Fòrum

És bo potenciar els deliris d'algú que no veu la realitat?

raticida229👍 169
Posem per cas que algú es creu Napoleó, o Cleòpatra. És bo que la gent li segueixi el joc?

Penseu que seria una bona idea que l'estat els reforcés el seu deliri pagant-los una operació d'estètica per fer-los semblar els personatges que creuen ser?

Penseu que seria una bona cosa que els permetessin canviar-se el nom al DNI?

Penseu que seria correcte que la policia detingués a qualsevol persona que refusés faltar a la veritat dels FETS, que són que aquestes persones no són en Napoleó ni la Cleopatra?

I què me'n dieu de manipular els nens fent-los creure que les al.lucinacions d'aquesta gent són reals? 

Només era un exemple inventat.

Però penseu en casos reals com la noia que assegura ser una gata. Hem de seguir-li el joc? L'estem ajudant si ho fem? Estem fent un bé a la societat? Si potenciem aquestes maneres de "pensar" què vindrà després? Algú que creu ser un helicòpter?

Respostes

Configuració
  • Pomacabré70 7👍 80
    No és un exemple vàlid: algú que es presenti com a Napoleó o Cleopatra no pot ser reconegut per l'administració perquè suposa una suplantació d'identitat.

L'exemple de la dona-gata o la persona-helicopter es contrargumenta per si mateix. 

Ara bé, des d'una perspectiva liberal et concedeixo que l'administració no hauria de fer-se càrrec del cost que suposa el tractament d'una persona trans en la mateixa mesura que tampoc ha de fer-se càrrec del teu tractament psiquiàtric o de la teva educació; per bé que ha de tolerar les llibertats individuals de cadascú per bé que siguin de molt mal gust com ets tu.
  • Puigdomènech10.045 13 213👍 3.078
    Actualment jo crec que l'Estat no ho ha de pagar.

Penso que no ho ha de pagar perquè és un tema complex. D'una complexitat enorme.
    D'una complexitat que dubto siguis capaç d'entendre després de llegir un nivell d'argumentació tan simple i ximple.

Ficar dins del mateix sac totes les persones de qui parles tu o l'Estat em sembla poc rigorós. Potser hi ha col·lectius però no has sentit mai l'encertada dita de que "ets únic, igual que tothom" ? doncs això. Hi ha casos i casos.

I amb això ni defenso ni ataco ningú. Proposo ser més rigorosos en l'observació d'allò que volem criticar ( o subvencionar).

• willybarna12.549 10 167👍 3.745
    Es veu que aquí al racó es una practica habitual per part de molts, animar als curtets de gambals a votar el més que vé a un farsant i venedor de fum com en Puigdemont.
  • Toni Montagutí37.647 8 18👍 24.677
    Merda, he votat positiu intentant tafanejar qui ho havia fet! 
    No sé si seré capaç de tirar endavant, avui, amb aquest pes a l'ànima...vaig a emborratxar-me.
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.645 8 176👍 4.287
    Sí, ni que sigui per fer-te rabiar a tu, plom.
  • Toti Dau4.149 15 515👍 1.552
    És bo anomenar pernil a un producte que no es menjarien ni les rates?
    Alguns tenen deliris tals com que en Puigfemont és un heroi independentista i per tant faran vot útil per CiU, per evitar que el malvat Artur Mas i els seus sequacos es facin amb el control del partit.
  • TywyllUsuari sumador42.107 12 13👍 5.951
    CNI_Catalunya i Deltell? No és bo, no, perquè fan que milers de twittaires creguin els seus deliris.
  • Hades28.126 9 36👍 20.474
    No siguis tan pesat.
    https://www.naciodigital.cat/opinio/419/deliris/pocapena

Els deliris d'un pocapena

per Santiago Espot5 de juliol de 2008 a les 08:30

5 de juliol de 2008 a les 08:30
     | 

Sembla que no només hi ha qui ho creu. Hi ha qui pensa i afirma que es compatible aspirar a la independència de Catalunya i ser un seguidor de la “rojigualda”. Efectes de l’alcohol? Esquizofrènia? Una broma de mal gust? La veritat es que no em preocuparia gens que aquesta fos l’actitut d’una persona del carrer sense cap responsabilitat pública. Sempre pots trobar qui té el cap trabucat, aquí o al Nepal. Ara bé, si aquesta bojeria la diu el segon responsable del principal partit del país (autoanomenat nacionalista català),
    llavors és quan s’encenen els senyals d’alarma de tots aquells que encara tenim el cap damunt les espatlles. Més que res perquè quan passa una cosa així el cas en qüestió es converteix en un problema de salut pública. Per què? Home, si els principals dirigents d’un país mostren sense pudor un grau tal de desequilibri mental, caldrà vetllar pels efectes que la seva actitut tingui sobre la població. Fa anys que prestigiosos psicòlegs adverteixen dels efectes nocius que crea en la gent del carrer els deliris paranoics de molts polítics.

Així, per desgràcia, Catalunya ha de començar a estar alerta en aquest aspecte donat que el passat 1 de juliol Felip Puig, secretari general de CDC, declarava textualment a El Periòdico: "Es pot ser independentista i recolzar la selecció espanyola, transitòriament i sense complexos”. Fins ara estàvem acostumats a les respostes ambigües i poc concretes dels responsables convergents davant preguntes que requerien una manifestació nacional clara. Entre ells va crear escola aquella coneguda frase del seu pare carabassot: “Catalunya és com Lituània, però Espanya no és la URSS”. Amb cosetes com aquestes els seus votants es deixaven enganyar conscienment perquè creien que algun dia destaparien el seu independentisme que portaven amagat per una qüestió purament tàctica.

Ara però, amb declaracions com les d’en Puig, no estem parlant de política, parlem de psiquiatria. I, arribats a aquest extrem, els caldrà reconèixer a tots els convergents patriotes i de bona fe que els seus problemes no els poden  resoldre en el proper congrés. El millor lloc per fer-ho és la consulta d’un professional qualificat.

Personalment els recomanaria que deixessin de banda els seus dirigents, no fos cas que que s’acomplís allò tan popular de “qui tracta amb bojos s’hi acaba tornant”.

Votar CiU per aturar els convergents. És fantastic, dels mons d'en Peter Pan.

Related image

A l'imatge, en Puigdemont(a la dreta) plantant cara valentment a en Mas i els seus sequacos convergents que volen segrestar CiU per utilitzar-la com a arma/artefacte per poder atacar millor Catalunya.
  • CèsarUsuari sumador16.566 14 107👍 14.946
    A mi m'ho has de dir?
  • Faraday1.290 1👍 953
    Doncs depèn. Si els seus deliris no fan mal a ningú, endavant.
  • Sietes80👍 19
    Us explicaré una anécdota com a segurata quan treballava a servei ferroviari.

Apareix un home magrebí amb aspecte xungo. Crida i corre per tot arreu. Em diu que fuig que l'estan perseguint, tot en un to molt escandalos. Li pregunto qui, on son i per on van. Pero ell es mante molt caótic, diu que está acollonit i es posa al fil de la vía. "Prefiero tirarme que que me pillen ellos. Si das un paso más me tiro", em va dir. 

Igualment ipso facto es va tirar. Vaig reaccionar, el trec d'alla, está en un estat molt xungo. Tot aixo passa molt rapid. Un cop a resguard segueix neguitos entra al tren que ve escapant de la meva vora, tira la palanca, el tren va ple, crida socorr, entra un pakistanes, li pregunto si es ell de qui fuig, la gent li pregunta on son els que el busquen perque ell mantenia aixo allá dins del tren tambe, ell diu que el pakistanes no es, aleshores un senyor que jo crec que sería psicoleg, m'aparta un metre d'ell i em diu que no existeix ningu que li persegueix, que tot es una paranoia. Tot es fals.

El pujo adalt, activo ambulancia i policia, i allá el deliri ja es mes clar. Aquell senyor tenía rao. Li pregunto que em concreti qui el busca, i aleshores ja es "nunca lo entenderíais... pero no tenéis ni idea de lo que se nos viene ni de lo que son capaces...", ja es tot un llenguatge apocaliptic, no concreta res i tot el que explica es irreal. Jo li dic que el que diu no es real. I ell segueix cridant, es tira al terra amb dolor dient que el cor se li trenca. Un patiment bestial.

Aleshores recordó el que un psicoleg de l'empressa va explicar en un curset: en aquests casos li has de seguir el corrent i a mes molt seriament. Res de seguir la corrent en plan "va si sí", sino creure i seguir el seu llenguatge. Aleshores ho poso en marxa, perque el tío estava patint allá al terra. I li dic que ara que ho diu es possible tot aixo que diu, es mes, trucare a la policía (faig trucada falsa rápida), i a veure que si que tot apunta a que sí, i que aquests ja veuran quan la policía els enganxi, i aixi fent veure que l'entenc ja es va calmar, va abandonar aquell estat tan histéric a on les pulsacions li anaven a mil, i que a veure com es soluciona pero aquests tampoc saben qui soc jo eh, i el tío s'anava relaxant, calmant, parlant, i quan va venir l'ambulancia ja estava mes en una fase d'admetre ser revisat i tractat, pero en el moment de la paranoia el pobre patia molt.

La veritat es que aquestes malalties son una gran putada i son problemes mes seriosos del que la societat creu.

Despres vaig pensar si jo i la resta de passatgers erem curtets o si aquello tío que va veure el problema en zero coma zero era un crack. Vull pensar que es la segona.
  • Màgor13.671 10 149👍 3.544
    Hi ha gent que votarà el Front a Lleida.
  • Hyphen413👍 629
    Be, operar-se per a èsser Napoleó o Cleopatra seria arrebatre la identitat a personatges que van existir. Operar-se per a tenir un cos amb el qual t'hi sentis a gust no lleva la identitat a ningú, segueix sent la mateixa persona. Com qui s'opera el nas o els llavis. La diferència és que les operacions de canvi de sexe són per necessitat i operar-se el nas o els llavis per estètica és només un capritx.
    Hi ha gent que a les properes municipals votara CiU a Cornella de Llobregat.

Publicitat

Fòrums

• 9.284.583 missatges
  • 220.654 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat