Fòrum

Per què Compromís només té força a la província de València?

santjordi6555 2👍 106
Pregunta dirigida a tots els raconaires valencians, o qui ho sàpiga:

Si revisem els resultats de les eleccions autonòmiques del 2015 i les de diumenge passat, al País Valencià sembla ser que Compromís manté un electorat prou fidel que ha resistit prou bé al cop de la jugada de Ximo Puig de fer coincidir les eleccions a les Corts Valencianes amb les generals. Tot i així, si analitzem els resultats podem veure que el múscul de Compromís es troba clarament a València i al seu voltant (al sud d'aquesta més aviat) que és l'única zona del PV on Compromís queda primera força en la majoria de municipis. En canvi si ho comparem amb la gran majoria de municipis de la província de Castelló o Alacant sembla ser que el PSOE hi és hegemònic i no hi ha manera que Compromís hi quedi primera, segona o fins i tot tercera força. Això xoca especialment amb la realitat sociolingüística de la província de Castelló, majoritàriament valencianoparlant en la major part del territori. Aquest comportament s'ha repetit ja des del 2015. Compromís manté un electorat fidel i ampli a les comarques centrals però no aconsegueix deixar de ser totalment residual a Castelló i Alacant. Des del meu punt de vista això frena en gran mesura les possibilitats de creixement de Compromís.

Per què succeeix això, què s'està fent malament en aquest sentit? Com es pot aconseguir estendre el valencianisme per tot el territori del País Valencià? 

Castelló: 

València: 

Alacant:

Respostes

Configuració
  • Antiblavers PV1.106 4👍 634
    1-La província d'Alacant està fortament espanyolitzada i té molta immigració també.

2-El cas de Castelló és de psiquàtric i he parlat amb molts amics i ningú no em dóna una causa: Sempre se les donen de catalanistes, són els que més van als aplecs, etc. però voten majoritàriament partits espanyols.

Està el fet que el Nord de la província és un feu personal de l'actual president de la GenVal, Ximo Puig, i són més sociates que la mare que els va parir. També és zona amb la població prou envellida.

És una zona a més molt conservadora, de pregones arrels carlines, i potser Comp. és massa "esquerrà" per a ells. Potser ara Demòcrates Valencians rascarà prou (a banda que el seu cap Roger Mira és de Castelló). 

En un altre àmbit, potser molts d'eixos "catalanistes" castellonencs que van a aplecs consideren Comp. massa poc catalanista. El que passa és que en aquest cas, doncs que voten partits "catalanistes" com ERPV i altres. 

El cas de Castelló dóna per a un fil, que potser obriré. 
    • gunmondòstir14 2👍 9

El problema a les comarques del Nord, i més específicament a la Plana, és precisament eixe, que és on el BLOC històricament ha sigut més catalanista. Això suposa un problema evident quant al potencial de creixement de Compromís a eixa zona en comparació a l'AMV i les comarques centrals, amb l'excepció de l'Alcoià on passa exactament el mateix.

També influix que tant a la Plana com a l'Alcoià no només està el BLOC més catalanista sinó que també probablement el més "conservador". Cara l'electorat, Compromís ha crescut per dos besants, el regeneracionisme d'esquerres i el valencianisme moderat, i en els pobles d'estes zones on els militants de Compromís continuen sent els mateixos blocaires de tota la vida que tothom coneix, és més difícil vendre esta imatge. És una pena perquè tot açò va més enllà dels resultats electorals que puguen traure forces d'àmbit valencià com Compromís, i és que tant la Plana com l'Alcoià són les zones que pitjor evolució lingüística i identitària han tingut des de la transició i no sembla que el procés vaja a aturar-se.

Quant a la zona del Maestrat-Ports, és diferent. Com bé indiques és de les zones més despoblades i envellides del País Valencià i on més força té el bipartidisme, impedint la penetració d'unes altres forces. Exceptuant el territori Ximo Puig dels Ports, la resta és un feu del PP on les actituds clientelars amb la Diputació tenen un pes brutal.

• ondarenc706 14👍 58
        Si que és curiós lo de Castelló.
        A Alacant està complicada la cosa,però caldria no deixar-la perdre ja que hi ha molta població i encara que hi ha un fort sentiment espanyolista.
      • Ramon Muntaner4.375 12 495👍 1.600
        És una pena perquè tot açò va més enllà dels resultats electorals que puguen traure forces d'àmbit valencià com Compromís, i és que tant la Plana com l'Alcoià són les zones que pitjor evolució lingüística i identitària han tingut des de la transició i no sembla que el procés vaja a aturar-se.

Sóc alcoià d'origen i m'interessa això que dius. A què et referixes?
  • Indesquerra20.585 9 72👍 7.296
    Va fortet el Pere Mayor en aquesta entrevista,  però almenys és l'únic que fa autocrítica i curiosament en la línia del fil: https://www.esdiario.com/355733332/Pere-Mayor-.html

El resultat és absolutament desastrós 440.00 vots en les autonòmiques i 170.000 a les generals. La campanya s'enfonsa sobretot en la circumscripció d'Alacant. No entenc per què no es va reforçar en detriment de la província de València on continuem sent la primera força política.

Com a militant del Bloc he rebut una carta de Compromís en la qual es trasllada que s'ha obtingut un resultat magnífic, tot perfecte, tot correcte ... No sé qui ha escrit la carta (està subscrita pels portaveus de Compromís Àgueda Mico, Mònica Oltra, Giusseppe Grezzi i Joan Ribó), però és evident que l'autor s'hauria pres uns gin tònics i quatre xupitos abans d'elaborar-la. 

PD. Això de la carta sembla més típic d'una secta que d'un partit. 
    S'hauria d'anar canviant el nom del fil: perquè Compromís només té força a la ciutat de València? 

Mira, no faré massa sang, però trobe a faltar el CM que ve a recordar-nos sempre els vots de "la resta" i ara està tan calladet... ja es poden amagar sota l'èxit de València però ha perdut regidors a totes les ciutats mitjanes i a Castelló, Elx i Alacant... i especialment a les províncies de Castelló i Alacant, amb ridículs sonats.

Per no parlar d'haver-se quedat sense eurodiputat, la quantitat de diners que van a deixar d'ingressar va a ser una brutalitat, sembla que després de la finalització del cicle electoral el soufflé va baixant: 2 diputats menys a les Corts, 3 a les Cortes españolas, sense eurodiputat, centenars de regidors menys a mitjanes i grans ciutats...

Almenys els servirà per baixar el fums a alguns, ja tenen prou faena de mirar que Compromís no es convertisca en un partit local de València...
      Qui no es consola és perquè no vol. Com els madridistes amb la derrota del Barça...

PD. ERPV 100 vots a Alacant i 200 a València
        No m'extranya que et sentes al·ludit.

No em console, pague amb la mateixa moneda. 
          No. Jo no sóc de Compromís i sé que no ho deies per mi.

Els he votat a les dos eleccions, això sí. A València ciutat el meu vot ha valgut per a retindre l'alcaldia (poca broma) i a les europees doncs tot i no traure cap eurodiputat s'ha tret un bon resultat al PV.

Però, vaja, que després de l'enèsim ridícul d'ERPV (i la CUP és que ni existix al PV) encara et burles de Compromís per haver baixat en alguns llocs (en general s'hi ha mantingut), és com si un seguidor del Muro es burlara de la derrota del Barça a la final de Copa. Doncs molt bé…
            Clar, això em recorda aquella vegada que em deies que jo em sentia al·ludit i jo et deia que no. No has tardat a posar els resultats d'ERPV, tu mateix t'has retractat.

I tu si ets de Compromís, una altra cosa és que no sigues militant però ets votant asidu.

I tornes a traure a ERPV? Em dones consell i no t'apliques el "cuento"? T'ho torne a dir, ho faig per pagar amb la mateixa moneda, no per burlar-me, això són altres (com tu) els que ho fan.

No ha baixat a alguns llocs, ha baixat a totes les grans ciutats i al 90% de ciutats mitjanes amb ridículs com quedar-se sense regidors a Xàtiva o presentant candidatures fantasma com Oriola, anant amb Els Verds a Villena que tenien l'alcaldia i enfonsar Els Verds locals i a una vintena de ciutats mitjanes que no arriba al 5% i s'han quedat sense regidors, com Xàtiva que ja t'he dit.

I torne a dir no es burlar-me, és per pagar amb la mateixa moneda i a que aprenguen (aprengueu?) a no tenir supèrbia.
              Bo, ja t'ho faràs

Només un comentari: a nivell global del PV, segons he llegit al periodista Sergi Pitarch, Compromís ha tret els mateixos vots que fa 4 anys.

PD. Supèrbia
                Què em tinc que fer? Et claves tu i no em puc clavar jo? Quina barra que tens... 

Impossible el mateixos vots, repassat el resultats: pèrdua de regidors a totes les ciutats grans i 90% de ciutats mitjanes, potser ha pujat a València i poblets xicotets que puga compensar però em sembla molt difícil. Siga com siga, aquestes eleccions territorialment ha deixat Compromís fet un nyap.
            • VIcent1979482 5👍 142
              Segons dades oficials 732 regidors en estes eleccions.. 733 regidors fa quatre anys... 

quants n'han tret ERPV i CUP en estes?
                Sí, però no és el mateix perdre 1 regidors a Alacant que  guanyar 5 a Adzeneta del Maestrat posem per cas... això és un parany ridícul.

I no sé quants n'ha tret, però no parlem d'això encara que alguns s'entesteu.

D'acord, però és que tu deies que havien tret "(…) centenars de regidors menys a mitjanes i grans ciutats…", cosa que no és certa.

• VIcent1979482 5👍 142
                  Compromís ha tre un 0'7% menys en estes locals que en les anteriors.... i desglossat hi ha hagut zones on han baixat prou més... però bé, a tots els efectes s'han mantingut.... els cal parar més atenció a les zones on han baixat i vore perquè és.... jo no els he votat al meu poble... candidat etern, crossa del PSOE, no s'ha notat en res que estigueren... i supose que com jo molta gent en molts més llocs... però no és pot dir que hi haja hagut una baixada terrible baix cap concepte.
                    Quin poble és? Si no és massa demanar
                    Terrible a ciutats grans i mitjanes, que ho haja compensat a poblets xicotets no ho sé, però no em dedicaré ara a posar tots els regidors que ha perdut a ciutats de més de 20.000 habitants perquè podrieu quedar ben parats... mireu-se les dades.
                    • VIcent1979482 5👍 142
                      Jo les dades ja les se.. eres tu qui llança una tesi.. defen-la tu mante... els resultats han sigut mediocres... no terribles llevat d'algun cas on si
                      Tu parles de regidories... jo parle de regidories a ciutats mitjanes i grans i ja he defensat la meua tesi amb dades.

Ara... si vols parlar de mediocres, terribles (jo no he usat eixe terme), ridículs, catastròfics o com vulgues dir-ho ja és subjectiu. Jo crec que baixar de 440.000 a 190.000 vots és catastròfic, si per tu és mediocre, no vaig a discutir per això.
                    • VIcent1979482 5👍 142
                      de quins resultats parles? perquè eixos no son els de les locals... fes el favor de no mesclar-me coses, i si ho fas digues-me que mescles perquè si no em trobe totalment incapaç de respondre't

eixos 440.000 front a 190.000 de que son?
                      Això és autonòmiques vs europees, no hi havia efecte "que ve la dreta" com a les estatals, a les europees és el vot més ideològic (20.000 valencians han votat indepe) però la gent a fugit de Compromís.

Jo parle en general, tu insisteixes a parlar de "regidors", per això dic que no han estat gens bons els resultats.
        • cobertor1.332 3👍 958
          Però quina moneda, és como si un estudiant que porta repetint 5 anys i que cada volta va a pitjor (ERPV) es riu d'un altre que ha baixat de l'excelent al notable (Compromís) 
    • Juan Lloris6.388 7 338👍 4.149
      Ja m'agradaria tindre un Ribó a Alacant.

Bellido no ho havia fet malament, però la sociologia de la ciutat és la que és...

No és per a estar content ni retreure res a ningú, en tot cas per a fer autocrítica i vore les limitacions que hi ha a cada ciutat. A Alacant per cert no hi ha res a rascar, fins i tot un 6% de vots a Compromís em semblen molt, quan de valencianoparlants n'hi ha molt menys.

Publicitat

Fòrums

• 9.297.230 missatges
  • 221.134 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat