat independentista més votat aquest serà el nou batlle.
          • Lepid1.495 3 995👍 577
            I? Com t'he dit l'alcaldia va mes enllà de Independencia si o Independenica no. Erc i convergencia tenen posicions completament oposades en quant a temes com el turisme o l'habitatge, o els hotels mateixos. Per a governar el dia a dia caldrien pactes, i no veig a Erc pactant amb la Cup i Convergència en els temes que he mencionat (i en molts altres tampoc). Al cap i a la fi Convergencia representa els interessos de la patronal i als empresaris (com a mínim a Barcelona). I sincerament un pacte a 4 no sembla gaire estable (Erc+ Cup + Convergència + Graupera) ni per ideologia (Esquerra+Anti-sistema+Conservadorisme+ Liberalisme).
              En el context en què ens trobem el pacte independentista és l'únic que té sentit i l'únic possible per als partits independentistes.

D'altra banda, qui realment representa els interessos dels empresaris són els partits dinàstics espanyols. I ERC amb en Maragall al capdavant els pot representar en la mateixa mesura que el PDCAT.
              • Lepid1.495 3 995👍 577
                No. Com he dit abans no es tracta tan sols de la independència si no del govern dia a dia de la ciutat. I un pacte a 4 entre partits tan diferents ideologicament seria un caos. Encara que Erc aconseguís la alcaldia no tindria suports per a aprovar cap llei. Ja està. Hi han milers de temes (el govern del dia a dia) que no tenen res a veure amb la independència i que per tant no aconseguirien suport. I precisament el partit que sempre vol anar per la seva banda es la CUP. Convergencia, com a partit de dretes es qui mes representa els interessos dels empresaris, així com el PP i Ciudadanos. Encara que siguin indepes no per això són menys de dretes. Demanar un pacte a 4 per la governabilitat o es de fanàtic o d'algú que no entén la política.

Et penses que en Maragall no és establishment??? 
                  • Lepid1.495 3 995👍 577
                    Si poguessis canviar les coses votant no estaria permès . Al final els dos alcaldables amb possibilitats són la Colau i en Maragall. I es segur que acabaran pactant entre ells. Qui tingui mes vots serà el nou alcalde. I ho serà durant els seguents 4 anys. Jo prefereixo ERC que la Colau. Si entres en la dinàmica Establishment al final tothom ho es i els 4 pela gats que no ho són passen a ser messies 
                      Ep! Que si em fas triar entre en Maragall i na Colau trio en Maragall. Però jo si fos de Barcelona no el votaria pas. Jo votaria en Graupera. I si entra en Maragall haurà de necessitar els seus vots per ser elegit batlle. I en Graupera, si vota en Maragall no ho farà pas de franc, sinó arrencant-li compromisos per fer esdevenir Barcelona en veritable punta de llança de la lluita de Catalunya per la independència.
                    • Lepid1.495 3 995👍 577
                      Pero en Graupera treurà com a molt 1-2 diputats. I anar a que es serà necessari per a pactar es una tactica molt arriscada i que no sol funcionar, tal com ens va mostrar el FR. En l'enquesta d'avui ja es mostra el el PP quedaria fora de l'Alcaldia perquè es queda amb menys del 5% . A en Graupera li passa igual. Llençar els vots del PP es un plaer, pero els del Graupera són vots indepes que es poden perdre.
                      No, són vots necessaris per regenerar l'independentisme.
                    • Lepid1.495 3 995👍 577
                      Dons el Messies Graupera ens salvarà Hallelujah! 
      • RMCF 19024.283 9 501👍 1
        ''Moltissima gent''

Un crack com analista polític.
      • Lepid1.495 3 995👍 577
        Es el que hi ha. Cal afrontar la realitat i no viure en els núvols. Ni en Graupera ni la Cup tenen possibilitats de guanyar les eleccions. Per a mi es preferible que guanyi Erc i pacti amb la Colau que no que guanyi la Colau i pacti amb el PSC (o amb una esquerra mes afeblida). O pitjor encara, que guanyi C's i hagin de muntar un tripartit per a evitar-ho
        • Horus330👍 340
          Noi, no em demanis ara que faci aquests càlculs 'útils' tant complexos com absurds. Dels tres espais polítics que esmentes psoe, esquerra i colau hi veig un conglomerat d'oportunistes i estafadors que bé podrien fer un tripartit ells sols per aïllar c's i juntsxcatdemont. No tinc energia per a preocupar-me dels xanxullos que es monten als passadissos. Quan ningú mira ni grava, la política és una casa de rameres on amb poques excepcions a tots els hi agrada la carn i el peix. 
          • Lepid1.495 3 995👍 577
            "càlculs 'útils' tant complexos com absurds" La Cup, un partit amb 50000 vots i un nou partit que es presenta aquest any i ni tan sols té cobertura mediàtica no poden guanyar les eleccions. Això ni es complex ni es absurd. Les enquestes generalment s'acosten bastant a la realitat. En quant a pactes tot està bastant clar. Cadascú té uns partits amb qui pactaria i uns altres amb els que no. Tot depen de com quedi el consistori. Si guanya la colau els seus socis preferent són els sociates i Erc. Si guanya Erc està clar que pactarà amb la Colau. Si guanya Ciutadans pactaria amb el PP (si els hi dones per a governar que ho dubto molt). Per tant, els dos candidats mes possibles serien Erc i la Colau. I com he exposat en el primer comentari, es millor un pacte governant ERC amb la Colau, que governant la Colau fent la puta i la ramoneta amb els sociates i Erc. No hi han altres pactes possibles. I comptar amb que el "independentisme" (quan la cup es amb la que menys es pot comptar), convergència (que són un partit de dretes amb polítiques de dretes) o el messies Graupera (si no aconsegueix un 5% no entraria al consistori i seria llençar el vot) salvaran la situació amb un pacte a 4 es no tocar de peus a terra.
      • Capità·carxofa3.838 1 544👍 10.323
        Qui votaràs a les europees?
        • Benfresc13.598 6 151👍 13.736
          A ningú. 

Ja ho sé que ara em diràs que s'ha de votar sempre, encara que sigui el mal menor etc.
          Però és que ja no sé quin és el mal menor, tots són mals majors, i com abans apartem aquell traïdor i els seus shows electoralistes que ens distreuen tant i passem pàgina, millor, passa que tampoc penso votar ERC. 
          • willybarna12.987 11 163👍 4.137

Benfresc escrigué:
            A ningú. 

Ja ho sé que ara em diràs que s'ha de votar sempre, encara que sigui el mal menor etc.
            Però és que ja no sé quin és el mal menor, tots són mals majors, i com abans apartem aquell traïdor i els seus shows electoralistes que ens distreuen tant i passem pàgina, millor, passa que tampoc penso votar ERC. 
            Si votes nul, castigues als processistes i fas explicit que no tots els votants independentistes estan controlats pels processaires.
          • EstatpropiUsuari sumador167.547 11 1👍 28.719
            Si has de fer cas del que et digui algú (i més d'aqui) a l'hora de votar... 
          • Horus330👍 340
            Jo ja no vaig votar a les putes tupinades espanyoles. Fou impossible. El mer primer segon de pensament i deliberació per pensar a qui votar em deixava una buidor cansada, exhausta i desquiciada. Impossible trobar el mínim alè d'energia per a engrescar-me ni d'anys llum en aquesta infern d'emocions capgirades i fortíssimes decepcions a la que almenys a mi m'han immers de ja fa massa. 
          • Rolf Steiner13.087 10 161👍 5.517
            Doncs vot nul, és una abstenció activa.
            Pots posar el que et vingui de gust a dins el sobre.
      • Lepid1.495 3 995👍 577

Això que diré ara segurament ho hagi de repetir mes cops en altres comentaris, i probablement no sigui gaire popular, però les municipals no es resumeixen tan sols en a veure qui es mes independentista, si no el en govern del dia a dia de la ciutat en la que vivim. La Cup es anti-sistema i el Graupera un lliberal. No crec que siguin els mes adequats per a governar la ciutat (governar no governaran, però serien vitals a la hora de pactar i aconseguir majories). No crec que faci falta recordar la posició de la Cup respecte als manters per exemple. O en com la Cup ha deixat plantat a Jxcat+ERC al Parlament quan ha volgut.

No es pas xantatge. Es entendre la realitat. El sistema electoral funciona així. Tan sols cal veure el PP en el 2016 i el PP ara. En les del 2016 el PP va treure 7.941.236 vots i 137 escons. En les del 2019 PP+Vox van treure una xifra similar, 7033196 de vots. Però en conjunt tan sols 90 escons. 900000 vots no equivalen a 47 escons. El sistema electoral beneficia els grans partits. Si en Graupera no arriba al 5% dels vots no entrà al consistori (i si augmenta la participació potser ni entra la CUP)

Ja he explicat que en aquestes eleccions em sembla importantíssim votar a bcn és capital - primàries, sobretot perquè en el futur tinguin prou força perquè la candidatura que presentin al parlament pugui entrar.

Pots dir missa que unes quantes desenes de milers d'independentistes votarem segur alguna d'aquestes dues candidatures, i no ens plantegem de cap manera votar ni a la Colau ni al nou PSC.

I afegeixo que  Barcelona és capital entrarà a l'ajuntament, n'estic segur, i saps per què? doncs perquè moltes enquestes quan pregunten a la gent a qui votaran no esmenten Bcn és capital- Jordi Graupera.

Jo que he treballat fent enquestes t'ho explicaré. Pregunten a gent aleatòria; "quina d'aquestes candidatures votarà vostè a les eleccions municipals de barcelona? li llegeixo"

- Bcn en comú. Ada Colau
          - PSC. Jaume Collboni
          - JxC. Joaquim Forn
          - Valls BCN 2019. Emanuel Valls
          - ERC. Ernest Maragall
          - PP. Josep Bou
          - CUP. Anna Saliente
          - ns/nc
          - Altres. (digues quin)

Molta gent que votarà en Graupera, ho diu, bcn és capital Jordi Graupera. Molts altres no saben el nom de la candidatura i només diuen "en Jordi Graupera" (aquí ja no és segur que l'enquestador anoti el nom del partit o del candidat i pot ser que simplement s'anoti altres), després també hi ha gent que votarà en Graupera però com que no recorda el seu nom o el del seu partit diuen un altre partit, o diuen ns/nc, o altres sense especificar quin.

És per això que estic seguríssim que entrarà.
          • Lepid1.495 3 995👍 577
            Val. I jo et dic que amb el FR la gent deia el mateix i al final va ser llençar el vot. També et dic que per cada 5% que pugi la participació el partit del Graupera necessitaria 5000 vots mes per aconseguir un diputat. Si es queda igual que les anteriors, en un 60% necessitaria 35000 vots mes o menys. Uns vots que no aconseguirà. La Cup en te 50000 i ja li costa mantenir-los. Jo en cap cas he dit de votar a la Colau ni al PSC, el que dic es que aquestes eleccions no són les generals, són per a governar la nostra ciutat dia a dia. I per tant votar Independència com un fanàtic, sense tenir en consideració res mes (mes amunt hi ha un altre comentari que crida a un pacte a 4 entre diverses ideologies i partits indepes per a "garantir" un consistori independentista). Repeteixo, no es unes eleccions a un parlament llunyà i aliè a Madrid, es el consistori de la nostra ciutat que governarà durant els pròxims 4 anys. I jo personalment no viu a la Colau com a Alcaldessa. Per tant ho dic, votar el Graupera serà llençar el vot a la brossa. No sobrepassarà el limit del 5% i es quedarà fora- I els vots del Graupera tan sols poden provenir de Erc i Ciu.
              Ets un xic obtús e. Si sabessis alguna cosa de política sabries que crear una candidatura des de 0 i presentar-te directament al parlament sense tenir representació o com a mínim una base social important amb grups de suport a molts municipis, és un brindis al sol perquè no entraràs .

Altra cosa és si com C's en el seu moment, o Vox després, tens un finançament enorme i mitjans de comunicació que parlen de tu (o podemos que tenien la Sexta i quatro parlant cada dia d'ells) .

Com que primàries no té padrins importants ni grans grups de poder a darrere, és important que comenci a implantar-se a les municipals per després poder fer el salt al parlament. 

I et repeteixo l'altra cosa, que sembla que tampoc t'ha quedat clar. M'és ben igual si queda primera la Colau o queda primer el sociata, cap dels dos són del meu agrat.
    • grinfildUsuari sumador25.128 15 45👍 4.379

Comuns = ICV (aquests no han canviat)
      Però:

ERC = PSC
      PSC = Ciutadans
      Ciutadans = PP
      PP = Falange

El que no tinc clar és on són els Convergència ara mateix i la CUP és la CUP.

Si volem un partit indepe que trenqui la baralla de veritat Primàries a tots els pobles i ciutats. Fem Barcelona capital.

• Unitat i Orgull10.240 10 212👍 7.691
      Tu el que no vols és que els partits independentistes esquerdin el control processista. Voleu anul.lar tota esquerda en el vostra control total de la situació. 

Com diu el company desenes de milers de persones votaran Graupera i CUP, per tant els indecisos a votar aquests dos perquè entrin al consistori, que com tu dius molt bé després ja pactareu vosaltres amb la Colau.
    • Screen4.782 1 454👍 2.330
      I a més tenim una nova diva a l'independentisme

... que ha manipulat l'ANC per el seu propi interès

Recordeu la darrera diva i com va acabar ?

• Arnau Solsoner2.755 3 684👍 3.044
    Jo també votaré en Graupera.
  • Unitat i Orgull10.240 10 212👍 7.691
    Molt bon escrit 

Com tu dius tant Graupera com CUP estan a pocs milers de vots d´entrar. El vot útil són ells sense cap mena de dubte per maximitzar tot el vot indepe. I el que més important, donar veu a molta gent que no estem d´acord a dia d´avui ni emb Junts per Catalunya ni amb ERC.
  • SantsUsuari sumador32.350 14 25👍 11.486
    Doncs jo votaré Maragall, per garantir que hi ha un alcalde independentista i amb l'esperança de millorar els resultats de les enquestes i poder governar sols.

https://www.youtube.com/embed/5TRG9CLSNgM
    Acte central de campanya de bcn és capital - primàries

https://youtu.be/8E_U_eHsjOE

• LesttattUsuari sumador38.949 12 15👍 14.228

Benfresc escrigué:
    (...)

Quin és el vot útil independentista a Barcelona?

Sense entrar a valorar si les altres dues candidatures són realment independentistes o no, penso que a Barcelona hi ha dos vots útils independentistes.

L'un és la CUP i l'altre BCN és capital - Primàries.

La mateixa Cup BCN que ve demanant expropiar patrimoni cultural i arquitectònic com la Catedral de Barcelona?. La mateixa que vol legalitzar els il·legals i delinqüents dels top manta?... Els mateixos que venen demanant la no presencia policial pels carrers de la ciutat, perquè representa una actitud feixista¿¿

Els mateixos que no van condemnar els atacs terroristes de l'estat islàmic a la Rambla de Barcelona?

De debò consideres són un vot útil per la capital de Catalunya?
  • EstatpropiUsuari sumador167.547 11 1👍 28.719
    Doncs molt bé. 
  • Ryotsu1.219👍 663
    Si fa 7 anys m'haguessin dit que en Porc Senglar donaria diners a un liberal com en Graupera, i que l'anarquista d'en Vilafresc el votaria ni de conya m'ho hauria cregut, i a més després està el vot als convergents en unes eleccions europees. El procés és meravellós, no està servint de res però ens està deixant grans regals.

Publicitat

Fòrums

• 9.301.218 missatges
  • 221.303 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat