Fòrum

A quins països o ciutats del món es vesteix millor?

Capità·carxofa3.645 1 566👍 9.744
Quines ciutats i països del món tenen millor estil? Tant pel què fa a la mitjana de la població com pel què fa al top.

Respostes

Configuració
  • Capità·carxofa3.645 1 566👍 9.744
    Darrerament estic anant molt a París i m'ha caigut completament el mite. La majoria de la gent, com els francesos de província, són coents a matar i vesteixen de qualsevol manera, sovint amb roba esportiva. També hi ha la moda aquesta desastrosa, present també a Barcelona, de combinar roba elegant amb vambes d'estil retro. Sí que hi ha qui va molt elegant, però no gosaria dir que en siguin molts o que en siguin més que a Barcelona. En allò que sí que crec que destaca París és que veus una persona normal, correctament arreglada, però que té un toc d'elegància: unes sabates, un mocador, una jaqueta... completament únics i especials, a statement of style. Però és una cosa esporàdica.
  • Fidalgo1.398 3👍 2.377
    De tots el països que he visitat diria que on més elegant és la gent és al sud d'Alemanya, a Austria i a Suissa. A Amberes també es vesteix molt bé, clar que n'hi ha molts diners.
  • Hades28.106 9 36👍 20.442
    De les que jo he vist Seül. Són molt elegants.
    • Xicoira5.291 2 406👍 4.282
      M'encantaria anar-hi. Suposo que el viatge i l'allotjament és prou costós, me'n podries fer cinc cèntims?
      • Hades28.106 9 36👍 20.442
        Doncs jo vaig fer-me una escapadeta de dues setmanes per a veure una amiga mentre vivia a Beijing, així que de preu del viatge no et sé dir. Però suposo que deu ser semblant al de Xina, que si t'ho mires bé i amb temps el bitllet d'anada-tornada te'l pots arribar treure per uns 900-1000.
        Els preus dels allotjaments no em van semblar cars. Vaig pillar hotel un parell de nits per uns 40 i algo i estava mig decent. La resta de dies a l'hostel més tirat de preu que vaig trobar prop del centre per poc més de 20 la nit. El metro que és una bona mesura de veure com estan els preus penso que em va costar uns 1.200 wons (0,9€) si no recordo malament, però hi havia preus més alts si la distància era llarga. Són uns trens del futur, per cert, no com les tartanes de Barcelona.
        El menjar, la roba i la resta de coses força més car que a la Xina però alhora força més barat que aquí. També hem de pensar que els impostos són més baixos. Que per cert, em van comentar que si em guardava les factures em tornaven els diners del impostos en marxar, però no em vaig posar en tot el follón d'haver-m'ho de mirar.
        No crec que sigui una ciutat barata però està lluny de ser tan cara com d'altres tipus Tòquio. Jo la recomano: pel menjar, per les mosses, per l'ambient i el rotllet japonès sense arribar al seu frikisme...
  • Pere Grífols i Masoliver210👍 269
    Amb la globalització ben present a tot arreu trobo que en bona mesura ja hem deixat enrere això dels estils "locals" per una sèrie d'estils globals amb més o menys implantació depenent del lloc.

A Barcelona, per exemple, el vestuari que predomina entre el jovent (girant al voltant de 2 eixos, el xandaller i esportiu "trap" per una banda i el marieta de pantalons apretats i camises de coloraines o estampades per l'altra) és gairebé indiferenciable del que et pots trobar a qualsevol altra banda d'Europa Occidental i a bona part de la resta del món civilitzat; La nostra única particularitat és el l'infame estil "cupaire" amb el seus looks a cavall entre el d'un captaire i el d'un pallasso emasculat, pentinats estrambòtics, sabatilles tirades del decathlon i altres actes de terrorisme contra el bon gust.
    • Benfresc13.360 6 156👍 13.205
      Aquesta estètica de l'EI em penso que és importada de terres basques, els abertzales des dels anys 90 ençà que van així, els hi agrada la roba del decathlon, aros grossos a les orelles i una pseudocresta amb una cueta ben llarga.

Des d'uns quants anys ençà entre els joves de l'EI catalana s'està posant de moda l'estètica semi-skinhead, a terres basques no ho sé pas com van ara. 
      • Pere Grífols i Masoliver210👍 269
        A què et refereixes exactament amb "estètica semi-skinhead"?

Entre els que conec jo d'aquest rotllo em fa l'efecte que estan virant més cap a l'altre extrem, és a dir, s'estan tornant cada vegada més "hippies" i tirats, clar que sospito que són d'un entorn molt més benestant que el d'aquells que coneixes tu i per tant no es deuen sentir tant atrets per estils tan "proletaris" com els que descrius.
        • Benfresc13.360 6 156👍 13.205
          Nono, aviam, primer de tot parlem d'estètica i prou, dic estètica semi-skinhead, no pas que siguin mig skin-heads.

Deus ser molt jove, però fa 15-20 anys sí que tenien una estètica molt hippi tots sense excepció.
          A l'època de maulets tots tenien una estètica molt semblant a la del cantant Cesc Freixes, alguns molt més hippis, amb jerseis de llana de ratlles que els arribaven fins els genolls, i tots duien bambes de muntanya ben altes.
          Els aros que duien eren tots amb dibuixets i coses, mai llisos. 

Ara alguns van pelats, no ben bé pelats però al dos o al tres, tot el cap homogeni.
          Alguns amb samarreta fred perry, puma o adidas, tot i que la major part van amb samarretes reivindicatives, però samarretes de la seva talla o fins i tot un xic més apretades de lo normal.
          Alguns van amb texans ajustats i amb les típiques bambes Adidas negres amb ratlles blanques.
          Els aros que duen molts ara són llisos normals. 
      • Turanga_Leela31.260 7 29👍 8.805
        A Euskadi s'ha portst a l'estètica abertzale les marques Ternua (local) per a la roba i Salomon per a les sabates. Quechua ha estat la versió catalana d'això, primerament per un tema peles.

Ara a Euskadi van així 2 i el del tambor. Ja no és tan fàcil identificar la gent només per la vestimenta. 
  • Tro651 15👍 394
    Jo diria que la cosa està entre el Japó i els escandinaus, almenys Dinamarca i Suècia.
  • batet1.349 1👍 669
    Pionyang
  • the_west_rulez15.311 3 127👍 14.742
    Köln segur que no. Heu vist mai gent pel carrer amb les xancletes d'anar a la piscina? Aquí es fa molt, i a més a més està sortint des de fa uns anys la moda de reconvertir-les en un calçat "fashion", recobrint-les amb un folre o afegint-ne complements estètics. Exemples al spoiler: 

• catalàamallorca41.761 7 14👍 18.232
    Sempre m'ha sorprés la diferència que s'observa en aquest aspecte entre Tarragona i Reus. La segona és una ciutat molt més burgesa, la gent va molt millor vestida que no pas a Tarragona.
  • Birondon288 14👍 338
    A Atenes les noies vesteixen molt bé i van molt pintades, semblen sortides dels anys 50's, igual a Skopje i Belgrad. A Londres he vist on la gent va més ben vestida, a la City.
  • RESILIENT2.651 2 699👍 2.296
    Sense estendre'm i sense cap mena de dubte, on la gent va vestida d'una manera gairebé irreprotxable i perfectament adaptada a les necessitats reals, és, entre d'altres, a les tribus amazòniques sense contacte amb l'home blanc; home que com sabem, ho perverteix tot, fins i tot la manera de vestir, doncs implementa la imitació més simiesca de com cal vestir segons les classes dominants que són les que dicten "l'estil i l'elegància", burgesa en aquest cas; i tot sota la gran batuta del desenvolupament d'un consum capitalista que ja en el fet de vestir ens marca el camí de com cal desclassar-se, pagant el peatge que ells es foten a la butxaca doncs tot és un mercat.

Que això de l'estil i l'elegància segons Saint Laurent, és una gran merda, ho destapa el fet que l'obsolescència programada arriba a l'orgasme amb el concepte de moda, és a dir, un producte es canvia, no perquè s'hagi trencat, sinó perquè ja no està de moda, en aquest moment un passa d'anar "elegantment" vestit i amb "estil", a fotre el més absolut ridícul, el propi de pobres i provincians. Tots sabem que fotre un sorgit a uns pantalons és de gent amb poca "classe", o allò que és lo pitjor de tot, et delatarà com a pobre, és a dir com a fracassat de la vida. I si vas amb uns texans esgarrinxats i desgastats, ha de quedar claríssim per la marca, que valen més de 700 euros, en cas contrari seràs vist com un miserable sense cultivar.

I aquí ho deixo doncs ara és l'hora de meditar, amb la ment si pot ser, sobre els pobres que es vesteixen de rics, sobre els treballadors que es disfressen d'ociosos o dels pòtols perfumats amb Eau Sauvage de Dior o amb colònies auspiciades per Julio Iglesias.
  • Turanga_Leela31.260 7 29👍 8.805
    Això és com discutir sobre quin color és el més bonic. 
  • Tuixec3.996 9 530👍 1.797
    Els homes d'occident segur que no. En la gran majoria dels casos la roba "d'arreglar" es negre, gris, blau marró i poc més. Si a més no fa una talla convencional, encara pitjor. Molt i molt avorrit.
  • Armillet Lo Groc1.005👍 554
    On vesteixen millor es a les ciutats. Als poblets la gent va de qualsevol manera. 
  • Kevin Durant i Lleida5.012 2 434👍 3.017
    La clau del bon gust per al vestir és la discrecció: si crides l'atenció, no vesteixes bé. Dit d'una altra manera, és adaptar-te al medi: anar en tangues d'espart a l'Amazònia, en tratge a una reunió d'executius a la City de Londres, anar en xandall a fer esport a un pavelló, anar vestit de blanc i/o d'altres colors clars a l'estiu, etc. 
  • Aureolus31 1👍 39
    De llocs als que hagi estat dic que Tòquio, especialment les dones. 
  • EPS62.090 13 8👍 10.849
    No sabria q dir.

Potser el lloc on m'ha cridat l'atenció com va molta gent (els homes més q no pas les dones) vestida és Bilbao. Sembla q hagin sortit de Cuéntame.

Una cosa q m'ha sobtat per les espanyes, és quan la gent es vesteix de "diumenge" és molt més formal, o clàssica diriem, en comparació amb Catalunya.
  • UsuariV11.460 5 179👍 6.882
    Jo sempre he trobat de tot a tot arreu. Si alguna zona m'ha cridat l'atenció diria que són algunes ciutats del nord peninsular, del Cantàbric per precisar més, com Donosti o Santander.

Recorde un agost molt calorós a Santander i no vaig trobar a penes ningú amb pantaló curt o samarreta de tirants. La majoria d'esport però ben vestits.

• BlackOps154 1👍 194
    Tòquio de carrer. I lo que més m'agrada és que pots anar vestit com et doni la puta gana i ningú se't quedarà mirant ni se'n riuran de tu, són molt més tolerants que els mofetes de Barcelona.Les modes són molt dinàmiques i canviants i això afavoreix que hi hagi un munt d'estils diferents. També és clar, perquè hi ha molta classe mitjana-alta que pot gastar molt i no temen anar pel carrer amb el moneder LV a la butxaca del darrera i unes Jimmy Cho de 400 euros.
    Corea (la dolenta) també té lo seu, i ja fa uns anyets que comencen a marcar tendència a l'Àsia.
    Al Regne Unit també hi ha bones maneres entre un segment molt determinat de classe mitja i alta. 

Publicitat

Fòrums

• 9.283.416 missatges
  • 220.616 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat