Publicitat

Fòrum

Les pintades de les parets de l'institut Maragall

temporal6.190 7 348👍 786

*FIL D'OPINIÓ*

L’institut Maragall té una característica en la seva façana, i és que està feta de pissarra, el que permet fer-hi pintades amb guix que són fàcilment esborrables amb aigua.

Els alumnes del batxillerat artístic han aprofitat aquesta característica per fer alusió d’algunes efemèrides. Van omplir tota la façana de l’institut de vinyetes de Tintín amb el 90è aniversari de la creació d’aquest personatge, van dibuixar-hi art grec, posteriorment motius egipcis, algunes pintures mundialment conegudes, van dibuixar-hi motius nadalencs el desembre de l’any passat, i fa poc van dibuixar-hi, en motiu del centenari de l’escola de disseny industrial Bauhaus, alguns dels seus dissenys més emblemàtics.

En paral·lel, alguns dels alumnes hi dibuixen motius feministes en altres racons de la façana, acompanyats de noms de dones que han donat la volta al món en el seu camp.

He passat varies vegades per davant de l’institut Maragall, i en totes aquestes ocasions m’hi he quedat completament bocabadat. 

Fins aquí, tot perfecte. Ara bé, no hem de confondre tota aquesta activitat i reivindicació, que és completament respectable i lloable, amb el mal gust.

Les últimes vegades que he passat per davant de l’institut m’he endut una gran decepció. Ara s’hi poden llegir eslògans com “no somos amigas, nos comemos la xirimoia”, “no em toquis la figa, menja-me-la”, i de tant en quant hi pots trobar dibuixos de penis i de vagines. Aquestes reivindicacions, que estan completament recolzades per les autoritats del centre, són més típiques de porta de bany públic que d’institut. I m’entristeixen ja no per la imatge del centre, del qual no en tinc res a veure, sinó perquè de retruc embruten la imatge del meu barri, que en cap cas és un bany públic.

No podem confondre el feminisme (el que lluita per la igualtat real d’oportunitats i de responsabilitats, el que lluita per la igualtat dignitat en l’àmbit social i laboral, i el que lluita contra les discriminacions per condició sexual, gènere i estat de la persona, i el que lluita contra la violència de gènere i contra les agressions sexuals) amb aquestes sentències de mal gust. 

Respostes

Configuració
  • Mercator3.914 4 536👍 3.234
    La veritat que La nit estelada i El Crit estaven molt millor.
  • Macarronet del meu cor1.627 3 944👍 2.205
    La omnipresència del feminisme més extrem i la misàndria als espais públics i/o als mitjans de comunicació fot cagar.
  • Juan Lloris6.411 7 337👍 4.210
    viva los pelos
  • Indignat_indepe6.820 6 315👍 2.931
    Volem ser lliures?
    No és no?

Quin mal gust, normal que t'ofengui, com s'atreveixen a posar això pel carrer? Maleïdes feminazis.
    • temporal6.190 7 348👍 786
      Bon intent de manipulació sobre el que estic dient
        Ok, he vist ara que el fil l'has obert tu, que et considero un usuari amb qui es pot parlar, així que argumentaré:

Són adolescents. Obviament volen provocar, i tenir un llenguatge que fereixi sensibilitats, només faltaria. Em preocuparia si es limitessin a consignes oficials i neutres. No és el que els hi toca. De la mateixa manera, quan facin pintades indepentistes pintaran "Mori el Borbó" i no "Hem d'eixamplar la base fins a aconseguir una majoria suficient per pactar un referendum pactat i aconseguir una transició pacífica cap al model d'estat que votin els catalans".

Clar que és més maco pel passejant una representació de la nit estelada de Van Gogh que això altre. Però és que no pretén ser maco. Pretén escandalitzar. Sincerament, si haguessin fet això al meu institut, donant-nos certa llibertat creativa, la paret hagués acabada plena de creus gamades, "PUTA CATALUÑA Y MUERTE A LOS NEGROS" i merdes així. Em sembla perfecte, doncs que el jovent s'expressi així i si t'han aconseguit escandalitzar (que escolta, escandalitzar-se per dir nos comemos la chirimoia doncs... bueno, això cadascú) ben fet que han fet.

• Flordeneu de Königsberg1.358👍 2.490
          Hi ha una trampa però, en el teu exemple. En primer lloc, 'mori el borbó' em sembla massa 'prorepública espanyola', i veien que li va pronunciar ....XD. En tot cas, la frase equivalent seria més el 'mori el patriarcat', i l'equivalent a les que denuncia l'usuari en clau catalana seria: 'mengeu-me la figa/botifarra amb seques espanyols' XD.

Però ara de debò, a mi no m' "escandalitza" ni pensaré malament d'elles (evidentment, ho vull deixar clar) però em fa pensar en dues coses: una, si els teus professors et deixen posar aquestes frases 'vulgars' (ell t'ha posat l'exemple d'aquestes no la de 'volem ser lliures') ,no són 'trencadores', són - parafrasejant - "consignes oficials i neutres". I dos, no són 'només' d'adolescents, són les que més se senten a les manis feministes - ensems amb altres igual o més 'vulgars'. Em faria gràcia, suposo, sentir algun cop en una mani independentista la frase que he posat, però em cansaria que es repetís i fos cabdal del moviment i, sobretot, adonar-me que és pura retòrica i estètica estèril per 'provocar' i que no trenca res del sistema realment. 

Entenc l'ús del llenguatge vulgar i el seu impacte, em penso però que algun feminisme n'abusa sense treure'n res a part de la simple estètica.
            Entenc el que dius. Suposo que això te a veure amb alliberar-se del rol de gènere que diu que les dones no han de dir paraulotes, que "és cosa d'homenots", i que "ningú t'estimarà amb aquesta boca que tens", que lo de ser provocatius és cosa d'homens, les dones heu de ser complaents, etc.

De la mateixa manera que a les manifestacions de l'orgull gay s'extremen alguns postulats estètics com a reacció a la repressió, entenc que aquí es fa el mateix.
            • Juan Lloris6.411 7 337👍 4.210
              Dir paraulotes queda barroer i poc atractiu independentment de qui ho diga. Un home cagant-se en l'hòstia puta a tota hora no crec que guanye punts en atractiu per al sexe contrari, i ni molt menys guanye en un debat utilitzant eixe llenguatge
  • paleta4.392 3 494👍 5.884
    Quina pena de jovent. Obeïnt les consignes del règim, mentre creuen que fan la "revolució".
  • Lyuh Woon-hyung2.512 3 735👍 2.674
    Hi passo per davant força sovint i és realment una de les millors coses del barri, sempre fan alguns dibuixos temàtics i solen estar força bé, a vegades són portades dels Tintín, o deus Grecs i Egipcis, commemoracions d'alguna cosa, etc. Tenen força traça els nanos
  • Mcasas9.768 13 220👍 4.227
    Terrible, apocalíptic. 

Publicitat

Fòrums

• 9.299.335 missatges
  • 221.226 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat