Fòrum

El renéixer del Ku Klux Klan

Jordi Freixas20.309 13 77👍 4.519
Ignoro fins a quin punt, aquest article ofereix dades realment verídiques, ja que no estic especialment familiaritzat amb aquesta web, més enllà de que està dirigida per un ex-director de El Mundo. Però com podreu anar apreciant a còpia que ho aneu llegint, podreu comprovar que m'ha cridat poderosament l'atenció els termes en que es pretén justificar el tal Derrick:

https://www.elindependiente.com/sociedad/2019/03/14/renacer-del-ku-klux-klan/

L'existència del Ku Klux Klan, en ple segle XXI, té molt més sentit que mai. Has vist el que està passant al món? Caravanes d'immigrants intentant entrar il·legalment als Estats Units, vam arribar a tenir un president negre- que mai havia d'haver guanyat però ho va fer i és una cosa que no podem canviar. Ser un membre del Klan no és un hobby, és una forma de vida ", se sincera Derrick 'Mag Imperial' de l'Imperi Invisible, facció pertanyent al KKK.

"Nosaltres el que volem és mantenir vives les tradicions. Hi ha qui diu que som supremacistes blancs però no és veritat. Som un grup pro-blanc, i el nostre principal objectiu és preservar la raça blanca. No ens associem amb ningú que no sigui blanc. Si aquesta comunitat segueix sent blanca és gràcies a la presència del Ku Klux Klan ", confessa el Mag Imperial qui, als vuit o 10 anys, va decidir unir-se al Klan després de veure la pel·lícula Crema Mississippi. "Vaig sentir, després de veure-, que alguna cosa em deia Per què ho fan? Què pretenen? ".

El KKK va ser fundat a la fi de 1865 per antics combatents confederats, un cop acabada la Guerra de Secessió . El Klan promou, bàsicament, la supremacia de la raça blanca, l'antisemitisme, l'homofòbia, el anticatolicismo i l'anticomunisme. L'organització va adoptar, ràpidament, mètodes extremadament violents. Durant els seus primers anys van acabar amb la vida de més de 250 persones, majoritàriament negres, que vivien en el mig oest nord-americà. Això va provocar que Ulysses Grant, president del país, els dissolgués formalment.

"Hi ha hagut èpoques en què hem estat més apagats i en què ens hem mostrat molt més actius", afirma Derrick. En tot el país hi ha prop de 8,000 membres repartits en més de 158 grupuscles a fins al Klan. Si ho comparem amb els anys '30 del segle passat la seva presència és pràcticament testimonial. Durant la Gran Depressió i la Segona Guerra Mundial el KKK va comptar amb més de quatre milions d'afiliats a Estats Units. Va ser el seu moment més àlgid però, a poc a poc es van anar apagant encara que no els seus mètodes violents.

En els 60 i 70 van ressorgir en els estats del sud on van assassinar més de 4.000 persones, en la seva gran majoria negres o jueus. "El terme racista va ser inventat per algú que no era blanc. L'ésser racista és una cosa psicològic. Tothom és racista, d'alguna manera o altra. Em sento orgullós de la meva llegat i de ser americà si això és ser racista ... doncs sóc racista. Però em considero un patriota ", es defensa Derrick davant l'acusació de racisme que pesa sobre la seva organització.

"Som una raça poderosa i hem de ser-ho i demostrar-ho

"Els membres del Klan hem de ser fidels a Déu, a la nostra raça i al nostre país. Aquests són els pilars bàsics ". "Som una raça poderosa (la blanca) i hem de ser-ho i demostrar-ho", assegura aquest home, d'uns 40 anys, que es considera l'espina dorsal del grup però "no més important que cap dels meus nois".

La societat nord-americana viu un moment convuls. Amb l'arribada a la Casa Blanca de Donald Trump dels grups supremacistes i d'odi han multiplicat la seva presència experimentant un creixement del 30% durant els últims anys; elevant la xifra als 954 grups registrats el 2018. "Vivim en un país en què hi ha més problemes d'odi del que hem estat acostumats en els últims anys", confessa l'advocat John Eyster qui, en 2018, va tenir un enfrontament amb un membre del KKK durant una reunió organitzada per la comissió ciutadana de Pennsilvània. "Era una reunió contra l'odi i va aparèixer un membre del Klan que es va dedicar a vomitar tot el seu odi contra les minories. El seu missatge era aterridor ", afirma.

Els membres del Ku Klux Klan han anat recuperant una influència que es creia perduda passant de ser un grup marginal a un nou perill per a la societat. La seva presència en xarxes socials oa través d'octavetes i pamflets amb lemes racistes tenen com a objectiu captar les noves generacions presentant-se com una cosa atractiu. En 2013, el Klan va decidir realitzar una manifestació a Harrisburg, capital de l'estat de Pennsilvània. Milers de persones es van congregar per increpar-però de poc va servir ... "Si tan orgullós estan de ser qui són per què s'amaguen darrere dels seus ridículs disfresses. Sé qui vols ser i vés a dormir sent qui ets ", sentencia John Eyster.

Però la realitat és que els Estats Units sempre ha estat un país racista i xenòfob on grups d'extrema dreta com el Ku Klux Klan han trobat un brou de cultiu propici. "Dire que no he estat a favor de cap manera d'igualtat social i política entre les races blanques i negra; hi ha una diferència física entre les dues races i mentre romanguin juntes ha d'haver una posició de superioritat i inferioritat, i com qualsevol altre home estic a favor que la posició superior sigui assignada a la raça blanca ". Ets paraules podrien haver sortit de boca de qualsevol membre del KKK però són d'Abraham Lincoln, el mateix president que va abolir l'esclavitud. Però una cosa era alliberar els esclaus negres i una altra acabar amb el racisme.

I, en aquest context, Derrick, i els seus acòlits, cobren força. "Hi ha la cultura blanca i la cultura negra. Amèrica és un país multicultural però que cadascú es quedi amb la seva. Els negres han intentat influir en la nostra joventut perquè pensin que és cool  prendre drogues, pertànyer a bandes o els tirotejos. Aquests són problemes de negres, no de blancs ". Cada paraula que vomita el Mag Imperial està carregada d'odi i de ressentiment cap al diferent als que culpabilitza de tots els problemes actuals dels Estats Units pel que no dubta a confessar que va votar a Donald Trump. "I ho tornaré a fer el 2020. Està fent un grandíssim treball".

La casa de Derrick, que serveix com a centre de reunió per als membres del Klan, és una oda al racisme, l'odi i la intolerància. Banderes confederades i del KKK, adhesius per a la reelecció de Trump o quadres on es pot llegir "Només Blancs" presideixen les parets de casa on, un cop al mes, es reuneixen per a la cerimònia d'il·luminació de la creu. "Nosaltres no la vam cremar ... La encenem per donar llum sobre la resta de Klanes i espantar el diable durant la nit".

La primera esmena de la constitució nord-americana permet i protegeix l'ús de la simbologia del KKK així com els uniformes o la il·luminació de la creu. A més, els membres són fervents seguidors de la segona esmena, la mateixa que els dóna potestat per portar armes de foc.

Armes més odi ... una perillosíssima barreja que està darrere de recents matances en instituts o en sinagogues. Ens crida l'atenció com il·luminen la creu i com van vestits, però no ens oblidem de que les seves idees també estàs a Espanya. La amèrica de l'odi està molt més a prop del que pensem.

Respostes

Configuració
  • Jesucrist Rei Cardador81👍 28

De quina "Amèrica de l'odi" parla l'autor de l'article? Es refereix a l'Amèrica dels ghettos negres, hispans i d'altres immigrants on es maten entre ells a un ritme que només es pot veure a autèntiques zones de guerra (i ho fan a diari, no com les matances fetes per tarats que s'esmenten aquí, que només veus molt de tant en tant).

Ah no, que com de costum aquest és un article que només busca propagar mitjançant difamacions l'agenda dels qui busquen destruir la feina, la cultura i la forma de vida de la bona gent del Sud i desarmar-la per a deixar-la a mercè de les hordes tercermundistes.

• EPS62.166 13 8👍 10.965
    Quatre gats sonats.

He deixat de llegir quan consideraven a Obama com a negre, quan la l'Àfrica l'haguessin discriminat per blanc.
    • Jesucrist Rei Cardador81👍 28
      Tu sí que ets un sonat amb idees molt rares que no comparteix ningú, entre això i lo que dius sempre de que els moracos són tan blancs com tu i jo.

L'Obama segons la societat dels EUA és negre. Perquè coi els hi hauria d'importar el que pensen a l'Àfrica?
    • EstatpropiUsuari sumador166.773 11 1👍 28.431
      Quatre gats sonats.

Ni son quatre, ni estan sonats...prou de menystenir-los o blanquejar-los.
    • soldat Svejk17.935 7 90👍 4.320

EPS escrigué:
      Quatre gats sonats.

He deixat de llegir quan consideraven a Obama com a negre, quan la l'Àfrica l'haguessin discriminat per blanc.

gairebé una anècdota.. res de que preocupar-se... en la reva línia de que el racisme no existeix ni al racó ni enlloc.  
      • EPS62.166 13 8👍 10.965
        On he dit que no s'hagi de preocupar el tema??  alguns viviu de posar paraules en boca alienta, i veure racisme arreu, i el pitjor és que teniu palmeros per lo vist.
          El pitjor és quan es menysté una organització perillossa, perquè la gent et pot malinterpretar. Com reduir-ho tot a quatre sonats.
          • EPS62.166 13 8👍 10.965
            És que són quatre sonats, amb un pes i una influència zero en la societat.

Que tenen cert perill, el tenen, però com està el pati les morts/violència provocades per aquests grups són infinitament (no és literal lo de infinit ) menors que molts d'altres que no són tan llaminers per fer reportatges per la Sexta.
              Quatre, no tres i mig. I després diu que perquè diuen coses que no has dit. Les que dius son molt pitjors. xD
              • EPS62.166 13 8👍 10.965
                Si tu ets palemero d'un usuari que es dedicar a insultar i amenaçar a la resta ho trobo perfecte, i més tenint l'historial que tens de bandejaments i insults a pesar de ser protegit pels administradors.

Em pots dir que he dit que no et sembli bé?
                  De qui parles? Ja estas desvian-te del tema del fil. Si et cau malament algun usuari és problema teu.

N'estic ben orgullós del meu història, tens cap problema amb això també?  
                  • EPS62.166 13 8👍 10.965
                    No és que em caigui ni bé ni malament, és que està mentint com fa sempre i tu el votes positiu, cosa que és respectable totalment, però no deixa d'entreveure que ets el seu palmero, cosa que trobo perfecte, però després no intentis donar cap lliçó moral quan doneu suport a aquest tipus d'usuaris.
                      L'he votat positiu alguna vegada com a molts altres usuaris, hi ha cap problema en això?

De quines lliçons morals parles? Cada cop marxes més del fil.

però no deixa d'entreveure que ets el seu palmero,

Ahà. Com el Klan son quatre gats. Amén. 

Per cert, diria que m'ha votat molts més cops ell positiu a mi (tot i el tema dels xarnegos) que jo no pas a ell. Revisa el concepte de palmero. 
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      Si si, vota'l positiu, però com a mínim fes-ho quan no menteixi.

I si, els del KKK són quatre gats, per moltes emoticones q posis aquestes no argumenten res.

I el teu historial és el q és, t'han banejat tantes vegades q no recordo, però jo em preocuparia més per la vida personal, de fet només és un fòrum.
                      Si si, vota'l positiu, però com a mínim fes-ho quan no menteixi.

Quan no menteixi o quan t'agradi el que diu?

I si, els del KKK són quatre gats, per moltes emoticones q posis aquestes no argumenten res.

Per arguments la paraula sagrada d'EPS, el que renta la roba.

I el teu historial és el q és, t'han banejat tantes vegades q no recordo

Al costat d'en pernil o el mític i enyorat Harry el Brut soc un principiant.
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      Ni pq m'agradi ni em deixi d'agradar, un paio que menteix i tu ho aplaudeixes, diu obertament que jo he dit que "el racisme no existeix", cosa que no he dit mai.

Però bé, d'algú com tu que en un altre fil feia ostentació de que els jueus no haurien de passejar per Berlin no em sorprèn res.

On ha mentit i on l'he aplaudit?

diu obertament que jo he dit que "el racisme no existeix", cosa que no he dit mai.

Això no ho ha dit pas.

Però bé, d'algú com tu que en un altre fil feia ostentació de que els jueus no haurien de passejar per Berlin no em sorprèn res.  

Això no ho he dit mai. I tu ets el que et queixes de que posen paraules en boca teva?
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      directament diu:

en la reva línia de que el racisme no existeix ni al racó ni enlloc.

Això no ho he dit mai. I tu ets el que et queixes de que posen paraules en boca teva?

https://farm8.staticflickr.com/7892/46727784194_d8f168da47_z.jpg

https://www.racocatala.cat/forums/fil/217772/alemanya-refugiat-siria-ataca-noi-israelia-berlin-passejar-se-pel-carrer-quipa?pag=1
                      Creus que no existeix racisme al Racó?

No veig en la captura això que deies.
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      Evidenment que crec que existeix el racisme. Cosa que ell nega que jo ho digui i tu dones suport, cosa que és del tot respectable que facis el que vulguis.

I l'enllaç de sota és quan vas trobar correcte l'agressió a un jueu a Berlin.
                      Tampoc veig el meu suposat aplaudiment enlloc.

I l'enllaç de sota és quan vas trobar correcte l'agressió a un jueu a Berlin.

On he dit jo que era correcte? Captura, si us plau. Recordo que vaig dir que era lògic que li hagués passat. Va anar expressment a un barri majoritàriamant musulmà a provocar i gravar-ho.
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      L'aplaudiment és que votes positiu a aquesta mentida.

La imatge es veu, si cas pots entrar en el propi enllaç i repassar els teus comentaris defensant l'agressió a un jueu pel simple fet de ser-ho.
                      L'aplaudiment és que votes positiu a aquesta mentida.

xDD

No t'ho hauria d'explicar però va...no he votat el comentari per això. Si no pel primer tros.

Ho pilles?

i repassar els teus comentaris defensant l'agressió a un jueu pel simple fet de ser-ho.  

I torna-li la trompa al xic. On he aplaudit i defensat aquesta agressió? Captura, si us plau.

Ara veig perquè ho dius, pel meu primer comentari. No tinc res en contra dels jueus, però sí dels provocadors professionals.
                      Personalment no m'agrada l'ostentació dels símbols religiosos en públic (això ja va a gustos), i menys si es fa amb intenció de provocar.
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      Sempre he vist que has argumentat que el significat de tal o de qual és, el que sigui, doncs el significat de "si no vols pols no vagis a l'era" no deixa dubte.

Provocar?  com quan una dona porta una determinada roba?  també justificaràs les agressions sexuals amb el si no vols pols no vagis a l'era?

No t'agraden els símbols religiosos?  i això és justificació per a que l'agradeixin?

Que diries si agredissin aquí a un musulmà?  si l'agressió fos al revés, que va provocant, que si no vols pols no vagis a l'era.

Realment, fes-t'ho miarar, molts potser sou racistes i no ho sabieu, i aneu titllant de racista a la resta i fer el discurs políticament correcte, però sense mirar cap endins.

Tu aniries amb una estelada a un barri de xarnegos? Cas hipotètic, ja se que no ets ni independentista.

Doncs això vol dir si no vols pols no vagis a l'era.

No t'agraden els símbols religiosos?  i això és justificació per a que l'agradeixin

No m'agrada l'ostentació dels símbols religiosos en públic

Que diries si agredissin aquí a un musulmà?

El mateix que si l'agredit fos un xarnego.

Realment, fes-t'ho miarar, molts potser sou racistes i no ho sabieu, 

Fer-me mirar el què? Jo no he dit mai que no ho sigui. En realitat sóc més xenòfob que no pas racista, no hi crec en les races.

• EPS62.166 13 8👍 10.965
                      No tracta de si hi aniria algú o altre, sino si tenen dret a anar a un lloc amb la roba i símbols que porten normalment sense que ningú els agradeixi ni ho justifiqui.

Per altra banda, un equivalent més similar seria portar una senyera en un barri on hi han espanyols a Londres per exemple...  justificaries també l'agressió als catalans?? Sense entrar si és una peça d'us diari o no.
                      Justificaries l'agressió a dones pq han anat a un lloc suposadament perillós??

a un barri de xarnegos?
                      No havies dit que xarnego només et referies a l'equivalent de coló o innadaptat... però ara ho apliques a tot un col·lectiu ètnic, ja que no existeix un barri on tothom o un 80 o 90 % sigui catalanòfob.
                      Per altra banda, si estàs dient xarnego, de forma pejorativa com tu sempre dius, ara ho equiparas amb ser musulmà...

Ja se que tu ets dels que us agrada dir la últim comentari sempre, però és que cada vegada que opines...
                      No havies dit que xarnego només et referies a l'equivalent de coló o innadaptat... però ara ho apliques a tot un col·lectiu ètnic, ja que no existeix un barri on tothom o un 80 o 90 % sigui catalanòfob.

Evidentment que colons son xarnegos i hi ha barris farcits d'ells, tant se val el percentatge. Cal recordar-te les obvietats?

Font de la Polvora, Sant Roc i uns quants més...

tenen dret a anar a un llocamb la roba i símbols que porten normalment sense que ningú els agradeixi ni ho justifiqui.

Quan es va a provocar i gravar-ho per fer la demagògia de costum els drets van a la cua i passa el que passa.  

Per altra banda, si estàs dient xarnego, de forma pejorativa com tu sempre dius, ara ho equiparas amb ser musulmà..

I també cristià o jueu, tot és la mateixa merda.
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      Quan es va a provocar i gravar-ho
                      Provocar o demostrar?  I vull recordar que estem parlant de Berlin, no de Gaza, Alemanya un país on la judeofòbia està durament penada, com a mínim en principi.

Per altra banda, si estàs dient xarnego, de forma pejorativa com tu sempre dius, ara ho equiparas amb ser musulmà..
                      I també cristià o jueu, tot és la mateixa merda.
                      Entesos. Ho recordaré.
                      Alemanya un país on la judeofòbia està durament penada, com a mínim en principi.

Et recordo que a Alemanya es permet als neonazis manifestar-se i concòrrer a eleccions. No son exemple de res bo.

Entesos. Ho recordaré.

Guarda la captura. 
                    • EPS62.166 13 8👍 10.965
                      A Alemanya és on la judeofòbia està pitjor vista d'arreu d'Europa. Però clar, depenent qui sigui qui en fa ostentació.

Guarda la captura.

No cal, recordaré el que vas dir.
                      A Alemanya és on la judeofòbia està pitjor vista d'arreu d'Europa. 

Sí, és una gran contradicció. No trobes?

No cal, recordaré el que vas dir.  

Per matar el tema ja, una mica de música.

https://www.youtube.com/embed/o2oskidhW-8
        • Defectible7.981 270
          Ara veig que no només m'ho dius a mi això...

Que curiós.
  • soldat Svejk17.935 7 90👍 4.320
     En David Kelso, que va rebre un tret en el si d'un encreuament entre panteres negres que havien acudit a una marxa de Tomy Lee Haines i militants del klan, es recuperaria i, pocs anys més tard, seria detingut amb una dona (blanca, és clar) segrestada a casa seva i violada repetides vegades. 

• FuRTiUsuari sumador20.347 12 76👍 8.295
    Però si ahir van passar un reportatge a la cuatro d'on han tret aquestes fotos i eren una comuna de 4 sonats morts de gana vivint a la muntanya, que havien de compartir amb coberts de plàstic al paó d'acció de gracies comprat a alguna rostisseria i no tenien diners ni per comprar-se les caputxes i la vestimenta noves quan els pujaven de grau 
  • Rackoonaire670 1👍 748
    El terrorisme kkk als EEUU està bastant vigilat gràcies a Déu.
  • Macarronet del meu cor1.558 3 968👍 2.074
    The KKK took my baby away
    They took her away
    Away from me
  • Lucky Luc1.358 2👍 1.558
    Interessant.

És curiós que hi han grups negres amb ideologies semblants però canviant blanc per negre i aquests sembla que són xupiguais, enrotllats i gens racistes. Molts hi haurien de reflexionar sobre això.
  • Fungus497👍 1.001
    Em fan gràcia els qui ben sovint es refereixen al Klan com a "defensors dels autòctons blancs de classe obrera davant dels negres tercermundistes". En primer lloc, els autèntics autòctons —els supervivents del genocidi dut a terme pels anglosaxons– es troben confinats en reserves o als suburbis de les ciutats dels estats occidentals, sovint condemnats a l'atur i a l'alcoholisme.

En segon lloc, que en els seus orígens el KKK tingués cert component proletari no implica que defensi els interessos de la classe treballadora: grans magnats i empresaris tant demòcrates com republicans han finançat les activitats d'aquest grup, sovint molt ben connectat amb els cossos policials. Per altra banda, com s'explica aquesta defensa dels treballadors quan et dediques a perseguir negres, irlandesos, italians i jueus pobres, que malviuen com poden als guetos? La ideologia del Klan és un conglomerat de proteccionisme i supremacisme WASP; res a veure amb grups com els Black Panthers que, tot i estar encasellats dins del nacionalisme negre, parlaven sense embuts de socialisme i enfocaven les seves activitats envers aquest objectiu, sense dubtar ni un segon a l'hora de castigar els narcotraficants i violadors negres que voltaven pels seus barris.

Per últim, aquests "negres tercermundistes" foren portats a Amèrica contra la seva voluntat. Per traficants d'esclaus blancs, sí. Com deia un usuari més amunt, a més d'un li convindrien unes quantes jornades de feina als camps de cotó, sota un sol de justícia i l'amenaça de les garrotades del capatàs.
    • Toni Montagutí37.705 8 18👍 24.747
      T'ha votat negatiu un representant d'aquest sector de la classe obrera blanca que, lluny d'atacar els seus autèntics opressors, prefereix atacar qui està pitjor que ell.
      Fungus, això és tot un honor, suposo que ja n'ets prou conscient com per a que t'ho hagi de dir jo, però és així
    • Xarnegàs_3313👍 3
      Bé, amb el permís de l'administració d'aquest fòrum (espero que no estigui incomplint cap norma al posar-me a fer el que es podria interpretar com una defensa de certs grups) tractaré de respondre breument el teu comentari.

Primerament, em sembla molt graciós que els progres sempre esgrimiu l'experiència dels indis com a argument per a justificar la substitució ètnica dels blancs als EUA, quan precisament si aquesta serveix per alguna cosa és com a exemple de perquè cap grup NO s'hauria de deixar sotmetre a un procés d'aquesta mena.

Segon: No s'ha dit pas en cap moment que el Klan fos una "organització proletària", quelcom del que només un comunista s'en vanagloriaria, sinó una associació creada per defensar exclusivament els interessos dels WASP com a grup ètnic; incloent-hi, és clar, els treballadors que veien el seu sustent amenaçat pel dumping laboral que els hi imposava els sectors més adinerats de la classe dominant mitjançant negres així com immigrants asiàtics, irlandesos, italians etc. en un conflicte ètnic i de classe molt similar al que estem patint a Europa en aquests moments: una classe treballadora/mitjana acomodades i determinats estrats de la burgesia aliades en partits de dreta populista al veure la seva forma de vida amenaça per unes elits globals i les masses tercermundistes que aquestes importen als nostres països per tal de minar els nostres drets socials així com la nostra cultura i integritat nacional, portant-nos una situació similar a la de moltes ex-colonies africanes i asiàtiques, on l'únic "intermediari" entre aquestes elits totpoderoses i les masses desamparades i ignorants és una classe alta local empobrida culturalment i fàcilment corruptible.

Per últim, que aquests negres vinguessin encadenats o de manera "voluntària" com els immigrants que arribaren després (o que els treballadors surenys de l'època realment hi tinguessin alguna cosa a veure amb la seva arribada) no canvia el fet de que algú els estava dirigint des de dalt per a desestabilitzar un grup ètnic que els hi feia massa nosa en aquell moment, ni que aquest grup com qualsevol altre tingués tot el el dret a defensar-se i buscar el millor per a la seva gent.

Resumidament, que la vida no sempre es redueix a "rics dolentots" i "pobres bons" ni molt menys és com ens diuen a les pelis de Hollywood, on pràcticament sembla que els surenys siguin uns "racistes" perquè són molt malvats i s'avorreixen.
      • Fungus497👍 1.001
        Primerament, em sembla molt graciós que els progres sempre esgrimiu l'experiència dels indis com a argument per a justificar la substitució ètnica dels blancs als EUA, quan precisament si aquesta serveix per alguna cosa és com a exemple de perquè cap grup NO s'hauria de deixar sotmetre a un procés d'aquesta mena

És que l'experiència dels indis és cabdal per entendre la societat americana i el desenvolupament d'aquest Estat, com sap qualsevol persona que analitzi la història des del materialisme i no pas des de conceptes romàntics i racials, pura metafísica. Si fóssiu coherents del tot amb aquesta línia argumental, demanaríeu el retorn dels blancs dels EUA a Europa, com almenys va fer el jugador d'escacs Bobby Fisher, identificat amb postulats ultradretans. Però entenc que, al cap i a la fi, defenseu una societat conservadora, basada essencialment en els privilegis de classe, que no hauria estat possible sense aquella substitució originària que hem esmentat. Un esment a part mereix l'ús de la categoria "blancs", que als EUA és un sac ben volàtil: al Midwest dels trenta els catòlics, per molt blanquets que fossin, eren sovint víctimes de campanyes xenòfobes i racistes, "vénen d'Europa a robar-nos el pa". Només cal veure les discussions als fòrums "identitaris" per entendre que no hi ha un consens clar al voltant del terme. Molts anglosaxons consideren els espanyols i els italians "marrons", per posar-te'n un exemple.

els treballadors que veien el seu sustent amenaçat pel dumping laboral que els hi imposava els sectors més adinerats de la classe dominant mitjançant negres així com immigrants asiàtics, irlandesos, italians etc. en un conflicte ètnic i de classe molt similar al que estem patint a Europa en aquests moment

Si el Klan hagués defensat clarament els treballadors, hauria atacat directament aquests sectors de la classe dominant que esmentes en comptes d'afavorir criminalitzacions, persecucions i linxaments d'altres treballadors de diverses procedències. El que va mirar de fer el CPUSA, per exemple. La defensa dels treballadors tampoc no casa gaire amb les bones connexions que tenia el KKK amb l'oligarquia del sud i amb els cossos policials. Tots ells ben amics dels pobres obrers blancs, seguríssim. Et recomano que facis una ullada als textos de Jim Goad, gens sospitós de ser un "progre"; t'ajudaran a ensorrar aquesta visió tan idíl·lica de la societat del sud. 

Per últim, que aquests negres vinguessin encadenats o de manera "voluntària" com els immigrants que arribaren després (o que els treballadors surenys de l'època realment hi tinguessin alguna cosa a veure amb la seva arribada) no canvia el fet de que algú els estava dirigint des de dalt per a desestabilitzar un grup ètnic que els hi feia massa nosa en aquell moment, ni que aquest grup com qualsevol altre tingués tot el el dret a defensar-se i buscar el millor per a la seva gent.

Així com l'actual model d'Estat dels EUA no s'entén sense l'apartheid originari de la seva població nadiua, tampoc no s'explica sense l'empremta de l'esclavitud. Si afirmes que els afroamericans estaven teledirigits "des de dalt", també podries aplicar el mateix a la població obrera blanca que s'hi enfrontava, afavorint la divisió dels oprimits en el seu conjunt. En ambdós casos, però, són afirmacions rotundament falses. Com també és fals dir que el KKK "es defensava". De qui o de què, exactament? Si els jueus, els catòlics i els negres eren els assenyalats, els qui tenien por als estats del Sud, i no pas els blancs! També dius que els blancs, així en abstracte, feien nosa al poder. Doncs no ho sembla pas, tenint en compte que aquesta categoria que tant utilitzes ha dominat de manera aclaparadora la política americana fins als nostres dies. En qualsevol cas, el que els feia nosa de debò era que els sectors més desafavorits trobessin un vehicle de classe per canalitzar les seves reivindicacions. I aquí va fer la seva feina el KKK. Cal dir que, si d'alguna cosa va servir la política de Reconstrucció, va ser precisament per apuntalar un statu quo que permetés mantenir els privilegis dels grans propietaris blancs un cop abolida l'esclavitud. Privilegis alguns dels quals han romàs intocables fins a l'actualitat.

Per cert, em fa gràcia que m'anomenis progre, quan jo sóc comunista i poso per davant de tot la meva classe. Paradoxalment, alguns compartiu amb els progres, els postmoderns i els pròcers de les deconstruccions diverses la dèria pels replegaments identitaris. Vosaltres des de la criminalització i sovint la negació de l'altre; ells, des de la condescendència, la visió angelical del món i la llagrimeta. Però no deixen de ser dues cares de la mateixa moneda, totes útils funcionals pel que fa al sistema imperant. Malgrat això, t'agraeixo la resposta.
        • Xarnegàs_3313👍 3
          -Per començar, la meva única línea argumental és que el meu poble té dret a un tros de terra que pugui anomenar pàtria. Si algú no l'hi agrada, que ens el tregui de les mans.

-Això que anomenem "raça blanca" és quelcom que portem escrit al nostre ADN, dubto molt que tingui més d'abstracte o "metafísic" que un concepte creat per la sociologia com ho pot ser la "classe proletària" que tant dius defensar, per exemple.

-Per molt que t'estranyi els interessos dels diferents segments de la classe alta o de la classe treballadora no són sempre els mateixos. Als EUA el Klan representava més aviat el que podríem considerar com a  "burgesia nacional" i la classe treballadora blanca que es veia beneficiada pel seu proteccionisme, mentre a l'altre bàndol teniem l'alta finança amb intencions de tercermunditzar i els altres sectors de la classe treballadora, representats per morenets i immigrants de tota mena (de nou, aqui trobem un fort paralelisme amb l'Europa dels nostres temps).

-En quant al teu darrer punt, precisament trobo que el que pretenen aquells qui de debò dominen la societat amb tanta merda postmoderna no és "promoure la divisió" sinó trobar formes de subvertir la nostra societat europea tradicional: tu només fixa't que tan sols aquells "replegaments identitaris" que tracten de socavar la identitat nacional dels nostres països i dels blancs en general (com ara els feministes, els LGTBJAXDLOL, el multiculturalisme i les "persones racialitzades" etc.) són les que troben suport "oficial" mentre les que les reivindiquen són condemnades i ostracitzades per tots els mitjans en els que valgui la pena aparèixer.

Al marge de tots aquests grupets, podem veure que les proclames oficials del nou règim tiren més aviat cap a la "integració" el "tots som iguals, no ens dividireu" i el "tu també ets d'aquí per molt que hagis nascut a la quinta forca, no t'assemblis en res física o culturalment a un paio autòcton, parlis un idioma raríssim i resis a un déu que no coneix ni sa mare", fins al punt en que "ser d'un país" ja no significa res més que formar part d'un gran melting pot on al final tothom és mestís, parla anglès, vesteix amb les mateixes marques, resa al mateix "déu" (els diners) i contempla la música Trap, les pelis de Star Wars i les burgers del McDonald's com les creacions més excelses de la seva cultura.
          No et pots queixar, el troll s'ha creat un nou usuari només per a respondre't. 
  • LesttattUsuari sumador38.765 11 15👍 13.981
    L'esquerra progressista i multicultural, principals causants de l'augment de l'extrema dreta i del racisme.
    • Jordi Freixas20.309 13 77👍 4.519
      Fungus, aquí tens la prova de que, efectivament, demanes massa...
    • Fungus497👍 1.001
      Per la mateixa regla de tres, podríem dir que l'independentisme és culpable de la catalanofòbia existent.
      • Jordi Freixas20.309 13 77👍 4.519
        Això mateix diuen alguns que diuen ser d'esquerres...
        La comparació es senzillament irracional i il·lògica.

Raonable lluitar perquè Catalunya torni a ser lliure.

Diferent actitud, la d'incentivar tota una massiva i descontrolada immigració, un dels motius de l'augment de l'extrema dreta i del "racisme", fins al punt de ser substituïts per aquesta immigració.
        • Fungus497👍 1.001
          Amb o sense immigració, l'extrema dreta hi seria. De fet, a l'Estat espanyol ja hi era, sovint remenant les cireres: no deixa de ser la punta de llança de la defensa dels interessos de la classe dominant.

Altra cosa és que l'esquerra hagi deixat d'actuar com a tal, és a dir, arraconant la bandera roja i posant en primer pla el discurs de la diversitat i de les identitats, amb plantejaments sovint càndids i irresponsables en matèria d'immigració; això ha contribuït a rearmar la ultradreta, per descomptat. Però no n'és la causa directa ni de bon tros, com tu suggeries.

És clar que alguns criticaríeu l'esquerra fins i tot si només tinguéssim un 1% d'immigrants.
            L'extrema dreta ha estat sempre present, sempre, i adona't,  quan el poble ha quedat fart de la  política a qui un dia va depositar la seva confiança..

La qüestió es que gent, amb una ideologia d'esquerres, multicultural i anti-racista, hagi començat a simpatitzar amb alguns punts de l'extrema dreta, causat per... plantejaments sovint càndids i irresponsables en matèria d'immigració de l'extrema esquerra.

Vinc a dir, quina causa pot haver més perquè l'extrema dreta estigui augmentant de vots?
      És clar, perquè als anys 30 Europa estava embuida d'esquerranisme progre i multicultural. 
    • willybarna12.610 11 167👍 3.778

Lesttatt escrigué:
      L'esquerra progressista i multicultural, principals causants de l'augment de l'extrema dreta i del racisme.
      Si en Graupera et prometes acabar amb la immigració a la ciutat de Barcelona, te n'aniries al llit amb ell?
    • EPS62.166 13 8👍 10.965
      No hi estic d'acord, és com diuen allò q diuen els progres de dir q per culpa dels catalans a aparegut l'extrema dreta a les espanyes.

Una cosa és els problemes q comporta la immigració massiva i una altra els problemes q suposa la ultradreta.
        No acabo d'entendre el que acabes de dir...

A veure. Qui ha portat molt de temps incentivant i promocionant l'arribada massiva d'immigrants?:Moviments de l'esquerra o l'extrema esquerra política (ERc, ANC, Omnium, tv3, Ajuntaments, Pdcat, Cup i tots els seus afiliats, Generalitat de Catalunya i, enganyats, part del poble català.

Ara, o de fa uns anys, estem patint els seus efectes que arribat a ser il·lògica, irracional, insostenible, perillosa i ...suïcida per qualsevol poble que encara no representa ser un estat independent, mentre, tota aquesta colla de progressistes continuen demanant l'arribada de més immigrants. 

Molts ja han mostrat la seva intolerància i rebuig davant de tant permissivitat. Però veient que ningú els hi estat foten cas, l'extrema dreta aprofita per fotre la seva falca per arreplegar vots, adonant-se de la prepotència i indignació de tots aquells qui pateixen els efectes d'una immigració desenfrenada.

I es d'aquesta manera que, de la nit al dia, veus com l'extrema dreta, el racisme i la xenofòbia augmenten de vots i de simpatitzants. Gent que abans havia sigut pro-immigracio i amb una ideologia d'esquerres.

Ens ha d'estranyar, doncs, veure organitzacions racistes com el kkk estan renaixent?.

Gens. I mentre l'esquerra política continuï per aquest mateix irracional camí multicultural, en sorgiran encara més, d'organitzacions d'extrema dreta.

Molts ja han mostrat la seva intolerància i rebuig davant de tant permissivitat. Però veient que ningú els hi estat foten cas, l'extrema dreta aprofita 

Sí, com els xarnegots que van assaltar el centre de menors...

Publicitat

Fòrums

• 9.286.500 missatges
  • 220.701 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat