Fòrum

Emigrar a Dinamarca

Tobies20.572 14 72👍 12.672
Sé que hi ha algún raconaire que viu a Dinamarca desde fa anys. M'agradaria saber quines opcions té un català per viure i treballar en aquest país. Sense saber danès però amb un nivell acceptable d'anglès.

Respostes

Configuració
  • kokonut422 1👍 462
    Si no tens cap professió amb demanda pràctica, anglès regular i zero danès... servir cafès i dir sí, bwana, per saber això només cal una mica de sentit comú.
  • tutUsuari sumador1.938 8 854👍 667
    Però tu entens que implica emigrar? Els Danesos ara mateix estan en procès avançat d'odi a l'estranger i a sobre pretens anar-hi sense tenir ni idea de Danés i un nivell "acceptable" d'anglès que mi jugo el que vulguis que no arriba a un B2.
    • Tobies20.572 14 72👍 12.672
      Qualsevol cosa és millor que viure en aquest manicomi.
        Ja, però es ridícul plantejar-te emigrar amb aquests condicionaments prèvis. No has dit quina titulació o experència laboral tens, però a no ser que siguis un putu crack convertiràs la teva vida en un manicomi.

L'idioma és una barrera important i la gent es pensa que pot apendre'l amb un tres i no res quan demana anys d'esforç. A sobre necessitaries tenir un nivell bo d'Anglès que no tens, o sigui que suma-li handicaps.
          Creus que no hi he pensat en això? La meva professió no té sortida en aquest país de merda que m'ha tocat viure, ni en tindrà mai al pas que anem. Estalvia't els teus missatges perquè no ets la meva mare. Busco informació, no lliçons morals.
            Jo m'he plantejat emigrar a Olso, porto anys estudiant anglès i si m'acabo de decidir farè el pas d'estudiar Noruec com a mínim dos anys abans de marxar. No és moralina, és voler no ser un paria al país on vagis.
              La meva idea és estudiar l'idioma un cop allà. No li veig sentit preparar-se 2 anys en un idioma que no saps si et servirà. És millor invertir aquest temps a viure allà, conèixer gent i aprendre com funcionen les coses. I si després no hi ha possibilitats de trobar feina allí i has de marxar? Dinamarca seria la meva primera opció, però potser un cop allà m'adono que hi ha més possibilitats a Suècia o Finlàndia. Aquestes coses només les veus quan trepitges el terreny.

A menys, és clar, que tinguis una bona professió que et permiti entrar per dalt.
            • batet1.349 1👍 669
              Noruega es el pais mes car de tot Europa.
            • Capità·carxofa3.647 1 566👍 9.748
              És molt més difícil aprendre un idioma minoritari en un entorn que no el parla. No hi ha tants recursos com amb l'anglès, la motivació és més baixa perquè no tens cap al·licient real per aprendre'l, etc.

Vaig aprendre més francès tres setmanes a França l'estiu passat que en 200 hores de cursos (i això que en francès hi ha molta cosa per integrar-lo al lleure: pel·lícules, literatura, política interessant etc.).
                A italki tens professors natius de qualsevol lloc. Pots fer classes per skype i molts dells ja et donen el material.  Fa anys que faig classe així. 
                  És un pal i ho saps. D'on representa que ha de sortir-te la motivació d'aprendre? Jo l'anglès l'he après integrant-lo en l'oci, navegant per internet o mirant vídeos per divertir-me. El francès semblant, em volia lligar una tia o fer amics i ho havia de fer en francès. En canvi els amics que tinc que estudien alemany, rus o japonès sense aquests al·licients els hi costa molt més, passen tres o quatre anys i segueixen amb un nivell força principiant. Són llengües més difícils i tot, però els fots un any rodejats d'alemanys o els hi dóna per mirar mangues tot el dia i la cosa canvia.
            • alexpv2.592 3 710👍 1.562
              Noruec? Això existix? No mos fareu d'Oslo!
              Si has estudiat un poc de noruec saps a què faig referència.
          • Argimont8.693 2 250👍 5.174
            Quina es la teva profesió?
              Millor no t'ho dic perquè riuràs... o ploraràs.
                No entenc perquè he de riure o plorar ,  faràs un favor a la gent  per no estudiar això.
                No entenc el secretisme amb aquestes coses, si  es mes util a la gent dir que una profesió X no te gaire futur aqui
                  Humanitats.
                    Millor això , ja n'hi ha prou amb el secretisme 
                  • Roderic17.837 15 94👍 8.985
                    Has tastat la mel de la docència?
                      No, què més voldria.
                      Però tens el màster de didàctica?
                      No.
                    • Flordeneu de Königsberg1.134👍 2.151
                      Doncs abans d'anar-te'n, fes-lo. No pots dir que no hi ha feina si tampoc ho has intentat. Prefereixes fer de cambrer - amb tots els respectes, que és digne i divertit a cops - que poder anar-te obrint camí a l'ensenyament (uns anys, i arran d'això, fer altres coses)?

Tots els que estudiem en aquest àmbit sabem que moltes sortides no n'hi ha enlloc. 
                      No me'n vaig per motius laborals. Me'n vull anar pel gust d'anar-me'n, de canviar d'aires, de buscar-me la vida lluny d'aquí a un país mínimament seriós que m'agradi. El clima que s'està generant aquí és asfixiant per mi. Repeteixo: no tinc problemes laborals ni familiars ni res.
                    • Anònim1017.074 6 100👍 16.511
                      Quin clima? El clima polític? Concreta més. No estem en disposició de perdre més catalans. Si marxes, torna, que només ens tenim a nosaltres. 
                      Si, el clima polític. És irrespirable, humiliant. No suporto la situació actual, i encara menys la perspectiva de la renúncia i la incapacitat del moviment independentista i els representants polítics de respondre a les agressions. Simplement no puc suportar-ho.

Si marxo -encara està per veure, només exploro possibilitats- mai abandonaré el país. El meu compromís amb la llibertat de Catalunya és a prova de bales, incondicional.
                      I per qué no vas a Groenlàndia, ajudes a alliberar el país i tornes amb tota l'experiéncia acumulada?
                    • Fidel AlfalsUsuari sumador11.640 8 176👍 4.261
                      T'entenc perfectament, a mi també m'està afectant molt més del que m'agradaria. No es pot aguantar.
                      Jo estava igual que tu fa uns mesos i al final vaig cardar el camp. Les primeres setmanes era com si m'hagués oblidat de Catalunya, no en volia saber res (de fet ni entrava al Racó). Ara em comença a tornar la necessitat de fer alguna cosa, però després veus l'estat general i se t'aturen les ganes. Si a Catalunya ja era un pep consciències que deixava anar estirabots encara que a poca gent li agradessin, imagina ara. El meu contracte s'acaba al juliol, i he mantingut a distància la feina que feia a Barcelona, i potser em trobo en la tessitura d'haver d'escollir entre una bona feina a Barcelona (amb preus de BCN i cert suport familiar) o una feina mediocre a l'estranger, però on em sento força més lliure. En tot cas, el meu consell és que no t'ho pensis dues vegades.
                      Conec gent que ha fet el mateix. La distància desintoxica... i radicalitza. Estic pendent d'una feina interessant que em pot sortir, una feina que em permetria viatjar. Si no l'aconsegueixo abans de la tardor tinc bastant clar que provaré sort.

Gràcies pel missatge. Es pot saber on t'has instal·lat?
                    • Pedrolo10.742 3 198👍 4.868
                      Si marxem tots pel tema polític, en 5 anys el Carrizosa se'ns fot president de la Generalitat!
                    • Screen4.654 1 465👍 2.271
                      Un emigrant per culpa del procés

Quan ho sàpiguen els de Ciumarranos ho aprofitaran al màxim

El procés divide famílias y provoca la emigración 

La realitat és que és per culpa de la monarquia bananera que ells defensen, però bé, no es pot aspirar que aquesta gent tingui més de quatre neurones operatives...
                  • broquil_is_over2.754 3 683👍 3.214
                    Doncs tens un gran futur com a monitor de Menas
                      No gràcies.
                    • FuRTiUsuari sumador20.315 12 76👍 8.185
                      Molt bo això de voler que els acollim mentre tu fots el camp perquè "no pots respirar"...
                      Res a veure. Esforça't més amb la teva demagògia barata, que justejes molt.
                      Mantindrem als menas mentre tu fots el camp. Ja saps que allà el "clima polític" per a tu serà encara més irrespirable? Ho dic perquè vas defensant menas per Catalunya i i allà l'esquerra socialdemocrata per tu són feixistes. Aniràs a fer-hi de colon només?
                      Quan dic que el clima polític és irrespirable no em refereixo als menas, em refereixo al Reialme d'Espanya. Creia que havia quedat clar, almenys per la gent mig alfabetitzada que queda pels fòrums.
                      Ja t'he entès a la primera. Em refereixo que per tu serà dur emigrar a un país on la propia esquerra rebutja els detritus que tu defenses a mort que s'instal•lin a Catalunya, sense pagar-ho ni sofrir-ho tu, evidentment. Pensava que quedava clar per algú que no tingui el coeficient intelectual d'una ameba...
                      T'equivoques, jo estic bastant en la línia de Dinamarca amb el tema de la immigració. Especialment amb els recents canvis en el sistema educatiu. Recentment han restringit l'entrada d'immigrants i, com que són un país seriós, faran un esforç pressupostari enorme en educació per afavorir la integració. Tenen clar que no volen una societat multicultural i aspiren a la integració; no volen comunitats diferents a les daneses. Una societat multi-ètnica però uninacional.

I és el que estic dient amb el tema dels menas desde sempre. Catalunya no té competències en immigració, fronteres i nacionalitat; però si que en té en educació. Vet aquí el que es pot fer mentre siguem una colònia d'Espanya.

El que us passa als xenòfobs recalcitrants és que sou incapaços de llegir més enllà dels vostres prejudicis. Enfoqueu aquest tema des de l'odi i la ràbia i només us surten flatul·lències. Llegeix una mica abans de catalogar la gent al teu gust.
                      Clar, home, és molt facil pensar que alguns no volem més gent de fora perquè simplement perquè no ens agrada el seu to de pell morenet, no pas perquè sapiguem amb fets demostrats que ni tenim recuraos ni capacitat ni competències per a fer que es puguin integrar i iportar-nos cap mena de valor, sinó només problemes. No i ara! No els volem pel simple fet de ser morenets, no pas perquè sigui gent que no la volen ni al seu propi país i que aqui hi ha cua de més gent com ells que ja no tenim capacitat d'integrar des de fa anys...
                      És bastant desesperant parlar amb vosaltres. Simplement us quedeu en el "no els volem". Pos vale.
                      No vull pàries de la societat, ni lumpen, ni delinquents, ni gent que no necessitem per a fer res aquí, ni ningú els ha cridat a venir per a fer res (excepte alguns com tu). I tu què vols? No em diguis que vols això, perquè ni un retardat ho vol. I és que fins i tot, si necessitem gent formada, hem de ser nosaltres que els convidéssim  venkr i no pas al contrari... Però no, aquí sembla ser el món al revés, on et venen delinquents i has de justificar que no els vulguis...
                      D'entrada assumeixo la realitat objectiva que som una colònia sense competències sobre aquest assumpte. Aquesta realitat és inapel·lable. El màxim que podem fer és apostar fort per l'educació, i no és poca cosa. Com a mesura immediata, especialment pels menas, hem d'invertir el màxim possible en educació i integració tal i com fa Dinamarca, per exemple. I, per descomptat, aconseguir la independència com abans millor. Ens hem de centrar en la lluita per la República Catalana, és IMPRESCINDIBLE si volem posar ordre en això.

I després comparteixo completament les restriccions en la immigració. No podem assumir tanta immigració, això és un fet innegable. Vull una política de nacionalitat a l'estil dels països del nord, restringir la doble nacionalitat a alguns països, introduir exàmens de ciutadania i estudiar les quotes d'immigració que podem assumir com a país. I a canvi també em sembla important que Catalunya impulsi polítiques exteriors de cooperació i ajuda a països amb problemes greus. La immigració s'atura millorant les condicions dels països d'origen.
                    • A la lluna de València446 3👍 299
                      Ha dit humanitats, no domador de circ 
                    • willybarna12.526 10 167👍 3.729

broquil_is_over escrigué:
                      Doncs tens un gran futur com a monitor de Menas
                      Que educqui a aquests MENAS  ...

Related image

Nació multiracial però amb una sola cultura? Fap, fap! 
                      T'ho compre ARA!
                      És de sentit comú. Els països multiculturals creen comunitats més o menys aïllades les unes de les altres, són nius de conflicte i acaben presoners de representants comunitaris i altres mandangues.
                      I si vols, ja t'ho apuge a la integració total dels espanyols de Catalunya amb lleis només en català. 
                      Evident.
                  • Flordeneu de Königsberg1.134👍 2.151
                    Si la teva carrera és humanitats, no té gaires sortides ni en "aquest país de merda" ni enlloc (lamentablement tot i que també es "comprensible" - abans era una minoria, una elit, la que s'hi dedicava -, i t'ho dic qui ha estudiat d'aquest àmbit).

Però aquí com arreu, es poden fer coses si les tens i et vas especialitzant en altres coses. A Dinamarca, creus que haurà més feina d'això teu? No. I si n'hi ha, segur que el nivell de danès és molt i molt alt. 
      Menys d'un B2 és nivell deficient d'anglès.

B2 -> t'entenen però ets raret
      C1 -> comunicació fluïda però de tant en tant en deixes anar alguna (pot ser sexy i tot)

Fins i tot un C1 spanish és una castanya.  Jo tinc un C1 i se que amb aquest nivell no puc aspirar a una feina qualificada que demani interacció constant i temes complexos i tècnics.
          C1 spanish? A l'estat espanyol són menys exigents o com va?

A mi els de Cambridge em van donar el C2 havent-me presentat al C1 i treballo perfectament en anglès. En francès tinc el C1 i també hi treballo perfectament, si bé dic alguna bestiesa de tant en tant, però com que els francesos escriuen tan malament el seu propi idioma sovint ni es nota. No ets cap crack però ho entens tot i t'ho entenen tot. Lah lenguah ehtan pah entendehse i tal.
            No he fet l'examen a cap país anglosaxó, però el examinadors en l'examen oral són més laxes aquí. 
            El que vull dir és que un C1 a spain no vol dir res, pq potser s'ha preparat exclusivament per passar l'examen com deu passar amb molt casos, a més de que l'examen oral sigui més assequible
        • Wittgenstein589👍 821
          Però si justament l'anglès cultes i tècnic és molt més fàcil d'aprendre que el col•loquial ...
      • Patriarca2.232 3 788👍 1.792
        Discrepo. Tot just ara m'he tret el C2 i considero que quan tenia el C1 era perfectament capaç de comunicar-me sobre temes abstractes. De fet moltes vegades deien no identificar el meu accent, imagino que perquè no coneixen el català.

Respecte el francès. Coneixent l'anglès, creus que ha pagat la pena? Jo ara estic aprenent una mica de portuguès pel meu compte, m'agrada més la veritat.
          Clar que et pots comunicar sobre temes abstractes, però segueixes parlant un anglès molt mediat per la teva llengua materna. T'entenen bé, però tens tournures estranyes. Amb el C2 les interferències ja haurien de ser mínimes.

El francès crec que per un català és la llengua més útil que més fàcilment pots aprendre, si ja parles castellà i anglès. Un any i mig em va costar, de no haver-lo estudiat mai al nivell C1. I per feina es demana força. Si hagués triat l'alemany o el rus imagino que m'hauria costat potser el doble, i sense obtenir-ne el doble de benefici.

Ara estic pensant entre treure'm el B2 de portuguès o italià, que crec que seria enormement fàcil, o atacar alguna llengua més difícil (una llengua eslava, possiblement el rus).
    On és en Friheden quan el necessites!?
    Tinc un colega que va estar fent el doctorat a Copenhaguen durant 2 anys i ho va passar putes. Segons ell la gent era molt tancada amb els estrangers. A part tb va estar a Southampton i a París i ara currar a Hp. Amb això vull dir que no és una persona especialment tancada.
    Au-pair?
  • Mcasas9.600 13 225👍 4.089
    Emigrar és dur, t'aconsello que ho preparis bé. Intenta arribar allà tenint tancada alguna cosa pels primers mesos tipus voluntariat o així. 
  • Carles Martell3.303 1 611👍 5.701
    Per què hom vol emigrar a un país estranger en comptes de demanar feina (a Guissona) i lluitar per llur país?
  • EstatpropiUsuari sumador166.747 11 1👍 28.395
    Envia un privat al company Friheden, fa anys que hi viu. 
  • Wittgenstein589👍 821
    Jo estic visquent temporalment a Aarhus per tema estudis (carrera de ciències). Et puc ajudar amb alguna cosa, però no sé fins a quin punt la meva experiència és traslladable al teu cas.

P.D.: tota aquesta mala fama que té el danès de difícil és una collonada. Necessita esforç i feina, es clar, però no és ni de bon tros impossible d'aprendre. Si vols fer-ne una mica abans d'anar-hi et recomano provar algun curs a l'institut nòrdic.

P.P.D.: quin nivell d'estudis tens?
      La meva ex-nòvia era d'Arhus, però mai hi vaig anar. Sembla una ciutat bastant industrial, potser amb possibilitats de trobar coses decents. Segurament el teu cas no té res a veure amb el meu; tu estàs estudiant allí i suposo que la cosa canvia.

La meva idea "perfecte" seria anar a Dinamarca, instal·lar-me en un pis compartit o d'estudiants que em surti a un preu raonable, apuntar-me a una acadèmica de danès i començar a moure'm com un boig. Primer seria qualsevol cosa, però l'objectiu a mig termini seria trobar feina en una fàbrica o similar. Disposo d'una petita renta i diners estalviats, així que tinc cert marge.

Els meus estudis son poca cosa en realitat. Grau en humanitats i ja està. No busco res relacionat al meu camp. De fet m'estic treient història i geografia per la UOC, però ho faig a poc a poc i perquè m'agrada. Igual que amb humanitats.

Quan fa que ets a Dinamarca? Explica'm coses, va. El danès no em preocupa. Si pogués viure allí seria feliç d'estudiar-lo com un animal i de segur que en poc temps el dominaria. M'encanta aquell país.
          Molt, gràcies de veritat per la informació. M'has pintat un país molt més accessible del que hauria imaginat. M'interessa el tema de socialitzar perquè penso que és la clau de l'èxit a qualsevol lloc. Jo físicament puc passar per nòrdic, però el meu caràcter és bastant mediterrani a l'hora de parlar i expressar-me. Sens dubte ja m'havia plantejat apuntar-me a activitats per aconseguir conèixer gent; però em pregunto si hi ha quelcom més apart dels esports...

I sobre trobar feina, saps d'alguna cosa tipus ETT o algun lloc on puguin ajudar en això?
          • Wittgenstein589👍 821
            He dit esports perquè és el més popular, però tranquil, jo tampoc en faig (tot i que m'haurà quedat l'espina clavada de no haver-me posat a fer rem, però en fi). Jo per exemple he conegut gent fent de voluntari en una associació ecologista. Val a dir que he sentit dir algun cop que els danesos després d'estudiar és com que es tanquen de cop, no sé fins a quin punt és cert.
            Tema feina ja t'ho he dit, ni idea, em sap greu.
        • catalàamallorca41.766 7 14👍 18.238
          T'he de dir que el clima no em sembla tan dolent com se sol vendre.
          Imagino que ha passat com a Finlàndia, han tingut un hivern suau enguany. L'any passat t'asseguro que no hauries dit el mateix.

Els preus són un xic més cars (normalment de 50 ct a 1 euro més, excepte el peix que sorprenentment sí que és molt car). 
          Vaig ser a Aalborg un parell de dies (sí, no tinc gaire per comparar) i els preus em van semblar força més cars que aquí. Però molt.
  • maori16.101 3 114👍 8.292
    Durant un temps vaig estar aprenent danès i no em semblava més difícil que el polonès. El que passa és que vaig acabar optant per llengües més properes com el portuguès.
  • Barney1.500 2 989👍 2.680
    La meva recomanació és que et preparis el viatge amb un parell d'anys d'antelació com a mínim. Aprofita aquests dos anys per aprendre una professió amb demanda, fes un cicle formatiu que et pugui ser útil: mecànica, auxiliar d'infermeria, etc. I perfecciona l'anglès. Com han dir més amunt les feines de merda ja estan cobertes per "refugees".

Publicitat

Fòrums

• 9.283.551 missatges
  • 220.619 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat