Fòrum

Coneixes algú que s'hagi passat al "enemic" (indepe/unioniste o esquerra/dreta)?

Coneixes algú que s'hagi passat al "enemic" (indepe/unioniste o esquerra/dreta)?
27 (50.94%)

No
26 (49.06%)

Vots emesos: 53
Caspanyol_Involuntari480👍 577
Comentem les nostres experiències al respecte.

Respostes

Configuració
  • SangVegetal124👍 15
    No, personalment no ...però si m'he trobat que una noia que va passar de l'enemic a amiga meva. De petit em feia bullyng per ser vegetarià i arrancava l'herba del terra i m'he la feia menjar, mai vaig trobar algú tant antivegetaria com ella. Desprès de casi 20 anys, ara ironicament, en aquest any s'ha fet vegetariana. Ja se que casi no te res a veure amb lo que dius, però ha sigut un canvi de pensament que m'ha sorprès. I ara em diu que tot el que em deia, ho deia de broma, ja, ja...
  • Jesucrist Rei Cardador81👍 28
    Sí, jo mateix.

D'adolescent gràcies al meu entorn vaig ser introduït a ideologies d'extrema esquerra com el comunisme i l'anarquisme. No sé si es pot dir que hi vaig arribar a creure realment, era sobretot postureig i ganes de "trolejar" tant a l'internet com a la vida real, i de fet xoca bastant amb la meva manera de ser (molt individual, reservat, i desconfiat d'allò forani) però en aquella època sens dubte devia pensar que sí.

Després vaig posar-me a treballar, vaig entrar en entorns menys aburgesats, menys dòcils i menys dominats per gent d'origen europeu i vaig entrar en contacte amb una realitat totalment diferent. Això em va crear una crisi interior que em va fer replantejar-m'ho tot de cop, i em va acabar portant a ideologies considerades d'extrema dreta (i en ocasions vorejant el mateix nazisme, perquè no dir-ho) que em va portar a perdre no poques amistats.

A dia d'avui m'he estabilitzat una mica més i he parat d'entendre la política des d'una perspectiva tan ideològica. Diria que tan sols em considero nacionalista català i pragmàtic. Però em segueixen agradant els mems, així que demano disculpes si de tant en tant se m'escapa alguna pixada fora de test.
  • terrae321👍 1
    Jo el que sí que veig és que molta gent del meu voltant ja no és independentista, diuen que hem fracassat. 
  • Unitat i Orgull9.666 10 222👍 6.601
    Jo conec uns quants que anaven amb mi a l´insti que no eres indepes i ara si ho són. No són indepes d´estar a tot arreu, però quan van a votar voten partits indepes.
    • Pavel_Korchagin3.408 2 595👍 7.340
      Jo en conec en els dos sentits. Companys que a l'institut cantaven el cara al sol o eren nazis espanyols dels Boixos Nois i ara voten CUP. I alguns que eren indepes proJERC d'adolescents i ara són "ciudadanos del mundo".
  • Marc Espasa16.177 13 113👍 4.314
    Conegudets de indepes a unionistes:

Anna Grau
    Sostres
    Lopez Tena
    Miquel Jimenez
    Xavier Rius.

Al reves centenars.
  • EPS61.683 13 8👍 10.428
    Canviar d'ideologia, ser d'esquerres i passar a ser de "dretes" és del més normal del món. Al contrari no ho és tan però també conec algun cas.

Per altra banda, el tema Catalunya-Espanya, m'he trobat sorpreses de gent que és procatalana, quan en el passat eren relativament espanyolistes. A l'inrevés no conec cap cas.
  • Aufrany4.764 3 455👍 4.702
    Tots els indepes que participen a realitis espanyols o seleccions esportives en reneguen.
  • friket_heviarra_666958 3👍 189
    Una amiga d'un colega meu, segons em van explikar, va passar de independentista catalana a neonazi profranquista :S
  • Buddha544 2👍 656
    Sí. La fe del convers. Molta gent enlloc d'agafar distància i ser més crític, simplement passa d'un extrem a l'altre.
  • Ryotsu953👍 659
    Evidentment. Fa 10 anys era dels pocs al meu poble que em considerava independentista, ara és sorprenen la gent que vota la CUP o ERC que abans eren unionistes. Jo mateix també he canviat ideològicament, quan em vaig registrar al Racó vaig votar el partit Racomunista, impensable ara mateix, si les eleccions fossin demà segurament votaria JxLEL per ser el mal menor, tot i que la seva gestió ha estat lamentable.
  • Defectible7.981 270
    D'adolescent, al meu poble, els típics tarambanes que anaven segons bufava el vent i segons la noia o noi que els agradava. De fatxa a esquerrà, o d'independentista a finals dels 90 a no ser-ho ara perquè voldria dir ajudar a la causa d'una gent que no li cau bé.

Un dels amics més propers, que va estudiar ciències polítiques, igual però ja entrats els vint anys. Li donà carabasses la noia que li agradava, que era el seu vincle més fort amb el tot el món català, i a partir d'allà cap a l'altra banda i fins i tot marxar del país perquè aquí "no hi ha futur"  ¯\_(ツ)_/¯
  • Birondon270 14👍 328
    No sé si serveix però un conegut meu, que era podemita i quan va sortir podemos no feia més que parlar d'ells, i a més es va fer catòlic de la teologia de l'alliberament... Ara només fa que parlar de VOX i se n'ha fet activista. El tenia a Facebook, naturalment el vaig blocar. No vull nazis al meu entorn. Abans de blocar-lo li vaig escriure una nota dient-li si pensava si Jesús de Natzareth votaria VOX...
  • Screen4.544 1 472👍 2.217
  • Desperdicis7.546 13 286👍 1.313
    Només conec un cas, tot i que no es pot dir que fos pròpiament independentista. Amb 15 anys o així el tio va passar per totes les modes possibles: hippie, raper, punki i indepe. Finalment es va fer nazi i a les últimes eleccions anava a les llistes de PxC. Però bé, la moda d'anar amb tot de samarretes indepes li va durar uns pocs mesos només. 
    El que sí que conec és gent que provenia de l'abstenció o ex-votants de Podemos i PSC que en les últimes eleccions es van passar al bàndol indepe i ara votaran el PSC per evitar que guanyi el trifachito. I malauradament dubto que tornin a votar indepe.
    Però és clar, conec moltíssims casos d'ex-unionistes que s'han fet independentistes. 
  • Trois61👍 40
    Doncs si, conec molta gent, que de jove corria davant dels grisos, feia llum amb l'encenedor en els concerts al cantar l'estaca, vivien dels pares i eren d'esquerres, després amb els anys van aconseguir bons treballs hipoteques i segones residències, i es van fer peperos, o Ciuceros.
    Després va venir la crisi els bancs els hi van prendre les propietats i ara treballen en negre o no treballen van a les manis de la independència i utilitzen el mòbil per il·luminar quan canten l'estaca en alguna mani, i ara no saben a qui votar, ni si son de dretes o d'esquerres.
  • maori15.620 3 121👍 7.908
    Doncs no, cap ni un. Més aviat al contrari...
  • bolondrio196👍 10
    Conec algunes persones que es definien de familia obrera, d,esquerres "a l‘antiga" i tal, van simpatitzar amb Podemos en els primers mesos de vida, que ara votaràn a Vox.

Del tema dels nacionalismes no conec ningú que hagi canviat de bàndol.

Publicitat

Fòrums

• 9.268.176 missatges
  • 220.050 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat