Fòrum

El paper de la Corona d'Aragó en la colonització d'Amèrica

virot9.345 4 232👍 4.553
Avui he llegit que el Parlament de Catalunya vol demanar perdó per la colonització a Mèxic. La font és l'ABC o sigui que passo de posar-la aquí, si algú té la d'algun mitjà decent que l'enllaci. Més enllà de la mera absurditat que és demanar perdó a un dels estats sortints precisament d'aquesta colonització, que va reprendre la discriminació i assimilació dels indígenes amb tant o més zel que l'Imperi Espanyol, em pregunto quin rol vam tenir els catalans en tot plegat.

Jo crec que la conquesta i colonització d'Amèrica va ser una empresa exclusivament castellana. Evidentment que hi ha molts catalans i gent de la Corona d'Aragó en general que van participar-hi però com també van col·laborar amb la Corona de Castella, Colom, genovès, o Magalhães, portuguès. O sigui entenc que dins de la Monarquia Hispànica, les Índies pertanyien a la Corona de Castella, i que per tant no passarien a ser "espanyoles" sense més fins a la Guerra de Successió, que es quan s'unifica Espanya i per tant Catalunya deixa d'existir com a entitat política amb responsabilitat. Per tant és una altra absurditat a afegir a aquesta petició, que Catalunya en si mai no va tenir responsabilitat política sobre la conquesta.

Però no sé, potser estic dient massa bestieses perquè vaig bastant peix en història. Algú que en sàpiga més ens ho podria aclarir? Gràcies.

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 9.284.514 missatges
  • 220.652 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat