Fòrum

Una escola retira títols com 'La Caputxeta Vermella' i 'La Bella dorment' per sexistes

paleta4.383 3 494👍 5.841
O deixem de votar aquests psicòpates, o acabarem molt malament:

Una escola retira títols com 'La Caputxeta Vermella' i 'La Bella dorment' per sexistes

Per cert, segons un comentari de la notícia, també han prohibit la Llegenda de Sant Jordi.

En aquest país aviat hi haurà menys llibertat d'ensenyament, d'expressió i d'opinió que durant els temps del franquisme. I no ho dic de forma hiperbòlica, sinó textual.

Respostes

Configuració
  • Juan Lloris6.398 7 338👍 4.197
    La Bella Dorment també? A este geni no li haguera agradat la notícia:

https://www.youtube.com/watch?v=kqg-qi5LCfE

• Falokrator151👍 72
    Doncs apa que quan es llegeixin el de la Ventafocs ho fliparan en colors.
  • Roderic18.132 15 90👍 9.141
    El futurible caudillo d'espanya n'acaba de fer mofa en el seu míting a Toledo davant d'un auditori d'alcohòlics i caçadors.
  • Marc Espasa16.408 14 112👍 4.617
    Si una escola decidis que nomes tindra els contes tradicionals pero on els homes faran els papers de les dones i al reves que dirieu? 

Sigueu sincers amb vosaltres mateixos.
    • Buddha633 2👍 853
      Mal. És literatura. Censurar la literatura és un bon termòmetre d'autoritarisme. No respecten ni la ficció. Altra cosa és que estiguin les dues versions disponibles.

Per cert, caputxeta vermell. Veurem que tarden les feminazis en posar el crit al cèl perquè victimitzen un home com una víctima de la llop violadora.
    • EPS62.518 14 8👍 11.375
      Que deixarien de ser tradicionals.
    • Lepid1.491 3 994👍 577
      Genial. La Patufeta i el Caputxó Vermell . De petit ma mare m'explicava mils de variants del conte de la caputxeta vermella. Cada color una caputxeta/caputxet i una historia diferent. En la majoria de contes, per no dir tots el sexe del protagonista no importa. Les tres porquetes tindrien el mateix sentit sense necessitat d'adaptar el conte. El missatge que s'en pot extreure del relat es el mes important i el sexe no ho canvia, per tant quin problema hi ha?
  • LesttattUsuari sumador38.883 12 15👍 14.149
    Que noticies com aquestes arribin des de les espanyes... res de nou.

Però, que aquesta traïdoria hagi arribat des de associacions que es fan dir catalanes, comença a ser preocupant. I molt.
  • Papitu de Can Sorribes18👍 11
    Tens raó, s'ha d'estar molt malament del cap i hiperideologitzat. Mal anem així.
      • Defectible7.981 270👍 3
        Curiosament els que han fet això, serien incapaços de cremar cap llibre en castellà i el considerarien censura.

I en català sí que els cremarien, o tampoc?

PD. I el meu vot negatiu és per intentar ridiculitzar el patriotisme.

El 'patriotisme' que cremaria llibres s'ha de ridiculitzar sempre, perquè és essencialment perillós.

També és conegut com a ultranacionalisme.
        • Indesquerra20.596 9 72👍 7.311
          Quants llibres en castellà han retirat als alumnes aquests xixarel·los?

Ací l'únic que ha dit de cremar res ets tu, jo només dic és què en tot cas cremar llibres en llengua de l'ocupant seria anticolonialisme, cremar llibres en català és ultranacionalisme colonial. A vore si et queda clar.
          • Defectible7.981 270👍 3
            O sigui, cremar llibres quan ens convé hi estem a favor, però si algú altre simplement els retira d'una aula per nens petits és censura i una dictadura-del-no-sé-què?

Aquest biaix és exactament el que tractava de fer notar amb el mem, sí
              Et torne a dir que jo no he dit res de cremar, ets tu qui ha parlat de fogueres, la qüestió que no m'has contestat és: quants llibres en castellà n'han retirat?

Simplement és postmodernisme cosmopolita covard, i això és el que fas notar amb el mem. 
              • Defectible7.981 270👍 3
                Parlo de fogueres perquè pretenc mostrar fins a quin extrem va el biaix de dir-ne censura o no a una cosa quan ens agrada o no, bonic.

Respecte la pregunta que em feies, és que pensava que era retòrica:

Quants llibres en castellà han retirat als alumnes aquests xixarel·los?

Què vols dir? Qui, on?
                  Però a mi que m'expliques? Jo no ho considere ni censura ni no censura, ho considere simplement una subnormalitat.
                  • Defectible7.981 270👍 3
                    Ah, no ho sé què t'explico, ets tu que has vingut a mi amb no sé què.

Pel que fa al que dius ara, de que és una subnormalitat, doncs jo diria que és una opinió més sòlida que no pas dir-ne censura.

Dir-ne censura indica la creença que hi ha una mena de trama amb objectius obscurs —quan de fet els objectius són clars.

Altra cosa és que siguin d'una intensitat que alguns no hi estan d'acord, però les raons són allà i són raonables.

Pel que fa a aquella pregunta, si no m'aclareixes a qui i on et refereixes, de veres que no te la puc respondre.
            • Lepid1.491 3 994👍 577
              No es una qüestió de perspectiva si no de situacions diferents. Cremar documentació o llibres d'un poble al qual has sotmès se'n diu genocidi cultural. Es el que van fer els espanyols amb els documents maies, o amb els llibres en àrab durant la Reconquesta. Es el que fa la Xina quan derrueix temples mil·lenaris tibetans per a construir-hi un aparcament de cotxes. Es el que volien fer a Barcelona quan van voler destruir les restes arqueològiques del mercat del born. Si per exemple, el Tibet arriba a aconseguir la llibertat i decideix derruir el centre comercial i tornar a construir el temple, no estaria fent res malament ni qüestionable. I el fet de que en cada llibreria catalana hi hagi un exemplar del Quixot, pero que per les Espanyes no hagin ni sentit a parlar de Tirant lo Blanc o d'altres grans obres de la literatura catalana se'n diu imperialisme cultural. I revocar-lo no està mai de mes.
    • Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.487
      Jo et dic l'altre dia que trobo malament que per guanyar vots ERC canviï al castellà a Catalunya (llengua imposada) perquè el català ha de ser per tothom, integrador, no l'hem de reduir als catalanets, i que em vas dir? Doncs bé, a part de tergiversar constantment i dir que no sabies per què m'afectava que algú casualment decidís parlar en castellà, quan jo parlava del que fan els "nostres" representants polítics amb la llengua i el missatge que transmeten.

No vaig dir de prohibir el castellà ni cap cosa així, et vaig dir que l'injust és que sigui el català prescindible a Catalunya i el castellà imprescindible i per tothom, que hauria de ser al revés, i que jo no odiava el castellà però no li tenia estima (per com s'ha fet servir i de la mateixa manera que no estimo altres llengües tampoc encara que les respecti) i que em vas dir?

Que odiava el castellà i era una neuròtica.

I aquestes persones que literalment prohibeixen llibres perquè no encaixen en la seva ideologia, que els dius?

Ah, no. Tu continues amb el tema i fent víctima al castellà. Oi tant. 

PD: l'únic positiu el tens d'en Ryotsu, aquell "independentista" que, casualment, només comenta a fils per defensar com d'útil i internacional és el castellà, i per emblanquir el blaverisme i el secessionisme lingüístic i qualsevol acte del govern Espanyol.
  • Toti Dau4.190 15 512👍 1.580
    O deixem de votar aquests psicòpates, o acabarem molt malament:

No els has votat mai, deixa de fer comèdia.

Sobre la notícia, em sembla una collonada XXL. Res que mereixi la pena capital.

Per cert, us recomano llegir Ray Bradbury.
  • terrae858👍 5
    El fanatisme de la ideologia de gènere ha entrat en una fase autodestructiva molt perillosa per a una societat que vol viure moderna i lliure.  
  • Toti Dau4.190 15 512👍 1.580
    Per cert, segons un comentari de la notícia, també han prohibit la Llegenda de Sant Jordi.

Confirmat, doncs.
  • DK9.165 9 237👍 4.761
    Tal i com s´ha dit a la pàgina anterior, per què no una lectura crítica -i si pots ser en clau d´humor- dels contes clàssics?

Un exemple podria ser aquesta web: un curs d´alemany basat en els contes dels Grimm... lleugerament re-interpretats:

https://coerll.utexas.edu/gg/gr/v_01.html

Der Prinz verspricht, dass er die schönste Frau auf dem Ball heiratet.The prince promises that he will marry the most beautiful woman at the ball.
    Aschenputtel findet ihn oberflächlich und entflieht dem Prinzen ...Cinderella finds him superficial and runs away from the prince ...
    Leider ist dies ein Märchen aus dem 19. Jahrhundert und Aschenputtel erträgt dieses 'Happy End' wegen der historischen Genauigkeit.Unfortunately, this is a fairy tale from the 19th century, and Cinderella endures this 'happy end' for the sake of historical accuracy.

• Defectible7.981 270👍 3

Així, millor:

Lyona i David Fernàndez revolucionen la llegenda de sant Jordi

Amsterdam Llibres acaba de publicar 'La revolta de santa Jordina', en què David Fernàndez i Lyona capgiren la llegenda de sant Jordi de dalt a baix

• Gattara418 1👍 290
    Espero que sigui la versió on la caputxeta i l'àvia moren amb sang i fetge i la versió que el príncep viola la Bella Dorment i hi té fills. 
  • RafeldePatraix1.595 4 958👍 882
    L'histerisme avança en marxa triomfal.
  • entre·ribes481👍 355
    Jo també optaria per a la lectura crítica. La veritat és que aquests contes dónen molt de suc des de tots els angles.
    A mi m'encantaven els detallets gores de la Ventafocs com quan les germanastres es tallen els dits dels peus o els talons... encara em sé la cançoneta: Schubiduuuu, Blut ist im Schuh, der Schuh ist zu klein, die rechte Braut ist noch daheim.
  • tocafon6.878 14 312👍 3.611
    Papanatisme pur i dur i sense cap mena de coherència

m'agardaria saber quina actitud i quin discurs tenen aquests peronatges ( els qui diuen que s'han de suprimir aquests contes) 

vers els infants musulmans 

perquè llibres veritablement perillosos son la biblia o l'alcorà , autèntics llibres sexistes i missogens 

quan vegi que fan una veritable lluita en contra de la divulgació d'aquest llibres, aleshores i només aleshores podrem començar a parlar d'altres llibres 

ja sabem que totes les religions majoritaries son sexistes i missogenes, però avui en dia tenen poca influència moral en les societats, tret de la musulmana i no veig aquesta gent progre, feminista i anti-sexista dir res de la religió musulmana, tot el contrari, quan algú gosa criticar-la encara saltant titllant de racista i xenòfib a qui ho fa

• Jordi Freixas20.552 13 74👍 4.624
    Si els analfabets intel·lectuals que volteu per aquí us informessiu enlloc de bramar tal i com feu habitualment, sabrieu que és mentida que s'hagi retirat cap conte. Si voleu saber què ha passat, busqueu el podcast de "El món a Rac1" d'aquest matí.

De res.
  • grinfildUsuari sumador25.117 15 45👍 4.356
    Els llops no són animals perillosos. Quina  mania en voler matar-los.
  • FollUsuari sumador77.853 12 3👍 41.070
    La realitat supera la ficció.

https://www.youtube.com/embed/esRzKRWzhq4

Publicitat

Fòrums

• 9.298.240 missatges
  • 221.180 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats