Publicitat

Fòrum

Els comuns expulsen Nuet del grup parlamentari

pensa_i_actua!16.493 14 109👍 7.696
Extret de:
 https://www.naciodigital.cat/noticia/175546/comuns/expulsen/nuet/grup/parlamentari

Els comuns expulsen Nuet del grup parlamentari

Catalunya en Comú Podem exigeix al líder d'EUiA que renunciï a l'escó per la seva intenció de presentar-se com a número 4 de la llista d'ERC

Catalunya en Comú Podem expulsa Joan Josep Nuet del grup parlamentari. Així ho ha anunciat en una roda de premsa la presidenta del grup, Jéssica Albiach.

Més informació en uns minuts.

Respostes

Configuració
  • pensa_i_actua!16.493 14 109👍 7.696
    Pel que sembla, l'Alamany al final no la colen a la llista del Congreso sinó de 2 a la llista per les municipals de Barcelona, fent tàndem amb Maragall:  https://beteve.cat/politica/ernest-maraga-elisenda-alamany-llista-erc/
  • Sau de Treviac5.653 2 380👍 7.371
    En Nuet és independentista?
      Sempre ha dit (almenys fins al moment) que no, igual que el Dante Fachín i de fet com la majoria de Comuns, per crítics que siguin amb l'aparell iniciativero. La única que a mi em soni que explícitament ha dit que sí és l'Alamany.

Però vaja, insisteixo com he dit a altres fils que a part de les idees jo tindria en compte el fet de que porti des del 91 vivint de càrrecs polítics...
        Doncs teòricament ERC és un partit independentista. A veure com s'explica, això...
      • Unitat_Catalana14.555 16 136👍 851
        I Fidel Castro? La gent de marinaleda?

Per mi calen crítiques polítiques més enllà de si porta 6 mesos o 30 anys.
          Es que jo no tinc res en contra d'allargar mandats, i suposant que s'hagin de limitar, penso que la limitació de la CUP es podria allargar prou més (12-16 anys, per evitar que les institucions coptin molta gent*).

Però es que aquí no parlem d'això, parlem d'una cosa que passa arreu, a tots els països, de gent que té tant amor a la cadira, al poder i tal que es capaç de saltar de partit en partit amb tal de mantenir aquesta cadira. En aquest cas ni tant sols es molesta a justificar una suposada 'evolució ideològica': en Nuet sempre s'ha definit com a autodeterminista contrari a la independència i s'està presentant per representar un partit partidari de la independència. Això com es menja, si no és pel pur afany de mantenir rol de poder? siguem clars, aquí el negoci tothom entén quin és: tu (ERC) em permets mantenir posició de poder que quasi segur perdria en pocs mesos a les properes eleccions de la CAC, i a canvi jo (Nuet) dono veracitat a la teva nova estratègia d'eixamplar la base.

*Val a dir que en el cas de la CUP i de l'EI en general, un espai que fins fa 4 dies no tenia quasi cap cara pública que pogués exercir la funció de dirigent de cara a la societat, el fet de la rotació que hi ha hagut fins ara ha permès formar ràpidament quadres en aquest sentit, que després poden assumir funcions a altres nivells (gent que està a l'esfera nacional i s'ha curtit allà, després pot exercir certs lideratges a altres nivells). 
        • autokrator13.653 3 150👍 9.495
          Un polític que porta 18 anys (i jo crec que són més) vivint de càrrec i no ha demostrat cap valua especial no és un polític del que et puguis refiar. 
    • Ballester7.774 7 277👍 2.658
      Molts polítics que ara defensen la independència, o que van defensar-la en els últims anys, no fa gaire temps tampoc no ho eren. Inclòs per exemple el president legítim a l'exili.
    • Mont_Cat80 1👍 37
      No. Ho ha dit at nauseatum.
  • Anònim1017.233 6 99👍 16.846
    Com pot ser que ERC s'estigui emportant tanta gent dels Comuns? Vaja, el tema Alamany l'entenc, però el Nuet? Per una banda es pot fer una lectura positiva (eixamplar la base™), que ja veurem si es trasllada a arribar a nous electors, en municipals o generals encara pot ser (indepes light que fluctuen en funció de les eleccions, però a les catalanes em sembla que vam tocar sostre), però per altra banda em fa por que difuminin el discurs o intencions independentistes de la formació, d'aquesta manera s'hi perdria més del que s'hi guanyaria.
      Perquè fa temps que pica pedra per convertir-se en el catch-all party català, i això els oportunistes ho ensumen, de tota la vida.

En el seu moment molts es van apuntar al món Comú (pensa que l'Alamany venia de les CAV's, candidatures alternatives del Vallès en aliança amb la CUP, per exemple) amb una intenció clarament d'apoltronar-se bé, quan semblava que Podemos tenia opcions serioses de fer algo de bo, i ara que han vist que aquest vaixell no funciona, busquen un de nou.

I mira, si vols fem apostes però aquí un dels que té moltes butlletes per saltar el següent (tot i que paradoxalment és el candidat pel 28A):

VÍDEO: https://twitter.com/AquiCuni/status/1105431312331128832

Malestar en una part de les bases de Catalunya en Comú i, especialment, de Podem per les llistes de les generals. Part de la militància considera que l'elecció de @Jaumeasens no s'està fent de forma transparent. Asens reconeix que @Pablo_Iglesias_ li va demanar ser candidat
    • SantsUsuari sumador32.350 14 25👍 11.486
      Perquè el coscubielisme ha fet molt mal. La posició teòrica dels comuns és "autodeterminació sí, independència no ens pronunciem", però a la pràctica ens hem trobat més d'una vegada els diputats de Ciutadans drets ovacionant els seus discursos. I és clar, això hi ha un sector dels comuns que ho tolera i que fins i tot li agrada, però el sector més progressista i demòcrata s'esgarrifa, quan veu això.

• Gorg362👍 715
        No veuria tanta història ideològica, sinó supervivència personal.
          Que parlem d'en Fachín, ara? D'en Mascarell? De la Geli? D'en Puigdemont, que es va xupar disciplinadament i sense piular els set anys de pactes amb Aznar?

La meitat de l'independentisme i entorn són jaquetes noves. Si us voleu posar exquisits, poseu-vos-hi amb els altres. A ERC tothom hi és benvingut (menys en Millo, així es mossegui la llengua i s'enverini).
          • Gorg362👍 715
            Ei que ja ho he dit més abaix, que em sembla perfecte que marxi a ERC, però d'una persona que ha fet de la política la seva professió, permet que la posi en quarentena els seus viratges ideològics i això val per ERC, JXC o el Fachin si vols.
              Digue-n'hi viratge, digue-n'hi evolució, digue-n'hi coherència... En l'última legislatura, que teníem tota l'oposició fent el discurs de l'Arrimadas 24/7/365, els únics diputats que van mantenir una actitud digna, tot i que els hauria pogut costar la carrera política, van ser Nuet, Fachín i Àngels Martínez. Que aquestes persones avui vagin a llistes independentistes em sembla el més normal del món, més que res perquè al partit que teòricament és "el seu" els volen veure morts i penjant dels collons (i dels ovaris) de l'arbre més alt de la Rambla.

Trobo més normal que un no independentista vagi a un partit independentista i demòcrata que no que vagi a un partit que s'ha dedicat a coquetejar amb el feixisme (i qui diu coquetejar diu fer-los la farina plana, per no dir blanquejar que és la paraula de moda).
          • Unitat i Orgull10.243 10 212👍 7.694
            En Fachin porta vivint 28 anys de la política com en Nuet? 

Jo juraria que en Fachin només ha sigut 2 anys diputat del Parlament oi?
        • Marc Espasa16.414 14 112👍 4.624
          Si va a un partit indepe la seva supervivencia personal si que es veu afectada.

I no a nivell de pagueta sinó a nivell d' estar uns anyets a la presó.

Per tant molt merit el seu pas.
    6 diputats teben ara els Comuns. I aixo que havien nascut per ser la força hegemonica a Catalunya.

No reconeixer la capacitat que te ERC per atraure a gent no indepe cap a l' independentisme i de retruc esbudellar els seus espais politics es de bastanta ceguesa politica.
        Aixó no te massa sentit pq aquest home ja tenia cadira i pagueta i bastant assegurada.

Aquest tio és un vividor pq porta des de 1991 vivint del cuento, com que veu que Podemos s´enfonsa a Catalunya precisament la manera d´assegurar cadiereta és entrar a ERC. Això ho veu fins un cec amic...el fort és que ERC de cop i volta ja el foti als primers llocs de la llista  un número 4 que de facto és un número 3 perquè Junqueras no hi podrà ser al Congreso.
            El que és fort és que sembla que us faci rábia que gent no indepe passi a les files indepes i a més que de retruc aixó faci molt mal als partits que no volen la independéncia.

• Anònim1017.233 6 99👍 16.846
              Això està molt bé si no comporta que ERC difumini el discurs independentista, i la predisposició per dur-nos a la independència en moments que impliquin sacrifici (finestra d'oportunitat™), guanyar ben poquets vots, si és amb aquestes conseqüències, no surt pas a compte.
              S'han passat cinc anys plorant perquè els comuns bliblablu i la Colau nyenyenyè, i ara que es pot afeblir els comuns per reforçar l'independentisme socialdemòcrata i canviar la Colau per un alcalde independentista ho troben tot malament.
              No. El que a mi m'emprenya és que el partit que vaig votar una pila d'anys precisament perquè era l'únic partit independentista parlamentari, ara, per exemple, deixi que els seus elegibles siguin gent que a dia d'avui NO són independentistes.
            • Gorg362👍 715
              Una cosa és una evolució ideològica personal i una altra cosa és buscar cadira al preu que sigui. Igualment que elements individuals passin a ERC, no vol dir que passi el mateix amb els seus votants, però bé....

Que consti que em sembla perfecte que en Nuet marxi a ERC, per convicció o per cercar poltrona en tant que servirà per erosionar als Comuns, però persones que fa 20 anys que viuen de la política, doncs li dono poca confiança.
                Ja tenia cadira era diputat i maxim dirigent de EUIA.

A mes fer aquest pas ell que esta imputat diriem que molt no l' ajuda, de fet el perjudica bastant.
                  Quan creus que arribaran les eleccions a la CAC? és raonable pensar que abans d'acabar l'any, a molt estirar? és raonable pensar que els Comuns quedaran més minoritzats que ara, i que en tot cas la pugna pels escassos llocs serà entre ICV i Podem, i que EUiA passa a ser un actor folklòric però no rellevant?

Jo crec que seria millor defensar les coses com són, dir per exemple que políticament així desarmes l'esquerra espanyola i això és una manera d'obrir pas a l'independentisme, i no intentar vendre la moto de que no té res a veure amb aquest fet. D'entrada perquè a diferència de l'oportunisme dels de MÉS, aquest ni tant sols ha expressat cap evolució ideològica, i a priori no li trobo molt de sentit que un contrari a la independència es presenti als primers llocs d'un partit partidari de la independència.
                • Gorg362👍 715
                  En Nuet té 54 anys, ara mateix és diputat però saps perfectament que si hi hagués noves eleccions al Parlament, no tindria la cadira assegurada, primer perquè té escàs suport dins del món dels Comuns i segon, perquè encara que fos a la llista, ningú li assegura sortir com a diputat.

Entenc per tant la seva reflexió que té més beneficis laborals entrar a ERC, que no continuar a EUiA.

Com he dit abans, em sembla perfecte que marxi a ERC, si això serveix d'alguna cosa per ensorrar encara més el projecte dels Comuns, però no vestim una sortida purament personal, d'una suposada evolució ideològica i/o incapacitat de continuar defensant els plantejaments dels Comuns.
                    Potser ell no ha tingut una evolució ideològica però els comuns sí, i ell avui no s'hi reconeix (cosa que a ell no ho sé, però sí que em consta que li passa a molta gent)
                No crec que Nuet busqui cadira al preu que sigui... per ell no hauria estat un problema callar i continuar al capdavant d'EUiA, jugant al qui dia passa any empeny, a parlar de beques menjador i amagar el cap davant la falta d'inversió a Rodalies. N'hi ha que s'han jubilat, fent això.

Traducció en vots? A curt termini segurament seran pocs, però això és una mica l'efecte gota malaia... la primera goteta sembla que faci pessigolles i quan te'n vols adonar ja tens un forat d'un pam.
            • Makhnovtchina1.536 2 980👍 4.633
              Hores d'ara trobo molt i molt agosarat atribuir independentisme a l'artefacte aquest que en dieu ''ERC''. Entenc que el vostre objectiu és ser convergència quan sigueu grans, peix al cove i qui dia passa any empeny amb una mica de maquillatge socio-liberal, però d'aquí a pensar-se que la resta som imbècils hi ha un bon tros. 

Sempre que veig parlar erquis sobre el seu-vostre independentisme me'n recordo d'aquella frase de Marx -Groucho- on deia si fa no fa ''no cregui el que veuen els seus ulls sinó el que li estic dient''. A la pel.li feia gràcia, aquesta és la diferència.
                No som independentistes, però quan ERC té deu diputats, CiU pacta amb Aznar a Catalunya i Espanya; quan ERC en té trenta, es fan 1-O. A Neopàtria ja tremolen per si arribem a seixanta.
                Aquest discurset de ningú es indepe menys jo.... Es molt aburrit.

I fer la caricatura es pot fer de tot i de tothom, tampoc sembla un argument massa elaborat.
                • Makhnovtchina1.536 2 980👍 4.633
                  Avorrit va amb v de València. 

I cap discurset de cap mena ni caricatures ni etc. ERC feu un discurs mitològic de federalisme republicà espanyol. Ho trobo perfecte, cadascú és ben lliure de ficar-se en el jardinets que li facin més el pes. Però bou per bèstia grossa no cola.
              Si, aixo deia jo 

A mi el que em sembla molt fort és que hi hagi trepes com el Nuet que porti 30 anys, repeteixo, 30 anys vivint de la política, i que ara per sobreviure pq veu que el món Comú s´enfonsa piri a ERC i vosaltres el foteu de 4 a sac passant per davant de molta altra gent porque el lo vale. Ole tu!

I de l´Alamany que en podem dir? una més de l´estil. Primer a candidatures properes a les CUP, quan els Comuns donen el subidon alla que voy, i després quan veu que baixen primer pacta candidatures municipals amb les CUP i ara s´enxufa de número 2 a Barcelona by the face, tot un currículum d´interessos porta la noia.

Però res, critiquem a ERC que aquests dos casos són casos honestos per part d´ells 
            • oprimit20.076 15 78👍 10.666
              No és que passin a defensar posicions independentistes sinó que aigualeixen un cop més el discurs independentista amb autonomisme disfressat de democràcia.
  • gerd8.786 12 249👍 1.779
    Déu n'hi do amb l'OPA hostil. Quina cara coneguda queda, a banda de l'Ada Colau?

Publicitat

Fòrums

• 9.302.277 missatges
  • 221.340 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat