Fòrum

Natalitat, parlar molt i res més.

Raztettous92👍 77
Veig una i altra vegada com es planteja que cal incentivar que les dones catalanes i/o europees tinguin més fills, per mantenir la cultura i l'idioma.
És una idea molt bona, i per això es plantegen ajudes i coses per l'estil. Però sembla que la cosa no millora.
En la meva opinió només hi ha dues maneres de que la natalitat augmenti.

Però.
Ni l'una ni l'altra són factibles tal com estem avui dia.

Primera: el sistema gitano/àrab. És a dir la dona es casa i comença a tenir fills molt jove, i es manté a casa mentre siguin petits.
Sembla que això és masclista i atempta contra la dona, així que crec que tampoc seia acceptable.

Segona: Convertir el tenir fills en una professió.
Sembla que això ho van intentar els nazis així que tampoc crec que fos acceptat. Quan en canvi els ventres de lloguer si ho son, paradoxes de la vida.

Per tant alguna solució factible que se us acudeixi a part de deixar que la vida segueixi el seu curs i siguem substituïts, cosa que al final ni serà bo ni serà dolent, simplement sera.

Vinga ja podeu posar-me a parir, mai millor dit.

Respostes

Configuració
    • __33987__359👍 247
      El feminisme associa els homes compromesos amb les seves parelles i la maternitat d'aquestes, en definitiva el matrimoni, amb esclavització.

Coneixent moltes mares felices amb els fills i els seus marits, no entenc que no hi hagi una variant maternalista del feminisme.
  • LesttattUsuari sumador38.870 12 15👍 14.133

Mantenir la cultura i la llengua de qualsevol país no s’ha d’incentivar, només, que les dones catalanes tinguin més fills.

De fet, podria causar un efecte contrari, sobre tot a aquells barris i pobles on han estat envaïts, amb la permissivitat de la Generalitat i altes constitucions catalanes, per una immigració que ha acabat imposant la seva cultura enlloc d’integrar-se a la societat catalana.

Barris majoritàriament immigrants espanyols, tota aquesta futura generació catalana pot acabar dirigint-se en castellà.

Tres del mateix a tots aquells pobles que han acabat dominats per una immigració musulmana, magrebina o sud-americana acabaran simpatitzant cultures foranes.

Si volem garantir la cultura i llengua catalana haurem, abans que tot i que res, aturar aquesta bogeria suïcida del volem acollir i anar regalant nacionalitats a tothom.

Qualsevol altra qüestió serà llençar pedres a la nostra mateixa teulada.

No representa ser cap actitud racista. Sinó instint de supervivència.

• __33987__359👍 247
      Mai millor dit. Cal que comencem a valorar els mèrits dels pencaires i no els excessos dels vividors. Penyals, lliteres, pomades i llàgrimes.
    • prou_prusses1.285👍 663

llombai escrigué:
      Afegeixo una idea extra a totes les que s'hsn anat exposant:
      L'estatus/prestigi social.

[...]

També s'haurien d'incloure a les sèries de tv famílies nombroses felices i solters ja grandets que fossin desgraciats i amb problemes d'alcoholisme i soledat.

I què s'ha fet? Tot el contrari.
      Què veiem per la tele? Mares solteres empoderades, maricons, etc. Aquest és el model que ENS VOLEN VENDRE.
      I ens preguntem que estem com estem per casualitat?

Jo estic visquent a la Xina ara, i aquí la defensa de la família com a institució és brutal. Per això la Xina va com va i és el que és.

Tenim els mitjans audiovisuals segrestats per gent tòxica.

• Jordi Freixas20.531 13 74👍 4.614

Raztettous escrigué:
    Veig una i altra vegada com es planteja que cal incentivar que les dones catalanes i/o europees tinguin més fills, per mantenir la cultura i l'idioma.
    (...)
    Quin idioma? El finlandès? 
  • Màgor13.793 10 148👍 3.517
    El problema el generen les dones que són les úniques que trien tenir o no tenir fills.
      • __33987__359👍 247
        No totes ni molt menys, però certament un gruix considerable no ha pogut o no ha volgut. Però no culpis només a les dones, per tenir fills cal compromís. Un gruix d'homes rebutja el compromís. Que hagin tingut èxit o no, ja ho explicaran a partir dels 50 anys quan els hi costi més portar aquest tipus de vida.
    • dumis1.962 6 853👍 1.235
      No cal anar al temps dels teus avis. A l'Àfrica també viuen pitjor i es tenen més fills. Potser és que no veieu que tenir més nens no vol dir anar endavant. Però en fi aneu fent..
          O sigui que almenys hem de tenir un fill cada dona. Ja... Doncs res. No sé. Ho veig negre.
          • __33987__359👍 247
            No pas. Sempre hi ha hagut dones sense fills i homes sense fills. És normal i s'ha d'acceptar amb naturalitat. El que hom pot trobar contraproduent és que es digui als joves que prioritzin el sexe sense amor i si poden en quantitats industrials. Mentre es desprestigia el sexe per amor o el sexe per formar una família. Aquí un exemple dels companys de la CUP:

• __33987__359👍 247

Foll escrigué

Jo crec que part del problema és, com sempre, portar les coses a l'extrem. Donar els mateixos drets laborals a les dones s'ha equiparat amb que les dones han de fer exactament el mateix que els homes i a més ser mares. I a sobre s'ha desprestigiat el fet de ser mares i es mira malament a les dones que decideixen deixar de treballar per tenir cura dels fills.

Just a la fusta. El feminisme vol veure més dones de CEO. No te com a prioritat que les dones tinguin més facilitats per tenir fills. Per exemple, no exigeix que empreses i sector públic facilitin feines a temps parcial per les mares (i pares) que desitgin o necessitin passar més temps amb els fills.
  • WartzZ346👍 209
    La immigració massiva també desincentiva la natalitat dels locals, la qual cosa porta a justificar més immigració. És un peix que es mossega la cua i estem fotuts com a poble.
  • INNOVATORUsuari sumador1.067 15👍 239
    Al meu entorn, català, es donen dos casos: un primer, d'homes i dones que no tenen fills perquè no troben una parella de veritat i no volem quedar-se amb el primer que passa; un segon en què les parelles tenen tres fills i d'aquests déu ni do els que tinc!

Tant en un cas com en l'altre, és gent amb estudis i normalment prou ben posicionats si tenim en compte el mercat laboral actual. Cap dona de les que tenen 3 fills (en conec unes 6 de parelles amb família nombrosa) ha deixat de treballar. I no són pas ni fills de papà ni de l'opus ni res. Gent de poble de pares treballadors corrents. 
  • willybarna12.841 11 165👍 3.965
    Perque voleu més natalitat, per a que no es perdi la llengua catalana o per a evitar la substitució racial de la població de Catalunya?

Si es vol incidir en lo primer, el tema de la natalitat, tot i ser important, no és pas decisiu; si és per lo segon, Catalunya no té competencies immigratories, per tant, vosaltres mateixos.

Si el que us preocupa es que els nousvinguts no facin servir mai el catala, llavors el tema s'ha d'enfocar d'una manera diferent.

De qualsevol manera, sense nacionalisme no es salvara ni la llengua ni la raca blanca, així que poden vostes continuar debatent sobre el sexe dels angels.
  • ospa238 2👍 74
    Jo, quan llegeixo i sento a parlar de que s'ha d'incrementar la natalitat se'm posen els péls de punxa.

De debó penseu que l'increment de població soluciona algun problema?

La població és clientela dels de sempre. Totes les opinions que ens "assessoren"sobre l'increment de natalitat són interessades i beneficien els de sempre. 

Un planeta ple de gent. On són els avantatges?

Vinga va. Tinguem debats seriosos.
    • Jaume_I15.952 11 117👍 8.462
      Jo tinc 4 fills i el principal motiu es per mantenir la consciencia nacional i lingüística de Catalunya. No em resulta barat ni fàcil i et garanteixo que cap de les dues coses em sobren.
      Es un debat seriós i el que passi al mon me la pela, com si rebenten.
      • ospa238 2👍 74
        Bé, cadascú té les seves prioritats i si el qje passi al món te la pela... no vull ni perdre el temps per intentar convènce't de res.

La consciència nacional i lingüística també em preocupen a mi, i molt, però l'increment ja desmesurat de la natalitat és un dels principals problemes que té avui la humanitat (Catalunya també) i em sembla vergonyós escoltar continuament que hem de seguir portant més i més catalanets. Sobra gent al món.

I una cosa no té a veure amb l'altra. 

Així ho veig.

• peix_menut1.854 6 879👍 580
          Tenc un parell de filles i és probable que no en tindrem més. La meua esperança és que visquin als indrets dels Països Catalans que han perdut població. Hi ha massa gent al món, sens dubte. Ara bé, falta gent a les zones rurals. En tot cas, he espiat l'arbre genealògic de mà família i t'he de dir que dos, de descendents directes, és el nombre més baix que n'hi ha hagut en tot el temps ençà del segle setzè -que llavors també n'eren dos.
          • ospa238 2👍 74
            Totalment d'acord... 

I em sembla fantàstic la teva mirada pel que fa a la teva descendència familiar.

Però el món global no funciona així: Per a mi la superpoblació és un problema global, no d'un país o un lloc o familia determinats. Si algun dia tota la raça humana n'és conscient d'aquest problema estic convençut que solucionarem molts altres problemes que no tornaré a relacionar per no fer-me pesat. Amb el permís dels qui fan negoci amb la superpoblació, clar. Amb això sí que no hi veig solució

• __33987__359👍 247
      És fàcil dir això quan s'és jove. A partir dels 55 la soledat no perdona. Val més patir (i gaudir) de jove amb la parella i més endavant recollir els fruits. Si has tingut una bona família sabràs de què parlo.
        Si has tingut fills per estar acompanyat quan siguis gran l'has cagat bastant. 
        • __33987__359👍 247
          És una conseqüència de fer la feina de pares i de matrimoni ben feta i tenir la sort de viure prous anys. No n’és l’objectiu. Com deia, si has tingut una família unida i dedicada, sabràs de què parlo.
      • ospa238 2👍 74
        M'he perdut. No soc jove, però tampoc acabo d'entendre que té a veure l'increment de la natalitat amb la solitud.

Ni tampoc he donat a entendre que no s'hagi de tenir cap fill.

Diuen que d'aqui 20 o 30 anys a Catalunya serem 8 milions. No hi veig cap avantatge. Ni a Catalunya ni enlloc. Tot al contrari, més problemes de contaminació, d'espai, un canvi radicar de funcionament de la societat... etc. etc.

Aquestes soflames sempre venen del mateix lloc. Insisteixo, la gent som la clientela dels de sempre.
        • __33987__359👍 247
          Tenir una família ben avinguda i on tothom sumi és desitjable per un gran percentatge de la població. Tu segurament pertanys al percentatge restant i jo ho respecto, cadascú ha de trobar el seu camí. Parlar de família no és escoltar soflames ni ser clientela de ningú. És apreciar el que la teva família ha fet per tu (si vens d'una família ben avinguda), i passar el relleu a la següent generació. Amb la mateixa dedicació i afecte.

Si no creus que dedicar-te a la teva parella i als teus fills t’ompli, no t'hi capfiquis. Segueix el teu camí i obvia aquesta opció.
          • ospa238 2👍 74
            Em sembla que no estem en el mateix debat i segur que és per culpa meva que no m'he sabut explicar.

Jo pertanyo i tinc una família molt ben avinguda i no em plantejo això que dius de "A partir dels 55 la soledat no perdona. Val més patir (i gaudir) de jove amb la parella i més endavant recollir els fruits". Jo i la meva parella ens dediquem i ens hem dedicat als nostres fills i n'estem molt satisfets i feliços. No és una inversió de futur, és una manera de ser i de viure. Demà Déu dirà.  

Però aquest no és el tema. No em capfico em res del que em dius perquè no és el meu cas, ja que no parlo del concepte de família ni de la familia d'aquí. Parlo de la sostenibilitat del planeta i per a mi el gran percentatge de la població és la població mundial. 

Per cert, tota la meva familia estem molt sensibilitats davant els problemes de fam, misèria, explotació laboral, sexual i de tot tipus, desastres ecològics, contaminació global, corrupció de tot tipus, canvi climàtic, etc. etc. 

Entenc el teu paternalisme però amb jo no soc públic objectiu dle teu discurs. Com et deia no estem en el mateix debat.

• Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.482
      La població mundial d'aquí poc baixarà, només pujava per llocs com Àfrica o Àsia però allà ara estan a xifres de reemplaçament i no gaire més. Un cop morin els vells, baixarà. No som nosaltres els que sobrepoblem el planeta ni molt menys....

A tot país/cultura li calen noves generacions i futur, una societat que no 'valora' la maternitat/paternitat va cap el desastre. Això li ha passat i li passa a tribus a Austràlia i altres a Estats units o sigui que això de la natalitat no afecta sempre als "de sempre". És més complex. 

Actualment els motius per tindre els fills són només individuals/subjectius i no col·lectius i això tampoc està bé. Calen motius de les dues menes i interrelacionades. 
      • ospa238 2👍 74
        Bé, això de que la població mundial baixarà jo no tinc prou coneixement per afirmar que és veritat. Si ho és ho celebraré, però serà un trencament de tendència i em costa creure que els grans lobbies econòmics i de poder es resignint a baixar ingressos. 

Jo no he dit que s'hagi de penalitzar la maternitat/paternitat, només dic que no hi ha motius per seguir tenint canalla a dojo,

La reivindicació oficial de creixement de població sempre fa servir els mateix argument o semblant: "S'ha de fer per a seguir mantenint el creixement de l'economia. Si l'economia no creix, tot oplegat s'anirà en orris". Una afirmaciò que jo no comparteixo ni com a tal afirmació ni, en cas de que fos veritat, pel preu que s'ha de pagar per aquest suposat creixement. I finalment, els creixements no poden ser infinits. O no en saben o senzillament és un model que ja els va bè. I els que vinguin ja s'ho trobaran... 

En aquest link es diu que precisament a l'Àfrica és on hi haurà un increment més gran. Lògic, a més misèria més gent. En qualsevol cas, no soc cap expert en demografia per saber què passarà, però el fet de que el 2050 hi hagi 1000 milions més de persones a mi personalment em posa els pèls de punxa.  

https://www.un.org/es/sections/issues-depth/population/index.html

La població mundial deixarà de créixer només si algun dia deixa de ser negoci per als qui realment dominen el "cotarro". Si no, a seguir tenint criatures que en definitiva són els consumidors des del primer dia i d'això es tracta, Potser els robots ens "salvaran" d'això. Es ironia, o no.

• ospa238 2👍 74

El creixement de les ètnies que esmentes és fruit de la pobresa (econòmica i cultural) d'aquestes mateixes ètnies. Pobresa provocada i mantinguda per les "pobres ètnies que els demanen que tinguin més fills. El problema som nosaltres (com a ètinia) que volem que les ètines que viuen en la més absoluta de les misèries s'empobreixi encara més (en el sentit més ampli). Les ètnies dominants (la nostra) que tenen por de ser minoria fomenten la sobrepoblació de les ètnies que s'han de "sacrificar" per fer-nos feliços. Quines mesures s'adoptes des de les ètnies dominants per deixar de fomentar la procreació descontrolada de les ètnies sotmeses?. Es una pregunta retòrica. No interessa. La resta són excuses.

Jo vull un decreixement econòmic i poblacional mundial, no només d'ètnies concretes. El planeta i l'economia ho agraïrien, a pesar d'algú.

No obstant, gràcies per les explicacions.

• __33987__359👍 247
              No veig gaire clar que els catalans siguem una ètnia dominant. Ètnies dominants entenc que serien les que tenen major pes demogràfic. El criteri de riquesa no sembla gaire decisiu; per exemple els islandesos són relativament rics i no encaixen gaire amb el concepte de dominants. És més raonable pensar que són les ètnies o cultures amb major pes demogràfic, son les que més favorable tenen el repte de mantenir les seves llengües i tradicions (si així ho desitgen).
              • ospa238 2👍 74
                Continues desvirtuant el que dic. Jo no parlo dels catalans com a ètnia.

El criteri de riquesa és molt decisiu. La major part de desastres que ens porten a la destrucció ecològica, a l'escalfament global, sense esmentar a la pobresa d'aquestes ètnies que su senyales com a culpables. la major part d'aquests desastres és perquè hi ha unes ètnies (no només la catalana, tot i que també ens en beneficiem) que s'enriqueixen des de temps inmemorials.

Em recordes els que justifiquen que no reciclen o que ho fan malament amb l'excusa de que ells no són culpables de la situació terminal del planeta. I és veritat, però això ho podriem dir a títol individual tots i cadascun dels habitants d'aquest planeta. 

• tutUsuari sumador2.007 8 837👍 740
                  Perquè no parlem de dades. Els catalans tenim 1,38 fills per dona lluny de la taxa de replençament de 2,1 fills per dona i portem més de 20 anys amb taxes inferiors al 1,38. L'equivalent seria dir-li a qui recicla fins l'engruna de pa que li ha caigut a terra que si deixa de recollir les engrunes està matant el planeta
                  • ospa238 2👍 74
                    El que intento dir és que el discurs de creixement global és erroni.

L'equivalent no seria dir lo del pa a terra, sino que no cal que recicli els plàstics perquè la influència individual o la d'un país petit com Catalunya no és significativa. 

No critico tenir fills, només dic que s'aturar el creiement global. Cansa dir-ho tantes vegades...

• tutUsuari sumador2.007 8 837👍 740
                      Doncs no dones entendre això i estem parlant de Catalunya i no de la resta del món.
                    • ospa238 2👍 74
                      En el text inicial diu "les dones catalanes i/o europees". 

Però està molt bé parlar de la natalitat "només" a Catalunya perquè s'ha de fer abastracció d'aquesta qüestió de qualsevol context global. 

Repeteixo: "les dones catalanes i/o europees"

Però tu guanyes.

Diu "dones catalanes i europees" perquè contextualitza el problema, sí, en general tenim menys perquè les europees ja en tenen menys, tot i que en el cas dels catalans és molt baixa - i de fa molt, és un patró que es repeteix en ètnies minoritzades -. Dit això, en general si les alemanyes tenen pocs fills no ens preocupa ni és un problema per sa cultura i sa llengua...

Ningú diu que tota la població mundial hagi de pujar, demanem ans al contrari un equilibri. (exageració) han de ser aquelles poblacions on tenen 5 fills i sense poder-los mantindre les que redueixin la taxa de natalitat, cosa que també farà un favor a aquelles dones, i no pas nosaltres, que no arribem ni a la taxa de reemplaçament. 
    Vinga, som-hi, aviam qui la diu més grossa! Quines propostes més mal parides (així, separat).
    Als comentaris s'han apuntat idees més interessants. Ras i curt:

1- Cal un canvi de mentalitat. La gent concep la maternitat/paternitat més com una "càrrega" que no té cap valor social(només individual i no gaire). Alguns diuen que no tenen diners però després gasten molt et viatges, cotxes, etc. i altres coses que socialment sí que estan "ben reconegudes". Cal dignificació. 
    La gent no s'adona que ser pare, educar a les futures generacions, és un dels elements clau del país.... 

2. Un feminisme que no vegi en la maternitat només la "subjugació de la dona". La maternitat pot subjugar la dona o alliberar-la, de fet, la capacitat de gestar i crear és un 'poder' molt important que tenim les dones (Hobbes i molts d'altres n'han parlat, d'això).

3. Després podem parlar de mesures socials i econòmiques que ajudessin la maternitat: ampliació del permís de maternitat/paternitat, recuperar xarxes familiar/comunitàries de suport, incentius, etc. coses molt importants però que sense la 1 no serveixen perquè els països nòrdics tenen bones mesures però la fertilitat tampoc és gaire alta (tot i que sí que els tenen abans de mitjana). 
    L'única solució és tornar a fer creure a la gent que tenint fills seran molt més feliços. Eliminar pàgines d'internet on les mares es lamenten dels sacrificis de la maternitat ajudaria. 
  • cathalà23.632 12 51👍 7.231

El missatge que ens dóna la Generalitat és que no cal tenir fills perquè la població de Catalunya ja creixerà per la immigració

La població de Catalunya creixerà i se situarà en 8,009 milions el 2030
      És molt fort. No ens preocupem sobre per què aquí la natalitat decau, exportem fills i gent d'altres societats (sovint, destruïdes pel nostre primer món, tampoc ens interessa solucionar-ho això!) i que, a damunt, s'integraran en castellà. No es demanem si cal crèixer indefinidament així, i quin impacte ecològic i cultural tindrà, a part d'econòmic, no..

La nova esquerra neocolonialista.

Ahir ens ho deia en Toni Cruanyes i molts li donen la raó:

• josep bruch20 2👍 11
    Incentivar la natalitat amb  uns subvenció important, per anar be mensual, per a cada fill. Només per a gent de casa, que els foranis en tenen mès que nosaltres, de fills.
  • Argimont9.002 2 247👍 5.410
    Si abans la gent tenia 4 fills i Hi havia la meitat de població..
    Hi ha massa gent a tot arreu deixeu de fer tants nens ostia. És molt més fàcil fer la República catalana i tema solucionat. Si hem de tenir la independència a base de fabricar més i més gent estarà tot tan ple que no es podrà suportar. A veure si deixeu de dir parides perquè això no té cap sentit.
    • Raztettous92👍 77
      No et nego la raó, en aquest món sobra massa gent.
      Ara també et dic que és més fàcil fer nens, què aconseguir la república, però  clar com que el que més ens agrada és fer nens proveta, és a dir allò d'anar provant però amb anticonceptius.

Si hem de tenir una R a base de fer tanta gent aquí s'hi estarà com em cul. No hi ha ni espai ni recursos per a tanta gent. Però no ho veieu? Em sembla increïble que vulgueu això pels vostres fills. En fi ja us ho fotreu. Com a l'Àfrica, feu feu..
          Doncs que aturin de tindre fills els d'Africa, perquè nosaltres amb una taxa que - repeteixo - NO arriba al reemplaçament - traducció: no és mantindria la població d'ara, només baixaria i baixaria i molt - no sobrepoblem res. Ells sí.
      No són dues coses renyides, i a l'encop són indispensables. a part si hi ha tanta gent no és per natalitat, aquí, precisament. 
        En 50 anys s'ha doblat la població mundial. No teniu ni idea del que és viure agust. Això és el que us passa. Feu feu que aneu bé.
          Repeteixo que no l'han doblada els catalans. Jo tampoc vull que augmenti però la solució no és que els catalans baixin del 1'5 escaig que estan ara i Africa continui amb els 5 fills que després vindran aquí i no et deixaran viure a gust. 

Però bé, sobre la sobrepoblació pots continuar enfadan-te amb la catalana de cada tres que té un fill i no fer-ho amb el 99% d'africanes que en tenen 4 o 5. Coherència. 
            La solució no és fer més fills. Està bé fer-ne els que fem ara. Per molts fills que fem vindrà gent de fora i això, entre els vostres i els que vinguin, serà un infern. Però ja us ho fareu perquè jo no hi seré. La solució és un país independent on el català i la cultura catalana sigui la primera i es respecti. Això o ja et pots anar oblidant mai faràs tants fills com els africans o els espanyols (més que res perquè rlls són molts més milions ja d'entrada) i si els fas malament aniràs. 
              Per molts fills que fem vindrà gent de fora i això, entre els vostres i els que vinguin, serà un infern.

1) Potser la solució és que no en vinguin tants de fora, i aquí poguem tindre un mínim de 2, que simplement mantindria com a molt la població, no trobes? perquè els que venen de fora sí que tenen més fills
              La solució és un país independent on el català i la cultura catalana sigui la primera i es respecti. 

2) Si som minoria (un 31%)  com ja som ara (dada 2013) - per pura lògica i ja no dic sociolingüística - no podrem fer això que dius perquè la resta, el 50 i escaig de castellanoparlants s'hi oposaran.  

3) I no, no vull fer tants fills com ells i no té res a veure que siguem menys perquè no et parlo de còmput global (és clar que hi haurà més africans i espanyols) si no taxes de fill per parella, que ara no arriba al reemplaçament. És  a dir, d'aquí uns anys serem el 20% perquè no haurem pogut mantindre el 30%, m'expliques com faras que el català sigui la llengua del país aleshores?

Publicitat

Fòrums

• 9.297.033 missatges
  • 221.125 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat