Fòrum

Prestatges de supermercats que intenten endevinar la teva edat i gènere

ExploitationUsuari sumador7.826 13 275👍 506
https://apnews.com/bc0080f3cf4f4eae9f886ec7dfcd5235?utm_medium=AP&utm_source=Twitter&utm_campaign=SocialFlow


Observant una llauna de refresc del supermercat? O potser desitgeu una pinta de gelat? Una càmera us podria estar mirant.

Però no hi és per veure si robeu. Aquestes càmeres volen conèixer-te i el que estàs comprant.

És una nova tecnologia trotada als minoristes, on les càmeres intenten endevinar la vostra edat, gènere o estat d’ànim a mesura que camineu. La intenció és utilitzar la informació per mostrar-vos anuncis en temps real orientats a les pantalles de vídeo de les botigues.

Les empreses estan llançant els minoristes per portar la tecnologia a les seves botigues físiques com una manera de competir millor amb rivals en línia com Amazon, que ja estan armats amb informació sobre els seus clients i els seus hàbits de compra.

Amb les càmeres de la botiga, és possible que ni tan sols us adoneu que esteu sent observats, tret que noteu els objectius de mida d'un centau. I això ha preocupat per la privacitat.

"El factor esgarrifós aquí és, sens dubte, un 10 sobre 10", va dir Pam Dixon, directora executiva del World Privacy Forum, una organització sense ànim de lucre que investiga problemes de privadesa.

A la fira National Retail Federation de Nova York a principis d’any, Mood Media va mostrar un prestatge intel·ligent que va intentar detectar la "felicitat" o "la por" a mesura que la gent hi era al davant. al prestatge o en un anunci en pantalla. Cineplex Digital Media va mostrar pantalles de vídeo que es poden col·locar en centres comercials o parades d'autobús i intenten saber si algú porta ulleres o porta una barba, que al seu torn es pot utilitzar per vendre anuncis per a nous marcs o navalles.

Les pantalles també es poden col·locar a la unitat d'accés. Per exemple, un monovolum que entra en un restaurant de menjar ràpid, pot obtenir un anunci per a un menjar de mida familiar al menú de la pantalla de vídeo.

De moment, les càmeres es troben en només un grapat de botigues.

Kroger, que compta amb 2.800 supermercats, està provant càmeres incrustades en un cartell de preus sobre les prestatgeries de dues botigues als afores de Cincinnati i Seattle. Les pantalles de vídeo adjuntes als prestatges poden reproduir anuncis i mostrar descomptes. Kroger va dir que les càmeres endevinen l’edat i el sexe d’un comprador, però la informació és anònima i les dades no s’emmagatzemen. Si les proves funcionen bé, la companyia va dir que podria ampliar-la a altres llocs.

Walgreens, que compta amb més de 8.000 drogueries, va instal·lar portes més fredes amb càmeres i sensors a sis ubicacions de Chicago, Nova York, San Francisco i Bellevue, Washington. En lloc de les habituals portes de vidre transparent que permeten veure els clients a l'interior, hi ha pantalles de vídeo que mostren anuncis juntament amb els continguts del refrigerador.

Per sobre de la nansa de la porta hi ha una càmera que pot intentar endevinar les edats i seguir els esdeveniments per veure on esteu buscant, però Walgreens va dir que aquestes funcions estan ara fora. La companyia va dir que les càmeres estan sent utilitzades actualment per detectar quan algú es troba davant del refrigerador i compta amb el nombre de compradors que passen. Es va negar a dir si activarà les altres funcions de la càmera.

"Totes aquestes millores seran revisades acuradament i considerades a la llum de qualsevol preocupació sobre privadesa dels consumidors", va dir Walgreens.

Els defensors de la tecnologia diuen que podrien beneficiar els compradors mostrant-los descomptes a la seva mida o cridant l'atenció sobre productes que estan a la venda. Però els experts en privadesa adverteixen que fins i tot si la informació que es recull és anònima, encara es pot utilitzar de manera intrusiva.

Per exemple, si molta gent està mirant un postre no tan saludable, però no la compra, una botiga podria col·locar-la a la línia de pagament per tal de tornar-la a veure i "potser la vostra força de voluntat es trenqui", va dir Ryan Calo, professor de Escola de dret de la Universitat de Washington i codirector del seu Tech Policy Lab.

"Només perquè una empresa no sap exactament a qui sou, no vol dir que no puguin fer coses que us faran mal", va dir Calo.

La tecnologia també podria conduir a pràctiques discriminatòries, com ara augmentar els preus quan una persona gran entra o empeny productes basant-se en el seu estat d’atenció, com ara anuncis de medicaments antidepressius si les càmeres pensen que es veuen tristes, afegeix Dixon del World Privacy Forum. .

"No hauríem de reunir l'estat emocional de ningú", va dir Dixon.

En un Walgreens de Nova York, un cartell sobre una graella de vins va dir que la botiga provava càmeres i sensors que "no us identifiquen ni emmagatzemen cap imatge". El signe no diu on són les càmeres o els sensors, però sí tenir una adreça web per a la política de privadesa de Cooler Screens, la companyia que fa les portes.

Calvin Johnson, que estava buscant un Snapple, va dir que havia visitat la botiga abans, però no va notar les càmeres fins que un reporter no els hi va assenyalar.

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

  • 9.297.713 missatges
  • 221.156 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat