Fòrum

Qui modera aquest lloc web, o és extremadament negligent, o té mala fe.

Defectible7.981 270

Ahir, en aquest lloc web, algun dels usuaris expulsat reincident, amb els seus comptes secundaris que utilitzen per manipular vots, tots ells tolerats per l'administració, obre un fil per, diguem-ne, fer una pregunta sobre transgènere i transexualitat, que deia quelcom en la línia de "Si els genitals i l'aspecte físic no defineixen el gènere, per què els trans s'hormonen i operen?"

Una pregunta trampa, amb intenció de provocar polèmica, de propaganda transfòbica. L'evident interès fingit de sempre. Però una bona oportunitat, nogensmenys, per deixar en evidència una cosa que en realitat són faves contades.

Així que jo em passo uns quinze minuts escrivint una resposta el més concisa i explicativa possibles sobre un fenòmen altrament complex, feina gens fàcil —per mi, almenys—, abocant-hi alguns detalls que només he pogut anar coneguent al llarg dels anys, tot plegat per desmuntar-ne la propaganda transfòbica i homòfoba en general de caire simplista. Vaig considerar que era una bona oportunitat per fer-ho, ja que aquí realment no hi ha nivell per contestar-ho. Una resposta que no va a insultar a ningú, una que evités la polèmica i se centrés en ser productiva, i que als pocs minuts ja rebia els vots de la brigada habituals del fòrum, als quals el Racó va decidir donar poder mitjançant l'habilitació de vots negatius:

Avui, tot just l'endemà, tot el fil ha desaparegut. Les seves males intencions amb ell, però també la meva bona feina d'ahir.

Jo matix en vaig reportar un missatge d'un d'aquests trols, per ser obertament de propaganda transfòbics i homòfobs, però enlloc d'eliminar aquests missatges i/o expulsar-ne els usuaris, es decideix amagar el que ha passat, i permetre que aquests usuaris segueixin participant, no només aquells que ja em van enviar a mi mateix a ficar-me coses pel cul poc després de registrar-se —i que l'administració va decidir permetre—, sinó també aquells que ahir deien que la gent transsexual havia d'anar al psiquiàtric.

Aquí es protegeixen els trols, s'encobreix l'homofòbia i als criminals que l'escampen, i es castiga als seus usuaris que aporten contingut de qualitat.

Respostes

Configuració
  • Biel Torrens6.712 12 318👍 1.565
    El Racó fa anys que no el modera ningú. És el far west de la xarxa en català.
  • tutUsuari sumador1.947 8 853👍 679
    I qui decideix que és qualitat o no?
  • Nowel13.454 10 155👍 1.414
    Suposo que no tens la resposta guardada.
    A mi la pregunta no em sembla gens transfòbica i m'agradaria veure'n una bona resposta.
  • Flordeneu de Königsberg1.155👍 2.178

"Si els genitals i l'aspecte físic no defineixen el gènere, per què els trans s'hormonen i operen?"

Hi ha un llibre d'en Miquel Missé A la conquista del cuerpo equivocado que, des de la teoria de gènere, es demana el mateix, seguint la lògica de les mateixes teories de gènere que separen totalment sexe de gènere.

Així ens diu (tradueixo:)
    "El relat més popular sobre la transexualitat ha senyalat que el nostre malestar es troba al nostre cos i que, per tant, la solució és transformar-lo. Tanmateix, altres veus han volgut impugnar aquest relat amb noves qüestions: ¿i si l'origen del malestar no fos en el nostre cos?"

En missé no és un activista català ni per la llengua - tots els llibres en castellà menys un... - , els seus arguments són de pa sucat amb oli per mi - i per qualsevol que sàpiga una mica de biologia i no sigui un reduccionista - , però difícilment podràs dir que no és un activista trans.

El teu problema, ja t'ho vaig dir, és que no coneixes els teus referents teòrics, no saps argumentar i no aprofites el racó com cal: discutir amb persones (i arguments) sobre tots els temes, per molt "polèmics" que siguin.

Publicitat

Fòrums

• 9.284.591 missatges
  • 220.654 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat