Fòrum

Viatge a Malta per practicar anglès

Desperdiciclinic1.543 11 973👍 156
Hola Racoshurs,

Vull anar aquest estiu a Malta per fer un curs d'anglès i practicar una mica l'idioma. Tinc pensat anar 1 mes o així i si veig que m'agrada el país, mes endavant me n'aniria per 6 mesos o potser mes si trobo una feina i tal...

Però en principi aniré 1 mes aquest juliol o agost i m'agradaria que algú em pogués recomanar alguna escola o allotjament econòmic, ja que no puc gastar gaire. Sóc ja adult, no tinc estudis universitaris i vull fer un curs de nivell intermedi B1.

Si sabeu de cursos subvencionats o gratuïts, millor. I si viu algú de vosaltres o teniu amics i podem compartir pis o em deixeu habitació, estaria molt bé.

Salut!

Pd: Ja sé que molts de vosaltres direu que a Malta no aprendré gaire, que està ple d'Espanyols, que tenen un accent estrany... Estic obert a altres propostes, però la veritat es que Malta m'atreu molt...

Respostes

Configuració
  • Trumpista1005.370 2 396👍 5.142
    Hi vas en vaixell d’ONG o en avió? 
  • catalàamallorca41.805 7 14👍 18.302
    Anar-hi en plena temporada turística no és gaire bona idea... Tant pel tema allotjament com perquè estarà ple d'italians. 
  • jomateixjo499👍 192
    Però vols aprendre anglès o sobretot estiuejar?
    • Desperdiciclinic1.543 11 973👍 156
      Són també com unes vacances... De moment vull tantejar el terreny i si m'agrada el país, mes endavant passar una temporada en immersió lingüística...
        • Desperdiciclinic1.543 11 973👍 156
          Sí, pot ser una alternativa. No m'importaria treballar al camp o on sigui... i seria una manera d'integrar-me a la cultura i a l'idioma. L'únic problema que hi veig seria el tema del Brexit...
          Suposo que primer aniré a Malta (m'agradaria aprendre un poc de maltès de passada com be dius) i després ja buscaré on passar una temporada més llarga i currant.
          Gràcies per la recomanació.
          • Aufrany4.988 3 436👍 4.993
            Vaig estar amb la família una setmana de l'estiu passat a Malta, ni boig hi passaria un més, no li vaig trobar cap interès, però cap, ni platges boniques, les poques que hi ha massificades, molta densitat, difícil trobar llocs on menjar be, potser Gozo és millor però per a mi gens recomanable.
          • raticida229👍 169
            Si t'interessa, tenen una web que és workaway.info

Vaig estar parlant amb un que ho feia.
  • Trinxant11.217 9 188👍 3.554
    Anar a l'estranger quan encara no es domina massa l'anglès técom a principal risc que t'ajuntis amb espanyols (n'hi ha forces treballant a l'illa) i no t'en separis. I sento ser pessimista, però apostaria els meus diners que et farás més amb espanyols que no pas amb altres, perquè un ja coneix masses casos iguals. Llavors el contacte amb la llengua anglesa quedará restringit a les hores de classe. Com si fessis classes aquí en una acadèmia.
    Un altre tema diferent seria que trobessis feina i estéssis una temproada allà. Llabors per molts espanyols que hi haguessin treballant amb tu segur que algú o altre d'altres països hi hauria.
    • Capità·carxofa3.674 1 564👍 9.834
      Em sembla que subestimes l'odi profund a Espanya d'entre molts dels nostres compatriotes. El meu col•lega, independentista moderat, convergent de tota la vida, volia anar dues setmanes a Alemanya a perfeccionar el seu B2 en llengua germànica i va fer mans i mànigues per trobar una agència que li garantís una presència quasi nul•la d'espanyols, arribant a descartar opcions més barates o a ciutats que trobava més interessants en favor de l'opció spaniard-free. Així i tot d'ençà la seva arribada va ser totalment sec i distant amb els pocs espanyols que hi havia, per evitar que se li enganxessin com una paparra amb el seu imperialisme lingüístic, maneres cridaneres, brometes llefiscoses i vergonya aliena general. Va ser una experiència molt profitosa per a ell en el camí del C1, a diferència d'altres anys que els putos espanyols de merda li havien fet la vida impossible.
  • Capità·carxofa3.674 1 564👍 9.834
    Si no tens calés pots fer un voluntariat / camp de treball o per l'estil. A més folles segur.
  • Toni Montagutí37.710 8 18👍 24.755
    Entenc que prefereixis la calorosa Malta abans que la bromosa Irlanda, per exemple, però no t'hi trobaràs del tot immergit en la llengua que vols millorar. Els maltesos, que parlen un bon anglès, acolorit amb la seva parla semíticoitàlica, prefereixen el seu idioma, com és normal. Això, sumat a la invasió turística pròpia de l'estiu maltès, pot ser una mica frustrant. Tampoc hi ajudarà que molts rètols no són en anglès. Sigui com sigui, passa-t'ho tan bé com desitgis
    • Benfresc13.390 6 156👍 13.275
      A mi em sabria molt de greu aprendre anglès a Irlanda. 
        Als irlandesos no els en sap gaire. Veges tu quines coses*. I a Malta, on sembla que han salvat la llengua, jo crec que m'interessaria més pel maltès que per l'anglès. Em queda prou clar 

(*No ho estic pas aplaudint, que és un futur que no m'agradaria gens ni mica per a nosaltres. Només constato una realitat trista).
          A Malta, rectifica'm si erro, el maltès és parlat per tothom i gaudeix de molt bona salut, no està pas en perill d'extinció. 
            No puc rectificar-te perquè dius la veritat.

Aquell asterisc va pel pobre gaèlic irlandès.
              Bé,  el nacionalisme irlandès i l'antiimperialisme d'allà sempre han fet bandera de la fe catòlica i han descuidat altres trets diferencials de la nació irlandesa, a més quan va aparèixer el nacionalisme irlandès la seva llengua ja era fortament tocada.
              No obstant, sempre hi ha hagut irlandesos que s'han interessat per defensar i preservar el gaèlic, encara avui n'hi ha molts; tot i que siguin un percentatge molt petit del total de la població mereixen respecte. 
            • Pralija1.165 3👍 749
              Doncs conec un paio que va anar a Malta de vacances (dues setmanes o un mes, no m'enrecordo) i em va dir que a la capital no va sentir cap paraula en maltès. Em va dir que les úniques converses en la llengua pròpia que va sentir van tenir lloc quan ja s'havia allunyat de La Valletta i protagonitzades per persones d'edat avançada assegudes en bancs. L'home esmentat que conec va acabar la conversa dient-me "em fa l'efecte que el maltès pateix un procés de substitució"
                No ho sé. Tinc un amic que hi va estar vivint un parell d'anys, prop de La Valetta (Saint Julian's si no m'erro) i em va comentar que el sentia força. En va aprendre prou, perquè parla l'àrab i l'italià i no va ser-li difícil.
                Sí que és cert que el bilingüísme és absolut. Com a casa nostra.
                • Pralija1.165 3👍 749
                  Avui he decidit escriure Is Maltese language dying out? en un conegut cercador i n'he trobat una mica més d'informació:
                  • A third official language? no,thank you. (Interessant article publicat per un periódic local on l'autor reflexiona sobre la proposta feta per una autotitat de l'illa de declarar oficial la llengua coneguda internacionalment com italià). L'autor del text també reflexiona sobre les eines comunicatives que els maltesos fan servir quan llegeixen periódics, revistes...
                  • 1 i 2: he trobat aquests fils de fòrums on alguns maltesos reflexionen sobre les preguntes Is Maltese an endangered language? i Is English replacing Maltese as the language of daily conversation?
                  • PDF que gira al voltant del code-switching entre maltès i anglès.
                  • PDF que gira al voltant de l'estàtus actual de la llengua anglesa a Malta.
                  • Interessant PDF que es diu A view of the linguistic situation in Malta.
  • ViscalavergedeMontserrat198👍 72
    Es com anar a Lloret de Mar a practicar l'anglès. Turisme de borratxera i italians pesats per tot arreu. 
  • Tabernacle1.495 3 991👍 1.696
    Anar a Malta per practicar anglès és com venir a Catalunya per practicar castellà.
  • tutUsuari sumador1.962 8 852👍 693
    http://www.italki.com molt més barat i efectiu que anar a Malta
  • Toti Dau4.149 15 516👍 1.556
    Jo prefereixo una bona cervesa de malta.
  • tutUsuari sumador1.962 8 852👍 693
    És com anar apendre español a Catalunya. 

Publicitat

Fòrums

• 9.286.757 missatges
  • 220.708 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat