Fòrum

Baldoví, eufòric: ‘Rebentarem les enquestes’.

Toti Dau4.149 15 515👍 1.553

El candidat de Compromís al congrés espanyol, Joan Baldoví, ha advertit aquest dissabte que ‘la santíssima trinitat de la dreta a Madrid i València agita els espantalls per a distreure i que no es parli de la seva agenda oculta’, amb la qual pretén ‘desmantellar l’estat de benestar’. Baldoví ha remarcat la voluntat de la coalició de ‘ser decisius a Madrid’ i ha instat a ‘votar amb el cor i el cervell, no amb el fetge’ i des de la ‘por’. ‘Rebentarem les enquestes’, ha assegurat.

Així s’ha pronunciat durant l’acte central de campanya de la coalició per a les eleccions valencianes i espanyoles del 28 d’abril, un acte en el qual també hi han participat la candidata a la presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, a més de Fran Ferri, Vicent Marzà, Aitana Mas, Ignasi Candela, Marta Sorlí Juan Ponce. A l’acte, en el Jardí del Túria de València, hi han acudit al voltant de 2.000 persones.

‘La santíssima trinitat de la dreta agita els espantalls a València i Madrid perquè ens distraguem i no parlem d’aquesta veritable agenda oculta que no treuen en campanya, que vol destruir l’estat de benestar, que vol llevar-nos drets que ens han costat anys, que vol servir als drets dels poderosos, destruir a l’estat mare, la Generalitat mare, que són els que s’ocupen de les coses importants de la vida’, ha recalcat.

A més, ha lamentat que la tercera preocupació per als ciutadans segons l’enquesta del CIS siguin els polítics, quan els ‘polítics són un problema quan roben o quan utilitzen els embornals per a escoltar’, però ha indicat que ‘la política ha de ser una solució’.

Baldoví ha explicat que ja és avi i que té un nét, Manel. ‘Diuen que quan els nens neixen porten un pa sota el braç, però quan neixen els nens valencians porten un deute de 9.500 euros sota el braç’, motivada per un finançament absolutament injust que ‘acompanyarà a Manel tota la seva vida si no es fa alguna cosa’.

El cap de llista de Compromís al congrés espanyol ha reivindicat que ‘la política ha de ser la solució al deute que porta Manel sota el braç’, com també la que garanteixi que se li atengui en la sanitat pública, que tingui una educació de qualitat i que ‘pugui treballar en la seva terra’, que sigui feliç i no li ‘deixin a la intempèrie’. ‘Les coses importants de la vida, les coses que importen a Compromís’, ha ressaltat. ‘La política pot ser la solució a la falta d’inversions que continua castigant i que podria crear 25.000 llocs de treball’, ha agregat.

A més, durant el seu discurs, s’ha referit a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, que ‘vol suprimir la conselleria de Transparència’.

VilaWeb

Respostes

Configuració
  • Benisud1.316 4👍 751
    Tant com reventar no... però si és cert que en esta setmana de campanya sembla que han començat a retenir vot que havia començat a pensar votar a Ciudadanos setmanes anteriors, i d'esta manera estan minimitzant la caiguda segons la darrera enquesta de EL MUNDO:

I supose que declaracions com esta ajuden a "tranquil·litzar a cert electorat" que ja començava a molestar-li l'ambigüetat calculada:

En fi, que hi haurà Botànic II amb tota seguretat i no caldrà patir pel trifatxito.
    • bogosity1.129 11👍 1.598
      Aquí se li acut posar el mateix color a dos partits en una infografia i ni tan sols perquè s'hagin respectat els colors corporatius dels partits.
      • Benisud1.316 4👍 751
        Supose que perquè com tant Ciudadanos com Compromís tenen el taronja de color corporatiu i com que estan seguits doncs es podrien confondre i han posat el roig al estar el PP entremig. De totes maneres, sí, queda prou cutre.
    • esclata-sang1.684 1 932👍 1.423
      Quant a la resposta d'El Confidencial, als estatuts del Bloc el sobiranisme si que hi apareix com un objectiu i unes declaracions puntuals no canvien això. 

El que passa és que la política és l'art de l'engany i, amb tots els mitjans en mode anticatalà i més en campanya, no ven dir que el nostre objectiu és fer com els catalans.

• Benisud1.316 4👍 751
        Jo pensava que la política era "l'art de lo possible" no "l'art de l'engany". En fi, si vols justificar allò injustificable tu mateix. Fixa't que no parla de Compromís, sinó del Bloc, i si el Bloc, que és una organització estratègica, ja renuncia al que diuen els seus estatuts ja em diràs tu quin nivell de credibilitat els hem de donar... això sí, sembla que l'engany funciona i els votants de Ciudadanos es passen a votar en massa Compromís, no cal patir doncs pel trifatxito.

• Benisud1.316 4👍 751
    Vist a Alacant, directament en castellà. Queda clar quins vots volen no deixar escapar...

• Oscar lo RoigUsuari sumador23.465 15 53👍 630
      Faltaria saber quins són els percentatges dedicats a la publicitat a cada idioma en aquest cas concret d'Alacant.

I també conèixer si la sociologia alacantina fa que aquesta concessió al castellà sí es tradueix en vots per Compromís, o pel contrari, és castellanitzar-se per a res.

De totes maneres, que Compromís dedica espai al castellà en les seues publicacions socials és un fet, pràcticament a bona part del país. Només cal veure les xarxes socials de Ribó, i ja no parlem d'Oltra.

Al final, és una qüestió de costos i resultats. Si amb aquestes intervencions castellanes Compromís pot crèixer, i des de les institucions, fer polítiques positives efectives cap el valencià, es podria comprar el mètode. Si pel contrari, només serveix per rebaixar l'estatus de la nostra llengua i no s'aconsegueix que aquells que hi viuen d'esquena al valencià l'integren al seu dia a dia, s'ha esmerçat recursos (i dignitat) per a no res.
    • Indesquerra20.362 9 75👍 7.117
      L'altre dia passejava jo en una ciutat mitjana ben catalanoparlant i em vaig acostar a uns cartells d'aquells que posa el lema oficial de campanya: "Imparables", que tant serveix per a dir-ho en castellà com en català, i em vaig donar compte d'un detall. Quan t'acostaves més, en els cartells de la foto de la Moniata Oltra posava "presidenta" (de nou igual serveix en castellà com en català), però curiosament a la foto de Baldoví posava "candidato al congreso". T'havies d'acostar molt per observar-ho, perquè està en lletra menuda, no sé si havien fet versió en català, però a tots els cartells posava "candidato al congreso". Tampoc m'extranyaria que es confongueren d'edició, si en van fer, però és el que té jugar a "dissimular".
    • bogosity1.129 11👍 1.598
      M'encanta aquest discurs pseudo-equidistant de "jo no estic ni amb els que volen mantenir l'status quo ni amb els que el volen canviar. Ni uns ni altres, oblidem el tema i deixem les coses tal com estan". Exactament igual d'equidistant quan s'aplica a l'eix nacional que a l'eix social.
  • FeloPV109👍 138
    En el meu cas aconseguiran foragitar un vot que tenien de sempre a les Corts. 
  • esclata-sang1.684 1 932👍 1.423
    Massa triomfalista l'eslogan eixe d'imparables....

No m'agrada gens

Publicitat

Fòrums

• 9.285.036 missatges
  • 220.675 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat