Fòrum

Què en penseu de la gent que és bastant gelosa?

cristinon26.299 9 43👍 1.417
Bon dia a tothom.

Respostes

Configuració
  • Defectible7.981 270
    Que requreixen d'ajuda professional.
    • Xarnegàs_3313👍 3
      Que poc que us agrada la biologia als progres, eh?

La realitat és que els seus instints són totalment naturals en l'ésser humà (o més aviat un imperatiu biològic per a assegurar la supervivència dels propis gens) i aquí el tarat que requereix d'ajuda professional (entre altres coses, perquè no pares de projectar i acusar els altres de ser els que necessiten aquesta ajuda) ets tu.
      • Ryotsu953👍 659
        Això es podria dir també per justificar violacions.
      • Defectible7.981 270
        També és un instint natural amenaçar, agredir físicament, matar, robar...

Qui ho fa se li priva de llibertat durant un temps i/o s'intenta oferir-li ajuda professional.

aquí el tarat que requereix d'ajuda professional [...] ets tu.

Sí.

I l'he buscat, i l'estic rebent.
        • Xarnegàs_3313👍 3
          Explica'm perquè sentir gelosia és comparable a amenaçar, agredir, matar o robar.

Hahahaha, tranquil, en realitat no vull que m'expliquis res, només que vagis a buscar ajuda professional (i amb sort et tanquin dins d'una institució pertinent com el perillós degenerat que ets) i deixis de donar la tabarra per aquí.
          • Defectible7.981 270
            Ep, ep! Compte!

És molt important fer aquesta distinció:

L'autor del fil no ha parlat de "sentir gelosia"   sinó de la "gent que és bastant gelosa".

Podem veure-hi 3 coses:

1. "Bastant" com a terme de mesura. Moltes, sinó la majoria de trastorns mentals consisteixen en una falta de mesura davant respostes altrament normals. —p.ex. Tenir por és normal però una persona que pateix d'ansietat doncs té una por desmesurada.

2. "Ser" d'una determinada manera, com a comportament, que no com a sentiment. Sentir quelcom és normal, però és molt diferent portar-ho a la pràctica. Algú que "és gelós" és algú que està portant a la pràctica la seva gelosia, és a dir, que està causant problemes a algú per això.

3. El propòsit del fil és precisament parlar d'allò que és un problema, i no d'allò que és normal. S'entén que l'autor del fil ens presenta aquest tema perquè bé ell, bé algú del seu entorn immediat, és d'aquesta manera, i en allò ell hi percep quelcom que, com a mínim, requereix de portar-ho a discussió aquí.
  • friket_heviarra_666958 3👍 189
    Que tenen un greu problema. La gelosia no és cap virtud, és tot el contrari.
  • EPS61.683 13 8👍 10.428
    Jo el que he deduit al cap dels anys, és que es tracta la gelosia de forma diferent depenent si és home o dona.

Per exemple, si una dona és gelosa, es una conducte que més o menys es tolera socialment, en canvi si ho és un home, es considera una conduta masclista.
    • cristinon26.299 9 43👍 1.417
      Doncs jo sempre he pensat que tant la dona gelosa com l´home gelos és que segurament són persones desconfiades, amb problemes, insegures, segur que es pot ser gelos sense ser masclista................

El que passa que com històricament els homes, bastans homes s´han comportat com a animals amb les dones doncs passa això, encara queda molt de masclisme, sempre que l´home com encara queden bastants que es comporten malament doncs sempre o sovint estiguin sota sospita......però tots els homes no som animals, ni insegurs, ni masclistes, ni gelosos, ni no sé quantes merdes més.....

Jo és que sempre crec que he vist igual a una dona que a un home, són el mateix una dona gelosa que un home gelos, exactament el mateix són una dona tòxica que un home tòxic, són persones amb certs problemes......
  • Defectible7.981 270
    Que la mateixa persona que t'interpel·la es dediqui a donar-te 2 vots negatius amb segons usuaris com per intentar semblar que té la raó és tot un nou nivell de patatisme.
    • EPS61.683 13 8👍 10.428
      un nou nivell de patatisme

Cert, del nivell d'obrir un fil demanant ser expulsat, quan un mateix es pot donar de baixa.

• Defectible7.981 270
        Clar, perquè tu a l'empresa on treballes, si sofrissis assetjament laboral, marxaries pel teu propi peu renunciant a cap mena d'indemnització.
        • EPS61.683 13 8👍 10.428
          Esperes indemintzació d'un fòrum d'internet?
          • Defectible7.981 270
            Clar que no.

Tu moltes llums no tens, no?
            • EPS61.683 13 8👍 10.428
              No se si tindré moltes llums o no, o potser és cosa teva, però ara al dir això tornes al principi de la conversa quan t'he respost.
              • Defectible7.981 270
                No ho sé, qui sembla que és incapaç d'entendre la diferència entre marxar d'un lloc que no que te'n facin fora és vós.
                • EPS61.683 13 8👍 10.428
                  Quan el resultat és el mateix no hi veig la diferència.

Si no t'agrada un lloc t'envàs, no cal demanar que et facin fora. Vaja, potser és que jo sóc molt pragmàtic.
                  • Defectible7.981 270
                    Clar.

Tu quan tinguis un fill i el peguin a l'escola, doncs agafes i te'n vas a una altra escola, i que els agressors i els responsables adults que ho permeten quedin impunes i tan amples, oi?
                    • EPS61.683 13 8👍 10.428
                      Estàs comparant tenir un fill, amb partipar en un fòrum d'internet que és simple entreteniment?
                    • Defectible7.981 270
                      No, estic posant en dubte la teva màxima:

Si no t'agrada un lloc t'envàs, no cal demanar que et facin fora. Vaja, potser és que jo sóc molt pragmàtic.
                    • EPS61.683 13 8👍 10.428
                      Però aquesta "màxima" l'estàs comparant en escenaris totalment diferents.
                    • Defectible7.981 270
                      No tan diferents.

En ambdós casos hi ha agressors, agredits, i una gent que s'ho mira en major o menor mesura.

En ambdós casos, marxar pel propi peu és donar-los la victòria als agressors.
                    • EPS61.683 13 8👍 10.428
                      En ambdós casos hi ha agressors, agredits, i una gent que s'ho mira en major o menor mesura.
                      Si no distingeixes internet del món real ja és cosa teva.

En ambdós casos, marxar pel propi peu és donar-los la victòria als agressors.
                      T'ha quedat molt bonic, però que te a veure amb obrir un fil per demanar que t'expulsin

• Defectible7.981 270
                      Internet és el món real. Tenim al president d'EEUU que tenim a través d'haver escampat la seva ideologia a través d'internet.

Els fòrums de videojocs, una indústria que ja fa anys que mou més diners que el cinema, sóc llocs professionalitzats amb grapats i grapats de conflictes que es traslladen ràpidament a la realitat. Els youtubers catalans —la majoria dels quals treballen en castellà— guanyen més diners que la majoria de la gent.

La ideologia d'extrema dreta, que abans d'internet es reduïa a parlar amb quatre fatxes del barri, ha estat catalitzada en un manual d'estil a través de la col·laboració internacional. El nazi que va matar 50 persones a Nova Zelanda fa uns dies ho va fer pensant en tota la fama que rebria a internet.

etc etc etc

T'ha quedat molt bonic, però que te a veure amb obrir un fil per demanar que t'expulsin

Doncs és demanar-li a una administració que es renta les mans de tot que es posicioni.

No és gaire complicat d'entendre, crec jo. Ells tenen una posició equidistant: ni agressors ni agredits, ens ho mirem i que convisquin gent que diu putes a les dones amb les dones, i gent que diu malalts mentals a la gent de diversitat sexual amb aquesta. La gent que sigui vexada al Racó Català, que es faci fotre.

De moment, moltes dones ja van marxar. Ara quan me'n vagi jo, doncs pel que sembla marxarà també l'única persona de diversitat sexual no-gai d'aquí. Amb això el fòrum perd varietat i riquesa, cosa que sembla que a molts ja us va bé. A mi em deixa sense cap espai on poder-me expressar en la meva llengua sobre les coses que a mi m'interessen.

Després quan us parlen de certes coses ho atribuïu a moviments internacionals, com si al nostre país no existissin. Existim.
                    • EPS61.683 13 8👍 10.428
                      Internet és el món real. Tenim al president d'EEUU que tenim a través d'haver escampat la seva ideologia a través d'internet.
                      No t'has enterat, això és un fòrum anònim. El món real és un altre. Si tu has volgut donar dades és cosa teva, tenies l'opció de ser un simple usuari.

No acabo de veure quina relació te els videojocs o l'ultradreta, amb que el Racó sigui un lloc on es pot mantenir certa anonimat, mantenint el món real apartat. Justament aquí és tot el contrari, persones anònimes que parlen.

De moment, moltes dones ja van marxar.
                      La meva experiència, és que si a cas moltes van marxar pq no suportaven discutir, i que se les tracti de igual a igual. Em ve el cap Isona, Areknis i altres més recents com aquella del comunicat.

doncs pel que sembla marxarà també l'única persona de diversitat sexual no-gai d'aquí
                      Que ets si es pot saber?

el fòrum perd varietat i riquesa, cosa que sembla que a molts ja us va bé.
                      A mi?   A mi que coi m'importa el que sigui la gent?  El que em va bé a mi és que es pugui parlar, que s'argumenti, que es comparteixi coneixement, i que no es caigui en l'insult ni la conversació en bucle, com feu molts, o en els "microracismes" com fan altres.
                    • Defectible7.981 270
                      A mi aquí hi ha uns usuaris que es dediquen a escampar que tinc la SIDA, a dir-me que em vagi a fotre coses pel cul, que em miri les calcetes no hi hagi anthrax, i a tu tot això et sembla de meravella. També estava ple de fils, quan vaig arribar, dient malalts mentals a la gent transexual, mengeles als doctors que els tracten, etc., altres fils amb enquestes sobre dones on es podia triar la opció "perquè són unes putes", gent dient micos als negres... I tots aquests segueixen aquí. A mi tot això em sembla inacceptable. què vols que et digui.

Tu tens la teva opinió i jo la meva, ja està. Jo poso denúncia i faig tot el possible perquè jo s'acabi, d'altres s'ho miren i no s'adonen del mal que fa deixar que aquesta mena de comportaments inundin un fòrum. A uns tercers els agrada, total, no els toca pas a ells ni a ningú de la seva vida a qui s'apreciïn.

Tampoc és tan difícil d'entendre.
                    • EPS61.683 13 8👍 10.428
                      a tu tot això et sembla de meravella.

En fi, el que et dic de posar paraules en boca aliena.
  • broquil_is_over2.470 3 741👍 2.903
    La gelosia es quelcom natural. Tots la hem sentits molts cops, i en diferents escenaris: amistats, germans, enamorament, parella... passat un punt, és patológic. La gestió que se'n faci, depén de la maduresa de l'individu i de la societat. Per exemple, les banyes cap a l'home: pots assumir-les o separar-te, però no posar-te a matar persones... en societats per civilitzar, la cosa acabarà malament perquè és socialment inassumible, i no pots separar-te...
  • Taujà13.743 8 148👍 5.620
    Que te'n mantinguis allunyat. I si el gelós ets tu, realment no es pas mala idea mirar de treballar per superar-ho, perquè en el fons no és més que font de maldecaps.

Per la meva experiència, però, et puc dir que no crec que la gelosia sigui quelcom intrínsec a la persona, sino que sovint és el resultat d'una relació basada en la desconfiança. Jo li vaig 'pispar' la xicota a un amic, i és clar, vivia obsedit amb que no acabés fent amb mi el que havia fet amb el meu amic. Resultat: relació tòxica a tots els nivells. Després i abans d'ella he tingut i fruït relacions absolutament normals. Amb la meva actual parella, en 14 anys de relació, mai no he tingut ni la més mínima temptació de tafanejar-li el mòbil ni res semblant.

I és que si algú te la vol fotre, te la fotrà, així que dedica't a gaudir mentres puguis i fuig al 1r símptoma de toxicitat: un cop arrela aquesta llavor ja pots donar la relació per morta i enterrada.

Publicitat

Fòrums

• 9.268.177 missatges
  • 220.050 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat