Fòrum

Emigrar a Dinamarca

Tobies20.558 14 72👍 12.665
Sé que hi ha algún raconaire que viu a Dinamarca desde fa anys. M'agradaria saber quines opcions té un català per viure i treballar en aquest país. Sense saber danès però amb un nivell acceptable d'anglès.

Respostes

Configuració
  • Wittgenstein585👍 818
    Perdó pel negatiu, se m'ha escapat.
  • willybarna12.521 10 167👍 3.727
    Ara parlant seriosament , potser millor Suecia, no? Te més poblacio i per tant hi haurien d'haver més oportunitats laborals.
    • maori16.101 3 114👍 8.292
      Estalvia , estalvia , estalvia.....el primer mes van volar 6.000 euros

Sóc un p* garrepa i aquesta part ja m'ha acabat de desmotivar del tot  :-(
    • Tobies20.558 14 72👍 12.665
      Gràcies per la resposta!

Vaig enviar un correu a l'institut nòrdic (on m'apuntaria si encara visqués prop de Barcelona) i em van recomanar aquesta web i els llibres "Aktiv dansk" y "Intensivt dansk". En coneixes algun altre que em pugui servir? Alguna cosa que em puguis recomanar en aquest aspecte?

Sobre el tema apartament la meva idea era fer un viatge d'un parell de setmanes per tempejar el terreny primer. Crec que en aquest tema Dinamarca és un país molt car i havia pensat que el millor seria trobar alguna residència d'estudiants (si és possible llogar-ne per a no-estudiants) o llogar habitació o compartir pis. Com a recurs xungo també havia pensat en coses alternatives... però ja no crec que Christiania sigui el que era fa 20 anys.

El tema d'estalviar és claríssim. Ara estic pendent d'una feina super interessant aprop de casa meva, però si no l'aconsegueixo probablement et faci cas i em busqui quelcom temporal per aquí per anar fent coixí i apretar amb el danès.

Per mi Dinamarca és el 2n millor país del món. Les vegades que hi he anat m'ha enamorat moltíssim: un país petit -com a mi m'agraden), orgullós i amb esperit de comunitat. Tira endarrera el preu i potser el caracter més o menys hermètic de la gent.

Quants anys fa que vius a Dinamarca?
      • Friheden11.097 4 190👍 5.623
        Fa 8 anys que visc a Dinamarca.No facis cap classe a l’Institut Nòrdic, poques classes a la setmana i caríssim, ja que els professors pretenen cobrar a Barcelona els mateixos salaris que a Escandinàvia.

”Aktiv dansk” i “Intensiv dansk” són els llibres  que s’utilitzen per a les classes de danès a Dinamarca, si no coneixes una mica la llengua et perdràs, és millor començar per un “teach yourself danish”.Tambè ajuda escoltar música en danès i veure pel.lícules en danès subtitulades en danès, escriure, encara que sigui copiar  textos ajuda moltíssim, diaris de notícies....jo vaig agafar post-its i vaig donar nom a tot allò que tenia per casa en danès, així comences a nomenar les coses en danès, sobretot diferenciar paraules en “en” i en “et” que són la base de les llengües nòrdiques, i anar fent.
          He comprat aquest llibre i aviat em compraré el diccionari danès-català de l'Enciclopèdia, que acostumen a ser boníssims.

Sobre cinema danès no tindré problema, a casa tinc totes les pel·lícules de Dreyer i alguna de més moderna. Soc un cinèfil i sempre m'ha agradat especialment el cinema escandinau.

M'he mirat per sobre alguns preus de lloguer i tela. Pisos de 30m2 per 800€ al mes. Clar que he mirat poc i només a CHP. Apart de CHP, recomanes alguna altra ciutat per un nouvingut? És difícil trobar feines temporals o petites per començar? Al començament qualsevol cosa és vàlida, tu mateix ho has dit. Costa o és factible?
    • Armillet Lo Groc1.005👍 554
      Com de dificil es el danes? Quant vas trigar en aprendre l? 
  • gerd8.754 12 248👍 1.740
    Jo també m'ho plantejo, tot i que en el meu cas seria Suïssa. Ja veurem.
      Suïssa ha de ser molt més complicat. El tema laboral a Suïssa crec que funciona completament diferent a altres països d'Europa. És un país massa especial. Jo ja ni m'ho plantejo... apart que els hi tinc certa mania per ser un paradís fiscal que es dedica a blanquejar diners de procedència inconfessable.
        En el meu cas tindria feina assegurada d'alta qualificació. El que haig de decidir és si vull, però encara tinc temps.
        • nouservesverdes179👍 219
          Suïssa és complicat, cada cantó te una legislació diferent respecte la immigració. Ni havia un en què per poder immigrar-hi havies de ser acceptat per un referèndum dels habitants del qual - al final el tribunal superior ho va declarar inconstitucional i els ho van fer canviar.
            Depèn molt del tipus de feina que estiguis buscant. Si parlem de feines de baixa qualificació (hosteleria, caixers, etc.) sí, però en feines que requereixen enginyeries, màsters i doctorats Suïssa importa la majoria del seu personal qualificat, perquè pocs suïssos van a la universitat (no els cal per accedir a sous alts). Per això deia que en el meu cas particular no ho tindria difícil, però encara no tinc clar que vulgui marxar. 
  • Trinxant11.208 9 188👍 3.549
    Jo vinc d'humanitats, visc i treballo en una feina prou decent, i no parlo la llengua del país on visc (l'estic estudiant) i porto ja temps. De poder sí que es pot, ara Dinamarca no em sembla dels més acessibles, no hi aniria sense cap lligam (empresa on em volen, parella local...). Si ho tires endavant, sort!
  • noietcanadenc·87👍 117
    Jo de tu em llençaria a l'aventura, i a veure què en surt. Si va malament sempre pots ensenyar espanyol o collir fruita dels arbres per sobreviure. Aquest ha estat el meu pla durant els darrers anys de la meva vida, i no m'ha anat malament.
  • _bassani4 3👍 20
    Si vols aprendre danès des de zero, jo et recomanaria Duolingo (té un curs de danès des de l'anglès: https://www.duolingo.com/course/da/en/Aprender-dan%C3%A9s). Personalment jo he usat més el curs de noruec (que és una mica la llengua escandinava "pont" entre les altres dues, suec i danès) i una mica el de danès i et puc dir que sense dubte el danès sembla més difícil que el noruec, sobretot per l'aspecte fònic (escrits són pràcticament idèntics). Però amb paciència i motivació, i si tens una mínima aptitud per a les llengües, supose que podràs traure'n l'entrellat.

Com a material real en danès, et recomanaria una sèrie de TV danesa que a mi personalment m'agrada força: és diu Rita i està disponible a Netflix.

Sobre l'experiència de viure a Dinamarca, no et puc dir gran cosa: només he estat una volta a Dinamarca (Århus i una mica Copenhaguen), i semblava un lloc tranquil i agradable per a viure. Sobre el tarannà dels països nòrdics, vaig llegir fa poc un llibre interessant, The Almost Nearly Perfect People: Behind the Myth of the Scandinavian Utopia, d'un periodista anglès que viu a Dinamarca precisament, sobre els països escandinaus (ell hi inclou Islàndia i Finlàndia). Tot i que el títol és una mica clickbait (en el sentit que malgrat el títol no només parla dels aspectes negatius sinó també dels positius), és bastant interessant.

Sort!
  • Eimeric8.023 12 268👍 1.925

Estalviar és necessari i com més millor però per no arribar a despeses astronòmiques i jugar-te-la en excés esperant trobar feina t'aconsellaria apuntar-te a programes de pràctiques i voluntariat al país on vols anar. En aquest podries anar a Dinamarca amb la majoria de despeses pagades, un curset de danès, molt de temps lliure, l'oportunitat de guanyar contactes i un salari una merda. Tot plegat un pack que et facilitaria una emigració i incorporació a la societat danesa. Una vegada allí utilitza els teus dots personals per encisar i manipular gent perquè t'ajudin a trobar feina. Quan ho tinguis tot llest acaba el voluntariat/practica (o abandona'l si no pots esperar) i comença a treballar. A més, si tens molta sort, pot que aconsegueixis un lloguer sense deposit ni pagaments estranys (intentant allargar el que ja t'ofereixi l'organització d'enviament).

• Mastegot30.100 10 31👍 2.406

Dinamarca per als danesos

Publicitat

Fòrums

• 9.283.416 missatges
  • 220.616 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat