Fòrum

El sector porcí es defensa de la denúncia dels animalistes a Sant Pere de Vilamajor...

EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

El sector porcí es defensa de la denúncia dels animalistes a Sant Pere de Vilamajor

Els productors asseguren que el cicle de cria està molt estudiat i que l'acció dels animalistes ha suposat un perill sanitari per als porcs

El sector porcí defensa les mesures que s'utilitzen a les granges catalanes en resposta a l'acció de denúncia del grup animalistaMeat the Victims, en una granja de Sant Pere de Vilamajor. 

En declaracions a El Matí de Catalunya Ràdio, el director de Porcat, Ricard Parés, assegura que les normes del cicle productiu del porc estan molt estudiades i el moviment de la truja només es limita a la fase posterior al part pel risc que esclafi els garrins.

"Ells van anar a buscar una fase molt concreta, que dura entre 3 i 4 setmanes, que són aquestes paridores. Fa molts anys que es va estudiar un sistema: durant una setmana hem de limitar el moviment d'aquests animals, no per reduir el benestar de la truja, sinó al contrari, per augmentar el benestar dels garrins, que si no, moren aixafats."

Segons els productors, es limita el moviment de la truja per impedir que els garrins morin aixafats

Parés també ha denunciat que l'entrada de més de 70 activistes a les 3 de la matinada a la granja va suposar un risc sanitari.

"Quan nosaltres posem dutxes perquè tothom que hi entri es dutxi, ha sigut un perill sanitari monumental. Crec que aquí s'han de prendre mesures, perquè entrar en una propietat privada amb el risc de benestar i risc sanitari que ha suposat aquesta gent, és una cosa que hem d'entendre que no només estem enfadats perquè sí, sinó que han provocat un risc molt, molt elevat per a la cabanya porcina."

El grup Meat the Victims va néixer l'any passat a Austràlia, amb l'objectiu de demostrar la crueltat en què viuen els animals abans d'arribar al plat.

El moviment animalista Meat the Victims va néixer a Austràlia

Respostes

Configuració
  • soldat Svejk17.708 7 96👍 4.480
    el sector porcí són tots humans, oi?
    • Albèrri133👍 31
      estic d'acord amb alguns punts... pero superiotat moral? Podries argumentarho més aixo?
      • tutUsuari sumador1.862 8 875👍 618
        Tenir animals domèstics no és coherent amb l'animalisme.
        • Defectible7.981 270
          I què vols fer, sacrificar-los?
            Sóc animalista???
            • Defectible7.981 270
              Ah, no ho sé.

Jo et preguntava què representa que n'hem de fer dels animals domèstics, si sacrificar-los o què.
                No és el meu problema.  Com t'he dit ja, no sóc animalista.
                Està en contra dels zoos, granges, etc.. i desprès tenir animals domèstics tancats a casa per la teva distracció em sembla molt hipòcrita.
                • Defectible7.981 270
                  Més que res estic preguntant què se suposa que hem de fer particularment amb gossos i gats, si no els podem tenir a casa i cuidar-los (i que ells ens cuidin a nosaltres).

L'alternativa és que se sacrifiquen.
                    Ets animalista?
                    • Defectible7.981 270
                      Suposo.

El que estic intentant comprendre és com encaixa ser animalista amb tenir o acollir animals a casa per evitar que se sacrifiquin, que és la contradicció que tu apuntes.

Apart del tema del pinso provinent d'animals pròpiament, no se m'acudeix res més.
                      1-Tenir una mascota pel teu entreteniment, en canvi et queixes que hi hagin animals al zoo per divertimento.
                      2. Espai reduït a les granges vs espai reduït de moltes mascotes
                      3. Una causa més que apuntes,  el pinso d'origen animal.

El tema del sacrifici ho apuntes tu.  Molta gent compra animals criats o subproductes d'aquests per l'entreteniment humà.
                    • Defectible7.981 270
                      Jo no tinc una mascota "pel meu entreteniment". La meva gata me la vaig quedar perquè una de poble d'uns familiars va parir, i ells no podien tenir més gats. De fet, va ser accidental, perquè la mare es va quedar a mig part i pensàvem que els gatets que encara tenia dins serien morts, i jo vaig dir que llàstima, perquè potser me n'hauria quedat un. Després va resultar que eren vius, i després de pensar-hi molt, vaig pensar que em faria bé, i me la vaig quedar.

Avui dia és de lo poc que em manté en vida, m'ha fet més bé que qualsevol dels meus familiars o amics, és l'única companyia que he tingut al pis on visc sol aviat farà quinze anys.

La meva mixa és la mar de feliç, els gats són animals casolans. Tot i que de vegades em sap realment greu que només em tingui a mi i he pensat en donar-la per aquesta raó. Els meus amics em diuen que quan penso això és que no estic bé.

El tema del sacrifici ho apuntes tu.  Molta gent compra animals criats o subproductes d'aquests per l'entreteniment humà.

No pas gent animalista.

El que fan els animalistes és tractar de fer el possible dins d'aquest marc que apuntes on hi ha qui cria animals de companyia amb finalitats econòmiques, o qui els abandona. Per regla general ells denuncien la cria amb aquestes finalitats, així com la tria genètica i tot això que fa que algunes races de gossos siguin animals que pateixen per definició.

Suposo que hi haurà qui serà un hipòcrita, però hom diria que això és l'excepció i no la norma, i llavors estaríem amb el de sempre, la gent amb ganes de ridiculitzar un col·lectiu agafant l'excepció i extrapolant.
                    • SangVegetal124👍 15
                      Sóc animalista, i les paraules "mascota", no les comparteixo. Jo no puc tenir fills, tinc una malaltia hereditària. Tots els animals que he adoptat, els he tractat com un fill. I si,per a mi donar pinso a un gos es com si una mare dones uns Kellogg's especials pel seu fill tots els dies, es a dir, no comparteixo de donar menjar processat tots els dies, es dolent per la seva salut.
                      Puc dir, que alguns animals que he tingut, han tingut més espai que jo i més vida social.

Solament cal veure la quantitat d'animals abandonats, merdes al carrer sense recollir, gossos cridant tot el dia, per donar-te compte que potser l'excepció no fa la norma.
                      L'he utilitzat perquè és el que és, la única finalitat que té a la seva vida és distreuret i a sobre no veus la incongruencia d'alimentar amb pinso animal i ser animalista i vega.
                    • Defectible7.981 270
                      Però la majoria de gent no són "animalistes" pas...

L'he utilitzat perquè és el que és, la única finalitat que té a la seva vida és distreuret i a sobre no veus la incongruencia d'alimentar amb pinso animal i ser animalista i vega.

No en sóc jo, de vegà. De fet no sóc ni vegetarìà. Però sí que menjo poca carn en comparació amb segons qui.
                    • Albèrri133👍 31
                      Jo no hi veig una paradoxa, a no ser que aquests animals siguin carnivors.
                    • Heavyata Rural14.309 8 139👍 478

Albèrri escrigué:
                      Jo no hi veig una paradoxa, a no ser que=TRET QUE/LLEVAT QUE  aquests animals siguin carnivors.
                    • SangVegetal124👍 15
                      Mai de la vida m'ha passat pel cap que he adoptat algun animal per distracció. Les persones que pensen així, ho faran el mateix amb una parella o amb el seu propi fill biològic, no estaran per amb ells per amor, simplement per distracció. 

Com t'he dit, no m'agrada alimentar-los amb aliments processats, ni a les gallines que tinc al camp. La incongruència no se que vols dir, ja que utilitzes paraules especistes/racistes que no les utilitzo mai, i no se on vols anar parar amb lo de la incongruència, que resulta inexistent.
              • rotllan11.673 5 174👍 11.401
                No tenir-ne
      • ExploitationUsuari sumador7.732 13 278👍 413
        Mira l'instagram que hi ha a la notícia. La majoria de lemes criminalitzen a qui no defensa les seves idees.

Una cosa és el benestar animal i una altra el que defensen aquests que, tot i que segurament amb bona voluntat, poden fer més mal que bé, com l'exemple dels visons que s'ha comentat més abaix.
        És una barreja de desconeixement i d'antromorfització dels animals. Els hi assignen qualitats humanes, per això els veus abraçant porcs i gallines, quan segurament aquests animals es senten més amenaçats que cap altra cosa.

I quan s'hi barregen temes espirituals ja és per plegar...per exemple, vaig estar en un hort comunitari i ens va venir un tio a parlar sobre permacultura. Em va venir a dir cretí i ignorant per dir que a la natura les espècies competeixen pels recursos i l'espai.
        Un tio que deia tenir una connexió amb els ocells que vivien al bosc on tenia la cabanya; un dia anant en cotxe va tenir la sensació de que passava alguna cosa dolenta al bosc i va tornar, es veu que van apallissar a un paio. Aquesta sensació era la dels ocells que es veu que van ser destorbats per la baralla.
        • Albèrri133👍 31
          Jo sóc vegà, pero hi han coses que no comparteixo amb alguns vegans, encara menys militants. Exploitation, la gent abraça porcs, gallines, conills, vaques, GOSSOS, GATS etc donantlis qualitats humanes perque els animals tenen i expressen emocions tal i com els humans ho fan, i els estimen.

Dintre de tota la bogeria "animalista", em carden més por aquells carnistes que s'els infla el cap i destigen la mort a algu que maltracta un gos mentres menjen un bistec de vaca i es queden tan panxos, que un animalista vegà que s'envà a salvar "inutilment" gallines a l'escorxador Ca la Pepeta a Solsona.

Benestar animal? Sóc incapaç de computar com podria algu donar-li una "bona vida" a un animal per després matarlo, especialment quan el consum d'animals es completament innecesari?
          • jomateixjo415👍 138
            Som també animals, què vols?
          • ExploitationUsuari sumador7.732 13 278👍 413
            Aquest és el problema, sí, els animals tenen emocions i les expressen però no les expressen com els humans. Per exemple, el goril·la que va atacar a una dona en un zoo d'Holanda. La dona hi anava cada dia i li somreia, el que per nosaltres és una mostra d'amabilitat per un altre animal pot significar amenaça. Ves a un galliner a abraçar gallines a veure quantes es deixen agafar.

I també estàs assignant qualitats humanes als animals quan dubtes del benestar animal pels animals de consum. Una vaca no té consciència de ser un ésser viu que morirà ni del concepte de captivitat/llibertat.
    • maori15.620 3 121👍 7.908
      Pixapins que s'indignen perquè hi ha animals de granja i després tenen gats i gossos vivint en pisos de 40m2 de l'eixample.
      A mi em resulta totalment desagradable aquests camps de concentració/extermini i considero aberrant i igualment cruel que la gent tingui animals a un pis, a més de ser una important font de brutícia. Lo segon certament poca gent en parla...
    • Toti Dau3.523 15 584👍 1.284
      Bé, la superioritat moral és a banda i banda noi. Ací hi ha rednecks que es creuen superiors i més purs que la gent de ciutat. Son els de l'escopeta i el bri de blat a la boca. 
    • SangVegetal124👍 15
      Ja toquen aquest tema que dius, però clar, per tocar els collons han de tocar temes legals. 
    • __33752__138👍 11
      Un problema considerable és que molts llocs de treball a la Catalunya interior depenen de la indústria carnica. Serà difícil eliminar aquesta indústria mentre segueixi alimentant el país.
    • grinfildUsuari sumador25.038 15 45👍 4.122
      Correcte, que la majoria de fonts d'OSONA estiguin contaminades i mentre estant els animalistes preocupats per aquestes collonades. Són gent que no tenen ni formació, ni estan ben assessorats i si això li afegim els seus problemes afectius, es converteixen en una bomba de rellotgeria. 
    • Campanesagain763 1👍 296
      Anava a escriure un totxo bestial referent al preu del porc explicat segons la geostratègia mundial, amb el Putin pel mig i tal, però resultava bastant incomprensible, així que en un resum més casolà simplement dir que fa anys que el preu del porc no puja, i això el que genera és que els operadors hagin d'augmentar produccions per mantenir els beneficis que consideren que han de tenir. Més producció són més problemes ambientals. Això es un carreró sense sortida i poc a poc s'està apostant per porcs de més qualitat. Més cars, i per tant no demanen produccions tan bestials per generar benefici. Els d'Avinyó, per exemple, ja fa temps que han introduit el Ral. Però els mercats internacionals, de moment encara demanden porc "blanc" barat. Va per llarg. 
      • Tobies20.318 14 74👍 12.286
        Molt interessant el que dius. Quan esmentes en Putin... vols dir que hi ha interessos geoestratègics perquè no pugi el preu de la carn de porc?
          No exactament. Ho deia perquè ell sol va provocar farà uns cinc anys o quatre una caiguda de preus a Europa quan es va cabrejar amb la UE pel tema del gasoducte aquell de Ucraïna i va vetar les exportacions al seu país. Hi va haver exedents per parar un tren i aleshores es va començar a conquerir el mercat Xinès.  
            A la que Rusia torni entrar el mercat té pinta que el preu pujarà molt, no?
            • Canyadesucre10.193 3 211👍 16.702
              Jo no n'estaria tan segur. Només el mercat xinès multiplica per 10 el rus. Sumat a que també tenim el mercat coreà i japonès converteix el que pugui decidir en Putin en un percentatge força irrellevant.
              En canvi una altra cosa que si que pot passar i de la que se senten rumors és de que els xinesos s'hi posin ell mateixos en la indústria porcina. I ja s'ha vist que passa quan la Xina es fica en un sector...
              • __33752__138👍 11
                ... s'hi fica ben endins. El modus operandi del govern xines és senzill i repetitiu. Adquisició del negoci en el país d'origen i posterior explotació per part de membres d'aquesta nacionalitat. La il·legalització de la indústria càrnica a Catalunya se'ns complicarà si es confirma la presència de xinesos en la seva gestió. Per què? Argumentaran que la legislació dels seus negocis són un exercici de discriminació institucionalitzada cap a la minoria asiàtica. Escollir entre l'holocaust porcí i la discriminació asiàtica pot ser un dels grans dilemes ètics de la Catalunya del segle XXI.
              No ho sé. Jo ho posava com l'exemple de com una situació política internacional pot provocar un excés d'stock en moments puntuals que faci caure preus.
        S'hauria de crear una etiqueta de porc ben criat per reorientar el mercat. El mateix passa amb el xai que fa la tira d'anys que no puja i els pastors van plegant.
          En carnisseries ja funciona prou bé aquest porc ben criat. El Ral, Qualiporc, el de Palou, dpagès.. i molts d'altres han trobat forat en el canal alimentació. Tens raó que són una reorientació que afavoreix al consumidor i també al territori. Però el problema és que bona part de la producció a Catalunya no és pel consum directe sino per exportacions o per abastir mercat intern de matèria prima per transformar-la en embotits i processats. I als grans operadors d'aquest sector en línees generals li importa un rave tot això. Després també passa que en algunes peces que es cuinen en coccions molt llargues, com els garrons, les galtes o els peus.... no s'aprecia massa diferència de qualitat entre porcs de segell i els que no.  
      A part d'això, justament les granges de cria són les que estan en condicions. Les que estan fatal són les d'engreix, allò són condicions inacceptables. S'hauria de posar ventilació forçada que entres allà i no pots ni respirar (i no ho dic per la pudor). Podrien fer un xic de pati tancat i treure els porcs a engegar a fora una estona cada dia i aprofitar per rentar les corts. La vida del porc sens dubte milloraria i la qualitat de la carn també.
      • __33752__138👍 11
        Jo pensava com tu fins que en vaig visitar una. Molts consumidors de carn no se’n donen compte que la cria es basa en l’agressio sexual continuada de les femelles per part d’un grup determinat de mascles. Es tracta d’un procés productiu denigrant que perjudica irreversiblement l’estat emocional de les femelles. Si els consumidors de carn reflexionessin sobre aquesta injustícia mentre masteguen, els hi cauria la carn de vergonya.
  • Mastegot30.073 9 31👍 2.376
    els pijos de ciutat no haurien de sortir del seu cau o pis. Deixeu la gent del camp en pau.
    Però si les granges de cria estan bé, les lamentables són les d'engreix.
  • Xulomander6.264 3 343👍 6.880

Nyam nyam
  • LesttattUsuari sumador38.651 11 15👍 13.811
    Fa certa gracia veure el sector anti-animalista, criticant aquesta actitud. M'agradaria veure'ls dins de les mateixes penoses condicions que han de suportar aquests animals.

Indiferentment si ets animalista com si no ho ets, està tot el dia ( i nit)  dins d'un tancat de quatre metres quadrats, junt amb 5 mes de la teva mateixa especie i damunt de la mateixa merda on caguen, deu representar una tortura per tot esser viu.

No entendré mai com no se'ls deixa lliures, campant entre prats, òbviament, tancats i controlats.

Considero que si vols cruspir-te un animal, el mínim que pots fer es tindre'l en les millors condicions possibles. Per ell, i per tu mateix, sinó no vols agafar cap malaltia o infecció.
      Ja t'ho diré jo. Perquè quan la gent va a comprar només mira una cosa: €. Llavors és una cadena de despropòsits. Et paguen a tant per porc, si els altres ho fan així no pots competir. Això se solucionaria legislant i/o creant una etiqueta de qualitat de porc ben criat com ja es fa amb altres productes, on per poder vendre amb aquesta etiqueta (a preu superior) s'haurien de complir uns requisits.
      • dikkens4.159 8 512👍 1.071
        Amb aquesta mesura no solucionaries res d'això. Simplement hi hauria dues línies, una de més qualitat que l'altra, i més cara. La gran majoria de la població continuaria comprant l'opció barata. 
        Tot i que tinc família que son pagesos, per terres pirinenques concretament, continuo sense entendre que surti més car tindre animals en certa llibertat que tancats entre gàbies, reixes o tancats.

Lliures, no has d'amoïnar-te en netejar els estables. Com tampoc has de gastar aigua ni llum pel seu manteniment ... La ma d'obra representa ser mínima.

Fa difícil creure que representa ser més car mantenir-los lliures que tancats.
        • Xicoira5.039 2 431👍 4.010
          Sí, però lliures tens un tant de terreny on poden pastar, que és el teu, si al mateix terreny surt més rendible posar-hi una d'aquestes gàbies...

Què vols fer-hi? Prohibir aquesta manera de fer de la indústria càrnica? Aleshores no hi haurà suficient oferta de carn... No pots pretendre tenir-la a un preu assolible i que els animals visquin bé, és incompatible per molt que no ens agradi.
            Lliures; No t'has d'amoïnar de pagar llum, aigua, alimentació, neteja i manteniment en general de tots aquests animals. També, els seus excrements acabaran tenint aquella utilitat per adobar aquell camp, que aportaran l'arribada de nous insectes i petits vertebrats, que a la vegada serviran d'aliment per aus, que també ajudaran adobar aquell sol...

Tancats; pagar llum, aigua, manteniment, alimentació, neteja...i veterinaris, perquè un tancat d'aquesta mena, on la merda s'acumula entre la mateixa merda,  pot acabar ser un centre d'infeccions i malalties per tot aquell animal que esta privat de llibertat.

On es aquesta rendibilitat?
              Una cosa és el porc que es fa campar lliurement perquè la carn ho requereix, car si no ho fas no compleix amb determinades normatives per considerar-se com a X carn.

És cert que la llum la pagaràs. Però el manteniment, neteja i alimentació també els pagues si campen per lliure! En general, mantindre animals d'aquest tipus a l'aire lliure és més costós... és cert que no pagues llum ni gas, però si els deixes a l'aire lliure t'enfrontes a molts altres riscos que ara t'explicaré

A una gàbia els pots engreixar: a l'aire lliure no et sortiran grassos, no en podràs treure tanta carn per porc. I punt, això és així perquè es mouen, fan exercici, mengen de tot i no ho pots controlar... hi ha factors climàtics...

A l'aire lliure, necessitaries més metres quadrats per un nombre menor de porcs. Pensa-ho, i mira com d'ajuntats estan els porcs a les gàbies. Si els poses a l'aire lliure, necessitaries el triple o quatre vegades més d'espai. Qui vulgui maximitzar beneficis, a gran escala, li importa sobretot el metre quadrat.

I això ho dic sense ser membre de la indústria càrnica, hauria de ser de calaix, que si ho fan és perquè s'estalvien molts diners fent-ho, no per sadisme sinó per utilitarisme. Com pots veure hi ha molts motius que fan que una gàbia sigui més rendible a ulls de l'empresari càrnic.

Un afegitó que com t'ha dit en rotllan, hi ha diferència entre granges de cria i granges d'engreix
                Aixi, doncs, sembla que el principal interès esta en engreixar en el menys temps possible l'animal,  indiferent de l'estat de salut i les penoses condicions que se l'imposa.

...

No se jo, però considero que això hauria d'estar prohibit. Representa, tret de que continua sent un esser viu, també forma part d'una alimentació que els humans acabarem consumint-
                  Això no t'ho discuteixo, i em sembla totalment fastigós. Hi ha massa pràctiques on els animals es fan servir com a objectes.

Estic plenament d'acord amb tu: s'ha de fer quelcom. Hem de tenir present que qualsevol restricció impactaria als preus de la carn; a mi em semblaria bé oferir un preu més elevat si això garanteix que l'animal ha sigut tractat amb decència.

Exacte.

Tot i que s'hauria d'estudiar la manera que fos... factible per a tots, animal inclosos, abans que encarir la seva carn.

Simplement, respectar el temps d'engreixament de cada animal, per exemple.

No ens hauria d'amoïnar si ens estan dient que.. Una tercera partdels aliments que produïm no es consumeix i acaba a la brossa",  tret dels nocius efectes que ens pot ocasionar consumir carn que ha sigut forçada a engreixar.
          • Toni Montagutí37.297 8 18👍 24.395
            Pastar, no. Pasturar, Xicoira. Pastar, ho fas amb la massa del pa, per exemple.
          Els porcs no mengen el mateix que les uelles, cabres o vedells, no crec que es puguin engegar en prats i erms. No obstant a les zones boscoses segurament sí. Però em penso que és un tema molt més senzill: volum de producció. Encara que el preu per porc hi guanyis més engegant, ni de bon tros produiràs el mateix número de porcs. I al preu que es paga el porc, n'has de fer molts.
            Dic com porcs, com també podria dir vaques, cabres o vedells a l'hora de tindre'ls en llibertat controlada més que està dins de tancats de quatre metres quadrats.

Però, veig, i com dic més amunt, l'interes principal està en engreixar en el menys temps possible l'animal.

Un acte que hauria de ser il·legal. Per la nostra salut com pel mateix animal que hem de consumir.
      A mi també m'agradaria això, però som molta gent i gairebé tots mengem carn, reduïr la indústria no és possible
    • PeterCantropus1.253 7👍 999
      Negatiu per error. Coi de mòbil. 

Publicitat

Fòrums

• 9.268.171 missatges
  • 220.050 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat