Fòrum

Diada 25 d'Abril. Mani de València: convocatòries independentistes.

Indesquerra20.362 9 75👍 7.117
Enguany la mani del 25 d'Abril es farà dissabte 13, prou abans del que seria normal però és que sembla que fer-la coincidir amb el dissabte anterior 20 (abans del diumenge de pasqua) o dissabte posterior 27 (abans de diumenge d'eleccions) ho fèia prou inviable.

Convocatòries organitzacions indepes.

Respostes

Configuració
  • Indesquerra20.362 9 75👍 7.117
    Hui serà curiós vore l'ambient a la mani, em recorda a aquella de fa anys que també coincidia amb eleccions i era just abans que començara l'era del PP al País Valencià. Zaplana guanyaria dies més tard.

El paperot de Momió Cultural està sent el mateix que aquella vegada, amb un lema de convocatòria lamentable i d'apologia del Botànic (perquè es feu una idea, pensaria que l'EI els ha trollejat amb el lema ), em negue a posar la seua cartelleria, s'han convertit en un apèndix del Botànic, ni una paraula de que TV3 es continua sense vore des da fa anys i comprats a base de subvencions, no m'extranya que patisquen una derrama de socis brutal...

Jo només tinc costum d'anar el 25 d'Abril a València, la Diada Nacional que ens representa a tots els valencians i enguany també hi seré, llastima que tinga que trobar-me a qui no apareix mai, els de Compromís, que supose que ara vindran a pidolar el vot i repartir pamflets (bé, igual ni això, ara que estan en la fase més ultra amb la Moniata insultant el Puigdemont i la resta d'eixiliats), no sé, amb aquesta esquizofrènia que es gasten de que per una banda ERPV no els fan ni cosconelles (pessigolles) però per l'altra sempre estan amb l'ai al cos, vés a saber per on ens eixiran. 

No res, que allí ens veiem, no puc dir exactament on perquè des de que el PSAN va plegar la veritat no sé mai darrere quina pancarta posar-me (que conste, bàsicament per costum, no per altra cosa). Darrerament solc anar a escodrinyar (xafardejar) alternativament a les indepes, les que he penjat al fil, vaja. 
  • Jabugui73👍 76
    Coincideix amb el mítin Vox a València, al Palau de les arts
  • RafeldePatraix1.552 4 967👍 837
    Per què no veig les fotos de la teua entrada?
  • UsuariV11.468 5 179👍 6.908
    Ah però hui hi ha mani?

• lledoner96 5👍 5
      Te duc llegint anys i mai m'he decidit a contestar-te res. Però és que aquest comentari és l'exemple perfecte de que eres un neoblaver, però sobretot anticatalà. Com pots comentar una cosa aixina de despectiva quan el que es conmemora és el 25 d'abril? Convoque qui convoque... Jo si el neoblaveram fa quelcom en pro de la cultura i llengua valencianes, mai aniria en contra o ho desprestigiaria de la manera que tu ho fas... En fi. 
        El 13 d'abril es conmemora el 25 d'abril? I perquè no ho fan a maig que fa més caloreta?

I d'anticatalà, res. Antipancatalanista en tot cas. I pancatalanista és el caràcter general de la mani des de fa anys. Jo he anat a moltes manis valencianistes, aplec,s 25 d'abril, 9 d'octubre..., i fa anys vaig decidir que mai mai aniria a una mani nacionalista valenciana on s'hi manifestaren conjuntament nacionalistes d'altres països.

Jo sóc nacionalista valencià i no tinc gens de ganes de manifestar-me amb una gent que conmemora una diada valenciana amb un mapa on no hi figura el país i on ni se'l menciona ni s'hi fa la menor referència al caràcter de la conmemoració.

• lledoner96 5👍 5
          Primer, si dius que no vas a anar, per què has de dir que si la fan a maig? 
          Segon, crec que en ser anticatalanista ve implicit ser anticatalà. 
          Tercer, com que d'altres països? T'agrade o no, els que es manifesten són valencians, i nacionalistes valencians, però que entenen la valencianitat d'una manera més amplia que tu... És a dir, res incompatible amb el teu valencianisme. 
            No, no i no. Nacionalista valencià només ho són els de la nació valenciana. Creuen ells en la nació valenciana? No, doncs no són nacionalistes valencians. Seran valencians però no nacionalistes valencià. El nacionalisme fa referència a la nació en que cadascú creu, no on ha nascut.

I això de que ser anticatalanista porta implícit ser anticatalà, serà a Catalunya, no fora. Des de la solidaritat valenciana em considere catalanista a mort, incondicional, però catalanista de Catalunya, de Salses fins al Sénia i ni un pam més.

• lledoner96 5👍 5
              Amb tot el respecte, crec que no pots limitar tu el nacionalisme dels demés. 

Si, si que creuen en la nació valenciana, que per a ells és una cosa i per a tu una altra, amb la diferència de que ells no exclouen la teua forma de valencianitat o de nacionalisme valencià. 

I per favor, no vingues ara amb que els nacionalistes valencians que no es limiten al territori valencià no són nacionalistes valencians. Repetisc: nacionalismes valencians hi ha de moltes maneres i colors, que feliçment no s'han de vore encorsetats en el que tu delimites segons les teues idees. 

En esta aventura cabem, o hem fe der força per a cabre tots des del respecte.

I tant que puc limitar-lo. Políticament no, és evident, territorialment sí. I és evident que un nacionalisme fa sempre referència a un territori. I quin és el territori nacional de l'EI?, no, el País Valencià no, aleshores no són nacionalistes valencians, seràn valencians però no nacionalistes valencians, com els del PP són també valencians però nacionalistes d'una altra nació, en este cas, Espanya.

Nacionalismes hi ha de moltes classes i amb moltes maneres polítiques de manifestar-se però la territoriallitat és fonamental i definitòria.

En esta aventura cabem tots? Depén de quina aventura. Jo pense que dos nacionalismes territorialment diferents són totalment incompatibles. Si el marc nacional és el mateix sí és impossible armonitzar estratègies i discursos diferents, però com a mínim s'ha de compartir el marc territorial nacional, o siga, el mapa.

• llucifer_dels_PPCC20👍 1
                  A veure jo opinió sense ser valencià, sóc de Catalunya. Però penso que un valencià pot ser un nacionalista valencià i creure en la unió dels Països catalans. Creure que el PV és una nació no vol dir que no vulguis la confederació dels PPCC. És com dir que per voler uns països catalans units jo no crec que Catalunya sigui una nació.  Hi ha moltes maneres d'entendre els PPCC. 
                  • Xicoira5.320 2 405👍 4.319
                    Et contestarà que no, perquè segons ell els PPCC són només nacionalisme català i no valencià. 

Ell creu que els catalans hem baixat per furtar-li la nació, quan és la nació de tots nosaltres, diga-li com vulguis.

llucifer_dels_PPCC escrigué:
                      Hi ha moltes maneres d'entendre els PPCC. 

Sí, però l'única justa que respecta la identitat (nacional o no) de cada territori és que cadascú d'identifique d'una manera diferent,  i no amb un concepte que els fa catalans a tots. Tu canvia "països catalans" per un nom neutre i podria fins i tot acceptar una confederació entre els nostres països. País català només hi ha un, de Salses a Alcanar.

Creure en una nació, que també és valenciana, que s'extèn de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó continua sent nacionalisme valencià.

Un nacionalisme que aspira a territoris irredemptes, que seria la CAC i Balears...

Xicoira escrigué:
                Creure en una nació, que també és valenciana, que s'extèn de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó 

Jo no conec ningú que diga això.

No inventes ara per a justificar-te.

Suposo que ho fan ara perquè el 25 estarà València plena de propaganda espanyolista, ara estem en campanya però no a l'sprint final i per tant no n'hi hauria d'haver tants.
      • alexpv2.593 3 708👍 1.562
        Visca els països neoblavers... Esteu sonats amics. 
    Molt significatius els tres cartells aportats:

-ERC-PV d'una asèpsia irritant, amb un slogan que valdria igual per a Zamora o Almeria.

-l'EI en la seua línia d'invisibilitzar el País Valencià conmemorant una diada valenciana sense tan sols fer constar ni el mapa del país, ni el nom, ni el fet que es conmemora.

-Els únics que l'encerten i mereixen el meu aplaudiment són els de Poble Lliure que cada dia m'agraden més (llàstima que siguen d'extrema esquerra i no sàpien superar el xip fusterià), amb un cartell colpidor on queda ben remarcat el nostre país i amb l'émfasi en l'objectiu polític que ha de buscar tot nacionalista valencià, la REPÚBLICA VALENCIANA.

(República Valenciana, eh Inde,  i no eixa collonada de "República del País Valencià").

Que us vaja bé.

I aneu amb compte que este matí hi ha hagut mitin de Vox a València i potser hi haurà energúmens d'extrema dreta per la ciutat.

Ja m'imagino que et fas l'orni expressament, però...

Poble Lliure PV
      @PobleLliure_PVPoble Lliure - País Valencià

València, Països Catalans

No deixa de ser una millora; ara aplaudeixes als panques enllocs de tirar-los fems a sobre 

Sé perfectament qui són Poble Lliure. De fet, he conegut personalment alguns dels seus militants veterans de llarga trajectòria en l'independentisme català al País Valencià.

És un aplaudiment relatiu, remarcant la diferència del seu discurs respecte a les altres dos opcions. És un pas. Un pas en la bona direcció, molt curt i insuficient, però un pas.

Tot i que a molts valencians de fora del cap i casal segurament els agrada més País Valencià que no pas València. És una suposició, eh...
            És que jo no estic parlant de República de València, sinó República Valenciana. Es pot dir República del País Valencià, i també República de València, però la forma més usual arreu és República Valenciana, tal i com es diu República Espanyola (anys 1931-1939), República Catalana, República Francesa, o República (Federal) Alemanya.

Per tant,  República Valenciana. Una fòrmula que no agrada a Indesquerra i molts dels seus.

No sé, ells sabran perquè.

• esclata-sang1.684 1 932👍 1.423
      I per què no podem anar tots junts si l'enemic que ens va derrotar al 1707 i al 1714 és el mateix  ??

Perquè no es pot anar només "en contra de". És necessari també anar "a favor de". Lluitar contra la nació que ens oprimix i ens absorbeix és inútil si no hi ha una alternativa atractiva i desitjable per al poble. No podem dir "no som de nació espanyola" sense afegir de quina nació som i intentar convèncer a la gent d'això. No podem dir "Espanya no és la nostra nació" sense oferir alhora un projecte nacional alternatiu ben definit territorialment, nominalment i simbòlicament. No es pot canviar una consciència col.lectiva de nació, -que actualment és l'espanyola majoritàriament en el cas dels valencians-, si no hi ha un "recanvi" que puga generar un sentiment col.lectiu diferent en la majoria de la població.

Els camins per a arribar poden ser diferents, diversos i, fins i tot, tortuosos, però l'objectiu, per molt llunyà que semble, ha d'estar ben definit, visualitzat i identificat inequívocament. Si no és així, no canviarem mai la consciència, el sentiment i la voluntat del nostre poble.
        • esclata-sang1.684 1 932👍 1.423
          Redénia xiquet, com et calfes el cap....

Per a eixir al carrer et cal un document certificat...

Som dos pobles units històricament i esclafats pel mateix botxí. Tu ho tens tot molt clar. Però molta gent de molts partits diferents (pspv, eupv, bloc, iniciativa....) no ho tenen tan clar. La teua nació valenciana acaba al sénia però la nació valenciana de molts d'ells potser puja més amunt i no acaba fins que no es deixa de parlar la seua llengua. 

És millor el teu sentiment que el d'ells ? 

esclata-sang escrigué:

És millor el teu sentiment que el d'ells ? 

Jo no ho veig des d'eixe punt de vista. Això de "ser millor" és sempre relatiu i discutible. Lo que jo dic és que els dos sentiments porten a projectes polítics diferents, territorialment i nominalment diferents i que són incompatibles. Les nacions no són meccanos que es poden allargar o reduïr segons convinga. Cada nació és una i només una, amb el seu territori i el seu nom. I la voluntat de ser de cada poble  només pot ser unívoca, o s'és d'una o s'és d'una altra.

A hores d'ara, ni la menor referència a les portades de Levante, LP, Ara i Punt-Avui.

• ziol7.634 15 284👍 3.138

Una foto de la meva parella, normalment ens turnem qui va a les manifestacions lluny de casa i aquesta vegada va ser ella, mentre jo restava a casa per compromisos familiars.

Potser no és veu gaire manifestaciço, però com que no és gaire alta no tenia millor punt de vista.

mani València

Al final prou gent per ser tants dies abans de la convocatòria dels voltans del 25, com a prova senc a un home que comenta: "si no arriba a ser per Vilaweb, que ho ha dit aquest matí, ni m'entere". Doncs això, molt poca publicitat però al final jo diria que uns milers, 5.000 persones tirant per per baix i per mi el més interessant practicament el 60% indepes. Ni Compromís ni Podemos ni EUPV han fet acte de presència, ni amb banderoles ni amb pancarta, com a curiositat voltaven tres xics del Bloc jove (això portava un a la samarreta) amb un carret de xiquet però amb banderoles de Compromís a dins (joves des 40 anys... perquè m'entengueu) que al final no han repartit entre la gent, massa gent indepe que potser les hauria refusat. Total, els tres blocs indepes: EI, ERPV i Decidim/Poble Lliure els més nombrosos que ocuparien el 60% dels manifestants.

Molta polícia, moltíssima, entre altres coses perquè hi ha eleccions (evitar certes imatges, supose), però vaja, que no ha fet falta, cap indident, cap blaver (no és el 9 d'Octubre i es nota), poc abans, observe que la poli li requisa a un xic una plantilla per fer llaços grocs (crec que de les juventuts d'ERPV) i més tard una espanyola provocadora es posa una bandera espanyola per capa al passar la mani, després observe que canvia de carrer i abans d'anar cap a El Corte Inglés se la posa al "bolso", aquesta gent porta una bandera espanyola al "bolso" normalment? Quins xalats. 

El bloc de l'EI el de sempre, reconec a aquella diputada de la CUP que diuen que és "maca", no recorde el nom, i molta gent jove, molt jove, excepte bàsicament els que porten la pancarta, alguns amb alguna cana. A l'EI ldel PV li falta gent de mitjana edat si volen fer alguna cosa de profit...

El bloc d'ERPV la veritat que s'ho havien currat, amb un andami amb rodes (l'han penjat abans) que "patrimonialitzava" tota la mani, el van colocar junt davant l'ajuntament, en paral·lel, i tots fent-li fotos, fins i tot la gent que estava en una fira de l'arròs que fèien allí, i a la pancarta l'expresident Albinyana, Guillem Agulló pare i Jon Iñarritu (el senador d'EHBildu més canyero) que al principi de la mani es mirava flipat una bandera espanyola amb un gran "viva el Rey" a la plaça de Sant Agustí i un ou que "quèia" d'un balcó.  Gent de mitjana edat majoritàriament.

El Bloc de Decidim/PL portava a Toni Infante i la presidenta de l'ANC (Paluzie), en eixe bloc apareixia alguna bandera de PL i la Forja, amb gent jove i de mitjana edat. Molts cartell de llibertat presos polñitics. No sé com acabarà el tema Front Republicà, però al País Valencià es veu "de facto" eixa divisió des de fa anys, mires eixe bloc i l'altre (el dels endavanteros i adlàters, tret potser els del SEPC amb alguna banderola que els identificava i no és broma, es nota) i s'assemblen com un ou a una castanya, la veritat.

Ací el xic que han retingut, després penjaré més fotos.

Vaja, una cosa aixì  com familiar i tal.

Vos ho passareu bé? Pos ja està, tots feliços.

Mira, et tinc com a ignorat des de que estàs desbocat però et faig una excepció ja que parles de familiar i tant t'agrada provocar. El Parc Central una desil·lució, tant de bombo a la premsa i és un nyap a mig acabar, ben esquifit i si ho arribe a saber ni ens acostem a pegar una ullada, voleu anar de gran ciutat i feu el ridícul, sou un poble grandot i res més... valencianets sent dir-ho però no doneu la talla, tindré que portar-los a Barna perquè vegen que és un parc de veritat en una gran ciutat.
          ´ Així és. Un nyap comparat amb  els projectes inicials. Lo primer era soterrar les vies però no s'ha fet.

No hi ha pasta perquè la pasta la controlen a Madrid i estes coses sense ajuda econòmica estatal són difícils.

Però, vaja, que ningú crec jo que ha venut lo del parc central com la 8ena meravelladel món.

• cobertor1.308 3👍 940
      5.000 persones diu xDDD. El teu camell és un puto crack, eh.
        Com deu picar una mani on Compromís ni apareix a repartir banderoles i aplega a 5.000 persones, 3.000 d'elles indepes, no? Per cert, no seràs tu un dels frikis  del "carret de xiquet" que no es va a atrevir a repartir-les? 
        • cobertor1.308 3👍 940
          Vinga, posa foto àrea i comprovarem els 5.000 manifestants 
            Amb les que he penjat a baix es veu de sobra, i he segut just, no m'agrada dir un nombre que no és, podria dir 10.000 que és el que sembla a les fotos, però serien 5.000 pel cap baix. El que es curiós és que cap policia haja donat dades, cap ni una, si foren menys ja s'haurien encarregat de dir-ho, no et preocupes.
            • cobertor1.308 3👍 940
              Què m'estàs contant de 5.000 o 10.000, et creus que som ximples? Tothom sap que fent una foto des de baix fa l'efecte visual de ser molt més dels que són. Per no parlar que en algunes fotos la primera fila són literalment 7 persones i hi ha uns forats de por.

Agafa qualsevol corteig d'un grup ultra de futbol de vora 1.000 membres i veuràs com sembla que son igual o més gent que els de les foto.

Ultras Sur:

Resultado de imagen de corteo ultras sur

Boixos Nois:

Resultado de imagen de corteo boixos nois

Escolta, tu hi vas estar? Aleshores de que collons parles. Mira, quan el començament de la mani entrava al carrer Sant Vicent just entrava a la plaça de l'ajuntament el darrer bloc que era el de l'EI. Anaven estirats, sí, però hi ha 600 metres (google maps) i només que anaren en fila india 1 cada metre ja són 600 persones, amb 10 files indies ja serien 6.000 i amb l'amplada del carrer podrien anar tots ben apretats fins a 40 files indies que serien 24.000. I 24.000 no hi havien, però 5.000 mínim sí.  

Que ja sé que et fot quan Compromís ja ni pinta res a les manis, però a 5.000 persones el que diga o faça Compromís ja veus que li la sua, no els necessitem per montar una mani digna.
    Alguna foto més treta de LaVeudel PV.

Blocs indepes:

Fotos generals. Ací es veu realment la gent que hi va anar, ara que les veig més de la sensació que em va donar.

Capçalera (fixeu-vos que on estan els cartells dels presos -Decidim/Poble Lliure- comencen els blocs indepes)

I ací l'altra meitat de la mani, des del bloc de Decidim-PL (fixeu-se que no es veuen els cartells dels presos) fins als darrer blocs indepes que són els d'ERPV (amb l'andami mòbil) i al final del tot encara es veu una mica del principi del bloc de l'EI.

• ziol7.634 15 284👍 3.138

He estat jugant a «On és Wally?» amb aquestes fotos.

M’ha costat, però l’he trobada encara que té la cara tapada.

La meva dona és a la tercera foto, just darrera la punta de sota a la dreta d'un cartell amb deu paraules que no es poden llegir, amb una brusa verda.

Com que no és de fer selfies, a les fotos que va fer ella no hi surt.

• Jaume_I15.952 11 117👍 8.460
    Sempre és un plaer llegir els teus fils

Aquesta part molt bona:

El Corte Inglés se la posa al "bolso", aquesta gent porta una bandera espanyola al "bolso" normalment? Quins xalats. 

Publicitat

Fòrums

• 9.285.036 missatges
  • 220.675 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat