Publicitat

Fòrum

Acaben de detenir Julian Assange

Plaçeru412 7👍 297

Respostes

Configuració
  • Armillet Lo Groc1.554 970👍 1.053
    Aquest vell amb barba és l'assange?
  • maori16.659 4 107👍 8.706
    Massa ha trigat el "nou" govern. L'espurna de la sospita es va encendre fa dos anys, per haver dit res a favor de Catalunya.
  • Proletari català2.980 9 653👍 592
    pero no  va estar tancat a la embaixada del peru a londres durant nosequants anys?
  • Toti Dau4.206 15 510👍 1.593
    Em pensava que no podia sortir de l'ambaixada.
    • __33807__551👍 71
      A Bèlgica ho veig difícil. Les relacions amb l'estat estan molt tocades. De fet, intel·ligència de Bèlgica fa un mes que ha tallat les comunicacions amb la intel·ligència espanyola pel fet de les balises que espiaven a Puigdemont, per fer-ho sense informar-los. I les que són a Suïssa també veig difícil que l'estat pugui incidir-hi. Em preocupa molt més la Ponsatí al Regne Unit. O que Puigdemont es passegi per altres estats europeus. Suposo que quan hi hagi la sentència ferma tornaran a activar l'euro-ordre. 
    • Arnau Solsoner2.757 3 685👍 3.046
      Fixa't qui t'ho ha votat positiu.
  • TUTTLE3.301 14 612👍 2.268
    Tot el meu soport i record per J Assange, per desenmascarar els criminals de guerra i ajudar a que el món sigui una mica més just.

Avui hauríem de ser tots al carrer. Com volen que no ens revelem?
  • Hades28.242 9 36👍 20.627
  • TUTTLE3.301 14 612👍 2.268
    USA com Arabia Saudita, no? Segrestant i treient del mig als periodistes que fan nosa. Tal com va fer Arabia Saudita amb Jamal Khashoggi ara veiem tots com UK i USA fan el mateix amb Julian Assange.

• EPS62.679 14 8👍 11.564
    Era qüestió de temps, aquest Lenin es ven per un plat de llenties.
  • Benfresc13.617 6 151👍 13.758
    Tot el meu suport, Julian Assange un gran heroi de la humanitat!
  • Screen4.782 1 454👍 2.330
    Mentre Assange ha perdut molt durant aquests anys, a Manning li ha passat tot el contrari: ara està de molt bon veure

Condemnen a Julian Assange a més de 11 mesos de presó per violar les condicions de la seva llibertat sota fiança

La Cort de la Corona de Southwark a Londres, la capital britànica, ha condemnat a 50 setmanes de presó al fundador de WikiLeaks, Julian Assange, per les violacions dels termes de llibertat condicional que, suposadament, va cometre durant la seva permanència a l'Ambaixada de Quito al Regne Unit.

La jutge Deborah Taylor ha declarat que l'acusat es mereix la sentència màxima de prop d'un any a causa de la gravetat del seu delicte. De la mateixa manera ha rebutjat la seva sol·licitud de clemència per haver passat gairebé set anys "en condicions de presó" mentre es trobava en asil diplomàtic a l'ambaixada equatoriana.

Extradició als Estats Units

Segons va comunicar WikiLeaks a través del seu compte de Twitter, Assange també té programada pel 2 de maig una audiència davant el Tribunal de Magistrats de Westminster, on s'escoltarà la sol·licitud d'Estats Units sobre l'extradició del periodista, acusat de filtracions de materials secrets de Washington en el seu portal.

"Dijous, a les 10 del matí, hi haurà una audiència al Tribunal de Primera Instància de Westminster sobre la sol·licitud d'EUA de l'extradició [de Julian Assange]", diu el comunicat del portal.

Segons la denúncia del Departament de Justícia nord-americà, Assange hauria participat en activitats informàtiques malicioses en complicitat amb la exagent d'intel·ligència de l'Exèrcit nord-americà, Chelsea Manning, que va subministrar a WikiLeaks milers de documents classificats, incloses dades sobre les guerres a l'Afganistan i l'Iraq.

https://actualidad.rt.com/actualidad/313490-assange-aparece-corte-sentencia 
    HE CONEGUT JULIAN ASSANGE PER 10 ANYS. EL SEU CONFINAMENT I ARREST SÓN UNESCÀNDOL

Per Stefania Maurizi

"L’home és menys ell mateix quan parla amb la seva pròpia persona. Dóna-li a un home una màscara, i ell us dirà la veritat". Aquesta cita famosa d’Oscar Wilde em va ressonar quan, passejant per Venècia a la primavera del 2013, jo es va topar amb un taller famós per les seves màscares venecianes: la cita de Wilde ha estat citada moltes vegades en relació amb el fundador de WikiLeaks, Julian Assange, per transmetre la seva intuïció que amagar-se darrere d’una identitat anònima ajuda a la gent de veritat a l’era digital. Un concepte sobre la base de la plataforma de WikiLeaks, que permet als denunciants i fonts enviar documents secrets de manera anònima.

Quan vaig entrar al taller, que va fer famós a Stanley Kubrick per les màscares durant l’escena d’orgia a Eyes Wide Shut, em va cridar l'atenció una magnífica màscara semblant al Sol. El vaig comprar i el maig del 2013 el vaig portar a l'ambaixada equatoriana a Londres, on Julian Assange estava preparat per marcar el primer any de la seua reclusió a l'ambaixada. Hi havia estat amarrat allà des del 19 de juny de 2012. Un petit edifici, bastant depriment i fosc fins i tot pels estàndards de Londres. Qui millor que portar sol allà que un italià? En els sis anys i deu mesos que havia quedat confinat entre aquestes quatre parets abans de la seva detenció, aquesta màscara veneciana de Sol era l'únic que havia vist Julian Assange.

Durant els darrers deu anys he treballat amb ell com a soci de mitjans del meu diari, treballant tots els documents de WikiLeaks. En tots aquests anys, només el vaig conèixer com a home lliure un cop al setembre del 2010. Després d'aquesta reunió, sempre em vaig trobar amb Assange confinat, primer sota arrest domiciliari i després a l'ambaixada.

Els periodistes assistim regularment a un gran patiment quan cobreixen desastres naturals o guerres, o fins i tot trobem fonts en problemes difícils. Durant els darrers nou anys, em va anar entristint veure que la salut de Julian Assange va deteriorant-se seriosament, ja que passava any rere any en un petit edifici sense ni tan sols una hora al dia a l'aire lliure, l'hora assegurada al meu país de fins i tot alguns dels més assassins atroços de la màfia. També ha estat trist veure'l lluitant amb el tancament. Recordo com un cop vaig esmentar un bonic poble italià al mar Mediterrani. Va tancar els ulls i em va dir que intentava recordar com era estar en els espais il·limitats del mar.

He conegut Julian durant una dècada, he vist des del primer moment que el seu cas s’ha desenvolupat, el vaig seguir i  investigar fent servir la llibertat d’informació de la llei en quatre jurisdiccions: Suècia, el Regne Unit, els Estats Units i Austràlia.

A l’estiu de 2015, quan Julian Assange ja havia passat tres anys dins de l’ambaixada, vaig decidir que era important accedir a la documentació completa del seu cas per intentar reconstruir-lo utilitzant informació de fet. Va ser en aquest moment que vaig presentar la meva completa sol·licitud de FOIA al cas Julian Assange i al WikiLeaks en quatre jurisdiccions. Vaig topar-me contra un mur de goma real, un de persistent que s'ha vist obligat a demandar a les autoritats sueques i britàniques.

Els documents que he aconseguit obtenir després d’un extens litigi de la FOIA, que encara està en curs, ofereixen proves indiscutibles del paper del Regne Unit en la creació d’un embús jurídic i diplomàtic que ha mantingut Julian Assange detingut arbitràriament des de 2010, tal com ho va establir el Grup de Treball sobre Detenció Arbitrària (UNWGAD) de l'ONU.

Va ser el Servei de Fiscalització de la Corona del Regne Unit qui va informar als fiscals suecs de l'única estratègia judicial que podria haver portat a la investigació de la violació sueca a un tancament ràpid: preguntar a Assange a Londres, en lloc de tractar d'extraditar-lo a Estocolm. Va ser el Servei d'Aplicacions de la Corona el que va intentar dissuadir els fiscals suecs de deixar el cas el 2013. Per què el Servei de Fiscalització de la Corona va actuar així? I per què el Servei va escriure al seu homòleg suec: "Si us plau, no crec que el cas sigui tractat com una altra sol·licitud d'extradició"?

Quan vaig intentar aprofundir en aquests fets, vaig descobrir buits crucials en els documents del Servei de Fiscalització de la Corona i vaig demanar al Servei que donés una explicació. La seva resposta va ser bastant increïble: em van respondre a mi i als meus advocats que havien destruït els correus electrònics, tot i que el cas encara està en curs, molt digne i controvertit.

El Servei de Fiscalització de la Corona, que va destruir els registres, és el mateix organisme encarregat de gestionar la sol·licitud d'extradició dels Estats Units, així com de Suècia, si els fiscals suecs tornen a obrir el cas abans que caduqui l'estatut de limitacions de les denúncies per violació. Algú exigirà transparència i rendició de comptes des del Servei d’Administració de la Corona en la gestió del cas d'Assange des del primer moment?

Mentre veia a Scotland Yard detenir Julian Assange i empènyer-lo a dins de la furgoneta, amb un dels agents que aparentment no era capaç de frenar el riure, la meva atenció es va enganxar a dos detalls de l'escena. Una d’elles era la cara blanca espectral d’Assange, escorreguda per la manca crònica de llum solar. L’altre va ser el llibre d’entrevistes amb Gore Vidal que tenia, "Història de l’Estat de la seguretat nacional", un dels llibres que havia portat a l’ambaixada per ajudar a mantenir la seva ment ocupada i treballadora. Li vaig donar el llibre de Vidal el desembre de 2016, després de les eleccions nord-americanes, i sabia que hauria apreciat les brillants anàlisis de Gore Vidal de l’Estat de seguretat nacional dels EUA. Julian Assange no només entén la tecnologia, sinó que també entén el poder.

El fundador de WikiLeaks és ara a la presó i ningú no sap com acabarà la seva lluita contra l'extradició cap als Estats Units. La seva situació sembla molt precària. Només podem esperar que després de nou anys d’aquest tractament i de la manca de reacció del públic, els mitjans de comunicació i el públic finalment entenguin que més enllà del Sr. WikiLeaks hi ha un ésser humà: Julian Assange.

*Stefania Maurizi és periodista d’investigació del diari italià La Repubblica i autora de dos llibres: Dossier WikiLeaks: Segreti Italiani i Una Bomba, Dieci Storie.

https://www.newsweek.com/julian-assange-confinement-arrest-scandal-transparency-1409538?fbclid=IwAR0jIzSirc_RXagdXu_hTKb8MlBmuGbWmgSGVipVhfe3uYGI6zpwKAXQL7c 

El govern britànic signa l’extradició d’Assange als EUA

El govern britànic ha signat l’ordre d’extradició de Julian Assange als Estats Units, segons ha confirmat el ministre de l’Interior, Sajid Javid, en una entrevista a la ràdio de la BBC. Amb tot, la decisió final és en mans dels tribunals, que examinaran aquest divendres l’ordre emesa pels EUA, que reclamen el fundador de WikiLeaks per 18 suposats delictes.

Entre els càrrecs que se li imputen, hi ha la publicació d’informació classificada o la conspiració per infiltrar-se en ordinadors governamentals. “La decisió correspon als tribunals, però hi ha una part molt important que depèn del ministeri de l’Interior, i jo vull que es faci justícia sempre, i tenim una petició d’extradició legítima, així que l’he signada”, ha dit Javid.

http://www.elpuntavui.cat/politica/article/17-politica/1620435-el-govern-britanic-signa-l-extradicio-d-assange-als-eua.html?utm_source=facebook&utm_medium=xarxes&utm_campaign=xarxes&fbclid=IwAR015ZKnSbysw0obSOiJMD2WoqblVd3EWzMx0XuCZJ29A_L2oVmLWpw3ZvY 

Publicitat

Fòrums

• 9.301.892 missatges
  • 221.326 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat