Fòrum

Algun cop heu acabat relacions amb coneguts mitjançant xarxes socials?

cristinon26.299 9 43👍 1.417
Bon dia.

Heu fet això algun cop?

Què en penseu de fer- ho així?

Respostes

Configuració
  • ziol7.592 15 285👍 3.065
    No i no. A les dues accepcions que se m’acudeixen del mot «acabar» aplicades també a dues accepcions diferents de «relacions».
  • galetacuqui970👍 1.016
    Quan dius coneguts a què et refereixes? 
    • cristinon26.299 9 43👍 1.417
      Coneguts de fa alguns anys amb els quals no hi havia un apreci real, coneguts tôxics per anar de festa de fa bastant de temps per exemple, quan he posat aquest fil pensava en relacions d' aquest tipus, no em refereixo a relacions massa valuoses...
      • galetacuqui970👍 1.016
        Doncs simplement ells han anat a la seva i jo a la meva, no ha calgut fer el pas d' "acabar la relació"

galetacuqui escrigué:
          Doncs simplement ells han anat a la seva i jo a la meva, no ha calgut fer el pas d' "acabar la relació"

Sí, t' entenc però no t' ha passat algun cop que per casualitat te' ls trobes per Barcelona, en un mitjà de transport o en qualsevol altre lloc i aquell colega tòxic o colega per interès o per anar de festa et para només per tafanejar com et va la vida i a tú no t' interessa explicar- li ni dir- li res de res de com et va, llavors que fas?

Per intentar evitar això potser tallaries amb ell o amb ella encara que fos mitjançant facebook...dient- li per facebook o per instagram que no vols tenir més relació amb ell/ a  perque consideres que la relació ja no t' aportava o què faries?

Com obraríeu en casos com aquest?
          • galetacuqui970👍 1.016

Doncs esquiva'l, fes veure que estàs ocupat, digues-li el mínim, que vegi que ja no li interesses en absolut...  Amb el pas del temps cada cop hi haurà menys relació, i de coneguts passaran a saludats; o quan te'l trobis li pots dir directament que ja no vols res, però jo ho descartaria a no sé que t'emprenyi molt. Personalment penso que acabar la relació per xarxes socials ho trobo una cutrada sigui amb qui sigui.

• antropòfag10.163 10 212👍 2.847
    Tinc gent bloquejada permanentment. 
  • Birondon270 14👍 328
    Jo sí, tinc molta gent "coneguts" als que he blocat o ells m'han blocat a mi... Per exemple, una noia argentina amb la qual tenia una amistat d'anys i ens aveniem molt bé, de sobte em va blocar perquè vaig dir que el Serrat ja no era un referent pels catalans, i es veu que per a ella el Serrat era una mena d'ídol cantant-protesta. Fa poc vaig trencar amb un amic locutor de ràdio amb el qual havia gravat molt programes, perquè insultava els independentistes i vaig pensar "per què tinc aquesta gent a les meves xarxes socials?" i el vaig blocar de Facebook, Whatsapp i Instagram.
      Penso que vas fer bé
      • soldat Svejk17.708 7 96👍 4.478
        En anglès diuen "ghosting": desaparèixer virtualment.
        • Defectible7.981 270
          El que dius és poc acurat.

El ghosting és un terme reservat per referir-se a quan una persona talla una relació de naturalesa amorosa o íntima i que existia, de cop i sense donar explicacions, i de manera que l'altra no pugui contactar-la mai més.

Com a resultat d'això, el ghosting deixa l'altra part absolutament penjada, fet que pot ser especialment dolorós perquè és realment com si hagués passat per la teva vida algú que en realitat no vas arribar a conèixer mai, que no va existir —d'aquí el nom.

Hi ha qui ho fa aposta per fer mal a l'altra part, com amb d'altres comportaments emocionalment abusius com el silenci imposat. A vegades, emperò, és una mesura de defensa d'algú davant d'una relació amb una persona problemàtica, per acabar de cop amb una relació abusiva o protegir-se.

En qualsevol cas, el terme es va popularitzar sobretot perquè amb l'adveniment del dating mitjançant apps, molta gent ja començava relacions sabent que les podria deixar d'aquesta manera, p.ex. donant dades falses, o sabent que en qualsevol moment podrien tallar el contacte d'aquesta manera i seguir amb les seves vides com si l'altra persona no existís més. Així, promets l'oro i el moro a algú, i una vegada ja no et convé desapareixes, deixant a l'altra part amb un sentiment de robatori,i tu no havent de donar la cara.

Compte: Si es diu el motiu pel qual es va a tallar la relació, no és ghosting. Si és especialment dolorós és, precisament, perquè la part abandonada haurà de viure amb la incertesa i donar-hi sense cap mena de sustent. És molt millor que algú et digui que no vol saber res més de tu, que no pas llevar-te un dia i veure que la persona amb qui t'has estat relacionant durant setmanes o mesos ha desaparegut sense deixar rastre.

PS. El termcat va proposar "ruptura a la francesa" com a traducció per ghosting. Una merdot de traducció, si m'ho pregunten a mi.
  • Macarronet del meu cor1.467 3 999👍 1.879
    Sí, tot noies amb les que hi cardava anys enrere. 
  • Defectible7.981 270
    Estem parlant de missatgera mòbil, també?

La resposta seria que sí en ambdós casos. En el meu cas, com a detall, també eren contactes que van començar a través d'una pantalla.
      I si no fossin contactes que van començar a través d´una pantalla, en segons quins casos ho haguessis fet també?
      • Defectible7.981 270
        Que jo recordi no m'he trobat mai amb aquesta necessitat.

Suposo que si algú m'estigués causant problemes activament, contactant-me quan jo ja li hagués donat diverses negatives, i si em resultés particularment molest o pertorbador, ho podria arribar a fer. Però igualment ho diria, i li recordaria que si ho faig és perquè em seguia interpel·lant quan ja li havia dit que no diversos cops.

Si algú està intentant "reconectar" i no és capaç d'entendre que no hi ha interès, no necessàriament per ser quelcom personal, sinó perquè ara mateix tu tens altres coses a fer, doncs és el seu problema.
  • Turanga_Leela30.897 7 29👍 8.593
    Fa molts anys que no tinc Fb ni res així. I sí, ja llavors em dedicava a bloquejar gentola que no m'aportava res o considerava tòxica.

Sense xarxes no tens aquestes preocupacions i tens més temps lliure també... 
  • CèsarUsuari sumador16.442 14 108👍 14.633
    No. Puc ser molt cabró, però mai serè una rata.
  • prou_prusses848👍 407
    Jo no he blocat mai a ningú.
    Però centenars de progres menjaflors m'han blocat. Són dictadors frustrats.
  • Marcos412474.290 2 498👍 3.008
    No sé si es considera xarxa social, però de petit em va enviar un dia, del no res i sense cap raó, un missatge el germà d'una amiga acusant-me de molestar-la i insultar-la. Em va dir de tot i em va amenaçar, així que el vaig enviar a la merda i li vaig donar el missatge per la germana que, se n'adonés de l'error o no, no s'atrevís a contactar-me de nou.

Immediatament la vaig blocar. L'he vista pel poble, però no hem tornat a parlar mai. A prendre pel cul, que no em compliqui la vida.

Publicitat

Fòrums

• 9.268.177 missatges
  • 220.050 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat