Fòrum

Ciumarrans demana retirar fons públics a la CUP per quatre pintades d'Arran a la seva seu...

EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

Ciutadans demana retirar fons públics a la CUP per les pintades d'Arran a la seva seu

El Partit Popular defensa que s'han d'il·legalitzar "les organitzacions que atiïn la violència"

Redacció 19/03/2019 - 14.23Actualitzat 19/03/2019 - 15.33

Ciutadans demana retirar fons públics a la CUP per les pintades d'Arran a la seva seu

Les seus del Cs i el PP a Barcelona, objecte d'"accions feministes" per part de l'organització juvenil Arran

El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha demanat la retirada dels fons públics que rep la CUP com a força parlamentària. La petició de Rivera arriba després de les accions, reivindicades per Arran, a les seus de Cs i el PP a Barcelona.

La seu de Cs, en concret, ha aparegut amb pintades a la façana i els vidres de l'entrada esquerdats. A les pintades, violetes, s'hi pot llegir la signatura d'Arran i la frase "pels nostres cossos no passareu".

Rivera, en una compareixença davant dels mitjans, ha descrit Arran com "les joventuts de la CUP" i, a partir d'aquí, ha demanat la retirada dels "fons públics" d'aquesta formació parlamentària, que ha descrit com "l'últim partit de la cambra [legislativa] a Catalunya".

"La CUP és un grup parlamentari. Arran són les joventuts de la CUP, tothom ho sap, i no té cap sentit que els grups parlamentaris d'una cambra es dediquin a atacar les seus polítiques d'un altre partit, que, en aquest cas, per cert, és el primer partit de Catalunya."

"La seu política del primer partit de Catalunya atacada per l'últim partit de la cambra a Catalunya. Això és el que estem veient amb els nostres ulls. I jo em pregunto: 'Ha de seguir cobrant diner públic de l'Estat un partit que reivindica atemptats i atacs contra un altre partit?'"

Inés Arrimadas, màxima responsable de Cs a Catalunya, ha denunciat a Twitter que "els feixistes tornen a atacar" la seu barcelonina del partit i parla d'"amenaces, insults i assenyalaments".

Casado demana la il·legalització d'Arran

En el cas del PP, la seu barcelonina ha acabat amb la persiana tacada de pintura i la pintada escrita a la vorera, davant de l'entrada.

El president popular, Pablo Casado ha qualificat els fets de "kale borroka" -com ja havia fet Dolors Montserrat, fins ara diputada i portaveu al Congrés- i ha demanat la il·legalització de "les organitzacions que atiïn la violència".

La formació juvenil anticapitalista, per la seva banda, ha fet un missatge a Twitter en què parla d'"acció feminista" i reivindica el "dret al propi cos" davant del "retorn a la llei d'avortament de supòsits", la proposta que "les dones migrades que donin els infants en adopció" i "la defensa dels ventres de lloguer".

Riera: "Arran és una organització independent" 

Preguntat per aquesta qüestió, el diputat de la CUP Carles Riera ha volgut remarcar que Arran és una organització "independent" i ha lamentat que es torni a parlar d'il·legalitzar la formació anticapitalista.

"No condemnem i no criminalitzem les actuacions d'Arran, perquè és una organització absolutament independent. Sembla que el senyor Rivera se suma a aquesta cantarella que escoltem últimament d'il·legalització de la CUP."

Respostes

Configuració
  • Indesquerra20.172 9 75👍 6.891
    No seré qui critique a Arran per això, però dir que Arran és independent de la CUP em sembla patètic, no va votar Arran perquè no es presentara la CUP a les eleccions europees i estatals? Com pot ser "independent" i decidir sobre que fa la CUP?
    • Xicoira5.039 2 431👍 4.010
      Significa que Arran no és la CUP i que, per tant, acusar a tota la CUP (confluència d'organitzacions) és patètic.

Si us plau, no deixem que la voluntat de parlar "del llibre" ens faci tancar els ulls davant la resta.
        Clar que Arran no és la CUP, però no és independent que és el que diu. I això no es parlar del llibre és simplement remarcar que no s'assumeix amb totes les conseqüències els actes que fa algú que forma part de la teua organització. I només hi ha dos solucions, o ho assumeixes o els pegues "un toque", però dir això és patètic.
          Més aviat jo ho interpreto com: els seus actes són independents car les CUP no controlen el que fa Arran, PLL. Les CUP no són un partit amb disciplina interna.

A més, influir a quelcom no significa que en siguis dependent - la dependència assoleix un altre significat, la relació CUP - Arran no és com la de PSOE-PSC, per dir-ho d'un altra manera que no impliqui subordinació, ERC-ERPV.
            O siga, m'éstàs dient que el que li sembla malament es que assenyalen la CUP però que Arran assumisca les conseqüències? Vols dir que aquesta és una millor interpretació?
              Com t'agrada tergiversar, a tu et sembla que d'això n'és responsable la CUP aleshores?

Posats a fer demagògia, et creus el relat d' aquest senyor que els vol responsabilitzar?  Arran n'és responsable, ho han reivindicat, aquí ningú no ha parlat de conseqüències. Això ho estàs dient tu.

Editat
                Doncs clar que no és responsable i què? El que no pots dir és que és independent; els CDR si són independents però Arran no. Tan difícil és d'entendre? Jo ni he dit ni deixe de dir res, simplement dic que cadascú ha de ser responsable dels seus actes. T'imagines en l'època d'HB dient que Jarrai és independent quan fèien coses molt més greus com cremar un autobús? Al final pense que deuen ser coses del Riera ex de La Crida pacifista llirista... i total per unes pintades feministes que no venen al cas dos setmanes després del 8M, més trist no pot ser.
                  Perdona'm, però no veig la dependència de la que parles. Jo veig que són independents en el sentit que poden prendre les seves decisions, no que no estiguin involucrats a la mateixa causa. Per exemple, un soci a parts iguals no depèn de l'altre, com s'ha fet palès, a meu entendre, amb la decisió de PLL d'anar a les eleccions espanyoles.

Si depenguès de les decisions de la CUP, no ho haurien fet, i jo veig que això es pot extrapolar a Arran i les altres candidatures.
                    Però qui parla de dependència? No ser independent no vol dir tenir cap dependència. PL potser és expulsat per prendre una decissió contrària a la CUP, aleshores si no estàs d'acord amb el que fa Arran expulsa'l, però no digues que és independent. Tant amb el que fa PL o Arran, o ho assumeixes o els expulses, el que no pots fer és jugar a estar entre dos aigues.
                      Jo no veig que "no condemnar-les" signifiqui rentar-se les mans, senzillament ho veig com a èmfasi al raonament erroni d'associar actes de la CUP amb actes d'Arran. Com si fossin el mateix.

Potser sí que són coses del Riera, jo no estic ficat a les CUP ni el conec personalment.
    • Pavel_Korchagin3.408 2 595👍 7.340
      La CUP no és una organització sobirana. Organitzacions externes (Arran, COS, Lluita Internacionalista, Pirates, En Lluita, Corrent Roig, ...) poden decidir sobre el que fa la CUP. Però la CUP no pot decidir, ni tan sols opinar, sobre el que fan altres organitzacions.

No té cap mena de sentit, però ara mateix funciona així.
  • Screen4.544 1 472👍 2.217
    Arran fa més mal que be... 

No poden imitar el que fan els escanyolistes:

Ciudadanos apun ta

I l'extrema dreta encaputxada, amb nocturnitat i amb armes, arrenca llaços.

Cal ser mongòlic (i amb perdó) per reivindicar aquestes accions

Publicitat

Fòrums

• 9.268.176 missatges
  • 220.050 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat