Fòrum

Ajuda, estic agafant fòbia al castellà

dumis1.934 6 857👍 1.187
Hola bon dia,

Voldria saber opinions o si us passa. El tema és que li estic agafant molta fòbia al castellà fins al punt que em molesta sentir-lo. Sóc una persona oberta i tolerant amb totes les llengües i cultures però no sé si és de tants anys d'haver de canviar de llengua que li estic agafant una espècie de fòbia. Em sento una mica malament ja que tinc amics castellanoparlants i les famílies dels quals venen d'altres zones d'Espanya i no voldría que m'ho notin. El tema és que no sé si he d'intentar lluitar contra això o senzillament no sentir-me culpable. Alguna opinió?

Respostes

Configuració
  • Rampillet5.239 9 414👍 604
    Val més oblidar-se del castellà. No ens hauria de caldre per a res. I em de poder expressar-nos en català arreu i amb tothom.
  • Aldalar15.417 14 123👍 2.882
    És normal odiar la llengua de l'ocupant. Tu segueix a la teva. 
  • Esbojarrat3.847 9 542👍 1.159
    Amb comportaments de talibà intolerant no convenceràs la gent perquè aprenguin català. N'hi ha prou amb emprar la llengua amb normalitat en tots els àmbits i transmetre-la a la teva descendència, si en tens. Si la llengua es fa servir, aleshores és útil i els estrangers l'aprenen. Així de senzill. 

Per cert, jo visc a Alemanya i aquí he comprovat que a força dones el castellà el troben atractiu/seductor.  M'ha sorprès força, la veritat. Suposu que és per la imatge que tenen d'Espanya i dels llatinoamericans. A mi em sona molt millor el català que el castellà, però la gent amb qui he tractat ha mostrat 0 interès pel català. 
    • dumis1.934 6 857👍 1.187
      Ja però jo ni visc a Aemanya ni tinc cap interès en el que pensin unes alemanyes que han vist quatre pel'lícules de l'Almodovar. T'ho agraiexo però això no em soluciona el problema.. Tandebò. Salut, espero que et vagi super bé. 
    • Benfresc13.360 6 156👍 13.205
      A mi em passa el mateix, pero lo meu es clínic. I va ser tan forta aquesta fòbia que vaig emigrar. Ara que sóc a l'estranger si sento l'espanyol suo i començo a tremolar. Tot ve d'una agressio fisica seriosa que vaig patir per parlar Català quan tenia 14 anys, per cert.

Silenciat persones com aquesta - primera pàgina del fil- estem encobrint als colons espanyols que tenen comportament talibà envers els catalans. 
    • Carles Martell3.301 1 611👍 5.699
      Ser taliban intolerant és parlar castellà a Catalunya, de la mateixa manera que ho seria si parlés català a Extremadura.
    • Rackoonaire664 1👍 744

Els catalans som massa exòtics i massa llum dels estereotips.

Som indígenes pero som blancs.

Som colonitzats però els avançats socialment i econòmicament som nosaltres i no els colonitzadors.

Som oprimits però se suposa que som rics. Etc... No encaixem gens en els esterotips mundials.

Se suposa que en el nostre propi país som la majoria quan en realitat ens han tornat minoria.

No som un poble que hagi emigrat en massa com els altres. Ha estat més aviat al l'inrevés.

No som com els escocesos, els irlandesos, els negres, els "latinos", etc... que tenen pressència mediàtica.

Massa complexes per a la majoria del món.

Estem molt fora del sistema i se suposa que estem a dins del sistema.

Les dones en general tenen poca imaginació. Els atrau l'exotisme domesticat i mediatizat que ja els hi han inculcat abans.

Un home català pot fer-se passar com a italià, francès, espanyol, portuguès, etc... o qualsevol estereotip que hi encaixi però mai lligarà si ho fa com a català.

Potser si haguéssim emigrat als EEUU podríem haver fet un lobby com els jueus i ara seríem independents però no som nòmades ni emigrants com ells.
  • Jordi Freixas20.285 13 77👍 4.498
    I per què canvies de llengua? Jo parlo gairebé sempre en català i no he tingut mai cap problema.

Publicitat

Fòrums

• 9.283.441 missatges
  • 220.616 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat