Fòrum

Puc parlar a la policia nacional en català?

Armillet Lo Groc1.024👍 563
Doncs això, he perdut el dni i tinc una cita a una comissaria per demà passat per posar-hi solució. Quan me'l vaig fer originalment era menor i ho vaig fer ajudat dels pares i no recordo quina llengua vem fer servir, ara hi he d'anar sol i no vull fer el ridícul però alhora vull exercir el dret a parlar en català, si es que el tinc. Ens permeten parlar català amb polis nacionals? El saben parlar? Si algu té alguna experiencia amb les comissaries de barcelona que em dóni consell siusplau.

Respostes

Configuració
  • Debendebondeveres49👍 58
    Bon Jesus, quin drama vos montau. Els dels DNI fan el mateix tràmit 100 vegades al dia 9 mesos a l'any. Moltes vegades a gent que amb prou feines xerra dues paraules de castellà o català.
    Por ser et contestarà en català O en castellà però per renovar-lo no tendràs cap problema.

• Rampillet5.248 9 413👍 610
      És que partim de repressions diverses.

Va ser el 1970, després de la declaració de Montserrat. Al presentar-se Carbonell a la comissaria de Via Laietana, a Barcelona, el policia li va demanar la filiació. Carbonell va respondre en català...

Els altres que van parlar en castellà van sortir immediatament després d'obrir-los l'expedient. A Carbonell el van conduir al llòbrec soterrani de les tortures. Allí el van amenaçar, el van acorralar psicològicament i li van aplicar la cigonya.
  • K.T.P473👍 504
    En una ocasió vaig fer un tràmit per aconseguir un permís i havia de fer una entrevista amb un policia "nacional". La vaig fer tota en català i ell en castellà, cap probema però no les tenia totes.
  • INNOVATORUsuari sumador1.065 15👍 235
    I tant que el pots parlar! Teòricament estan obligats per llei a atendre't en català. Si ells no el parlen (que pot ser perquè sovint vénen d'Espanya per fer punts) haurien de buscar algú que et pugui atendre en català. Tot i així, a mi una vegada no em van deixar demanar cita per telèfon perquè el piolín de turno deia que no m'entenia i que o parlava amb castellà o em penjava. I em va penjar. Així fins a tres cops. Vaig canviar de comissaria i vaig denunciar al cas a través de Plataforma per la llengua. I,  si hi vas, no et descuidis el llaç groc!
  • Rampillet5.248 9 413👍 610
    L'any 1970 era perillós. Ara reprimeixen el català fins els polítics "catalans".

Va ser el 1970, després de la declaració de Montserrat. Al presentar-se Carbonell a la comissaria de Via Laietana, a Barcelona, el policia li va demanar la filiació. Carbonell va respondre en català. L'agent li va dir: "Hable en español, por favor." Carbonell va replicar: "Miri, entenc que els catalans tenim el dret de parlar en català a Catalunya, i com que no és un dret individual, com l'americana que duc posada, sinó col·lectiu, no puc renunciar a això, de manera que respondré en català." Els altres que van parlar en castellà van sortir immediatament després d'obrir-los l'expedient. A Carbonell el van conduir al llòbrec soterrani de les tortures. Allí el van amenaçar, el van acorralar psicològicament i li van aplicar la cigonya.
  • RESILIENT2.662 2 699👍 2.314
    Clar que sí, al "madero" de la porta l'hi dius amb un bon somriure: bon dia senyor fustot!... que sàpiga que som gent educada.
  • Armillet Lo Groc1.024👍 563
    Us faig saber que al final m ha fet mandra anar a renovar el dni aixi q no hi ha res a contar. 

Publicitat

Fòrums

• 9.284.101 missatges
  • 220.642 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat