Publicitat

Fòrum

PSOE i Compromís podrien governar sense Podemos

Respostes

Configuració
  • esclata-sang1.814 1 891👍 1.590
    I faltava la del Levante:

Me la crec, tot molt ajustat, 52 a 48. 
    Gran transferència de vot de Compromís i podem/eupv al psoe. Felicitats ximo, has encertat. Has parat un parany guanyador.

Article complet ací

• Benisud1.334 4👍 760
      ..i gran transferència de vot de Compromís a Ciudadanos.

De vegades, vist des de fóra, costa d'entendre coses que de fet els partits amb enquestes i estudis interns saben, per això ara s'entenen les declaracions d'Oltra contra Puigdemont, però de poc li ha servit per retenir eixe vot que fa quatre anys pensava que Compromís era una altra cosa i Ciudadanos no es coneixia massa perquè acabava d'eixir de l'ou. O això o què el mateix color corporatiu, taronja, i les sigles semblants segons com, Compromís vs C's, els va confondre o què?
    I atenció que si podem-eupv no entren ja em veig a toni esquina de consejero de educación.

L'enquesta té més entrevistes al PV que la del CIS i els dóna un 5'7%. Eixa seria una victòria de los ciudadanos españoles que es van oposar a rebaixar la tanca del 5%
    • Benisud1.334 4👍 760
      Podem-EUPV entrarà sobrat, 0'7% és suficient coixí perquè entren, el trasvassament entre partits d'esquera al final té poca importància, ací el perill real és el trasvassament força important de Compromís cap Ciudadanos i això només depèn d'eixos votants. Per això jo votaré ERPV i amb la conciència ben tranquil·la que el meu vot no afectarà en res en que hi haja Botànic o no, jo vull votar agust.
    Ara mateix la diferència entre els dos blocs és de 100.000 vots.

Segons la de levante:
    Bloc d'esquerra 51,4 %. Bloc de dreta: 46,7%
    Diferència 4'7% que sobre 2.200.000 emesos al 2015: al voltant de 100.000 vots.

La campanya pot ser decisiva

• Benisud1.334 4👍 760
    Enquesta del diari Información per a les eleccions generals.

Doncs sembla que es confirma que Compromís només traurà diputats per València, oportunitat, almenys a Alacant, per votar tranquil·lament pel que em demana el cos.
    • Marcos412474.659 2 464👍 3.391
      Et puc preguntar què et demana el cos? És per pura curiositat, la veritat.
      • Benisud1.334 4👍 760
        Puix el cos em demana un partit que defense els interessos del País Valencià des d'una perspectiva valenciana soberanista i sense mirar de reüll o intentar no emprenyar el fatxerio local. I de totes les candidatures que estic veient a la publicitat gratuïta de la tele estos dies em fa goig la d'Esquerra Republicana del País Valencià.
        • Marcos412474.659 2 464👍 3.391
          Creus que la seva estratègia pel PV és més encertada que la que estan prenent amb la CAC? Són dos societats amb tempos i mentalitats diferents, així que potser allà no em farien tanta ferum.
          • Benisud1.334 4👍 760
            M'estàs preguntant les estratègies d'ERPV i ERC? Precissament ERC està modulant el discurs i és cert que allí potser no li caldria però vaja que ERPV tampoc està demanant un referèndum ni res per l'estil, simplement no amaga el trajecte fins on vol arribar (quan es puga).
  • Pedrolo10.969 3 192👍 5.140
    Em temo un enorme vot ocult cap a VOX (toros, caça i anticatalanisme). Al poble ja ens han amenaçat amb què si guanyen els de VOX potser entrarem al poble però no en sortirem, perquè els caçadors tenen mala punteria. Sí, fatxenderies de tio Vicent de bar, però cal prendre-se-les amb un xic de cas.
    • A la lluna de València486 3👍 340
      A la demarcació de Castelló agarraran molt de vot taurí i segurament queden tercers.
        D'allà precisament et parlo i mira que és un poblet xicotet al costat de les Cases d'Alcanar, pràcticament. 
        • A la lluna de València486 3👍 340
          M'ho havia imaginat per allò dels caçadors. La veritat és que sembla mentida que el nord estiga tant malament, en comparació amb el centre. Puc entendre que un valencià (un de veres, culturalment parlant) li compre el discurs a VOX en el tema de l'imigració o allò del genere per manca d'una dreta dura nacional valenciana, però pel fet nacional? Un valencianoparlant no se n'adona de que eixe partit va en contra de la seua llengua, de la seua cultura, en definitiva: de la seua manera de viure?
            Sí, per desgràcia, hi ha un panorama força desolador a Sant Jordi, Benicarló, Peníscola, Alcalà de Xivert... 
            • Oscar lo RoigUsuari sumador23.494 15 53👍 686
              Home, ni pitjor ni millor que a altres zones del País Valencià... De fet, per ara encara no hem tingut regidors d'ultradreta com a Onda o Silla.

El que hi ha, i com més menut és el poble va a més, és el bipartidisme PPSOE que és hereu de les dinàmiques provincials, dels caciquismes locals (alcaldes que estan dècades) i de l'envelliment de la població (menys joves, és conservadorisme).
          • willybarna12.990 11 163👍 4.150

A la lluna de València escrigué:
            M'ho havia imaginat per allò dels caçadors. La veritat és que sembla mentida que el nord estiga tant malament, en comparació amb el centre. Puc entendre que un valencià (un de veres, culturalment parlant) li compre el discurs a VOX en el tema de l'imigració o allò del genere per manca d'una dreta dura nacional valenciana, però pel fet nacional? Un valencianoparlant no se n'adona de que eixe partit va en contra de la seua llengua, de la seua cultura, en definitiva: de la seua manera de viure?
            Blanquejar el PSOE a Catalunya, dona vots a VOX a les Illes Balears i al País Valencia.

Tot es una cadena i es retroalimenta perque esta dissenyat així desde a dalt, desde els poders factics del R78.

Aneu defensant el "un sol poblisme", el progressisme i la igualtat,  aneu aneu ...... 
      • Argimont9.150 2 238👍 5.507
        Molt vot, 4 vots .

Penseu una mica abans de dir collonades.
        Saps quantes llicencies de caçadors Hi ha ?
        Doncs això.
        Probablement dels 4 vots de caçadors que Hi ha a Castelló Hi ha 4 vots anticaçadors .
        I no , això no son molts.
        Parleu amb propietat i amv xifres abans de dir collonades
          Sí, sí... els caçadors de la zona han fet un fotimé de desgràcies amb la seva caça amb vesc i escopetes, i les agressions contra els que els han dit qualsevol cosa. I no en penso dir pas res més per aquí.
          • tio_cuc1.714 14 922👍 477
            Home!, els caçadors són uns porcs, el tros del meu sogre a Vilafamés l'enmerden de plom! I hi ha molta més gent del que és penseu amb llicència de caça als pobles. Per què penseu que la cacera amb parany és il·legal i amb escopeta no? pel nombre de llicències, perquè els paranys no són negoci, en canvi una llicència de caça per caçador i arma sí.
      Ocult? Precisament no s'amaguen massa els seus potencials votants.
  • Carles Martell3.390 1 603👍 5.848
    La marca blanca del PSOE (Compromiso) encara existeix?

• Benicadell20 1👍 10
    Bon dia. Tinc algún dubte desde fa uns dies, que no sé què fer.

Jo vote a la circumscripció de València per primera vegada en la meua vida i tenia pensat fer-ho tant a les generals com al senat i a les autonòmiques per Compromís. Al congrés ho tinc clar. Al senat no sé si marcar amb dos creus dos de Compromís i amb una creu al candidat d'ERPV per a que tinga més possibilitats d'eixir, o no en té cap.

I finalment a les autònimques tenia bastant clar que volia votar Compromís, però no sé si deuria votar algún partit com ERPV per a donar-li més visibilitat, a més que els veig més nacionalistes. Com ho veieu els possats en el tema?
  • Benisud1.334 4👍 760
    La que faltava de LAS PROVINCIAS.

• Jabugui112👍 143
    Valencia Plaza fica a Compromís a un pas de guanyar les ereccions
    • the_west_rulez15.480 3 123👍 15.026
      Valencia Plaza i Las Provincias, la nit i el dia! 
      • Benisud1.334 4👍 760
        Valencia Plaza és el diari digital de Compromís tampoc té misteri... però jo tampoc diria nit i dia (tret de la correlació Compromís-Ciudadanos), en els dos casos el trifaxito és impossible.
        • the_west_rulez15.480 3 123👍 15.026
           Entesos. De l'orientació política de cada mitjà valencià no estic al dia hehe.
          • Alcalaní_PV13.497 9 156👍 859
            Ni cas, ValenciaPlaza és a estones abalistas, a estones ciutadaner, és més, de fet organitza actes amb FAES. Poc amiga de qualsevol valencianisme.
            • Benisud1.334 4👍 760
              Doncs per ser poc amic de qualsevol valencianisme quina maneta que li dona hui el Javier Alonso...

En la Comunitat Valenciana hay, no obstante, otro voto al Congreso que debería ser considerado útil aunque en esta legislatura haya resultado inútil, que es el de Compromís. Joan Baldoví sueña con que se hagan realidad esas encuestas que sitúan la suma de PSOE y Podemos al borde de la mayoría absoluta, con la coalición valenciana como llave de gobierno sin necesidad de independentistas catalanes o del PNV. Ese voto, si lo supieran aprovechar como lo aprovecha el PNV, también sería muy útil para los valencianos.
          Els de Plaza de Compromís? Bona aquesta

La meitat del PSOE i l'altra meitat liberalots que basculen entre C'si PP, depén de qui tinga més perspectives. És el nou Levante, d'on venien els impulsors.

Que tinguen una joint venture amb l'entorn Baydal cal llegir-lo més en clau d'aglutinar audències que ideològica. De fet, enguany van obrir la delegació a Castelló, i li han posat castellonplaza, que ja em diràs...
          • Benisud1.334 4👍 760
            Ara que Compromís fa gairebé tota la cartelleria en castellà i més encara ara usa practicament i única el castellà a les xarxes socials, com tu mateix reconeixies, posar Castellonplaza és un argument?

Tu lliges el digital i a totes les enquestes afavoreix Compromís i el número de notícies de Compromís és aclaparador, jo no sé perquè us agrada amagar tant una cosa que és tan evident. Segur que hi ha treballadors dels perfils que dius, a tots els diaris hi ha, però la línia política és la que és.
              No, jo vaig dir que Compromís usa el castellà, no que "usa pràcticament i única el castellà a les xarxes socials". Que és molt diferent.

I després, tens dades de que la informació de Compromís és aclaparadora? Cap anàlisi de continguts? Perquè si és de percepció, a mi em fa una altra, que les notícies positives cauen del tombant del PSPV, com abans del PP. És a dir, de qui té les claus de la subvenció, de què és del que hi viuen. De fet, VP va atacar durament Compromís per la política de subvencions als mitjans de comunicació i són dels dels pocs, junt Las Províncias, que no han fet les traduccions al valencià.

Més encara, parlar d'un partit no és estar al seu favor. El mitjà que més parla de Compromís són Las Províncias. Portada diària. Les enquestes el mateix, si partim que tenen interès, el mateix es pot entendre que beneficien un partit per què la gent el vote, com per mobilitzar el contrari.

Això és de l'article d'opinió d'avui del director de VP, Javier Alfonso:

En las autonómicas la situación es algo más compleja. Para quien quiera que se repita el pacto de Botánico –eso sí, con Unides Podem en el Consell– y no sepa a qué partido apoyar, la papeleta rosa útil es la de Ximo Puig, que aparece muy destacado en las encuestas. Tan destacado va, que algún sondeo le da la posibilidad de gobernar con Ciudadanos en lugar de con Compromís y Unides Podem, y ahí es donde el votante de izquierdas indeciso se ve en un mar de dudas.

Si encima le haces saber que hay riesgo de que Unides Podem no alcance el 5%, la desazón es máxima, pues votar a Puig en lugar de a Martínez Dalmau puede ser perjudicial para el propio Puig si los unipodemitas se quedan sin representación en Les Corts. Las encuestas dan resultados tan dispares, que mi consejo es que miren un poco los programas en lugar de ir con la calculadora.

https://valenciaplaza.com/manual-para-indecisos-del-28a

• Benisud1.334 4👍 760
                Doncs si no ho vas dir, ho dic jo, pegat una volta pel twitter de Compromís i voras que el castellà és aclaparador.

Cert que això de les notícies és relatiu, però mira ho tens molt fàcil, més encara. Busca totes les enquestes que publica des de fa anys i sempre Compromís està superinflat, sempre. Seria la primera vegada que un diari que està "en contra" d'una opció politica infla en les enquestes la seua representació. La primera vegada.

Després les "polítiques de l'engany" com dèia un usuari i tota la resta d'editorials és un altre tema...
              Eixa si que és bona....

Com vos agrada criticar-ho tot.

Ací tens el mapeta una vegada més: on més es vota Compromís és on més es parla valencià. 

Tu mateix

• Foguera Catalana4.989 4 437👍 4.604
                Té, ja que vas posant el mapa aquest, te'n deixo una imatge bona, que això de fer una foto a una pantalla és criminal

Font: https://www.vilaweb.cat/noticia/4336524/20150528/mapa-bastit-lexit-electoral-compromis.html

I quan posis el mapa, posa'n també la font. Que a la gent li agrada comprovar que les coses siguin reals. I també els hi agrada buscar més informació, començant per la font
                  Gràcies però és que eixe mapa amb l'enllaç ja s'ha penjat un munt de vegades....

Li'l recordava a Benisud perque insistix en que els de Compromís se n'han passat al castellà quan les seues arrels estan en les comarques centrals valencianoparlants.

PD: tota la raó amb això de la foto a la pantalla 
              • Benisud1.334 4👍 760
                No entenc que té a vore el mapa amb el que jo dic.

Doncs clar que Compromís trau més vots a les zones més valencianoparlants, però el que busca desesperadament és no perdre'n a les més castellanoparlants (obviant el valencià si cal). És així o no?
                  Jo també vaig pel twiter i no veig tants missatges en castellà.

Al remat, una imatge (el mapa) val més que mil paraules.

I també et dic que un mapa amb el vot d'ERPV seria semblant. També els voten els nostres
                  • Benisud1.334 4👍 760
                    Però que mil paraules, ni quatre mil, que res té a vore amb el que jo dic. Clar que el voten més a zones valencianoparlants, i què?

Al twitter moltes vegades posen titulars en castellà amb l'excusa de posar l'original del diari d'on ho treuen i no ho tradueixen, però és que hi ha twitters, més enllà del general, com el de Compromís a Alacant que està practicament tot en castellà.
        • Ramon Muntaner4.423 12 488👍 1.647
          VP de Compromís? En fi...
          • Benisud1.334 4👍 760
            De l'article d'opinió que ha penjat "el company" i ha obviat:

En la Comunitat Valenciana hay, no obstante, otro voto al Congreso que debería ser considerado útil aunque en esta legislatura haya resultado inútil, que es el de Compromís. Joan Baldoví sueña con que se hagan realidad esas encuestas que sitúan la suma de PSOE y Podemos al borde de la mayoría absoluta, con la coalición valenciana como llave de gobierno sin necesidad de independentistas catalanes o del PNV. Ese voto, si lo supieran aprovechar como lo aprovecha el PNV, también sería muy útil para los valencianos.
              No és cap lloança a Compromís, ans al contrari. Eixe és el discurs de l'empresariat valencià (i d'un sector mediàtic afí al PP) per a fer sang dins de Compromís entre el sector favorable als pactes amb Podem(os) i els qui volen ser una força nacionalista valenciana.

T'ho deia sense acritud, eh? Però no és la primera persona que ho diu i trobe que era pertinent fer-ne una puntualització.

Salutacions
      • UsuariV11.640 5 177👍 7.159
        El més clar exemple de que tothom va despistadíssim sobre lo que pot passar el dia 28.

• Benisud1.334 4👍 760
      6 punts de diferència és a un pas?
      La demoscòpica SyM Consulting no és massa fiable. A Andalusia no va encertar cap ni una.
      Tant de bo
  • Hanzel und Gretyl5.386 10 398👍 1.957
    Jo no els tornaré a votar. 
  • Benisud1.334 4👍 760
    La de Público que encara no s'ha penjat:

I el que trobe més interessant, la taula amb els possibles vots:

Quasi 5 punts menys de participació.
    100.000 vots perd Compromís i UP no sols no suma cap d'EUPV (que anava amb ERPV) sinó que també en perd.
    Percentatge molt alt d'altres (tenint en compte que al PACMA ja no l'inclouen i UPyD que va traure quasi un 2% fa quatre anys no es presenta). Espere que molt d'ells siguen per a ERPV.
    • UsuariV11.640 5 177👍 7.159

Benisud escrigué:
      percentatge molt alt d'altres (tenint en compte que al PACMA ja no l'inclouen i UPyD que va traure quasi un 2% fa quatre anys no es presenta). Espere que molt d'ells siguen per a ERPV.

Ma que sou il.lusos!  No arribareu ni als deu mil.

(OT+BL, inclou també vot en blanc).

• Benisud1.334 4👍 760
        Mira que eres ceniso i atrevit al mateix temps en donar xifres, saps el perill que té això, no? Mira, això que dius tu seria la primera vegada perquè mai han baixat de 11.000 vots a les autonòmiques. Però vaja, jo mai donaré cap xifra pel perill de fer el ridícul posteriorment, jo simplement és un desig.

Per cert, el vot en blanc no arriba al'1% i igualment ja està inclòs també al de fa 4 anys. Jo interprete l'enquesta i no veig cap partit que puga acostar-se al 2% d'UPyD fa quatre anys, el normal seria 2'9% per a "altres". Però ei! És una enquesta, no val ni per a altres ni per a cap partit, els números els vorem el 28A per la nit.
      Crec que és de les que més s'acostarà a la realitat. La del valenciaplaza és del tot inversemblant.

Almenys el psoe no suma amb c's i se li podran exigir coses que no faria amb majoria absoluta o amb ciudadanos.
      • Benisud1.334 4👍 760
        Jo també ho crec, a més si puguera la signaria. Trifatxito descartat (això ho diuen totes), PSOE-C's descartat (mel de romer), Compromís pot seguir exigint al PSOE però reb un "toque". I si això fora en part pel vot que va a ERPV com "a vot de castig" (entre ells els meu) no podrien mirar cap a l'altre costat i obviar-ho. Només els quedaria rectificar o oblidar-se'n de representar-nos.
  • Anònim1017.229 6 99👍 16.846
    El País Valencià té una sociologia majoritàriament fatxa, però el major actiu que tenen per evitar que guanyin el poder autonòmic és el record del PP de Camps. És evident que si el Botànic hagués pres decisions valentes hauria perdut el poder, ja que els equilibris són aquests, només poden guanyar amb tots els factors a favor: baixa mobilització de la dreta  amb el record de Camps, i evitar fugues de vot intrablocs. Per tant govern de perfil baix que transmeti bona gestió en contrast amb el que hi ha hagur i no es fiqui en merders. Però espero que la propera legislatura prenguin decisions més valentes (sense ser suicides) si més no a l'inici, quan després ja s'haurà oblidat més, sinó el país es desfarà.
      Una de les millors lectures de la situació política valenciana actual.
    • Benisud1.334 4👍 760
      Enten el teu raonament, però saps quin és el problema? Que això que dius ja pensavem que ho faria fa 4 anys i no ho ha fet, i no pots estar dient "espero que la propera legislatura" perquè quan vas a votar "no pots esperar", has de tenir "la certesa que faran", perquè no pots estar infinitament "esperant" a la pròxima legislatura amb la tàctica de la pastenaga.
    • JVicent545 14👍 39
      Està clar que el País Valencià no és, sociològicament parlant, el territori més progressista, liberal o avançat del món. Però dir-ne que és majoritàriament fatxa és, si més no, exagerat. No trobem? Els anys del PP no ho s'expliquen 100% pel fatxerio (que també, en part). També ho han estat pels PAI, les requalificacions urbanístiques i el fet que som un territori de parceles de tarongers, trossos, massos i apartaments en la platja. Si a això li sumes les conseqüències d'haver perdut la batalla de València, ja tens la combinació perfecta: dreta que connecta amb la mentalitat dels fills de llauradors i esquerra covarda refugiada en barraquetes culturals. I a més a més, mediàticament espanyolitzats. 
      Reconec que també és una simplificació. Tanmateix, crec que cal recordar que el canvi als ajuntaments dels darreres anys no han passat per casualitat. De moment, les enquestes parlen que la crescuda de Compromís del 2015 és sòlida. Vorem què passa. Tenim un país no apte per a cardíacs. 
      • Anònim1017.229 6 99👍 16.846
        Sé que ho he escrit de manera poc elegant, però vaja, ja ens entenem, té una sociologia més escorada cap al centralisme, l'uniformisme i la mà dura envers "els enemics de la pàtria espanyola" que no pas a l'inrevés, tot i haver-hi de tot.

Publicitat

Fòrums

• 9.301.873 missatges
  • 221.326 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat