Fòrum

Intellivision Amico: destinada a fracassar o una genialitat?

Intellivision Amico: destinada a fracassar o una genialitat?
Destinada a fracassar
14 (87.50%)

Una genialitat
2 (12.50%)

Vots emesos: 16
Caspanyol_Involuntari517👍 673


Intellivision, la marca propietat de Mattel que va intentar rivalitzar amb Atari a inicis dels anys 80, tornarà a la vida amb una nova aposta anomenada Amico que estarà disponible el 10 d'octubre de 2020 a Amèrica del Nord i Europa. Estem davant d'una consola totalment allunyada de les sobretaules actuals, ja que Amico està sent dissenyada pensant en tota la família, un camí que Mattel ja va explorar el 2006 amb un fracàs anomenat HyperScan.

"Estem desenvolupant una consola que els pares vulguin comprar, no els demanin que comprin", va dir Tommy Tallarico durant un keynote sobre Amico a la Portland Retro Gaming Expo. Aquest veterà de la indústria afirma que els jocs per a les consoles de sobretaula actuals només tenen en compte als jugadors hardcore, deixant de costat a aquells que volen jugar amb la família i amics. "El nostre objectiu és crear una consola amb la qual els jugadors i els no jugadors puguin gaudir del joc junts. Intellivision Amico és la nostra resposta al gran forat que actualment veiem dins de la indústria dels videojocs ", va dir Tallarico.

Tots els jocs disponibles per Intellivision Amico seran classificats com E for Everyone (totes les edats) o E10 + (10 anys o més edat) i el seu preu podrà anar des dels 2,99 dòlars fins als 7,99 dòlars, sense contingut descarregable ni compres integrades. Alguns clàssics de Intellivision com Utopia, Shark! Shark! i SNAFU estaran preinstal·lats en el dispositiu, mentre que Imagic i Atari reviuran a Dracula, Demon Attack, Pong i Asteroids. Els jocs, incloent alguns exclusius encara no anunciats, estaran disponibles a la Intellivision Online Store.

Intellivision Amico estarà disponible el 10 d'octubre de 2020 pel un preu que oscil·larà entre els 149 i 179 dòlars. El dispositiu inclou dos comandaments sense fils amb la seva pròpia pantalla tàctil a color de 3,5 polzades, amb la possibilitat d'usar una aplicació permetrà que fins a 8 jugadors s'uneixin a les partides usant els seus mòbils.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=xokUnn1lBGA

Entrevista a Tallarico: https://www.youtube.com/watch?v=OvEkBGUxWDE

Respostes

Configuració
    • Caspanyol_Involuntari517👍 673
      Sóc un gran aficionat als videojocs dels 80 i 90, vaig començar a jugar el 1989. Però em fascinen els jocs dels 70 ... com era jugar en aquesta època? quina sensació tenies en veure un videojoc? com vas viure l'arribada del Spectrum, de les recreatives cada vegada més espectaculars en 2D i del PC?

      Sobretot, em fascina que, en els 70, molts jocs eren només text o amb gràfics fets amb caràcters. Alguns d'aquests jocs es feien per a ordinadors d'ús empresarial com mainframes.

      Quins jocs t'agradaven més d'aquesta època? A quins et referies quan deies que els fets per persones individuals eren millors i a quins et referies quan parlaves dels fets per empreses?

      Jo, al Amstrad CPC, vaig poder jugar a jocs molt simples, fets en Basic. Encara que em van posar l'ordinador a la meva habitació al 89, quan el meu pare es va comprar un PC, diversos jocs eren del 84, com el Amsgolf, el Bombarder o el meravellós Bruce Lee, que combinava perfectament plataformes i arts marcials i al qual fins i tot es podia jugar a dobles. Acabo de mirar i en aquest any van sortir 296 jocs per al Amstrad... És increïble. Jo tinc diversos d'aquests i són els jocs més vells als que he jugat.

      Però tots tenien els seus colors i en aquells temps hi havia millors jocs en qualsevol bar, o almenys més bonics. En els 70 tot havia de ser molt misteriós, no?
      • Rackoonaire665 1👍 745

        Era fer que a la tele passesin coses on hi tu influïes. Era deixar de ser un espectador passiu.
        Era un món completament nou.
        • Caspanyol_Involuntari517👍 673
          Espectacular. El millor missatge que he llegit en un fòrum d'Internet. La Amico em sembla interessant però tu coneixements superen aquest tema, hauríem d'obrir un altre fil per a tot això. No sé si te n'adones, però els teus experiències no estan prou guardades ni recopilades i són part de la història, de manera que el teu missatge és cultura pura.

          Com a curiositat, un dels jocs que jo tenia per a mi Amstrad CPC era el "Minotaur", un joc creat per una persona com tu, de forma no professional, que es copiava clandestinament. S'assembla a aquest: http://www.cpc-power.com/index.php?page=detail&num=6259

          Doncs bé, aquest joc és l'únic que no he pogut recuperar a través dels emuladors. El que m'agradava és que podies generar laberints de forma automàtica triant les dimensions. Era curiós crear laberints de 2x1. L'objectiu era agafar un diamant i et perseguia un monstre, un minotaure. El joc tenia 2 colors: blau de fons i línies blanques.

          El dels jocs per a la calculadora m'ha deixat intrigat: com eren els gràfics del cotxe en una pantalla amb una sola "línia"? Ha algun emulador d'aquests jocs?
          • ziol7.620 15 284👍 3.121
            El programa del cotxe era molt senzill, a la pantalla dos caràcters   ]         [   a banda i banda, representaven els límits de la carretera.   ]    *    [   L’asterisc era la referència de direcció; quan hi havia una corba el d’un costat s’apropava i l’altra allunyava    ]      *  [   . La velocitat venia indicada per la velocitat en que els caràcters ] [ feien pampallugues. Amb tecles es podia accelerar, frenar o tombar el volant a banda i banda.
            Jo tinc un emulador de la calculadora HP41 per a tauleta, però és de pagament, uns vint euros. El programa del cotxe em sembla que no és al repositori de programes que l’acompanya, però en paper el tinc en un llibret que vaig escriure per a Hewlett Packard quan va sortir la calculadora, i no recordo haver-lo picat a l’emulador. El d’endevinar la funció, sí que el tinc picat, per exemple. El problema és que com que des de fa trenta anys que les targetes magnètiques ja no es poden llegir, l’única manera de tornar a tenir els programes ha estat picar-los a partir d'un llistat d’impressora. Com el que segueix que és el programa d’endevinar la funció.

            eleusis
            Aquest joc del Minotaur, d’alguna cosa em sona remotament. Li demanaré al meu gendre que té un emulador de molts ordinadors antics, entre ell el CPC, en una Raspberry Pi, amb repositoris amb molts programes, a veure si el té.
            • Caspanyol_Involuntari517👍 673
              Els teus missatges han canviat la meva percepció dels videojocs.

              A mi sempre m'havia semblat que els 32/64 bits eren espectaculars i que els 128 bits eren realistes, però, després imaginar-me el món dels videojocs de sol text o caràcters gràcies als teus aportacions, m'adono que:

              - El ZX Spectrum, en el qual vaig jugar el meu primer videojoc (era del meu pare, quan jo tenia 5 anys em va ensenyar el Cookie en aquest ordinador) i amb el qual vaig poder "recuperar" el meu Amstrad espatllat a través de l'emulació en 1997, pot tenir uns gràfics alguna cosa "lletjos", amb els colors barrejant-se, però és un sistema en el qual es poden fer i, de fet, s'han fet, milers de jocs diferents. alguns d'ells obres mestres com el Matchday II o el Saboteur. Per a algú que venia de jocs en mode text en els anys 70, el Spectrum havia de ser espectacular i els 5 minuts de càrrega dels cassets havien de passar rapidíssim.

              - El Amstrad CPC, la meva primera màquina de videojocs el 1989 (va sortir en 1985), una mena de Spectrum amb més i millors colors, és més que suficient per fer gairebé qualsevol tipus de joc exceptuant simuladors en 3D, que també són possibles si es usen només "les línies" dels polígons (molt meritori, per exemple, aquest joc de Formula 1 a falses 3D per a aquest sistema).

              - El PC de 16 bits, a qui vaig jugar compulsivament entre 1992 i 1997, admet jocs en 3D rapidíssims, com el Stunts i centenars de simuladors d'avions, i va rebre autèntiques obres mestres en els gèneres de l'aventura gràfica, paper o estratègia amb uns píxel art preciosistes en 256 colors que superen clarament en disseny als jocs actuals. És, per a mi, la millor plataforma de videojocs de la història i, si portaves jugant videojocs des d'abans del Spectrum, havia de ser impressionant.

              - La primera Playstation, que molts ara critiquen perquè els seus jocs en 3D tenen píxels en les textures, em sembla directament futurista amb aquesta nova visió que he adquirit. Jocs amb música orquestral, milers de colors simultanis, 3D fluïdes capaços de representar qualsevol entorn real fent un bon ús de les textures i evitant, que és possible, el popping amb trucs...

              M'agradaria que hi hagués una scene de MS-DOS i de PS1, perquè de ZX Spectrum i Amstrad CPC estan apareixent centenars de jocs en els últims anys. Fins i tot hi ha gent programant nous jocs per a ZX81!
        • Caspanyol_Involuntari517👍 673
          Per cert, els meus respectes per l'Apple II. No coneixia aquest ordinador fins que vaig llegir aquest article fa uns dies: https://www.jotdown.es/tag/prince-megahit/

          Resulta que era l'ordinador predilecte de moltes companyies de videojocs americanes importants, com Broderbund (Prince of Pèrsia, Carmen Sandiego, Karateka, https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Broderbund_products).

          No sabia que el Prince of Pèrsia havia sortit primer per Apple II amb uns gràfics molt esquemàtics, gairebé sense colors però ja amb les exclusives animacions: https://www.youtube.com/watch?v=JZDAPp61aak

          I va sortir en el 89, 10 anys després del llançament de l'Apple II. Poques vegades s'ha vist una cosa així en la història dels videojocs, que surti una autèntica bomba exclusiu (encara que sigui per un temps) per a una màquina que té 10 anys. Caldria mirar jocs de la Game Boy original del 99 o de ZX Spectrum del 92, de PS1 en 2004 o de PS2 en 2010, però em temo que cap d'aquestes plataformes té aquest honor.

          Per cert, és normal que l'Apple II es vegi i s'escolti així de malament (veure vídeo de fa 2 paràgrafs) o és cosa de l'emulador?
  • Caspanyol_Involuntari517👍 673
    Doncs a mi la idea em sembla bona, el de jugar 4 jugadors en la mateixa tele sempre és bona idea.

    A més, és interessant que la màquina estigui pensada per 2D, poden sortir coses curioses.

    El 90% dels jugadors són dones majors de 35 anys, Tallarico ho diu en l'entrevista. Aquest trasto va a vendre més del que sembla.

    Per cert, en el projecte hi ha autèntics experts en videojocs: jo a Tallarico i Perry els admiro des que em vaig passar el MDK en PS1.
    • Caspanyol_Involuntari517👍 673
      Volia contestar a l'usuari de dalt. Com que no puc esborrar el missatge, aprofito per afegir que, encara que a mi em sembla bona idea, si li veig un problema molt greu: no sé com van a vendre-li el taula i aquests jocs "lletjos" als jugadors casuals. A més, el nom de la consola és rar.

      Crec que és un producte molt bo però amb un aspecte estrany, i vull que triomfi però no ho acabo de veure, la gent gran no ho entendrà. Crec que els seus creadors s'han deixat portar pel que els agrada a ELLS, però la majoria de persones no tenen tanta nostàlgia per aquests jocs.

      Veurem com surt.
  • Tobies20.576 14 72👍 12.693
    Jo també soc aficionat als videojocs. Hi jugo des que tinc 5 anys, quan vaig veure el Double Dragon i vaig quedar fascinat. Però soc bastant hardcoreta i no m'atrauen gens els jocs més casuals. No tinc cap consola -només una vella PS1 amb alguns jocs- ni tampoc tinc cap joc al mòbil perquè sempre m'he mogut en PC. Tampoc tinc gaires jocs al PC, però els que tinc són seleccionats. Cosa fina vaja. Almenys pels meus estàndards. Òbviament aquesta consola no farà per mi.

    El primer problema que li veig és el de contingut. Quins continguts oferirà aquesta consola? No veig què pot aportar que no pugui oferir la Switch, d'entrada em sembla que Nintendo porta anys lluitant per aquest espai -jocs familiars senzillets enfocats a multijugador- i no li acaba de funcionar. A més, amb els mòbils encara ho veig més complicat. El preu 150€ és assequible, però si no tenen una oferta potent de jocs que justifiqui la seva compra no els funcionarà.
  • broquil_is_over2.760 3 681👍 3.230
    Un executiu dinosaure es posa nostàligic i reinventa... que? una consola sense potència gràfica, en pantalleta petita... i cara pel que es? Una còpia cutre de la nintedo switch, amb jocs off-line, quan justament el futur passa per la subscripció i poder jugar a tot com qui té 1000 canals a la TV?

    Tota aquesta anada d'olla es evident que deu haver passat per les mans d'un powerpointista, on podrien haver formulat un "retro-pack" per totes les plataformes, amb èxit, han bastit una consola... al pur estil dels 80, que per jugar al tetris tenies una andròmina, i per jugar al donkey kong una altra!
  • Xulomander6.364 3 337👍 7.035
    Aquest trasto ja està mort abans d'arrivar.
  • Macarronet del meu cor1.546 3 973👍 2.058
    Intellvision fou una gran companyia als 80s però a dia d'avui no es pot competir contra Sony, Microsoft o Nintendo. 
  • bogosity1.123 11👍 1.588
    Ningú farà jocs exclusius per aquesta consola. Ergo ningú la comprarà.
  • Caspanyol_Involuntari517👍 673
    La veritat és que els creadors de la Amico transmeten molt d'entusiasme, a mi ja me l'han venut.

    Fa uns dies han anunciat el primer joc, un nou Earthworm Jim. Jo no vaig tenir ni la Mega Drive ni la SNES, però aquest joc era una passada, una mena de MDK en 2D però més funky. Els gràfics en 2D no tenien res a envejar als que podia fer la Saturn o la PS1.

    Doncs bé, han fet un stream en directe per presentar el joc: https://www.youtube.com/watch?v=d06t0xSOLOg

    Com Tommy Tallarico ja va dir en l'entrevista sobre la consola a la fi de 2018, que us recomano veure sencera ( https://www.youtube.com/watch?v=OvEkBGUxWDE ):

    - Programar en 2D per a la Intellivision Amico serà més fàcil que per PS4 o PS5

    - Es podrà fer 3D, però no serà tan fàcil

    - Els jocs seran barats de programar, els podran fer 5 o 10 persones i costaran 10 o 100 vegades menys.

    - Tots els jocs seran exclusius i aprofitaran els comandaments especials de la Amico.

    - Tractaran igual als desenvolupadors TOP que als més petits, i donaran promoció a cada joc que surti per la seva consola: mai llançaran 2 simultanis, sempre li donaran 2 setmanes a cada joc per promocionar-lo.

    - El seu objectiu és fer jocs com el Cupheads, amb unes 2D perfectes.

    - El motiu de fer 2D i no 3D és que els jugadors menys habituals puguin acostumar-se al control i amb això estic d'acord: jo crec els estics analògics han complicat el control de molts estils de jocs, com els de futbol o els de plataformes, i que s'ha perdut una precisió que és clau per a la diversió.

    - Les dones majors de 35 anys, que formen el 90% del mercat de jugadors de videojocs encara que no ho sembli, són el seu objectiu

    - També apunten a les famílies en general i grups d'amics, volen que la gent es reuneixi davant de la pantalla per jugar.

    En aquest sentit, el nou Earthworm Jim tindrà multijugador local a 4 jugadors (o potser més) amb diferents personatges del món de Earthworm Jim seleccionables per primera vegada.

    Em sembla una idea fresca i interessant, una mena de Wii més intel·ligent.

    A més, Intellivision és una empresa especial, des d'aquesta setmana sóc fanboy seu:

    1) Pel que sembla, després del crash de 1983, els creadors de la Intellivision van sortir de Mattel i van crear l'empresa Intellivision per seguir alimentant la consola de jocs des de 1983 fins 1990: van llançar 50 jocs més, entre ells el Commando el 1987.

    2) Us recomano fer una ullada al catàleg de la Intellivision: https://www.youtube.com/watch?v=uqWUXKCFxv4 Els gèneres són molt variats, des de jocs de casino o d'avions en 3D fins a un joc sandbox de món obert de camioners o el Safecracker, el primer GTA. A més, van llançar el primer "Sim City" de la història, el Utopia: http://www.retromaquinitas.com/index.php/consolas/segunda-generacion/intellivision

    3) El comandament de la Intellivision és molt incòmode, una mena de telèfon amb una roda sota que és la creueta... però l'interessant és que la creueta té 16 adreces en lloc de 8. És clar que era una empresa original.

    Els únics problemes que li veig al nou projecte, i que em temo que seran definitius per el seu fracàs, són:

    1) Gairebé ningú coneix la marca Intellivision fora d'EE. UU. i Canada.

    2) Encara que és un producte excel·lent, és un producte RAR. No sé com ho podran fer atractiu per a les dones i les famílies.

    3) Encara que em sembla una idea genial, la gent ja s'ha acostumat a jugar online. No sé com van a convèncer la gent perquè es tornin a reunir al sofà, encara que segurament sigui bo per a ells.

    4) El de les 2D em sembla molt interessant a mi, que sóc un friki del retro, però no sé fins a quin punt és una bona idea a nivell comercial... sempre podrien haver fet gràfics en 3D amb maneig 2D per vendre els jocs millor.

    Crec que diversos d'aquests problemes són derivats de la pròpia indiosincrasia i nostàlgia de Tommy Tallarico:

    1) Tommy tenia una Intellivision de petit i jugava amb la seva mare.

    2) Tommy tenia molt bona relació amb el president de Intellivision, que va morir fa poc. El somni d'aquest home era tornar a llançar una consola Intellivision.

    3) Tommy ja ha participat en molts projectes que semblaven destinats a fracassar: una orquestra de videojocs, el primer programa de TV sobre videojocs a principis dels 90...

    4) Tant Tommy com la resta de membres de l'equip, com Dave Perry, aprecien molt els jocs en 2D. Van ser els seus primers jocs i els agrada programar les animacions en aquest entorn, els agrada aquest tipus d'art.

    Aquest estiu veurem les primeres imatges en moviment dels jocs. Per descomptat, Tommy i Dave diuen que són espectaculars i que ens sorprendran. Espero que sí, la indústria necessita aire fresc.
  • Xulomander6.364 3 337👍 7.035
    Hòstia, m'acabo d'adonar que a més els comandaments de la consola no tenen botons, tot és tàctil.

    • Caspanyol_Involuntari517👍 673
      En l'entrevista, Tallarico diu que encara estan perfeccionant el comandament. Una de les coses que diu és que ell odia els gallets analògics, que li agrada fer clic, així que van a incloure un gallet digital al comandament.

      Però sí, em temo que els botons "normals" de la part davantera no existeixen, són un panell. Diu que ho fan perquè la gent casual s'ha acostumat als mòbils.

      En fi, millor que el comandament antic de Intellivision segur que és, encara que això no era molt difícil.
  • Caspanyol_Involuntari517👍 673
    M'acabo d'adonar que Tallarico em cau malament, té un ego enorme i és bastant pallasso però no fa gràcia.

    Ara bé, crec que sóc bastant fan de la seva feina, sobretot els jocs que ha fet amb Dave Perry per Shiny.

    Quan mires algunes de les coses que ha fet, sembla difícil que la Intellivision Amico pugui fracassar. Aquesta és una llista dels seus projectes més importants:

    - Earthworm Jim, un joc de plataformes per SNES i Mega Drive amb una dificultat una mica exagerada però amb uns gràfics i una música molt interessants: https://www.youtube.com/watch?v=FRxMtBz8O8A

    - Electronic Playground, un programa de televisió sobre videojocs que va durar des de 1997 fins 2015 (crecque ésel rècord): https://www.youtube.com/playlist?list=PL6uoO3csitWO5stcZngaGm0fCXOBiiBgh

    - MDK, 1 auéntico juegazo per a PC i PS1. És com un Doom en tercera persona, però el control és perfecte i la música, el disseny i la jugabilitat, fins i tot en les parts de plataformes, destaquen enormement (jugadlo JA si no ho heu fet mai): https://www.youtube.com/watch?v=zEDPcGSboPU

    - Video Games Live, la primera orquestra de música de videojocs: https://www.youtube.com/watch?v=bLnRgErPDOs

Publicitat

Fòrums

  • 9.284.004 missatges
  • 220.637 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat