Fòrum

Front Nacional de Catalunya i Som Catalans, aïllats per la resta de partits a Ripoll

Warsman345 3👍 492

Alternativa per Ripoll, ERC, Junts per Ripoll i el PSC signen un manifest en què es comprometen a no pactar ni treballar amb aquestes dues formacions “clarament racistes”.
Alternativa per Ripoll, ERC, Junts per Ripoll i el PSC han signat un acord en què es comprometen a “no pactar ni treballar durant el pròxim mandat municipal” amb les candidatures Front Nacional de Catalunya i Som Catalans. 

Així ho han anunciat en un manifest (podeu llegir a sota) que han fet públic on s’argumenta que les dues formacions “es presenten com un projecte catalanista i independentista, amb un discurs clarament racista”.
A Ripoll, es presenten sis candidatures en aquestes eleccions municipals. 

MANIFEST

A la convocatòria d’eleccions municipals del proper 26 de maig a Ripoll s’han presentat sis candidatures entre les quals hi ha el Front Nacional de Catalunya i Som Catalans. Aquestes dues formacions es presenten com un projecte catalanista i independentista, amb un discurs clarament racista. Al darrere d’això s’amaga una ideologia xenòfoba amb la intenció de generar odi i fractura social entre la població, classificant les persones en diferents categories en funció del seu origen.

Davant d’aquest discurs xenòfob, totes les altres candidatures que ens presentem a les properes eleccions municipals de Ripoll, signem un compromís de no realitzar cap pacte de govern ni de treball al llarg del mandat amb les candidatures Front Nacional de Catalunya i Som Catalans, refermant d’aquesta manera l’acord que va ser aprovat per tot el ple de l’Ajuntament de declarar Ripoll municipi antifeixista, el que comporta a més que no es permeti cap concentració ni se cedeixi cap espai públic a aquestes formacions.

Respostes

Configuració
  • willybarna12.841 11 165👍 3.965
    Si el FNC en els propers 2 o 3 anys fa una bona feina a Ripoll, potser s'haurien de plantejar contactar amb nacionalistes catalans de capitals comarcals com Olot, Vic, Berga o ciutats com Manlleu i similars per tal de tractar d'expandir aquest projecte a més indrets de la Catalunya interior.
    • Benfresc13.541 6 153👍 13.545
      A Olot no es menjarien pas res, i a Berga no ho sé però diria que tampoc, almenys a curt i mitjà termini. A Vic potser sí. 
      • Sau de Treviac5.609 2 385👍 7.222
        Per què a Olot i Berga no? (Entenc potser que a Berga és més difícil perquè hi governa la CUP, però i Olot?)
          Doncs perquè conec aquestes ciutats, especialment Olot, i sé com és la gent, l'independentisme és quasi tot progre immigracionista, i de fet potser va bé que sigui així ara mateix perquè els immigrants es van integrant força en la catalanitat, almenys si ho comparem amb altres llocs.
          Els antiimigracionistes a Olot són quatre colons espanyols que no en volen saber res de la independència.

Ripoll tenen una important comunitat musulmana i a més tenen el trauma recent dels atemptats a bcn, els terroristes eren d'allà. 
            Penso que és una generalització, això que dius. D'independentistes nacionalistes n'hi ha arreu.
            • Xicoira5.489 2 391👍 4.534
              Nacionalista no significa antiimmigracionista.
                Què és ser antiimigracionista? Voler racionalitzar i/o limitar la immigració és antiimigracionisme? Voler limitar la immigració és racisme? Què és el racisme?
                • Xicoira5.489 2 391👍 4.534
                  Al menys en el sentit en què s'utilitza el terme.

Però això és la qüestió menor. Si vols emprem un altre nom, no em fa nosa.

El que estic dient és que no només els que tenen posicions respecte a la immigració semblant són nacionalistes. De nacionalistes n'hi ha molts tipus.
                  Ningú ha parlat de racisme, has tret tu la paraula. 

Et responc al primer comentari. Hi ha molts nacionalistes catalans, de fet potser la major part, que no són pas favorables a major control sobre la immigració o que no veuen pas la comunitat musulmana com un problema.

A Olot segur que hi ha gent de la corda del FNC o que es podrien apropar a ells, però em sembla que pocs, i estic quasi segur que a curt o mitjà termini no entrarien pas a l'Ajuntament, però bé, tampoc n'he fet cap estudi ni res, és una impressió subjectiva i no m'hi apostaria res.
                  I Berga, sense conèixer gaire com és però em fa la impressió que és força com Olot en aquest aspecte.
                    Hi ha gent que titlla el FNC de racista, només per dir que cal racionalitzar les polítiques migratòries, que cal limitar la immigració. Per això pregunto, i no a tu, si voler limitar la immigració, vingui d'on vingui, és racisme. Tothom que ho vulgui té dret a establir-se a Catalunya, només perquè ha arribat aquí? No té cap mena de sentit.
          • soldat Svejk18.055 7 91👍 4.334

Benfresc escrigué:

Els antiimigracionistes a Olot són quatre colons espanyols que no en volen saber res de la independència.

Canvia Olot per Països Catalans i tens un encert. 
            • prou_prusses1.285👍 663
              Hola, invasor [sic]
                Hola imbècil (sic) elevat al 1000 000
                • Marcos412474.632 2 466👍 3.338
                  Déu meu, aquesta resposta m'ha retornat als meus anys de la primària...  T'ho dix amb amor, eh?
                    Doncs vinga: la primera palla t'espera. 
                    • Marcos412474.632 2 466👍 3.338
                      Primer de tot: no t'ho deia com a crítica ni per a defensar a l'altre, sinó com un comentari de bona fe i intentant ser amistós, perquè de veritat m'ha recordat a les respostes en discusions de nen de primària. La teva resposta, amb aquesta actitud, totalment immerescuda. No aconseguiràs mai convèncer cap electorat de les teves posicions si els ataques sense cap mena de provocació.

Segon: potser jo vaig ser un nen tardà, però em sembla una porqueria pensar que els nens es fan palles als 8-9 anys. No vull fer-te sentir malament si tu ho feies, però m'ha fet una mica de fàstic el comentari, la veritat. De molt mal gust.

PS: no tenia res en contra teu, i en moltes discusions he acabat pensant que tenies raó, però vaig prendre la desició fa molt de temps de no perdre el meu temps amb ningú que em tractés d'aquesta manera, sense haver-m'ho guanyat. Com que veig que no ets el tipus d'usuari respectuós i assenyat que vulgui parlar amb mi com una persona normal i com que no confio que en el futur els teus comentaris hagin rebut el temps de consideració que NO m'has donat a mi, doncs passo de llegir-los més. No et molestis contestant-me, no ho veuré perquè penso adherir-te a ignorats.

Només com a consell: imagino que hauràs assumit que dono suport als seus arguments perquè he fet un comentari dient que la teva resposta era infantiloide (demostraria la teva ignorància i rapidesa a l'hora de jutjar i atacar). Doncs quan els que són anomenats "trolls" racistes semblen el costat respectuós i tranquil d'una discusió amb tu i en comparació sembles ple d'odi, estàs fent quelcom malament.

Adéu siau!
                      Primària, deies?
          • BBQ a Osona43👍 74
            Els immigrants extraestatals només fan l'apariència d'haver-se "integrat a la catalanitat" perquè a aquests indrets el seu número és massa reduït com per a formar guettos, perquè el català encara hi és la llengua de la majoria social i perquè nosaltres tenim el llistó de la "nacionalitat" molt més baix que a altres països, de fet sovint se'l concedim a qualsevol que parli quatre paraules en català o de vegades ni això.

De fet, no entenc gaire aquesta obsessió que teniu alguns per "integrar" els immigrants, tan per la dificultat d'assolir-ho, com pels efectes que ja s'ha vist que té per nosaltres diluir encara més la nostra cultura o posar espanyols i musulmans a llocs d'alta responsabilitat, per exemple.
              El primer paràgraf, sí, d'acord, i què em vols dir amb això?

El segon paràgraf, tu a mi no em coneixes de res i es nota. Però sí que hem d'integrar els immigrants, és clar, estàs en contra d'integrar-los? Integrar-los vol dir integrar-los, no integrar-nos nosaltres a ells. 
              A Barcelona la població autòctona s'integra a la Forana, a Olot és el contrari, la forana tendeix a integrar-se aquí, i no et dic que en el futur amb l'arribada constant de més i més gent de fora això pugui canviar, però ara mateix què vols fer?
                  Les dues coses són necessàries. 

I un poti poti de tot això que dius vol dir que no s'han integrat prou, però sempre serà millor una mica que gens. 

De totes maneres la comunitat catalana a tots els llocs que hem nombrat és força cohesionada i forta, i en realitat tampoc es barregen gaire amb els immigrants, bé això segon passa a tot arreu de Catalunya. 

Els espanyols es barregen molt més amb els immigrants d'arreu, mentre que el catalanet immigracionista no té cap amic immigrant. 
                  • BBQ a Osona43👍 74
                    Però perquè és tan important "integrar" els immigrants?

En molts casos ells no volen ser integrats, i en els casos que sí, no veig tan clar que la nació i cultura catalanes en surtin beneficiades.

Per exemple, em pots explicar en què ens ajuda exactament haver "integrat" personatges com Chakir El-Homrani, Miriam Hatibi o Jordi Magrinyà?
                      És important perquè si no ho fem desapareixerem del mapa, i no vull discutir més obvietats. 

Tampoc vull discutir amb neonazis, si aquest és que és el cas, tenim diferències profundes i no ens entendrem pas mai, ja li he dit a l'altre. 
                    • BBQ a Osona43👍 74
                      T'equivoques, el motiu principal pel qual els catalans desapareixerem del mapa és que siguem tan pocs els que tinguem el ser català com a identitat única no-diluida i la nostra llengua com a materna. O et penses que seran els moros o els panxitos els qui salvaran Catalunya?

També ajuda que molts catalans ataqueu i titlleu de "neonazis" als que ens preocupem per temes de vital importància com aquest i en canvi preferiu discutir amb gent que defensa obertament la substitució demogràfica i la extinció del poble català.
                      No t'he dit que ho siguis he dit en cas que ho siguis, però és igual, en tot cas tampoc m'entens i jo em sembla que tampoc t'entenc.

No sé què dius de que els panxitos ens salvaran ni no sé què hòsties, no em facis perdre més el temps. 
                    • BBQ a Osona43👍 74
                      No entenc la teva actitud, company.

Em sembla que ara mateix estàs carregat de masses prejudicis ideològics. A un paio d'ERC o de la CUP, per exemple (que t'ho miris com t'ho miris fan molt més de mal a Catalunya que no la gent amb idees com les meves) segur que no li parlaries així.

Però qui sap, potser la realitat t'acabarà obrint els ulls en el futur i podràs reconèixer quins són els teus autèntics enemics i quins poden ser els teus aliats.
      • paleta4.381 3 494👍 5.835
        "A Olot no es menjarien pas res, i a Berga no ho sé però diria que tampoc"

Això fins que no s'hi presentin no ho sabrem.

El problema que té el nacionalisme català avui dia no és la manca de suport popular, sinó la total absència de cap partit polític que el representi.
    • BBQ a Osona43👍 74
      On trobo que traurien molts més vots és a les Terres de l'Ebre i comarques del voltant. Allà hi han catalans més ferms, de valors més traidicionals i més conscients del que suposa la immigració massiva pel nostre poble.

L'únic obstacle que hi veig és que aquesta mena de partits sovint tenen una estranya obsessió amb l'animalisme i defensar els "drets" de les bestioles, i això pot comportar problemes si significa prohibir una tradició tan arrelada a la bona gent del Sud com ho són els bous.
  • anselm_turmeda6.237 10 346👍 4.209
    El FNC ha de procurar estendre's i implantar-se a totes les ciutats, viles, pobles i comarques de Catalunya a partir d'avui mateix i per fer política nacional, molt més necessària i important que la municipal.

Publicitat

Fòrums

• 9.297.033 missatges
  • 221.125 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat