Fòrum

Heu tastat el cuixot espanyol pur de gla?

TywyllUsuari sumador42.206 12 13👍 6.102
Heu tastat mai el cuixot/pernil salat anomenat "ibèric" 100% de gla? És el més car que existeix i el més bo, o sigui que segurament jo no el dec haver tastat mai.

Heu tingut mai pernils d'aquests sencers a casa? Jo no, ni tindria l'espai per tenir-lo ni sabria tallar-lo bé. 

Parlem una mica d'una de les poques coses bones de l'Estat Hispànic. 

Respostes

Configuració
  • Ercoman1.786 3 904👍 1.810
    El meu ex-sogre gallec era comercial d'embotits i va portar un cop una pota d'aquestes, increïble. No cal saber res d'embotit per donar-te'n compte de que allò és putu or.
  • autokrator13.570 3 152👍 9.329
    Doncs sí, i és una delícia. És car, potser per uns 300 € en tens un de molta qualitat, d'uns 8 kilos, això si ho saps tallar be potser et queda en 6 kilos o més sense comptar l'os. Vol dir que et sortiria a uns 50 € el kilo, per la qualitat que té s'ha de dir que hi ha coses molt més cares que tenen preus molt per sobre d'això. Un altre tema és que comprar-te una pota sencera de cop són molts diners i, si el compres tallat i al pes, no és el mateix. 
  • batet1.523 1 989👍 813
    Venen espatlla (pernil de les potes del devant )desossada per tallar a maquina.
    Tallar correctament  per resaltar el gust es fa amb ganivet i els moviments es com si toquesis el violí. 

Pots comprar Llom o baiona que va a peces i no te os. 
  • Macarronet del meu cor1.618 3 945👍 2.162
    Llegint aquest fil mentre em cardo un entrepà de mortadel·la envasada marca Hacendado. Puta vida. 
  • Ohtar17.820 8 95👍 8.785
    Crec que sí que l'he tastat, a Salamanca. I dic crec perquè amb aquest producte es fan mil trampes així que és complicat estar segur del que et serveixen. Era el millor pernil que he provat en ma vida, això sí 
  • dikkens4.229 9 506👍 1.167
    De 100% glà no n'he tastat cap, però s'hi acostava. 

En tot cas la millor llonganissa que he tastat superava el millor pernil que he tastat.
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.722 9 175👍 4.490
    N'he tingut a casa, més d'una vegada. Val la pena fer la inversió. És al greix (al blanc del pernil) on es nota la gran diferència, no pas al magre, per molt que es parli sobre la importància que la carn estigui viada (greix intramuscular i tal). No és un producte per menjar-ne en grans quantitats ni a totes hores, l'ibèric arriba a embafar si en menges massa. Tallat a màquina perd part de la gràcia, ha de ser tallat a mà, preferiblement per un mateix, no sé si hi ha cap explicació a aquest fenomen però així m'ho diu l'experiència. Després el cuixot té parts i parts, més seques, més greixoses, més gustoses, etc. La que es pot obtenir de vora l'os és demencial.

Repeteixo: si sou uns putos gordos com jo amb passió pel menjar i per aquest producte en concret, val la pena estalviar, gastar-se la morterada i tenir un cuixot a casa. Dels de distintiu negre: raça 100% ibèrica (no 50%) i alimentat exclusivament amb gla. Per una cosa bona que té el regne de la caspa no seré jo qui els hi negui.

Publicitat

Fòrums

• 9.297.056 missatges
  • 221.129 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat